معرفی و دانلود کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا، داستان‌هایی کهن از ادبیات عامیانه‌‌ی ژاپن را در بر گرفته که مطالعه‌ی آن‌ها برای مخاطبان نوجوان، سرگرم‌کننده و آموزنده خواهد بود. همچنین ایشان را با بخشی از میراث ادبی ملل شرق آسیا آشنا خواهد. گروهی از نویسندگان وظیفه‌ی گردآوری و تدوین این مجموعه‌ داستان خیالی و مصور را به عهده داشته‌اند و محمدرضا شمس آن‌ها را ترجمه کرده است.

درباره‌ی کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

در زمانی که نه از تلسکوپ خبری بود، نه دانشمندان به اعماق اقیانوس‌ها راه پیدا کرده بودند و نه ابزاری برای شناخت ریزترین پدیده‌های هستی کشف شده بود، انسان‌ها برای شناخت دنیای اطرافشان به قصه‌ها و افسانه‌ها پناه می‌بردند. از اسطوره‌ها کمک می‌گرفتند تا علتی برای تغییرات جوی و بلایای طبیعی بیابند و به کمک تخیل خود می‌کوشیدند تا ناشناخته‌های جهان را بشناسند. در حقیقت، افسانه‌ها به دوران کودکی بشر برمی‌گردند و هیچ دانشمندی برای توجیه فعل‌وانفعالات طبیعی از آن‌ها کمک نمی‌گیرد. بااین‌حال، شنیدن یا خواندن این افسانه‌ها و قصه‌های کهن هنوز هم برای کودکان و نوجوانان دلنشین خواهد بود. به این خاطر که قوه‌ی تخیلشان را برمی‌انگیزد و چهره‌ی شگفت‌انگیزی از دنیا را به آن‌ها نشان می‌دهد.

افسانه‌ها به ملت خاصی محدود نمی‌شوند. از شرق تا غرب عالم و از شمال تا جنوب این سیاره، افسانه‌هایی وجود دارند که متناسب با بافت فرهنگی، آرمان‌های اجتماعی و باورهای دینی مردم گوناگون پدید آمده‌اند. افسانه‌هایی که در کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا، به کوشش جمعی از نویسندگان گرد آمده‌اند، مصداق بارز قصه‌های دیرینه‌‌ی مردم شرق آسیا هستند که جهان‌بینی این مردم را به مخاطبان کتاب حاضر نشان خواهند داد.

خوانندگان این اثر، با نخستین داستان آن به سرزمین دورافتاده‌ای در وسط یک اقیانوس بزرگ سفر می‌کنند تا با پرنده‌ای بسیار بزرگ و غول‌آسا آشنا شوند. این پرنده‌ی عظیم‌الجثه که خیلی هم مغرور است، می‌تواند یک گاو یا یک گوسفند را با چنگال‌هایش بگیرد و به آسمان ببرد. او اعتقاد دارند که بزرگ‌ترین موجود این جهان است و هیچ حیوان دیگری بزرگ‌تر از او نیست. وقتی یک مرغ دریایی به این پرنده می‌گوید که حیوانی بزرگ‌تر از او در دریای جنوب زندگی می‌کند، پرنده‌ی مغرور حسابی شگفت‌زده می‌شود. به همین دلیل همراه ما مرغ دریایی راهی دریای جنوب می‌شود تا ببیند آیا چنین موجودی وجود دارد یا نه!

از مشخصه‌های کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا، می‌توان به تصاویری اشاره کرد که به فراخور موضوع، در بخش‌های مختلف کتاب قرار گرفته‌اند و به مخاطب کمک می‌کنند تا درک بهتری از ماجراها و شخصیت‌های داستان‌ها داشته باشد. سادگی زبان، لحن هیجان‌انگیز و کوتاه بودن هرکدام از قصه‌ها نیز موجب می‌شوند مخاطب نوجوان رغبت بیشتری برای مطالعه‌ی این اثر داشته باشد و هرگز از خوانش آن دچار خستگی و کسالت نشود.

توجه داشته باشید که تمامی قصه‌های این اثر با درون‌مایه‌ی اخلاقی و برای آموزش ارزش‌های انسانی پدید آمده‌اند. بنابراین، اگر تصور می‌کنید به دلیل تعلق این داستان‌ها به مردم ژاپن، مخاطبان فارسی‌زبان در درک و فهم معنای آن‌ها دچار مشکل خواهند شد، باید بگوییم مفاهیم و ارزش‌های انسانی که موضوعات اصلی افسانه‌‌های این کتاب هستند، در میان تمامی ملل مشترک‌اند و مردم تمام کشورهای دنیا می‌توانند از آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

قصه‌های اثر حاضر نیز به سبک داستان‌های کهن ایرانی، با پایانی خوش تمام می‌شوند و پند و اندرزی مهم را در دل خود جای داده‌اند. مخاطب با خواندن آخرین جملات داستان‌ها، چنین اندرزهایی را درمی‌یابد. یکی از ویژگی‌های بارز افسانه‌ها، جدال همیشگی نیروهای خیر و‌ شر در آن‌هاست. البته که پیروزی همواره با نیکی و نیک‌خواهان خواهد بود، اما در شرح ماجرای نبرد میان این دو نیرو، داستانی مهیج و نفس‌گیر شکل می‌گیرد که مخاطب را مجذوب خود کرده و نکته‌ی ارزشمندی را در زمینه‌ی بهتر زیستن به او آموزش می‌دهد.

