معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن

کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، شما را با مفاهیم جذاب و کاربردی در نحوه محوطه‌سازی حیاط، طراحی باغچه‌ها و حوض‌ها، تراس و زیباسازی فضاهای داخلی منزل و... آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4 (Interior decoration of residential space 4):

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در این کتاب به شما می‌گویند که برای طراحی یک فضای داخلی یا بازسازی بناهای قدیمی، نیازمند بهره‌مندی از دانشی عملی با تکنیک‌های معماری و درک علم روانشناسی از محیط و هنرهای تزئینی هستید، هر چند هر شخصی قادر است در دکوراسیون داخلی خانه خود مطابق سیلقه‌ی شخصی و با راهنمایی خواستن از مشاوره یا مطالعات و پیگیری مدل‌های متفاوت دکوراسیون داخلی، در طراحی موردنظرش نقش ایفا کند.

از این رو با درک این نکته که هر شخصی سلیقه‌ی منحصربه‌فرد خود یا مهارت تغییر و اجرای فضای دکوراتیو متناسب با الگو و سبک دلخواه‌اش را دارد، باید گفت دکوراسیون داخلی به عنوان یک سلیقه شخصی در طول زمان تغییر و تحول می‌یابد. ممکن است یک فرد یا خانواده بخواهند سالانه در فضای زندگی‌شان تغییر ایجاد کنند و جمعی دیگر از سبک و فضای داخلی از پیش طراحی شده تا پایان روز سکونت در آن منزل رضایت داشته باشند و تغییرش ندهند.

هر چند نقش و تأثیر سلیقه و علایق شخصی در دکوراسیون داخلی بر کسی پوشیده نیست، با این حال اگر بر پایه شناخت و مؤلفه‌های اولیه طراحی و اجرا نشود، کسانی که در این فضا مهمان شما خواهند بود از محیط احساس رضایت نخواهند داشت و ترجیح خواهند داد زودتر آن مکان را ترک کنند.

با این حال، یک معمار داخلی، دکوراتیو، طراح داخلی یا حتی یک فرد عادی باید به قدری در حوزه‌ی معماری داخلی آگاهی داشته باشد تا بتواند پلان، فرم و ساختارهای حجمی را با سلیقه و ایده‌های دکوراسیونی خود همگام سازد. نحوه قرار گرفتن پنجره نسبت به روشنایی، دیوارها و فرم‌ها نسبت به مبلمان و ... در دکوراسیون داخلی آپارتمان باید به قدری هوشمندانه و خلاقانه صورت بگیرد تا هماهنگی کافی بین معماری داخلی و دکوراسیون به وجود بیاد.

خوب است بدانید هنر و خلاقیت هنری امری ذاتی به شمار می‌رود. به این معنا که هنر و خلاقیت از درون آدمی می‌جوشد و تنها یاد گرفتنی نیست، اما افرادی که این خصوصیت را ندارند با تلاش و یادگیری، می‌توانند خلاقیت خود را پرورش دهند. از این رو در این مجموعه نویسندگان کوشیدند تا مخاطب خاص و عام را با مفاهیم اصلی در زمینه دکوراسیون داخلی فضای مسکونی آشنا کنند.

کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این اثر به معماران دکوراسیون داخلی، علاقه‌مندان به این عرصه و افرادی که دوست دارند طراحی فضای داخلی منزلشان را خودشان انجام دهند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4 می‌خوانیم:

پاسیو یا نورگیر بخشی از فضای داخلی ساختمان و آپارتمان است که کمک می‌کند تا میزان نور را در محیط‌های بسته بیشتر کرد. البته کاربرد دیگر این فضا به جهت زیباسازی فضای واحد مسکونی است. Patio یا پاسیو در زبان فارسی هر چند در ظاهر نشان از سبک‌های معماری غربی است اما از گذشته تا کنون در معماری ایرانی نیز به نوعی شاهد طراحی پاسیو بوده‌ایم. در جایی که از چند طرف نور مناسب و مستقیم برای فضا وجود ندارد، پاسیو پیشنهاد می‌شود. به همین خاطر، نورگیری در ساختمان به دو صورت است، یکی از طریق پنجره و دیگری نورگیری از طریق پاسیو. معمولا سه فضای اصلی پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه نیاز به نور دارند و سایر فضاها نظیر دستشویی یا حمام نیاز به نور ندارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: پاسیو - حیاط خلوت
حیاط خلوت
پاسیو
حیاط‌خلوت‌های دعوت‌کننده
استفاده بهینه از حیاط خلوت
طراحی پاسیو به صورت عملکردی
طراحی پاسیو به شکل آتریوم
زیبا کردن پاسیو با روش‌های کم‌هزینه
طراحی حیاط منزل
نوسازی و دکوراسیون حیاط
زیباسازی حیاط‌های‌ کوچک
طراحی حیاط به سبک روستیک
ایده‌های چهار فصل دکوراسیون حیاط
ساماندهی و طبقه‌بندی وسایل در حیاط
راهنمای محوطه‌سازی
محوطه‌سازی حیاط
چند الگوی رایج سنگ‌فرش
محل استفاده از سنگ‌فرش
انواع سنگ‌فرش حیاط
سنگ‌فرش بتنی
کاشی در محوطه بیرونی
کف‌پوش سنگ تراورتن
ایده‌های گل‌کاری
طراحی باغچه‌هایی در فصل بهار
گیاهانی برای حفظ حریم و استایل
دیوار سبز و چگونگی ساخت
راهکار شیک برای نورپردازی حیاط
به‌کارگیری و انتخاب آب‌نما
طراحی حوض
به‌کارگیری حوض در حیاط ایرانی
انتخاب آلاچیق ایده‌آل
سایبان فضای باز
اجرای باربیکیو
انتخاب آثار هنری و دکوری برای حیاط
فصل دوم: بالکن - تراس - ایوان
مقدمه
ویژگی‌های طراحی تراس مطلوب
تأثیر بالکن بر تهویه و آگوستیک
دکوراسیون بالکن
روش‌های بستن دید تراس از بیرون
بالکن‌های شیشه‌ای
ایده‌ی دکوراسیون فضای باز ایوان
انواع نرده تراس
کف‌پوش مناسب برای بالکن‌ها
میزهای کاربردی در بالکن
گل‌های مناسب بالکن
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کیان دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-7423-42-6
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی فضای مسکونی 4: حیاط خلوت، ایوان، پاسیو، بالکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.