معرفی و دانلود کتاب دوشیزگان

عکس جلد کتاب دوشیزگان
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوشیزگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوشیزگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوشیزگان

استاد دانشگاهی که قاتل است و درمانگری که از این موضوع اطمینان دارد. کتاب دوشیزگان نوشته‌ی الکس مایکلیدیس ماجرای انجمن مخفی دوشیزگان و قتل‌هایی است که در آن اتفاق می‌افتد. در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و برگزیده‌ی آمازون، با این درمانگر همراه می‌شویم تا سر از راز این استاد دانشگاه جذاب درآوریم.

درباره‌ی کتاب دوشیزگان:

دختری در دانشگاه کمبریج به‌طرز هولناکی به قتل می‌رسد؛ قاتل احتمالاً مَرد و فردی شدیداً بیمار بوده است. ماریانا، درمانگر باهوش، به‌واسطه‌ی خواهرزاده‌اش از این قتل باخبر می‌شود. کتاب دوشیزگان (The Maidens) ماجرای درگیری ماریانا در پرونده‌ای مخفوف و رازآلود است.

الکس مایکلیدیس (Alex Michaelides) در این کتاب ما را با ادوارد فوسکا آشنا می‌کند، استاد تراژدی‌های یونان و مردی جذاب و دست‌نیافتنی، استادی که انجمنی مخفی به نام «دوشیزگان» را اداره می‌کند. این انجمن مخصوص دانشجویان ویژه‌ی استاد است، و از قضا، مقتول نیز عضو این انجمن بوده است.

ماریانا به‌سرعت به این استاد کاریزماتیک مشکوک می‌شود، او، با دانش خود از روان افراد، تشخیص می‌دهد که در پس این افسانه‌های باستانی، چیزی شوم نهفته است، چیزی مخوف که هیچ ارتباطی با ظاهر دلفریب این استاد ندارد. وقتی جسد دیگری پیدا می‌شود، ماریانا عزمش را جزم می‌کند تا جلوی این قاتل را بگیرد، حتی اگر این کار به قیمت جان خودش تمام شود.

کتاب دوشیزگان، با بهره‌گیری از اسطوره‌های یونانی و پیچ‌وخم‌های داستانی، طرحی پیچیده را رقم زده که در فضای دانشگاهی می‌گذرد، فضایی که علی‌رغم ظاهر آرامَش، آبستن ماجراهایی پیچیده، رازآلود و هولناک است.

افتخارات کتاب دوشیزگان:

- بهترین کتاب سال 2021 به انتخاب بارنز‌ اند نوبل
- نامزد بهترین کتاب معمایی و جنایی سال 2021 به انتخاب کاربران گودریدز
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- از بهترین کتاب‌های معمایی، جنایی و رازآلود به انتخاب آمازون

نکوداشت‌های کتاب دوشیزگان:

- درون‌مایه‌ای فریبنده و عناصری که نمی‌توان در برابرشان مقاومت‌ کرد. (نیویورک‌تایمز)
- مایکلیدیس اسطوره‌شناسی و جنایت را طوری درهم می‌آمیزد که به کتابی تبدیل می‌شود که نمی‌شود کنارش گذاشت. (اپرا دیلی)
- مایکلیدیس اثبات کرده است که در مسیری قدم برمی‌دارد که یکی از اثرگذارترین و خوش‌خوان‌ترین نویسندگان جنایی جهان شود. (بوک‌ریپورتر)
- طرفداران کتاب بیمار خاموش، عاشق این کتاب خواهند شد... در فضایی آکادمیک، اسطوره‌های یونانی را به تصویر می‌کشد، قتل‌هایی رخ می‌دهد و پیچشی که باعث می‌شود قلبتان به دهنتان بیاید. (ریلی سِیگر)

کتاب دوشیزگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان رمان‌های جنایی و رازآلود هستید، و کتاب‌هایی را دوست دارید که نتوانید زمینشان بگذارید، دوشیزگان شما را ناامید نخواهد کرد.

با الکس مایکلیدیس بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی انگلیسی در دانشگاه کمبریج ادبیات انگلیسی و در مؤسسه‌ی فیلم آمریکایی در لس‌آنجلس فیلم‌نامه‌نویسی خوانده است. بیمار خاموش نخستین اثر الکس مایکلیدیس بوده که توانسته در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز بنشیند و تحسین بسیاری از خوانندگان را برانگیزد. هر دو کتاب مایکلیدیس بارها و توسط مترجمان مختلف به فارسی ترجمه شده‌اند و با استقبال علاقه‌مندان به رمان‌های جنایی مواجه شده‌اند.

