معرفی و دانلود کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند: اینترنت اشیاء و ساختمان‌های هوشمند کارآمد انرژی معماری و برنامه‌های کاربردی

عکس جلد کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند: اینترنت اشیاء و ساختمان‌های هوشمند کارآمد انرژی معماری و برنامه‌های کاربردی
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند: اینترنت اشیاء و ساختمان‌های هوشمند کارآمد انرژی معماری و برنامه‌های کاربردی

کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند منبعی تخصصی است که به ساختمان‌های هوشمند می‌پردازد. این اثر که به قلم گروهی از نویسندگان تألیف شده، مفهوم اینترنت اشیاء را مورد بررسی قرار می‌دهد و درباره‌ی مبحث دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند

کتاب دیجیتال‌سازی ساختمان های هوشمند (Smart Buildings Digitalization) به ویرایش گنانا اسواسیکا (O.V. Gnana Swathika)، کارسیکیان (K. Karthikeyan) و سانجویکومار پادمانابام (Sanjeevikumar Padmanaban)، به موضوع لزوم رواج ساخت ساختمان‌های هوشمند در معماری می‌پردازد. با توجه به افزایش آلاینده‌های معماری در جهان و کمبود انرژی‌های تجدیدناپذیر، استفاده از این شیوه‌ی معماری می‌تواند راه گریزی از وضعیت خطرناک جهانی باشد.

ساختمان‌های هوشمند ساختمان‌هایی هستند که اجزای مختلف آن‌ها توسط شبکه‌ی اینترنتی به هم متصل شده‌اند و کسانی که به اپلیکیشن کنترل این شبکه دسترسی دارند، می‌توانند سیستم‌ها و اجزای ساختمان را از طریق گوشی، لپ‌تاپ و...، از راه دور یا نزدیک کنترل کنند. در ساختمان‌های هوشمند از فناوری اینترنت اشیاء استفاده می‌شود. منظور از اینترنت اشیاء ارتباطی اینترنتی است که بین تجهیزات و اشیاء پیرامونی برقرار می‌شود تا مدیریت و کنترل از راه دورِ اشیاء پیرامون میسر شود. ساده‌ترین مثال این فناوری، کنترل تلویزیون با گوشی همراه است، اما از اینترنت اشیاء در پیچیده‌ترین صورت آن، در مدیریت شهری و نظارت ترافیکی نیز استفاده می‌شود. در نهایت می‌توان گفت ساختمان هوشمند ساختمانی است که تمام اجزای داخلی‌اش به صورت شبکه‌ای یکپارچه و با ایجاد منطقی سازگار با محیط با یکدیگر در تعامل هستند.

یکی از مهم‌ترین کارکردهای دیجیتال‌سازی ساختمان، مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌هاست. کتاب حاضر نیز با توجه به این موضوع نگاشته شده است و در پی آن است که چگونگی ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر در ساختمان‌های هوشمند با استفاده از دستگاه‌های برق الکترونیک مناسب را برای مخاطبان تبیین کند.

این کتاب تلاش می‌کند تا به صورت تخصصی به دیجیتال‌سازی ساختمان بپردازد. نویسندگان این کتاب مبحث خودکارسازی را به عنوان مرکز بحث خود انتخاب کرده‌اند. بنابراین، کتاب دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند، با تکیه بر مسئله‌ی خودکارسازی، به صورت مطالعه‌ی موردی، به تبیین مبانی دیجیتال‌سازی ساختمان می‌پردازد.

کتاب مورد بحث بیست فصل دارد. در فصل اول به ارائه‌ی خلاصه‌ی پژوهشی با موضوع استفاده از تکنولوژی دیجیتال‌سازی در هند و کاهش مصرف انرژی می‌پردازد و نیاز مبرم به دیجیتال‌سازی را از این پژوهش نتیجه می‌گیرد. سپس در فصل‌های دوم تا بیستم نویسندگان مطالعات خود را در عنوان‌های جزئی به مخاطب ارائه می‌دهند. برخی عناوین فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: نظارت بر وضعیت مبتنی بر اینترنت اشیا و کنترل خودکار ماشین‌های دوار، طرح‌های تشخیص عیب مبتنی بر آردوینو برای ریزشبکه‌های جریان مستقیم، سیستم فتوولئاتیک یکپارچه شده با ساختمان‌های هوشمند، کاربردهای هوش مصنوعی برای انرژی‌های تجدیدپذیر و... .

