معرفی و دانلود کتاب مومو

عکس جلد کتاب مومو
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مومو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مومو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مومو

میشائیل انده در کتاب مومو داستانی فانتزی را درباره‌ی مفهوم زمان و نحوه‌ی استفاده انسان‌ها از آن در جوامع مدرن روایت می‌کند. شخصیت اصلی این داستان دختری به‌نام مومو است که طی اتفاقاتی در نبردی سهمگین با افرادی تحت عنوان مردان خاکستری‌پوش قرار می‌گیرد. این رمان تنها یک سال پس از انتشار، توانست در سال 1974 جایزه‌ی ادبیات جوانان آلمان را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب مومو

در حاشیه‌ی شهر، در ویرانه‌های یک آمفی تئاتر قدیمی، دختر کوچولوی بی‌خانمانی به نام مومو زندگی می‌کند. او که شخصیت اصلی کتاب مومو (Momo) به شمار می‌رود، اصل و نسبی مرموز دارد که وقتی دیگران درباره‌ی آن از او پرس‌وجو می‌کنند، با پاسخی ابهام‌آمیز رویارو می‌شوند: «تا جایی که یادم می‌آید، همیشه در همین حوالی بوده‌ام.» مومو بدون پدر و مادر و در حالی که یک کت بلند و کهنه به تن داشته است به این خرابه آمده و حتی نمی‌داند چندساله است. با این همه، مومو در تعاملات انسانی خود یک ویژگی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده دارد: او یک شنونده‌ی بی‌نقص برای دیگران است و توانایی خارق‌العاده‌ای در این‌باره دارد. مومو تنها با گوش دادن به آدم‌ها، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنند.

همه‌چیز در ثبات و آرامشی دلپذیر قرار دارد تا این که مردان خاکستری از راه می‌رسند و سکوت و سکون شهر را تصرف می‌کنند. این افراد عجیب و غریب در طول داستان با پوستی خاکستری و سری طاس ظاهر می‌شوند. آن‌ها خود را به عنوان نمایندگان بانک پس‌انداز زمان معرفی می‌کنند و درصدد آن هستند تا ایده‌ی «صرفه‌جویی در وقت» را در میان مردم رواج دهند. مشتریان این بانک‌ها می‌توانند زمان را به حساب خود واریز کنند و بدین صورت در مصرف آن صرفه‌جویی نمایند. با ورود این موجودات شرور به داستان، مومو درگیر چالش‌های فراوانی می‌شود که روایتی جذاب از تمامی آن‌ها را به قلم میشائیل انده در این کتاب می‌خوانیم. مومو برای مبارزه با مردان خاکستری به فراسوی مرزهای زمان سفر می‌کند تا رازهای تاریک آن‌ها را کشف کند. سفری که رفته‌رفته ما را با اصل و نسب مومو آشنا می‌سازد.

موضوع اصلی داستان کتاب مومو را می‌توان نقد مصرف‌گرایی دانست. میشائیل انده در این داستان به سراغ زیان‌های شخصی و اجتماعی ناشی از مصرف‌گرایی غیرضروری و بی‌رویه می‌رود و می‌کوشد در این داستان خطراتی را که از سوی گروهی ذی‌نفع برای ترغیب مردم به این سبک زندگی ایجاد می‌شود، توصیف کند.

نشر افق ترجمه‌ی کتایون سلطانی را از این اثر تهیه و منتشر نموده است.

اقتباس از کتاب مومو

با اقتباس از داستان کتاب مومو در سال 1986 یک فیلم ایتالیایی-آلمانی ساخته شد که در آن خود میشائیل انده نیز نقش کوچکی را به عنوان راوی بازی می‌کند. همچنین در سال 2001 یک انیمیشن ایتالیایی بر اساس این رمان به کارگردانی انزو دالو ساخته شده است. در ژانویه‌ی 2023 اعلام شد که کریستین دیتر یک اقتباس سینمایی انگلیسی‌زبان از این رمان را با تهیه‌کنندگی کریستین بکر کارگردانی خواهد کرد.

نکوداشت‌های کتاب مومو

  • مومو یکی از برجسته‌ترین رمان‌های اواخر قرن بیستم است. یکی از شگفت‌انگیزترین چیزها در مورد مومو این است که این اثر در سال 1973 منتشر شده است. میشائیل انده در آن زمان کابوسی تصویر می‌کشد که اکنون به واقعیت ما تبدیل شده است. (دیوید لوی و لیندا گودیو)

  • مومو ادای دینی به ایتالیا و همچنین اعلامیه‌ای درباره‌ی عشق است. (میشائیل انده)

کتاب مومو برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان ماجراجو را به خواندن این اثر هیجان‌انگیز دعوت می‌کنیم. همچنین اگر به آثار ادبی فانتزی علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب مومو را از دست ندهید.