در بخشی از کتاب دوشیزگان می‌خوانیم:

تالار سخنرانی، فضای بزرگ و کاملاً روشنی داشت؛ با ردیف میزهای چوبیِ تیره که به سمت پایین سرازیر می‌شدند و به صحنه می‌رسیدند؛ جایی که یک تریبون و یک میکروفن قرار داشت.

کلاریسا درمورد محبوبیت سخنرانی‌های فوسکا حق داشت؛ سالن اجتماعات لبریز از جمعیت بود. آن‌ها چند صندلیِ خالی در قسمت انتهاییِ سالن پیدا کردند. حس انتظار خاصی بین حاضران دیده می‌شد. ماریانا با خودش فکر کرد که این بیشتر شبیه اجرای یک کنسرت یا تئاتر است تا سخنرانی تراژدی یونان.

و بعد پروفسور فوسکا وارد شد. او کت‌و‌شلوار نفیسی به تن داشت و موهایش را پشت‌سرش کشیده و محکم گِرِه زده بود. با یک پوشه‌ی یادداشت در دست، به سمت صحنه و تریبون رفت. ابتدا میکروفن را تنظیم کرد. چند لحظه سالن اجتماعات را ورانداز کرد و بعد سرش را خم کرد.

موجی از هیجان حاضران را فرا گرفت. همه ساکت شدند. ماریانا نمی‌توانست تردید نداشته باشد، اما سابقه‌ی گروه‌درمانی‌اش به او می‌گفت باید به هر گروهی که عاشق استاد خود است، مشکوک باشی؛ این شرایط به‌ندرت کارش به جاهای خوب ختم می‌شود. برای ماریانا، فوسکا بیشتر شبیه یک ستاره‌ی جَوگیر پاپ بود تا یک سخنران؛ و تا حدی منتظر بود هر لحظه بزند زیر آواز. ماریانا در کمال تعجب دید که چشم‌های او پر از اشک شد.

فوسکا گفت: «امروز می‌خوام درباره‌ی تارا حرف بزنم.»

ماریانا از ردیف‌های پایین زمزمه‌هایی شنید و سرهایی برگشت که به‌نظر می‌رسید تغییر حالت داده بودند. این همان چیزی بود که دانشجویان انتظارش را داشتند. او حتی متوجه شد که یکی دو نفر از آن‌ها به گریه افتادند.

اشک‌های خودِ فوسکا هم جاری شد و از گونه‌هایش پایین آمد؛ بدون اینکه آن‌ها را پاک کند. از واکنش به آن‌ها خودداری کرد و صدایش آرام و ثابت باقی ماند. ماریانا فکر کرد که کارش را خیلی خوب بلد است؛ او واقعاً نیازی به میکروفن نداشت.

زویی چه گفته بود؟ او همیشه در حال اجرا بود؟ در این صورت، این اجرا از‌نظر ماریانا خیلی خوب بود؛ او هم مثل بقیه‌ی مخاطبان چاره‌ای جز تحت تأثیر قرار گرفتن نداشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوشیزگان
نویسنده
مترجمعلی قانع
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات398
زبانفارسی
شابک978-622-235-213-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوشیزگان

