معرفی و دانلود کتاب مشاوره طلاق

عکس جلد کتاب مشاوره طلاق
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره طلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاوره طلاق

کتاب مشاوره طلاق نوشته‌ی جوی کی رایس و دیوید گوردون، ضمن معرفی پدیده طلاق و علل آن، مواردی از جمله طلاق و چرخه‌ی زندگی، تصمیم‌گیری برای طلاق و اجرای آن و فرآیند التیام را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

نویسندگان کتاب جوی کی رایس (Joy K. Rice) و دیوید گوردون (David Gordon) بیان می‌کنند که به عنوان مدرسین آموزش دهنده به زوج درمانگران، زوج‌های بسیاری را می‌بینیم که تصمیم به طلاق می‌گیرند. ما در سال‌های اولیه کمک به این زوجین، دانش بالینی اندکی درباره این موضوع داشتیم. طلاق یک واقعیت بود اما کسی خواهان مطالعه درباره آن و توجه به آن نبود؛ چرا که طلاق نشانه شکست، نه تنها برای مراجعان، بلکه برای درمانگران هم به شمار می‌رفت. وقایع دهه‌ی گذشته، این تصویر را کاملاً تغییر داد. نه تنها ادبیات طلاق به طور سریع در حال گسترش است بلکه ما شاهد تغییری چشمگیر در تغییر نگرش و برخورد نسبت به طلاق نیز هستیم. رواج طلاق، مراجعان و درمانگران را وادار کرده تا با نیروی بالقوه آن، چه بد و چه خوب، به عنوان رویدادی در زندگی مواجه شوند.

ما در تلاش برای کمک به مراجعان پی بردیم که نه تنها کمک به آن‌ها در کسب مهارت‌ها و ابزار‌های لازم برای عبور موفق از این تجربه لازم است، بلکه درک معنای روان‌شناختی آن و استفاده‌ی رشدی از استرس و تعارض نیز اهمیت دارد. از این منظر، ‌بیشتر تکنیک‌های درمانی از این دیدگاه ناشی شده‌اند که لازمه مطالعه‌ی طلاق، یکپارچگی مفاهیم نظری فردی، زناشویی و چرخه‌های زندگی خانوادگی است. مدل مفهومی طلاق در این کتاب، اهمیت طلاق را برحسب مفاهیم شیئی و فقدان نقش توضیح می‌دهد. اگر درمانگری فرآیندهای آسیب خودشیفتگی و تحریف جهت‌گیری نقش‌های همراه با طلاق را کاملاً درک کند، در موقعیت بهتری برای انجام تکالیف درمانی و رشدی مرتبط قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از ترمیم نفس و بازسازی نقش.

اغلب مطالعات موردی ارائه شده در کتاب ‌مشاوره طلاق (Living through divorce) تصویری گوناگون و کامل از این مراجعان را نشان می‌دهد که طلاق را در کنار طلاق درمانی تجربه کردند و اغلب از این تجربه برای رشد و تغییراتی محسوس در خود بهره برده‌اند. به‌ عنوان یک مدل مناسب نظری، بسیار محتمل است که طلاق درمانی به‌ عنوان شیوه‌ای از درمان در کنار زوج درمانی و خانواده درمانی پذیرفته شود.

در بخشی از کتاب مشاوره طلاق می‌خوانیم:

بعضی افراد به هر تغییری مثبت یا منفی، با این اظهار تدافعی که هیچ چیز خوبی از تغییر ناشی نمی‌شود، واکنش نشان می‌دهند (هیچ چیز خوبی نمی‌تواند از طلاق حاصل شود فقط یک فقدان وجود دارد). چنین افرادی اغلب نشانه‌های بالینیِ افسردگی، انفعال، ناامیدی، بی‌میلی و گاهی حتی احساس خودکشی را بروز می‌دهند. خودکشی، حدِ نهاییِ کناره‌گیری، فرار از موقعیت و رنجِ ناشی از فقدانِ نقش و فقدان عزت‌نفس را نشان می‌دهد. حالت ناامیدی می‌تواند در قبالِ فقدان نقش در طلاق، کارکرد مهمی داشته باشد. در اصل، شخص معتقد است "اگر من ناامید و منفعل بمانم لازم نیست با فقدان‌ها یا مشکلاتِ جایگزین آن‌ها روبرو شوم".

