معرفی و دانلود کتاب موش‌ها و آدم‌ها

عکس جلد کتاب موش‌ها و آدم‌ها
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موش‌ها و آدم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موش‌ها و آدم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موش‌ها و آدم‌ها

جان اشتاین بک در کتاب موش‌ها و آدم‌ها، داستان دو دوست به نام‌های جورج و لنی را بازگو می‌کند. این دو دوست دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی هستند. آن‌ها برای پیدا کردن کار، از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر می‌روند و به امید اینکه روزی بتوانند زمین و مزرعه اختصاصی خودشان را داشته باشند، زندگی می‌کنند.

یکی از شناخته شده‌ترین داستان‌های جان اشتاین بک، رمان کوتاه موش‌ها و آدم‌ها (Of mice and men) است که در سال 1973 منتشر شده. داستان که در سال‌های رکود بزرگ آمریکا اتفاق می‌افتد، بر اساس بخشی از خاطرات نویسنده شکل گرفته است.

جرج میلتون و لنی اسمال دو دوست هستند که با مهتری در آخور اسب‌ها در اسبداری‌ها روزگار می‌گذرانند. آرزوی دیرین هر دویشان آن است که روزی جایی را بخرند و در آن خرگوش پرورش دهند. لنی از بچگی از نوازش چیزهای نرم خوشش می‌آید و زور بازوی بسیاری دارد ولی چندان باهوش نیست و کودن است. از همین رو دچار دردسر می‌شود، به ویژه هنگامی که زن پسر ارباب، کرلی، از او می‌خواهد تا موهایش را نوازش کند. لنی ناخواسته زن بیچاره را می‌کشد و از ترس می‌گریزد.

کرلی خشمگین با مردانش در پی یافتن و از پای در آوردن لنی راهی می‌شود. جرج هم برغم سوگندش برای پشتیبانی از لنی در چنین درگیری‌هایی به گروه پیوسته در پی انی راهی می‌شود. مبنای این داستان آموخته‌های زندگی اشتاین بک درباره زندگی مردان بی‌خانمان و دربدر در پی کارگری در اسبدارها است. نام این داستان از سروده رابرت برنز بر گرفته شده است.

کتاب موش‌ها و آدم‌ها از آن رمان‌هایی است که از شیوه روایتی مبهم استفاده می‌کند. این شیوه، شیوه سوم شخص هدف نام دارد که به خواننده اجازه دسترسی مستقیم به افکار و احساسات هیچ کاراکتری را نمی‌دهد و تنها از طریق اعمال و گفتگوی شخصیت‌ها می‌تواند دیدگاه آن‌ها را استنباط کند.

جان اشتاین بک (John Steinbeck) برای شخصیت رمان خود احساس همدردی می‌کند اما این باعث نمی‌شود که برای آن‌ها پایان خوشی را رقم بزند. در عوض او تضاد بین دنیای واقعی سرشار از فقر و کمبود و خشونت را با جهان رویایی آزاد و ثرتمند و دوست داشتنی به تصویر می‌کشد. این مجاورت بی‌رحم و خشن به سادگی بیان می‌کند که رویای آمریکایی شاید چیزی بیشتر از یک خیال نومیدانه نبوده است.

جان اشتاین بک در سال 1902 میلادی در شهر سالیناز کالیفرنیا در دره کشاورزی حاصلخیزی حدود بیست مایلی اقیانوس آرام به دنیا آمد... و هر دو، دره و اقیانوس، اساس کار بعضی از مهم‌ترین آثارش را تشکیل دادند. پس از ازدواج و نقل مکان به درختستان آرام، دو کتاب داستانی کالیفرنیایی به چاپ رساند، شرق بهشت و یک خدای ناشناخته. بعد از آن روی داستان‌های کوتاه کار کرد که در کتاب دره طولانی جمع‌آوری شد.

سه اثر قوی او در اواخر سال‌های 1930 روی طبقه کارگری کالیفرنیایی متمرکز شده‌اند: در جنگی مشکوک، موش‌ها و آدم‌ها، و کتابی که توسط خیلی‌ها بهترین اثرش شناخته شد، یعنی خوشه‌های خشم. آخرین کتاب‌هایش شامل پنجشنبه شیرین، یک تقلید، روزگاری آن‌جا جنگی بود، زمستان نارضایتی ما، سفرها با چارلری برای کشف آمریکا، آمریکایی و آمریکایی‌ها. جان‌ اشتاین‌بک در سال 1962 جایزه نوبل ادبی را دریافت کرد و در سال 1968 درگذشت.

