معرفی و دانلود کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو

عکس جلد کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو

از عنوان مجموعه می توان دریافت که هدف، آشنایی شما عزیزان با تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. همه شما از طریق کتاب‌های درسی با گوشه هایی از تاریخ معاصر ایران و از جمله انقلاب اسلامی آشنا شده اید؛ اما عظمت این انقلاب و نقش آن در تغییر سرنوشت مردم ایران، به گونه ای است که بی هیچ تردیدی، وجود چنین مجموعه‌هایی بسیار ضروری به نظر می رسد تا نسلی نوجوان بتواند با زوایای مختلف شکل گیری و پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، پس از ۲۵۰۰ سال حکومت پادشاهان خودکامه، آشنا شود.

شاید تا کنون بارها این جمله را شنیده باشید که «گذشته چراغ راه آینده است». در پس این عبارت ساده و کوتاه، حقیقتی عظیم نهفته است که توجه به آن می تواند هر ملتی را در مسیر تاریخشی، به سعادت و کمال برساند. در این زمینه، دانستن تاریخ معاصر، نقش و اهمیت برجسته تری دارد و این اهمیت، در مورد تاریخ انقلاب اسلامی ایران، غیرقابل انکار است.

این کتاب یکی از عنواوین مجموعه ایست که هرچند ممکن است کاستی های نیز داشته باشد، با تلاش فراوان و با همراهی و همکاری بسیاری و نوجوان، شکل گرفته است. در این مجموعه، هدف اصلی ما بیان اهداف، فرازها و وقایع اساسی و تأثیرگذار انقلاب بوده است، بدون آن که به دنبال تحلیل این وقایع باشیم.

از متن کتاب:

پس از تبعید آیت الله خمینی به عراق، حکومت پهلوی فکر می کرد کار دیگر تمام شده و قیام مردم را برای همیشه خاموش کرده است. به همین دلیل باید گفت که سال های 1346 تا 1356 اوج قدرت نمایی شاه بود.
شاه برای حفظ تاج و تخت خود به حمایت آمریکا احتیاج داشت و تقریباً هر کاری که آمریکا از او می خواست انجام می داد.
در این سال ها، شاه راه را برای نفوذ آمریکا باز کرد و ارتش ایران کاملاً تحت نفوذ مستشاران آمریکایی قرار گرفت و وابستگی  سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران به آمریکا روز به روز بیش تر شد و سرانجام کار به جایی رسید که حکومت ایران ژاندرام منطقه نام گرفت و مجری سیاست های آمریکا در خاورمیانه شد.

فهرست مطالب کتاب

ژاندارم منطقه
جشن های شاهنشاهی
خودکامگی شاه، بی اعتنایی نسبت به قانون اساسی
حزب رستاخیز
تاریخ شاهنشاهی
فضای باز سیاسی
یادی از جهان پهلوان
معلم شهید
خبر تلخ
سینما رکس آبادان
حکومت نظامی در اصفهان
دولت آشتی ملی
نماز عید فطر
جمعه خونین
سفر به پاریس
آزادی زندانیان سیاسی
سیزده آبان
شروع اعتصابات
دولت نظامی
شب اول محرم
تاسوعا و عاشورا
آخرین حربه
تشکیل شورای انقلاب
روز شمار پیروزی انقلاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو
نویسنده
ناشر چاپینشر لک لک
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-964-8980-41-7
موضوع کتابکتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو

برای دریافت کتاب دهکده کوچک نوفل لوشاتو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.