معرفی و دانلود کتاب راز لنا

عکس جلد کتاب راز لنا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راز لنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز لنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز لنا

کتاب راز لنا داستانی کودکانه اثر نویسنده‌ی آلمانی، میشائیل انده است که در ژانر فانتزی نوشته شده و در مورد دختری به اسم لنا است که برای انجام کاری عجیب به سراغ یک ساحره می‌رود. او می‌خواهد کاری کند تا پدر و مادرش همیشه به حرف‌هایش گوش دهند و مطیع او باشند.

درباره‌ی کتاب راز لنا

کتاب راز لنا (Lenchens Geheimnis) نوشته‌ی میشائیل انده (Michael Andreas) در مورد یک دختر معمولی است، اما با یک تفاوت کوچک. لنا از اینکه پدر و مادرش به حرف‌ها و درخواست‌های او گوش نمی‌دهند، به هیچ‌وجه خوشش نمی‌آید. اما کمتر پیش می‌آید آدم بزرگ‌ها به حرف بچه‌های خودشان گوش کنند. مثلاً وقتی لنا به پدر و مادرش می‌گوید که تصمیم گرفته‌ است امسال برای تعطیلات به دریا بروند، مادر و پدرش می‌گویند که ترجیح می‌دهند این‌بار به جایی کوهستانی سفر کنند. یا وقتی بعد از اینکه سه تا بستی خورده است از پدرش باز هم برای خرید بستنی پول می‌خواهد با مخالفت و نگرانی پدرش رو‌به‌رو می‌شود که می‌گوید بستنی زیاد معده‌ات را اذیت می‌کند.

اما لنا با بقیه بچه‌ها فرق می‌کند. این وضعیت برای او غیرقابل‌تحمل شده است و نمی‌تواند بپذیرد که والدینش به تمام درخواست‌‌های او عمل نکنند. پس او تصمیم می‌گیرد که خودش این موضوع را حل کند.

اما راه‌حل لنا برای این مشکل چیست؟‌ اینکه سراغ ساحره‌ای برود تا پدر و مادرش را طلسم کند. برایش هم آن‌چنان مهم نیست که ساحره‌ی موردنظر خبیث و بدجنس است یا دل‌رحم و مهربان. تنها چیزی که برایش مهم است عمل کردن طلسمش بود. طلسمی که باعث شود پدر و مادرش همیشه و در هر حالی به حرف لنا گوش کنند. در اولین مرحله مشکلی که با آن مواجه می‌شود پیدا کردن چنین ساحره‌ای است. اصلاً چطور می‌شود که در یک شهر مدرن و امروزی یک جادوگر واقعی پیدا کرد؟ اما لنا مصمم است و بالاخره در شهر بزرگ آن کسی که می‌خواهد را پیدا می‌کند.

اما آیا این تصمیم عاقلانه است و آیا لنا از نتیجه‌ی کاری که کرده در نهایت، راضی خواهد بود؟‌ در نهایت، آیا دوست داریم که تمام آرزوهایمان برآورده شوند؟ آیا ارزش تمامی دردسرهایی که با خود به همراه دارند را خواهند داشت؟

کتاب راز لنا با زبانی جادویی و با قصه‌ای سرگرم‌کننده سعی می‌کند بچه‌ها را با عواقب تصمیمات و اعمالشان آشنا کند. میشائیل انده که یکی از نویسندگان بزرگ فانتزی‌نویس آلمانی در قرن 20 بود با کتاب‌هایی که برای کودکان نوشته شناخته می‌شود. هر چند که او خودش را فقط نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان نمی‌دانست و همیشه می‌گفت که من این کتاب‌ها را اول برای آدم‌بزرگ‌هایی مثل خودم می‌نویسم و برای کودک‌درون همه‌ی ما که دلشان می‌خواهد این قصه‌ها را بشنوند.

قصه‌گویی شیرین و حرفه‌ای میشل انده در کنار تصویرسازی‌های خلاقانه و زیبای این کتاب، راز لنا را به یکی از جذابترین کتاب‌های کودک تبدیل کرده. این کتاب به زبان فارسی توسط کتایون سلطانی در نشر افق ترجمه شده است.

کتاب راز لنا برای چه کسانی مناسب است؟

با اینکه راز لنا یک داستان کودک محسوب می‌شود و خوانندگان آن اکثرا کودکان دبستانی هستند اما به دلیل مضمونی که دارد و به دلیل نویسنده‌ی زیرکش می‌تواند برای افراد بزرگ‌تری که به داستان‌های فانتزی و کودکانه علاقه‌ دارند هم مناسب باشد.

در بخشی از کتاب راز لنا می‌خوانیم

از آن جا که مامان و بابایش خیلی فسقلی شده بودند، نمی‌توانستند به راحتی چسب زخم را ببرند. خلاصه با بکِش بکِش و هزار زور و زحمت توانستند یک تکه از چسب زخم را قیچی کنند و بپیچندش دور انگشت دخترشان. موقع این کار واقعاً نزدیک بود خودشان هم بچسبند به حلقه‌ی چسب زخم.

بعد از آنکه انگشت دخترشان را پانسمان کردند، بابا که دیگر به نفس‌نفس افتاده بود گفت: «حالا لطف کن و دیگر دست از این مسخره‌بازی بردار و بگذار که ما دوباره بزرگ شویم. من از شوخی و این جور چیزها بدم نمی‌آید. اما فکر می‌کنم شوخی دیگر بس است.»

لنا توضیح داد: «نمی‌توانم. یعنی راستش دلم می‌خواهد بزرگتان کنم. اما نمی‌دانم چه جوری...»

بعدش برایشان تعریف کرد که چه‌جوری پیش فرانسیسکا نمی‌دونم‌چی‌چی رفته و چه‌جوری حبه‌قندها را توی چایشان ریخته و....

مامان گفت: «چه ساحره‌ی خبیثی! واقعاً باید بگویم که من اصلاً از این آدم خوشم نمی‌آید. دیگر هیچ‌وقت نباید بروی پیشش! شنیدی چه گفتم؟»

لنا گفت: «پس شما هم هیچ ‌وقت، هیچ‌ وقت، هیچ وقت حق ندارید روی حرفم حرفی بزنید. وگرنه باز هم هی کوچک و کوچک‌تر می‌شوید. آن‌قدر که آخرش به کُلی محو می‌شوید.»

بابا گفت: «نه، امکان ندارد. اگر هر بار نصف بشویم، هیچ وقت کاملاً محو و ناپدید نمی‌شویم. این از نظر علمی ثابت شده. ممکن است به کوچکی ذرات اتم بشویم. اما همیشه یک چیزی ازمان باقی می‌ماند.»

مامان پرید وسط حرف بابا: «شاید حق با تو باشد. اما پس در این صورت تکلیف لنا چه می‌شود؟ از آن به بعد کی باید از او مراقبت کند؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز لنا
نویسنده
مترجمکتایون سلطانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-353-391-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز لنا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راز لنا

برای دریافت کتاب راز لنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.