نسیم ق
۱۴۰۲/۷/۷
به نظرم به خوبی بیمار خاموش نبود. انتهای بیمار خاموش واسم هیجان انگیز بود اما انتهای دوشیزگان یجورایی ناراحت کننده. از توضیحات روانشناسی که طی داستان داده میشد، یه چیزایی قابل حدس بود ولی بازم پایانش غافلگیرکننده بود. یه موضوع توضیح داده نشد اینکه قتل‌ها چجوری انجام شدن، با چه نقشه ای، بدون اینکه هیچکس متوجه بشه. از ایستراگ داستان بیمار خاموش هم خوشم اومد. امیدوارم بازم از این نویسنده بخونم.
Samia A
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بد نبود... صرفا سرگرم کننده ست
پایان کتاب غافلگیرتون می‌کنه درسته ولی به نظرم اصل غافلگیری در جهت درستی نیست چون هیچ جای داستان به هیچ مساله‌ای اشاره نمی‌کنه که بتونی به اون رابطه‌ای که باعث همه‌ی اون اتفاقات شده، پی ببری... برعکس شخصیت اصلی داستان بسیار افسرده و ناراحته از غم از دست دادن همسری که عاشقش بوده و انقدر به این مساله می‌پردازه که ناخودآگاه پایان برات غافلگیرکننده ست!!!
Mahshad
۱۴۰۱/۵/۱
بسم رب الشهدا و صدیقین
رمان خوبیه. از جهت فضای معما گونه خود بسیار خوب بود! پایان غیر منتظره‌ای داشت!
از طرفی بعضی ایرادات بود که باید گفته بشه.
۱ خیلی به مشروبات و مواد مخدر پررنگ اشاره کرده بود تقریبا بیشتر فصل‌ها دیده میشد.
۲ من تصویر ذهنی درستی از ماریانا نداشتم! قیافه بقیه شخصیت‌ها مثل
فرد خوب توصیف شده بود اما ماریانا.....!
اما نکته‌های مثبت رمان
توصیفات عالی داشت
شخصیت‌های فوق العاده خوب
حتی اخلاق شخصیت هانیز خوب توصیف شده بود. درکل.... رمان خوبی بود.
Hayedeh H
۱۴۰۲/۱/۱۳
داشتن پایان غافلگیر کننده و غیر قابل حدس برای یک داستان جنایی و معمایی حسن بزرگیه بشرطی که معقول و منطقی باشه و در نهایت همه چیز جور در بیاد و همه تکه‌های پازل درست کنار هم قرار بگیرن و جفت و جور بشن. این داستان بنظرم کمی آشفته و غیر منطقی اومد. اصلا قابل مقایسه با کتاب بیمار خاموش اثر دیگر این نویسنده نیست.
مونا مجتبی زاده
۱۴۰۰/۱۲/۴
عالی بود یکی از غیر قابل پیشبینی‌ترین کتابهایی که خوندم. با اینکه در طول کتاب گاهی توصیفات و تفکرات ماریانا زیادی طولانی و کسل کننده میشد ولی روند هیجان انگیز داستان اونقد قوی بود که نمیشد لحظه‌ای اون رو رها کرد. ممنون از کتابراه
Zaynab Vahdani
۱۴۰۲/۱/۳
بسیار عاااالی بود آثار آقای الکس فوق العاده اس
خصوصا کتاب بیمار خاموش که حرف نداشت
این کتاب هم دست کمی نداره و سبکشو دوست داشتم اینکه آثار فرهنگی و تاریخی یونان باستان هم در کتاب بخشی معرفی شده بود کتاب رو به نظرم جذاب کرده بود من دوست داشتم
س ک
۱۴۰۲/۶/۱۱
از نظر موضوع خیلی شبیه کتاب بیمار خاموش هست یعنی میشه گفت یک اتفاق مشترک برای دو شخصیت متفاوت رخ میده و اینکه هر کدام چطوری با اون مسئله برخورد میکنن. البته که تا پایان اصلا نمیشه قاتل را شناسایی کرد و این خیلی جذابش می‌کنه
رها خانبان
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
از نکات مثبت این کتاب و کتاب بیمار خاموش که اثر همین نویسنده هست این رو میشه گفت که فقط یک کتاب جنایی و معمایی صِرف نیست اینکه دیدگاه روانشناسانه تو کل داستان جریان داره و مدام به واکاوی روانی شخصیت‌ها میپردازه عالیه
ز س سیدی
۱۴۰۱/۳/۲۴
کتاب قبلی این نویسنده رو بیشتر دوست داشتم یه جاهایی از داستان واقعا توضیح منطقی نداشت مثل بی توجهی پلیس و ضعیف نشون دادن عمدی آن‌ها درکل بد نبود پایان غافلگیر کننده‌ای داشت اما در بعضی قسمتها غیر منطقی بودنش اذیتت میکرد
Ghost Casper
۱۴۰۱/۲/۲۷
داستان جالبیه ولی یه جاهایی مثل فیلم‌های هالیوددی
یه جورایی مطالب مختلف و حتی ضد و نقیض رو ، به همدیگه ربط میده و کلا روند داستان رو عوض میکنه
ولی در کل سوژه ی قشنگیه و میشه ازش لذت برد
مقمیک قره بگی
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
کتابی عالی که مثل اثر دیگر این نویسنده، بیمار خاموش، در انتهای داستان شما رو مبهوت میکنه
در تمام طول داستان انتظار مشخص شدن کل داستان رو میکشید و در پایان واقعا متعجب میشید!
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۱/۵/۵
سلام.
ترجمه خوب نبود، کتاب بیشتر در مورد اساطیر و زندگی یونان باستان بود و روند داستان خیلی غیرمنطقی بود. ضمنا فساد خیلی پررنگ توش ارائه شده بود.
Neda S
۱۴۰۱/۶/۱۹
پایان کاملا غیرمنتظره و البته باز. خیلی توصیفات زیبا و کامل بود. جوری ک حس میکردی انگار اونجایی و این اتفاقات رو داری میبینی.
لیلا فرضی
۱۴۰۱/۲/۱۰
همش فکر میکردم قاتل فرده
اصلا به کس دیگه‌ای شک نکردم
خوب بود
شاید آخرش میتونست بهتر و کامل تر باشه انگار نویسنده آخرشو تو چند صفحه خلاصه کرده…
علی غلامی
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
عالی و پرکشش با تشکر فراوان از مترجم با ترجمه سلیس و روانشون و کتابراه بابت این کتاب
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب دوشیزگان

برای دریافت کتاب دوشیزگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.