در بخشی از کتاب موش‌ها و آدم‌ها می‌خوانیم:

در چند مایلی جنوب شهر سولِدَد، رودخانه سالیناس به لبه‌ی دامنه کوه سرازیر می‌شود و در آن‌جا عمیق و سرسبز می‌گردد. آب رودخانه از روی سنگ‌های زرد رنگ، زیر نور آفتاب می‌لغزد و حرکت می‌کند تا به برکه‌ای باریک برسد، آبی زلال و گرم. یک طرف رودخانه، دامنه‌ی کوه، طلایی رنگ است و رودخانه دایره‌وار به سمت آن سرازیر می‌شود و تا صخره‌های محکم کوهستان گابیلان، می‌رسد. درون دره، کنار آب، درختان ردیف شده‌اند... درختان بید با هر بهار تازه و سبز می‌شوند، خاشاک همراه با سیلاب‌های زمستانی در مسیر رودخانه حرکت کرده و در نهایت به شاخه‌های زیرین درخت‌های چنار چسبیده‌اند.

درختان چنار با شاخه‌های خمیده‌، بر روی برکه طاق زده‌اند. روی لبه‌ی سنگلاخی برکه، زیر درختان، برگ‌ها آن‌قدر عمیق و شکننده فرش شده‌اند که اگر یک مارمولک از روی آن‌ها رد شود، سر و صدای بلندی به وجود می‌آید. عصر هنگام خرگوش‌ها از بیشه‌ها بیرون می‌آیند تا بر روی سنگ‌ها بنشینند، و سطح نمناک و شنی کنار رودخانه از رد پای شبانه راکون‌ها، و رد پای گسترده سگ‌های مزارع... با فضولات حیوانات و رد سُم آهوها که برای آب خوردن می‌آیند، پوشیده می‌شود.

لابه‌لای درختان بید و درختان چنار باریکه راهی وجود دارد که در اثر رفت و آمد کودکان و نوجوانانی که از مزراع برای شنا کردن در برکه می‌آیند، و توسط ول‌گردانی که عصرگاهان از سمت بزرگراه به جنگل و نزدیک رودخانه می‌آیند، پاخورده و سخت کوبیده شده است. در جلوی شاخه‌ی افقی یک درخت چنار بزرگ، کومه‌ای از خاکستر به جا مانده از آتش‌ها دیده می‌شود؛ شاخه‌ای که در اثر نشستن بر روی آن، ساییده و صاف شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موش‌ها و آدم‌ها
نویسنده
مترجمسعید دوج
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-964-374-825-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موش‌ها و آدم‌ها

