معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری نوشته‌ی محمدرضا مفیدی، یک راهنمای کامل و جذاب در زمینه‌ی طراحی داخلی به سبک مونته‌سوری است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این سبک که اکثراً با استفاده از چوب‌های ساده و یک‌دست و برای اتاق‌های کودکان اجرا می‌شود، به رشد ذهنی، حس استقلال و پرورش خلاقیت در کودکان کمک می‌کند و راحتی و آرامش را برایشان به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته‌سوری

طراحان داخلی امروزه در تنظیم و شکل‌دهی فضاهای داخلی از سبک‌ها و شیوه‌های متنوعی بهره می‌برند. یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها که بیشتر برای طراحی اتاق کودکان از آن استفاده می‌شود، مونته‌سوری نام دارد. در این سبک خبری از سرویس خواب‌های شیک و مجلل یا بسیار بزرگ نیست. در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته‌سوری می‌خوانید که مهم‌ترین و بارزترین اصل در اجرای سبک مونته‌سوری، خلوتی و آرامش اتاق کودک و استفاده از تم رنگی خنثی و لوازم و عناصر ساده برای پر کردن فضاهاست. محمدرضا مفیدی، پژوهشگر معماری، در کتاب راهنمای خود تصاویر متعدد و مثال‌هایی از فضاهای ایجادشده با پیروی از مونته‌سوری را در اختیار خوانندگان قرار داده تا با مشاهده‌ی آن‌ها، ایده‌های خلاقانه‌ی خود را سازماندهی کنند.

استفاده از چوب‌های هم‌اندازه و یک‌دست برای ایجاد فضاهایی که با خط ایجاد شده‌اند، به‌طور متعدد در اجرای طرح مونته‌سوری مشاهده می‌شود. گاهی استفاده از المان‌هایی چون تخته‌سیاه گچی به‌جای یکی از دیوارهای اتاق، پرده‌های یک‌دست با رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش، پنجره‌های بلند و بزرگ که نور زیادی را به اتاق منتقل می‌کنند و اسباب‌بازی‌های چوبی و ساده نیز برای طراحان این سبک کاربردی است. تمامی این عناصر یک ویژگی مشترک دارند و آن تقویت حس امنیت و آرامش در کودک شماست. در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته‌سوری می‌خوانید که طراحی اتاق کودکتان با این سبک، موجب رشد و شکوفایی خلاقیت و تقویت استقلال او نیز می‌شود. علاوه‌ بر همه‌ی این‌ها، فرزند شما با مؤلفه‌های جسمی، اجتماعی، عاطفی و شناختی نیز آشنا می‌شود.

محمدرضا مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته‌سوری به شما می‌آموزد که اکثر وسایلی که یک اتاق طراحی‌شده به سبک مونته‌سوری را پر می‌کنند باید کوچک و بسیار ساده باشند. برای مثال شما می‌توانید یک میز چوبی ساده و کوچک را برای فرزندتان در نظر بگیرید که بتواند از آن برای نقاشی کشیدن یا بازی‌های فکری استفاده کند. یک صندلی یا مبلمان راحتی متناسب با جثه‌ی کودکتان که بتواند بر روی آن لم دهد و با آرامش به داستان‌های شما گوش دهد نیز ایده‌ی بسیار جالبی است. سفارش و ساخت یک قفسه‌ی ساده برای قرار گرفتن اسباب‌بازی‌های فرزندتان در آن نیز کاری بسیار آسان است. به‌طور کلی اجرای سبک مونته‌سوری درست به‌اندازه‌ی مشاهده‌ی آن لذت‌بخش و همراه با آرامش است.

انتشارات بانژ کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته‌سوری را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته‌سوری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سبک‌های مختلف دکوراسیون و طراحی داخلی، مخصوصاً انواع ساده و بی‌دردسر آن علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری می‌خوانیم

یکی دیگر از نکات مهم روش اتاق مونته‌سوری است. این یک محیط آماده بسیار مهم است، اما برای به‌کارگیری مؤثر این روش، طراحی فضاهای قابل دسترس و ایمن در هر فضای کودک، هم در خانه خود و هم در فضاهای عمومی ضروری است.هنگام طراحی، توصیه می‌کنیم ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

سادگی: پسرها و دخترها خیلی نیاز ندارند. توصیه می‌شود رنگ‌های روشن و نور طبیعی را در اولویت قرار دهید.

مینیمالیسم: گزینه‌های زیاد (مانند رنگ‌ها یا اسباب‌بازی‌ها) در یک محیط می‌تواند باعث سردرگمی شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود گزینه‌های بسیار کمی انتخاب و توسعه ظرفیت‌های تصمیم‌گیری تسهیل شود.

سازمان: وقتی محیط‌های بیرونی سازماندهی می‌شوند، سازماندهی درونی کودک (و استدلال او) نیز به راحتی جریان پیدا می‌کند.

دسترسی: همه چیز باید به گونه‌ای طراحی شود که کودکان بتوانند بدون دخالت بزرگسالان در فضا حرکت کنند و تعامل داشته باشند. بااین‌حال، حضور یک بزرگسال آگاه همیشه توصیه می‌شود.

امنیت: یک محیط به خوبی آماده شده باید قابل کاوش باشد. برای اینکه کودک آزاد باشد و بدون خطر به کاوش بپردازد، باید محیطی امن برای او مهیا کرد.

سکوت: محیطی که به خوبی آماده شده است، علاوه بر تشویق تمرکز، باید از استقلال فیزیکی و استقلال عاطفی (انتخاب‌ها) استفاده کند. بنابراین، این اتاق باید در ساکت‌ترین منطقه خانه قرار گیرد. برای ایجاد محیطی آرام توصیه می‌شود از وسایل الکترونیکی خودداری کنید.

پیشنهاد می‌شود از اتاق خواب شروع کنید، زیرا کودک بیشتر وقت خود را در اینجا می‌گذراند: خواب، بازی با اشیا و انجام فعالیت‌ها. اما فقط روی اتاق خواب تمرکز نکنید: همه محیط‌ها را برای دسترسی به آن‌ها آماده کنید! آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام و تراس همگی می‌توانند شامل اشیایی باشند که امنیت و آزادی را برای کودکان فراهم می‌کنند. ما برخی از عناصر را به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به پروژه‌ها در این زمینه کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک مونته‌سوری
مونته‌سوری و تحریک استقلال کودک
راه‌اندازی یک فضای مونته‌سوری
راه‌اندازی خانه مونته‌سوری
مشاوره طراحی محیطی مونته‌سوری
آرایش فضای مونته‌سوری
طراحی اتاقی به سبک مونته‌سوری
اتاق خواب کودک به سبک مونته‌سوری
سرویس خواب مونته‌سوری
اهمیت مبلمان مونته‌سوری
آثار هنری مونته‌سوری
طراحی مونته‌سوری برای پیش دبستانی
طراحی مدرسه ماریا مونته‌سوری
طراحی مدرسه مونته‌سوری آمستردام
طراحی مدرسه مونته‌سوری روتردام
طراحی مدرسه بین‌المللی مونته‌سوری
طراحی مدرسه سنت بریجت
طراحی مدرسه ابتدایی مونته‌سوری
طراحی مدرسه ابتدایی و متوسطه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-622-5509-22-1
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک مونته سوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.