با میشائیل انده بیشتر آشنا شویم

میشائیل انده (Michael Ende) در نوامبر سال 1929 در آلمان چشم به جهان گشود. او که به سبب نگارش داستان‌های فانتزی و آثار کودکان شهرتی جهانی پیدا کرد، بیش از هر چیز با اثر فانتزی و حماسی‌اش با عنوان «داستان بی‌پایان» شناخته می‌شود. داستانی که در دهه‌ی 1980 و نیز در سال 1995 دستمایه‌ی ساخت فیلم و انیمیشنی اقتباسی قرار گرفت. هنگامی که داستان بی‌پایان برای اولین بار در سال 1979 منتشر شد، بلافاصله به پرفروش‌ترین کتاب آلمان تبدیل شد و به مدت سه سال در این موقعیت باقی ماند. میشائیل انده پس از تحصیل در مدرسه‌ی نمایش از سال 1948 تا 1950، به عنوان بازیگر، نمایشنامه‌‌نویس و کارگردان نیز فعالیت‌های ارزشمندی را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود رقم زد. از دیگر آثار معروف میشائیل انده می‌توان به «جیم دکمه‌ای و لوک راننده» اشاره کرد. آثار او تا کنون به بیش از 40 زبان ترجمه شده و فروش آن‌ها از مرز 35 میلیون نسخه فراتر رفته است.

در بخشی از کتاب مومو می‌خوانیم

مومو حالا توی بزرگ‌ترین سالنی بود که به عمرش دیده بود. سالنی بزرگ‌تر از پراُبهت‌ترین کلیساها و جادارترین سالن‌های راه‌آهن. ستون‌هایی عظیم سقفی را به دوش می‌کشیدند که در تاریک روشن سالن خوب دیده نمی‌شد و فقط می‌توانستی حدس بزنی که آن بالا بالاها سقفی هست. از پنجره خبری نبود. نور طلایی‌ای که از همه ور به همه جای سالن بی‌نهایت بزرگ می‌تابید، مال شمع‌های بی‌شماری بود که در گوشه‌های مختلف سوسو می‌زدند. شعله‌هایشان چنان بی‌حرکت می‌سوخت که فکر می‌کردی با رنگ‌های روشن و براق رنگشان زده‌اند و برای درخشیدن نیازی به مصرف موم ندارند.

آن هزار جور خُرخُر و تیک‌تاک و دینگ‌دانگی که مومو موقع ورود شنیده بود، از ساعت‌هایی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف بیرون می‌آمد. ساعت‌ها به صورت ایستاده یا خوابیده، روی میزهای دراز و کنسول‌های دیواریِ طلایی‌رنگ و توی ویترین‌های شیشه‌ای و قفسه‌های بی‌پایان قرار داشتند.

ساعت‌های مُچی که با سنگ‌های قیمتی تزئین شده بودند، ‌ ساعت‌های شماطه‌دار حلبی، ساعت‌های شنی، ساعت‌هایی که رویشان عروسک‌های کوچولو می‌رقصیدند، ساعت‌هایی که با نور آفتاب کار می‌کردند، ساعت‌های چوبی و ساعت‌های سنگی و ساعت‌های شیشه‌ای، ساعت‌های آبی که عقربه‌هایشان با باریکه آبی که چلپ‌چلوپ صدا می‌داد به حرکت در می‌آمدند. روی تمام دیوارها هم انواع و اقسام ساعت‌ دیواری‌های کوکو و پاندولی آویزان بودند. پاندول بعضی از ساعت‌ها آهسته حرکت می‌کرد و بعضی ساعت‌ها هم پاندول‌های فسقلی‌شان ناآرام و تندتند وول وول می‌زدند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مومو و دوستانش
1: شهری بزرگ و دختری کوچک
2: خصوصیتی عجیب و دعوایی کاملاً معمولی
3: گردبادْ‌بازی و رعد و برقی واقعی
4: پیرمردی کم‌حرف و جوانکی حاضر جواب
5: داستان‌هایی برای خیلی‌ها و داستان‌هایی فقط برای یک نفر
بخش دوم: عالی‌جنابان خاکستری
6: گول زدن مردم با صورت‌حساب غلط
7: مومو دنبال دوستانش می‌گردد و دشمنی بزرگ به دیدنش می‌آید
8: یک عالم رؤیا و چند نکته‌ی مهم
9: تجمع خوبی که برگزار نشد، و تجمع خوفناکی که برگزار شد.
10: تعقیبی بی‌امان و فراری آرام آرام و سر فرصت
11: ورق را به نفع خودشان برمی‌گردانند
12: مومو به سرچشمه‌ی زمان می‌رسد
بخش سوم: گل‌های ساعتی
13: آن جا یک روز و اینجا یک سال
14: غذای فراوان اما دریغ از یک جواب درست و حسابی
15: پیدا کردن و از دست دادن
16: دردسر پشت دردسر
17: ترسی وحشتناک و شجاعتی که بر ترس غلبه می‌کند
18: پیش‌بینی حوادث پیشِ رو بدون نگاه کردن به پشت سر
19: افراد محاصره‌شده و تصمیم‌گیری فوری
20: تعقیبِ تعقیب‌کنندگان
21: پایانی که شروعی تازه را به دنبال دارد
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مومو
نویسنده
مترجمکتایون سلطانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-693-516-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مومو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مومو

برای دریافت کتاب مومو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.