علیرضا علیزاده
۱۴۰۰/۱/۶
مثل همه کنابهای جان اشتاین بک، زیبا و جذاب، یه جوری تو وجود آدم میشینه که تا مدتی ذهن آدم درگیرشه. در ضمن نقدش هم نمیشه کرد، چی میشه گفت در موردش، وقتی انگار داستان یک تیکه از وجود خود آدمه. وقتی که میتونی مثل اون واقعه رو در وجود خودت، سایر آدما و اجتماع حس کنی. یک نکته جالب دیگه: هر چند فرهنگ اون مردم، سبک حرف زدنشون و زندگی کردنشون با ما خیلی متفاوت بوده و حتی ترجمه کردنش سخته ولی با همه اینها داستان با همه وجودت یکی میشه و پایانش سخت تکونت میده.
پویان سپهری
۱۴۰۱/۲/۲۹
موش‌ها و آدم‌ها اثر اشتاین یک زمزمه ایست در مرزهای رهایی بشرکه ذاتأ تنهاست و ایده آل گرا.
رهایی در مفهومی زمین محور، در استقلالی شکوه مندوشرافت مندانه برای هر انسانی حکم اکسیر را دارد. افسوس که انسان در حصار تعاریف مردابی خود، فراموشی را پاس می‌دارد و این عشق ناب را
در پیاله‌های تاریکی به طاق نسیان می‌سپارد.
یک مرد، یک زمین و رویایی از اختیار، همه‌ی آن چیزیست که تحقق نیافت.
پویان سپهری.
elnaz nourshid
۱۳۹۸/۷/۴
کتاب خیلی خوبیه نثر روان داستان جذاب طی خوندنش خسته نمی‌شید. داستان به طور کلی زندگی انسان هارو نشون میده که چطور برای خود رویاهایی رو می‌سازن سعی براش تلاش کنن و همچنین مدام درحال فرار از تنهایی خود هستن. فقط موردی که توجهم رو جلب کرد در بخش توضیحات تماما آخر داستان کتاب فاش شده😕لطفا اون بخش رو اصلاح کنید
Maede Nazari Nazari
۱۴۰۱/۹/۱۱
این کتاب رو یکی معرفی کرد که بخونم اما خوشم نیومد. تماما زندگی غربی رو نشون میداد... و داستان‌اش هم پایان تلخی داشت چندین روز ذهنمو درگیرش کرد اما برام هیچ سودی نداشت. کلا یه داستان خیلی مصخرفی بود. شایم سلیقه من که نبود.
Alipour Sepehr
۱۳۹۹/۴/۲۵
ب عنوان اولین کتابی ک خوندم واقعا قشنگ بود و علاقع‌ام و ب کتاب بیشتر کرد درستع ک پایان تلخی داشت اما اگ جورج نمیکشت ب دست کسای دیگ‌ای ب بدترین شکل مجازات میشد پیشنهاد میکنم بخونید و ب خوبی درکش کنید
ramin shams
۱۴۰۰/۸/۲۲
بسیار روان و ساده در عین حال یک داستان درام و رویایی که به نوعی نشان از ان دارد که میگوید همه‌ی ما یک رویا در ذهن میپرورانیم و برای رسیدن به ان باید از یک سری رفتارها و عادت‌های بدمون دست بکشیم
شیما ق
۱۳۹۹/۱/۲۸
پیشنهاد میکنم حتما بخونید داستان تامل برانگیزی داره با اینکه سبک این نویسنده طوریه که خیلی توصیفات و جزئیات رو بیان میکنه اما این کتاب به نسبت بقیه کتابهش بهتره
محمد .
۱۴۰۱/۹/۱۹
داستان زیبایی داره حتما این کتاب رو بخونید اخر داستان حتما احساساتون بروز میکنه و از طرفی به فکر فروخواهید رفت که چرا داستان به اینجا کشیده شد!
Zahra _qrgzlo
۱۴۰۰/۴/۲۳
من چون زیاد رمان‌هایی با پایان تلخ نمی‌خونم یکم هضمش برام مشکل بود؛ اما جدا از پایان تلخش سبک نویسنده رو دوست داشتم، محتوای کلی قابل تامل بود.
علیرضا علایی
۱۳۹۸/۲/۳
نثر روان و عالی داره که دوست دارید به این زودیا تموم نشه و یه پایان محشر؛به شدت پیشنهاد میشه
ملیکا صدر
۱۴۰۰/۸/۳۰
رویا‌ها ادم‌های متفاوت به همراه هم خیانت کودکی در جسم بزرگسالان زنان مکر کینه نرسیدن و در نهایت ناامیدی و...
بی نظیر بود کتاب سپاس
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۰/۴/۱۴
اشتاین بک بی نظیره، من با خوشه‌های خشمش شناختمش، این کتاب هم غم انگیز ولی خیلی ملموس بود، حتما کتابهای دیگشو مطالعه میکنم👍👍
منصور نیسی
۱۳۹۹/۴/۱۷
کتاب مفیدی بود من به عنوان اولین کتابی که میخوندم خیلی لذت بردم. پیشنهاد میکنم حتما بخونید. سپاسگذارم
علی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
واقعا یه شاهکاره وبه خوبی ارائه شده
ماجرای این دوتا رفیق هم کمدیه هم پند اموزه
و واقعا ارزش وقت گذاشتن رو شدید داره
Analysis 1
۱۳۹۹/۱/۲۱
کلا کتاب خسته کننده‌ای هست، خیلی جزئیات داره، با حوصله بخونید، آخراش جالبه، کلا میتونست فیلم نامه باشه تا کتاب
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب موش‌ها و آدم‌ها

برای دریافت کتاب موش‌ها و آدم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.