سردرگمی و عدمِ سازمان‌دهی میگوئل در ابتدا که در مقابله با فقدانِ نقش، نشان داده شد، راهی را برای کناره‌گیری و دلسردیِ بعد از طلاق آغاز کرد. او به ویژه وقتی آشفته شد که ترزا شروع به‌ قرار ملاقات با رئیسش کرد. او به درمانگر شکایت می‌کرد که از وقتی طلاق گرفته، احساس مرد بودن نکرده است. او احساس می‌کرد ترزا با ترک او، او را به‌ عنوان یک مرد از چشم خانواده، دوستان و جامعه انداخته است. او یک نان‌آور، یک شوهر، یک پدر، یک عاشق و در واقع یک انسان نبوده است.

با فقدانِ نقشِ ادراک شده در هویت، عزتِ نفسش کاسته شد و او نه تنها احساس بی‌کفایتی بلکه احساس ناامیدی نیز می‌کرد. او برای فقدان‌هایش ماتم گرفت و با افراط در مشروب خوردن، عزت نفسش را تسکین می‌داد که البته افسردگیِ او را موقتاً بهبود می‌بخشید اما تنها موجب افزایش کناره‌گیری او از زندگی می‌شد. والدین و خانواده‌ی او در پورتوریکو خیلی نگرانِ او بودند و او را تشویق می‌کردند که به خانه باز گردد که نهایتاً بازگشت، اما بعد از اقدام به خودکشیِ ناموفق از طریق رانندگی در جاده با اتومبیلش (در حال مستی).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پدیده طلاق و علل آن
فصل دوم: ریشه‌ها و مبانی طلاق‌درمانی
فصل سوم: :طلاق و چرخه‌ی زندگی
فصل چهارم: فقدان شی‌ء و آسیب خودشیفتگی در طلاق
فصل پنجم: فقدانِ نقش و سردرگمی در طلاق
فصل ششم: تصمیم‌گیری برای طلاق و اجرای آن
فصل هفتم: فرایند التیام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاوره طلاق
نویسنده،
مترجممریم فاتحی زاده، فرامرز آسنجرانی
ناشر چاپیانتشارات آریا نقش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-8904-10-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاوره طلاق

Mohsen Rezaei
۱۳۹۸/۷/۱۹
دکتر فاتحی زاده از اساتید به نام حوزه مشاوره خانواده از دانشگاه اصفهان هستند که زحمت ترجمه این کتاب را متقبل شدند. به مشاوران عزیز و جوان توصیه میکنم حتما این کتاب ارزشمند را مطالعه نمایند.
زهرا میرزاجانی
۱۳۹۸/۵/۷
من به عنوان اولین کتاب جامعی که در مورد طلاق درمانی مطالعه کردم آن را بسیار مفید دیدم
زیبا نظری
۱۳۹۹/۵/۲۲
سلام این کتاب با محتوایی پر مغز و عالی بود و بسیار مفید واقع شد
فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
یک کتاب خیلی خوب برلی مشاوران که دوست دارند یک درمانگر خوب باشن.
Deli Mz
۱۴۰۰/۲/۱
خوبس خوبس خیلی خوبس. فقط کاش نسخه پی دی افشم بود
راضیه احمدی
۱۴۰۰/۱/۱
خوب بود بهتر از اینم میتونست باشه واسه من بیانش یکم گنگ بود
sara bo
۱۳۹۹/۹/۱۴
خیلی کتاب خوبی بود👌
رامین لطافتی
۱۴۰۱/۷/۵
عالی بود استفاده کردم
Mary Jfri
۱۴۰۱/۳/۱۸
واقعا متن جامع و مفید
فاطمه احمدی
۱۳۹۹/۹/۲۰
اگه pdf بود خیلی بهتر بود
Shima Borghei
۱۳۹۸/۷/۱۸
بهتر هست بخوانید
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب مشاوره طلاق

برای دریافت کتاب مشاوره طلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.