این کتاب توسط هدی اصدقی ترجمه شده و در انتشارات شهرسازی به چاپ رسیده است.

کتاب دیجیتال‌سازی ساختمان‌های هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان معماری، شهرسازی، کامپیوتر و کسانی که به مبحث اینترنت اشیا و شهرسازی هوشمند علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند: اینترنت اشیاء و ساختمان‌های هوشمند کارآمد انرژی معماری و برنامه‌های کاربردی می‌خوانیم

یک ساختمان هوشمند می‌تواند به‌عنوان یک سیستم قابل برنامه‌ریزی طراحی شود تا به‌طور طبیعی هوشمند و یکپارچه باشد. تأسیسات برق یک ساختمان شرایط بعدی را پوشش می‌دهد: دوربین مداربسته‌ی حساس به حرکت، اجزای خنک‌کننده، هشداردهنده‌ها، آشکارسازی حریق، سستم‌های آبیاری، مقدارهای آب/ برق، نظارت بر آسانسور و سیستم‌های مورد استفاده در ورودی ساختمان. سیستم‌های سنتی بر اساس عملکرد مستقل این عناصر طراحی شده‌اند تا هر عنصر با یک شاخص نظارتی مانند نمودار کنترل، تجهیزات، نقشه‌های اجرایی و روش‌های تشخیص مطابقت داشته باشد تا راهبردهای مورد نظر را برآورده کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
ویراستاران
مشارکت‌کنندگان
فصل اول: ساخت شهرهای هوشمند و مراکز دادۀ هوشمندتر برای شهروندان جهانی قرن بیست‌ویکم: مطالعۀ مختصر
فصل دوم: داده‌های بزرگ برای حسگر اسمارت و دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند - برنامۀ ساختمان
فصل سوم: نظارت بر وضعیت مبتنی بر اینترنت اشیاء و کنترل خودکار ماشین‌های دوار
فصل چهارم: طراحی پردازندۀ سه‌تایی مبتنی بر ترانزیستور اثر میدانی نانو لولۀ کربن برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء
فصل پنجم: ساختمان‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء
فصل ششم: مزایای ساختمان‌های هوشمند
فصل هفتم: رویکردی برای تحقق برج مسکونی حمل‌ونقل لوکس با کمک به‌روزترین فناوری‌های خودکارسازی
فصل هشتم: رلۀ اضافه جریان مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی با استفاده از الگوریتم لونبرگ - مارکوارت برای شهرهای هوشمند
فصل نهم: یک طرح کنترل‌برداری مبتنی بر شبکۀ عصبی جهت مبدل‌های احیاکننده برای استفاده در سیستم‌های آسانسور
فصل دهم: حفاظت در ساختمان هوشمند
فصل یازدهم: مروری بر الگوریتم‌های هوش محاسباتی الهام‌گرفته‌شده از زیست در پیش‌بینی بار الکتریکی
فصل دوازدهم: طرح‌های تشخیص عیب مبتنی بر آردوینو برای ریزشبکه‌های جریان مستقیم
فصل سیزدهم: توصیف بارهای وابسته به ولتاژ و بسامد برای تجزیه‌وتحلیل پایداری بار
فصل چهاردهم: توانمندسازی فناوری‌ها برای ساختمان‌های هوشمند
فصل پانزدهم: مزایای کنتورهای هوشمند در ساختمان سازمانی - مطالعۀ موردی
فصل شانزدهم: قرار دادن تولید پراکنده و پیکربندی مجدد در سیستم‌های توزیع شعاعی - مروری بر مفهوم ساختمان هوشمند
فصل هفدهم: سیستم فتوولتائیک یکپارچه‌شده با ساختمان‌های هوشمند
فصل هجدهم: طراحی سیستم هیبریدی فتوولتائیک و ذخیرۀ انرژی باتری با استفاده از نرم‌افزارهای هومر
فصل نوزدهم: کاربردهای هوش مصنوعی برای انرژی‌های تجدیدپذیر - تجزیه‌وتحلیل
فصل بیستم: توسعۀ سکوی رصد هوایی مبتنی بر پهباد برای نظارت بر شبکه‌های ولتاژ متوسط در مناطق شهری
پیوست اول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند: اینترنت اشیاء و ساختمان‌های هوشمند کارآمد انرژی معماری و برنامه‌های کاربردی
نویسنده
مترجمهدی اصدقی
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات525
زبانفارسی
شابک978-622-93218-4-3
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند

برای دریافت کتاب دیجیتال سازی ساختمان‌های هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.