معرفی و دانلود کتاب دو زن در یک زن

عکس جلد کتاب دو زن در یک زن
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو زن در یک زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو زن در یک زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو زن در یک زن

رمانی جسورانه و جذاب از تلاش‌ها و مبارزه‌‌های یک زن برای به‌دست‌آوردن استقلال شخصی و رهایی از تعصبات خانوادگی؛ کتاب دو زن در یک زن نوشته‌ی نوال سعداوی روایت دختری است که تلاش می‌کند از قیدوبند خرافات و تحمیل سبک زندگی از سوی خانواده‌اش رها شود و به عزت‌نفس فردی خود دست یابد. گفتنی‌ست این اثر جایزه‌ی استیگ داگرمان را دریافت کرده است.

درباره‌ی کتاب دو زن در یک زن

محدودیت زنان در جوامع سنتی یکی از موضوعات مهم اجتماعی است که گه‌گاه موضوع داستان‌ها، فیلم‌ها و دیگر انواع هنری قرار می‌گیرد. زنان به‌عنوان بخش مهمی از جامعه با نقش‌ها و مسئولیت‌های مهمی که بر دوش دارند، در برخی جوامع باید برای رسیدن به استقلال و آزادی، تلاش مضاعفی کنند و این مبارزه را در بخش‌ها و گروه‌های مختلف، و حتی در خانواده‌هایشان نیز پی بگیرند. این مسیر دشوار گاه در خانواده‌هایی رخ می‌دهد که از نظر سطح اجتماعی جزو طبقات بالای علمی و اقتصادی هستند، اما سنت‌ها در آن‌ها همچنان به شکل سفت‌وسختی ادامه دارد.

کتاب دو زن در یک زن (امرأتان فی امرأة) نوشته‌ی نوال سعداوی (نوال السعداوی) داستان یکی از این زن‌ها را در یک جامعه‌ی محدود و خانواده‌ای سنتی روایت می‌کند. این کتاب به ماجرای بهیه شاهین، دختری با روحیه‌ی اجتماعی بالا و دارای شخصیتی آزاد و رها می‌پردازد که در چنبره‌ی قیدوبندهای سنتی خانوادگی اسیر است و باید برای به‌دست‌آوردن آنچه می‌خواهد به یک مبارزه‌ی طولانی و طاقت‌فرسا بپردازد.

بهیه شاهین دانشجوی رشته‌ی پزشکی است؛ پدرش نیز پزشک و از مقامات بلندپایه‌ی وزارت بهداشت است، اما با این‌که در خانواده‌ای مرفه زندگی می‌کند حق هیچ‌گونه انتخابی برای زندگی خودش را ندارد و باید به قیدهایی که پدرش در زندگی او قرار داده گردن بگذارد؛ او که شخصیتی عصیان‌گر و غیرِمطیع دارد، مبارزه‌ای سخت و جان‌فرسا را آغاز می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا میان او و خانواده‌اش جدایی بیفتد.

در کتاب دو زن در یک زن با رنج‌ها و غم‌های دختری آشنا می‌شویم که حس تملک پدرش بر او و زندگی‌اش باعث شده میان دنیای بیرون از خانه و خودش شکافی عمیق ایجاد شود. بهیه قصد ندارد زندگی خودش را در چارچوب قوانین پدر ادامه دهد، اما از سوی دیگر قوانین نانوشته‌ی خانوادگی و جامعه باعث می‌شود تا او نتواند مانند یک دختر تحصیل‌کرده‌ی معمولی رؤیاها و آرزوهایش را آن‌گونه که می‌خواهد پیگیری کند. با‌این‌حال، بهیه با غریبه‌ای آشنا می‌شود که او را به اکتشاف درون خودش بیشتر تشویق می‌کند و همین سفر درونی اختلاف او با خانواده را بیشتر از قبل می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب دو زن در یک زن

بهیه که از نظر عاطفی به خانواده‌اش وابسته است، اطاعت بی‌چون و چرا را برنمی‌تابد و کشف توانایی‌ها و استعدادش هم بر این سرپیچی اضافه می‌کند؛ او سرانجام میان ماندن در قیدوبند قوانین خانوادگی و کشف خودش، راه دوم را برمی‌گزیند و تصمیم خود را برای ساختن آینده‌ای آزاد و رهاتر اجرایی می‌کند؛ اما همچنان مسیر استقامت، مبارزه و تلاش در جامعه‌ای بزرگ‌تر ادامه می‌یابد.

کتاب دو زن در یک زن نوشته‌ی نوال سعداوی (Nawal El Saadawi) با ترجمه‌ی طیبه حسین‌زاده از سوی انتشارات امتیاز منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب دو زن در یک زن

  • چگونه یک زن می‌تواند از خودش بگوید، وقتی برای هیچ انتخابی مختار نیست؟ زن‌ها خود را در آینه‌ی بهیه شاهین خواهند دید و از خواندن کتاب دو زن در یک زن درس‌های زیادی خواهند گرفت. (وب‌سایت الاستعارات)

  • نوال سعدوای با سبک جسورانه‌ی خود در این کتاب به رنج‌ها، اشتیاق‌ها، خیالات، نقاط‌قوت و ضعف زن‌ها می‌پردازد و طوفان به‌ پا می‌کند. او شخصیتی از یک زن خلق می‌کند که اطرافش را قوانین، آداب و سنت‌ها فرا گرفته است، اما او نمی‌خواهد به هیچ‌یک از آن‌ها گردن بگذارد؛ نقد سعداوی به بنیان‌های اجتماعی هدف این نویسنده در کتاب دو زن در یک زن است. (وب‌سایت گودریدز)

کتاب دو زن در یک زن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات و رمان، به‌ویژه آن دسته خوانندگان که به داستان‌های اجتماعی گرایش دارند، انتخابی مناسب است.

