معرفی و دانلود کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!

عکس جلد کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!

کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! نوشته‌ی کریستن بل و بنجامین هارت، کتابی مخصوص کودکان است تا به آن‌ها در زمینه‌ی پرورش ذهن کمک کند. این اثر روان‌شناختی که با زبانی ساده و صمیمی نوشته شده، تلاش می‌کند ابعاد مختلف رشد و تکامل بچه‌ها را با تأکید بر برخورداری هم‌زمان از قدرت تفکر و احساسات پرورش دهد. تأکید نویسنده‌ها بر رنگ بنفش نیز درواقع توجه به همین ویژگی‌های متفاوت شخصیتی آن‌هاست؛ یعنی ترکیبی از عاطفه و منطق. این کتاب رتبه‌ی پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!

آیا تاکنون به مفهوم و تأثیر رنگ‌ها توجه کرده‌اید؟ احتمالاً می‌دانید که هر رنگ، به‌لحاظ روانی حسی مشخص در انسان برمی‌انگیزد. مثلاً رنگ آبی به انسان حس امنیت و آرامش القا می‌کند و رنگ قرمز نیز تحریک‌کننده‌ی هیجان‌ها و عواطف است. نکته‌ی قابل‌توجه، تأثیرگذاری هم‌زمان این الهامات حسی در رنگ‌هایی است که از ترکیب دو یا چند رنگ به وجود آمده‌اند. به‌عنوان نمونه رنگ بنفش ترکیبی از رنگ آبی و قرمز است و می‌تواند مجموع احساساتی را که این دو رنگ در انسان برمی‌انگیزند، دارا باشد. در این معنا، رنگ بنفش ترکیبی هم‌زمان از آرامش و هیجان، یا منطق و احساس است. ازهمین‌روست که کریستن بل (Kristen Bell) و بنجامین هارت (Benjamin Hart) در کتاب تحسین‌شده‌شان، دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! (The World Needs More Purple People) تلاش دارند کودکان را به کمک ترکیبی از دو مؤلفه‌ی غالب شخصیتی (احساسات و منطق) آموزش دهند. به باور این دو، انسان باید از همان دوران کودکی، هم تفکر و خردورزی را در زندگی‌اش جاری کند، هم به احساسات و عواطفش اهمیت دهد.

به همین خاطر است که عنوان فصل اول کتاب «سؤال‌های خوب (خیلی خوب) بپرس» (تأکیدی بر رنگ آبی یا قوه‌ی تعقل) است و فصل دوم نیز «زیاد بخند» (تأکیدی بر رنگ قرمز یا احساسات) نام دارد. فصل اول کتاب، از زبان یک پسربچه و از قول پدرش روایت می‌شود که آدم‌های بنفش سؤال‌های خیلی خوبی می‌پرسند و در مورد همه‌چیز، حتی در مورد سؤال‌هایشان هم سؤال می‌پرسند. به باور کریستن بل و بنجامین هارت، سؤال‌های بنفش کمک می‌کنند خیلی از چیزها را یاد بگیری، چه درباره‌ی دنیا، چه درباره‌ی آدم‌های دیگر. از سوی دیگر، در فصل دوم، مادربزرگ راوی قصه به او می‌گوید که آدم‌های بنفش زیاد می‌خندند؛ به این معنا که همان‌قدر که توانایی تفکر و منطق در زندگی ضروری است، نیاز داریم که روحیه‌ای لطیف و سرشار از احساس نیز داشته باشیم. کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! که یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی برای کودکان است، با تصویرسازی دنیل وایزمن (Daniel Wiseman) و ترجمه‌ی منیژه فتح‌نژاد در انتشارات مهرسا منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!

  • رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب‌های تصویری (2021)

نکوداشت‌های کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!

  • این کتاب می‌تواند نقش یک سخنرانی مهم از طرف بزرگ‌ترهای دلسوز را در موقعیت‌های سخت ایفا کند؛ همان بزرگ‌ترهایی که دنیایی زیباتر می‌خواهند. (Publishers Weekly)
  • این کتاب یک پیام الهام‌بخش است: سؤال بپرسید، از تغییرات مثبت حمایت کنید و موقع همکاری با اعضای خانواده و جامعه، صمیمی و بامزه باشید. (School Library Journal)
  • کتاب پیش‌رو اثری است سرشار از انرژی و لبخندهای بزرگ و حقیقی... (Kirkus Reviews)

کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای گروه سنی 4 تا 8 سال نوشته شده، اما به والدین یا معلم‌هایی هم که می‌خواهند فرزند یا دانش‌آموزشان به انسانی تک‌بعدی تبدیل نشود؛ پیشنهاد می‌شود.

با کریستن بل و بنجامین هارت بیشتر آشنا شویم

کریستن بل 42 ساله یک بازیگر و تهیه‌کننده است که در فیلم‌هایی مانند «یخ‌زده»، «مادران بد»، و «فراموش‌کردن سارا مارشال» حضور داشته. او سردبیر مهمان مجله Parents نیز هست. بنجامین هارت نیز 45 سال سن دارد و با انواع پروژه‌ها و کمپین‌های متعددی که بر رشد و آموزش در دوران کودکی تمرکز دارند، همکاری‌های زیادی داشته است. بهترین کتاب این دو نویسنده، کتاب حاضر (دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!) است.

در بخشی از کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد می‌خوانیم

خب ممکن است از خودت بپرسی:
«توی دنیای به این بزرگی، حالا چرا بنفش؟»

بنفش یک رنگ جادویی است. وقتی رنگ آبی و قرمز دست به دسټ هم می‌دهند و با هم ترکیب می‌شوند، رنگ زیبای بنفش درست می‌شود.
به نظر من، بهترین چیزهای دنیا بنفش هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!
نویسنده،
مترجممنیژه فتح نژاد
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-7924-05-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد!

برای دریافت کتاب دنیا به آدم‌های بنفش بیشتری نیاز دارد! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.