معرفی و دانلود کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق

عکس جلد کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق
قیمت:
۱۹۰۰۰ 9500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق

آیا حفظ یک رابطه عاشقانه موفق برای شما دشوار است؟ دیوید لاوسن در کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق در مورد اینکه چگونه مدل دلبستگی به رابطه ما کمک و یا آن را نابود می‌کند صحبت کرده است. او آموزه‌هایی موثر به شما ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روابط عاطفی سالم و عاشقانه‌ای را تجربه کنید.

درباره‌ی کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق:

آیا نگران هستید که روابط عاطفی‌تان به شکست ختم شود؟ آیا می‌توان از قبل احتمال موفقیت یا شکست یک رابطه را پیش‌بینی کرد؟

در یک رابطه موفق، مردم نیاز دارند که ایمن باشند. این بدان معناست که آن‌ها برای اطمینان از همزیستی مسالمت آمیز با شریک زندگی خود، باید بر عواطف و عادات خود مسلط باشند. افراد برای اینکه بتوانند یک رابطه سالم داشته باشند، باید به خوبی آماده باشند. اما متأسفانه این امر در بسیاری از روابط رواج ندارد. افرادی که با مشکلات دلبستگی ناامن دست و پنجه نرم می‌کنند، عملاً قادر به داشتن روابط سالم نیستند.

روانشناسان معتقدند که دلبستگی ناامن از اوایل کودکی آغاز می‌شود. چه بخواهیم چه نخواهیم تجارب کودک در ارتباط با والدین و محیط پیرامون بر نحوه رشد او در بزرگسالی تأثیر می‌گذارد. وقتی کودک در اوایل زندگی خود با افراد پیوند سالم برقرار می‌کند، آن‌ها از امنیت برخوردار می‌شوند. این بدان معنی است که آن‌ها نگرش مثبتی خواهند داشت.

اما وقتی کودکی با محیط اولیه زندگی خود پیوند ناسالم دارد، چنین کودکی احتمالاً زمانی که به بزرگسالی می‌رسد دلبستگی ناامنی را از خود نشان می‌دهد. این افراد چالش‌های قابل توجهی در روابط خود ایجاد می‌کنند. آن‌ها به احتمال زیاد قابل پیش‌بینی نیستند و در رفتارها و اعمال خود ناسازگاری نشان خواهند داد. یک لحظه ممکن است علاقه‌مند به پارتنرشان باشند و لحظه‌ی دیگر امکان دارد کلاً قطع ارتباط کنند. دلبستگی ناامن ممکن است برطرف شود اما نیاز به مشارکت کامل فرد مبتلا دارد.

در واقع، الگوهای دلبستگی نادرست می‌توانند ما را به انتخاب‌های عاطفی ضعیف سوق دهند یا ما را وارد روابط ناکارآمد و بی‌ثباتی کنند. در حقیقت، سبک‌های دلبستگی چگونگی روابط صمیمانه بین افراد را تعیین می‌کنند. آگاه شدن از اینکه این دلبستگی ها چه هستند یا مدیریت کردن صحیح آن‌ها، پایداری روابط را تضمین می‌کند.

اگر با همه‌ی شرایط دلبستگی آشنا شدید نگران نباشید. الگوها و باورهایی که در کودکی ایجاد شده است، اگرچه اغلب عمیقاً در روان ما ریشه دارند، اما می‌توان آن‌ها را با باورها و رویکردهای مثبتی جایگزین کرد که به شما امکان می‌دهد مسیر سازنده‌تری را در زندگی پیش بگیرید. رها کردن خود از مشکلات دلبستگی یکی از رضایت بخش‌ترین و با ارزش‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای خود انجام دهید.

دیوید لاوسن (David Lawson) در کتاب دلبستگی ناایمن مضطرب و پرهیز از عشق (Insecure Attachment) به موضوع دلبستگی ناامن می‌پردازد و پیشنهاداتی در مورد چگونگی خلاص شدن از آن ارائه می‌دهد.

کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق مناسب چه کسانی است؟

اگر در رابطه‌ی عاطفی ناموفق به سر می‌برید و یا قبلاً تجربه‌ی این نوع از روابط را داشته‌اید با خواندن کتاب حاضر می‌توانید عزت نفس بیشتر، دوستی‌های موفق، پیوندهای خانوادگی قوی و روابط عاشقانه طولانی مدت و عاشقانه‌ای را ایجاد کنید.

جملات برگزیده کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق:

- یکی از مظاهر ناامنی وابستگی بیش از حد است.
- روابط سخت است. این یک حقیقت مشترک است.
- وقتی در روابط خود مضطرب هستید، ممکن است بیان احساسات واقعی خود برایتان دشوار باشد.
- رابطه، اتحادیه دو شخص است که با کمال میل شکست یکدیگر را می‌پذیرند و می‌آموزند چگونه اختلافات یکدیگر را تحمل کنند.