با نوال سعداوی بیشتر آشنا شویم

نوال سعداوی (متولد 1931 و درگذشته در سال 2021) نویسنده، کنشگر اجتماعی و روان‌پزشک اهل مصر است. او در دانشگاه‌های قاهره و کلمبیای نیویورک در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرد و پس از آن مدتی در دانشگاه عین‌الشمس مصر در حوزه‌ی روان‌شناسی مشغول به کار شد. پیشرفت این چهره در حوزه‌ی پزشکی تا آنجا بود که در سال 1959 به جایگاه مدیر بهداشت عمومی دولت مصر رسید.

سعداوی از سنین نوجوانی به نوشتن علاقه داشت و نخستین رمانش را در سیزده‌سالگی منتشر کرد. وی پس از آن، کتاب‌های پرشماری در زمینه‌های پزشکی، رمان و مبارزات سیاسی و اجتماعی نوشت و منتشر کرد. از مشهورترین آثار این نویسنده کتاب‌های «مرگ تنها مرد جهان»، «دو زن در یک زن»، «زنی در نقطه‌ی صفر»، «چهره‌ی عریان زن عرب» و «خاطرات یک زن پزشک» است.

نوال سعداوی موفق به دریافت جوایز گوناگونی شده که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • ترجمه‌ی آثار به بیش از 30 زبان زنده‌ی دنیا؛
  • دریافت مدارک افتخاری بی‌شمار از دانشگاه‌های گوناگون جهان؛
  • در فهرست «صد زن موفق سال» به انتخاب مجله‌ی تایمز در سال 2020.

در بخشی از کتاب دو زن در یک زن می‌خوانیم

به چهره خدای افسانه‌ای زل می‌زد و به انگشت‌های بزرگ آن می‌کوبید. انگشت‌هایی که با یک فشار هر چیزی را نابود می‌کردند. شب‌هنگام وقتی وحشت‌زده بیدار می‌شد، به تخت پدرومادرش می‌خزید و بدن کوچکش را میان بدن آن‌ها جا می‌کرد. اما دست‌های بزرگ پدر با تمام قدرت او را دور می‌کردند و مادرش با چشم‌هایی سیاه که شبیه به چشم‌های خود او بود، نگاهش می‌کرد و با صدایی مهربان می‌گفت: به تختت برو بهیه، تو دیگر بزرگ شده‌ای!

صدای مادر مهربان بود. مهربانی آن را مانند انگشت‌هایی نرم احساس می‌کرد که با لطافت و محبت یک دور کامل روی بدنش می‌چرخید؛ گویی خطوط تن او را می‌کشید و مرز آن را از وجود بیرونی‌اش جدا می‌کرد. در تنهایی، روی تختش برای آن مهربانی گریه می‌کرد؛ همانی که با لطافت لمسش می‌کرد و بر وجود مستقل و هستی خاص جداگانه او تأکید داشت. با صدایی خفه چنان هق‌هق می‌کرد که هم خودش تکان می‌خورد و هم تخت. در همین حال، مِیلی سرکش او را درمی‌نوردید که این انگشت‌ها از مِهر دروغین‌شان دست بردارند، با نیرویی هولناک فشارش بدهند و او را برای همیشه از جسمش رها کرده و با مادرش یکی کنند.

چشم‌هایش را بست تا بخوابد، اما نخوابید. ترس از فکر عجیبی که به سرش زد، تمام وجودش را در بر گرفت. فکر می‌کرد تمام زندگی‌اش را در جست‌وجوی این لحظه یا فرار از آن نابود خواهد کرد. از شدت ترس سرش را زیر لحاف پنهان کرد. اتاق خوابش با شبح اساطیر و خدایان افسانه‌ای پر شد. بر جسم او فشار می‌آوردند تا نابودش کنند و او با تمام نیرویش مقاومت می‌کرد. لگدشان می‌زد، گازشان می‌گرفت، فریاد می‌زد و از پدرومادرش کمک می‌خواست.

فریاد او از روی ترسِ واقعی نبود، ترفندی بود که با آن مادرش را فریب می‌داد. این کار را از خود او یاد گرفته بود. مادرش به او دروغ می‌گفت. در تخت او کنارش دراز می‌کشید و می‌گفت که آن‌جا می‌ماند. اما نیمه‌های شب متوجه می‌شد که مادر آرام از کنار او می‌رود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو زن در یک زن
نویسنده
مترجمطیبه حسین زاده
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-5670-31-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو زن در یک زن

کتایون سرابی
۱۴۰۲/۲/۲۰
متاسفم که با همه زحماتی که شما و مترجم کشیدین اینو مینویسم ولی باید بگم:
داستان در عین جذاب بودن، با ترجمه افتضاح به قهقرا رفت. همین.
این تک ستاره هن فقط برای ثبت نظرم بود.
تارا وجود
۱۴۰۲/۱/۲۴
به زیبایی واقعیت جامعه زنان رو بیان میکنه و‌ای کاش همه شجاعت ایجاد تغییر داشته باشیم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دو زن در یک زن

برای دریافت کتاب دو زن در یک زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.