کتاب پیش‌ رو با برگردان محمدرضا شمس روانه‌ی بازار کتاب شده و به کوشش نشر افق در اختیار مشتاقان ادبیات نوجوان قرار گرفته. کتابی که پیش رو دارید ذیل مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا قرار می‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا

مخاطبان کودک و نوجوان در هرکدام از آثار مجموعه‌ی «افسانه‌های مردم دنیا»، با گزیده‌ای از قصه‌های فانتزی و داستان‌های کهن و خیالی ملل گوناگون آشنا می‌شوند؛ افسانه‌هایی پندآموز و سرگرم‌کننده که هرکدام یک نکته‌ی آموزنده را در مورد وجوه مختلف زندگی، در دل خود جای داده‌اند. مطالعه‌ی کتاب‌های این مجموعه، کودکان و نوجوانان را با فرهنگ بومی و شفاهی مردم سراسر جهان نیز آشنا خواهند کرد. نشر افق چاپ و انتشار کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا را به عهده داشته که از میان آن‌ها می‌توان آثار زیر را برشمرد:

«بچه‌های کوزه‌ای»، «جنگ، پهلوان و‌ غول»، «راه یک طرفه»، «208 حکایت از ازوپ»، «پهلوان پنبه» و «پسر جنگل».

کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی، فرهنگ عامه‌ی مردم جهان و افسانه‌های کهن، مخاطبان اصلی این مجموعه داستان خواهند بود.

در بخشی از کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانیم

دو هیزم‌شکن با دیدن صورت قرمز دیو، ترسیدند و پا به فرار گذاشتند. دیو قرمز فریاد زد: «باور کنید هیچ فریبی در کار نیست. باور کنید راست می‌گویم.»

اما دو هیزم‌شکن که حسابی ترسیده بودند، حتی پشت سرشان را هم نگاه نکردند. چند روز از این ماجرا گذشت. دیو قرمز وقتی دید کسی اعتنایی به تابلو نمی‌کند، خیلی غمگین شد. با عصبانیت تابلو را کَند و دور انداخت. همین وقت، دوست او - یعنی دیو آبی - به دیدارش آمد. با دیدن چهره‌ی غمگین او، پرسید چه اتفاقی افتاده است؟ دیو قرمز داستان خود را با آب و تاب برای دیو آبی تعریف کرد و گفت: «تا امروز هیچ‌کس حرف‌های مرا باور نکرده است. خواهش می‌کنم فکری بکن تا مردم دهکده با من دوست بشوند.»

بعد از این‌که دیو آبی خوب حرف‌های دیو قرمز را شنید، کمی فکر کرد و گفت: «من نقشه‌ی خوبی برایت دارم. خوب گوش کن چی می‌گویم.»

دیو قرمز با دقت به حرف‌های دیو آبی گوش کرد. دیو آبی ادامه داد: «من به دهکده می‌روم و شروع می‌کنم به اذیت و آزار مردم. بعد تو از راه می‌رسی و مقابل من می‌ایستی. من و تو با هم می‌جنگیم. تو سعی کن مرا حسابی کتک بزنی. من وحشت‌زده فرار می‌کنم و به این ترتیب مردم خواهند فهمید که تو دیو بی‌آزاری هستی و با تو دوست خواهند شد.»

فردای آن روز، دیو آبی به دهکده رفت و به خانه‌ی کشاورزی حمله کرد. کشاورز و همسرش بسیار ترسیدند و از خانه بیرون دویدند. دیو آبی شروع کرد به شکستن لوازم خانه‌ی مرد کشاورز و قوری قدیمی‌اش را شکست. رخت و لباس‌ها را پاره‌پاره کرد. سگ باوفا را کتک زد. مردم دهکده هم با سر و صدای دیو آبی و ناله و فریاد مرد کشاورز و همسرش، هراسان از خانه‌ها بیرون آمدند...

فهرست مطالب کتاب

1: بزرگ‌ترین موجود دنیا
2: کتری سحرآمیز
3: کشاورز پرنده
4: آسیاب‌دستی سحرآمیز
5: خلال دندان جنگجو
6: چرا دیو قرمز گریه کرد؟
7: کاج چسبناک
8: دیوهای دماغ‌دراز
9: دختری که به آسمان پرواز کرد
10: خرگوشی در ماه
11: گنجشک زبان‌بریده
12: اشک اژدها
13: سابوروی احمق
14: پسری که عکس گربه می‌کشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجممحمدرضا شمس
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-6003-64-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

محبوبه مهدیزاده
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب جالب و سرگرم کننده‌ای بود داستان‌های جدیدی داشت خواندن کتاب را به بزرگتر‌ها و بچه‌های بالای ۷ سال پیشنهاد می‌کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.