دیوید لاوسن را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده و محققی است که تمرکز اصلی‌اش بر سلامت روان است. لاوسن با دوره‌های آموزشی و فعالیت مربیگری خود به بسیاری از افراد در حل مشکلات اختلالات شخصیت، ادراک خود و افسردگی کمک کرده است.

در بخشی از کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق می‌خوانیم:

روابط سالم و شاد بر اساس تعهد بنا شده و آزادی را در آن تعهد و آگاهی پیدا می‌کنند. بیشتر مردم تعهد را توپ و زنجیری می‌دانند که نشان دهنده پایان آزادی آن‌هاست. در واقع، این فرض کاملاً دور از ذهن است. در یک رابطه سالم، تعهد بیانگر آزادی است. آزادی برای خود بودن، آزادی برای آسیب پذیری، و آزادی در برابر خواسته‌های درونی خود.

اگر رابطه شما مانند یک توپ و زنجیر احساس می‌شود، پس باید در نوع واقعیتی که برای خود ایجاد کرده‌اید تجدید نظر کنید. در یک رابطه باید احساس کنید کسی را پیدا کرده اید که می‌خواهید زندگی خود را با او به اشتراک بگذارید. این باید شما را از اضطراب خواستگاری مداوم یا تلاش برای یافتن شخصی که می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید، رها سازد. متأسفانه برای اکثر مردم، این واقعیت وقتی وارد رابطه می‌شوند فراموش می‌شود.

از قضا وقتی صحبت از روابط می‌شود، کسانی که در رابطه هستند سعی می‌کنند از آن خارج شوند و کسانی که بیرون از رابطه هستند سعی می‌کنند وارد رابطه شوند. این امر به ویژه هنگامی رایج می‌شود که خود را در رابطه‌ای می‌یابید که احساس می‌کنید گرفتار شده‌اید یا اینکه دیگر آزاد نیستید که خودتان باشید. خوشبختانه ایجاد یک رابطه سالم مهارتی است که می‌توان آن را آموخت. مهم نیست که چقدر روابط ناموفق داشته اید، هیچ مانعی برای داشتن یک رابطه موفق وجود ندارد.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
فصل 1: کودکی چگونه بر زندگی تأثیر می‌گذارد
فصل 2: سه نوع متفاوت پیوست ناامن
فصل 3: پیوند پیوست واقعیت‌ها
فصل 4: چگونگی تأثیرات پیوست ناامن بر سبک علاقه‌ورزی شما
فصل 5: پیوست و دوستی
فصل 6: قرار عاشقانه و دلبستگی نا امن
فصل 7: چگونه شریک زندگی خود را پیدا کنیم؟
فصل 8: چگونه بدون داشتن رابطه احساس خوبی کنیم؟
فصل 9: رسیدگی به مسائل پیوست ناامن
فصل 10: مهارت‌های جدیدی که باید یاد بگیرید
فصل 11: رفتار خود را تغییر دهید
فصل 12: چگونه زخم‌های ناشی از دلبستگی خود را درمان کنیم؟
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق
نویسنده
مترجمالهه جعفری فشارکی، فرزانه علی جانی رنانی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-98320-2-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۰۰۰ 9500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق

بهاره
۱۴۰۳/۱/۲۷
با تشکر از کتابراه عزیزم این کتاب برای تمامی افراد نکات جالبی دارد، در متن کتاب هم نکات مهم و ضروری برای شروع زندگی آورده شده است و هم دستورالعمل های پیشنهادی برای شناخت مشکل و حل کردن مشکلات را می آموزیم متن کتاب روان و ترجمه خوبی داردبرای شناخت منبع مشکل ما را راهنمایی می کند نکاتی که به صورت در تیتروار اختیار ما قرار دارد به ما کمک می کند تا کمی عمیق تر به شخصیت خود فکر کنیم، و زندگی روزانه خود را جدی بگیریم و به خود و خانواده مان کمک کنیم تا آرامش بیشتری داشته باشیم از شما بخاطر اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهید سپاسگزارم
مینا
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتاب خوبیه اما به نظرم اول باید قبل مطالعه این کتاب درمورد وابستگی ناایمن دوران کودکی اطلاعات پیدا کنید بعد این کتاب براتون میتونه مفید باشه
محدثه سینی چی
۱۴۰۱/۳/۱۳
ترجمه بسیار بد بود. حتی گوگل ترنسلیت هم از این بهتر ترجمه میکنه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق

برای دریافت کتاب دلبستگی ناایمن، مضطرب و پرهیز از عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.