معرفی و دانلود کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه

برای دانلود قانونی کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه

کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه، نوشته‌ی لورن جی. لیبرمن و کاتی هوستون ویلسون، ارائه‌دهنده‌ی مفیدترین و به‌روزترین استراتژی‌هایی است که کمک می‌کند تا کودکان دارای معلولیت هم بتوانند باکیفیت‌ترین آموزش‌ها را در حوزه‌ی تربیت بدنی دریافت کنند. این کتاب، راهنمایی جامع برای مربیان است که قرارگیری دانش‌آموزان در محیط‌های تربیت بدنی فراگیر را فراهم کرده و دستورالعمل‌هایی برای بهبود عملکرد هر دو طرف معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه

تدریس تربیت بدنی به کودکان دارای معلولیت، مشکل بسیاری از مربیان است که به تدوین استراتژی احتیاج دارد. کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه (Strategies for Inclusion)، نوشته‌ی لورن جی. لیبرمن (Lauren J. Lueberman) و کاتی هوستون ویلسون (Cathy Houston Wilson)، جدیدترین و کارآمدترین استراتژی‌ها را پیش روی مربیان می‌گذارد و با ذکر دستورالعمل‌هایی اجرایی، بهترین آموزش‌ها را در ایم زمینه ارائه می‌دهد.

از منظر نویسندگان این کتاب، قرارگیری دانش‌آموزان دارای معلولیت در محیط‌های تربیت بدنی فراگیر، چالش بزرگی است که طرفین ماجرا را درگیر می‌کند. از این رو در تلاشند تا با ارائه‌ی ابزارهای لازم، دستیابی به نتیجه‌ی دلخواه را رقم بزنند.

کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه، حاصل جدیدترین تحقیقات صورت‌گرفته است و اختصاصاً با هدف بهبود نظام آموزشی برای افراد دارای معلولیت طراحی شده. در قسمت‌های مختلف کتاب، دستورالعمل‌هایی برای ارزیابی دانش‌آموزان و توسعه و پیاده‌سازی برنامه‌های آموزشی وجود دارد. همچنین به آخرین نسخه‌ی این کتاب، فصول جدیدی اضافه شده که یکی از آن‌ها درباره‌ی چگونگی ادغام دانش‌آموزان در جوامع است.

ورزش‌های پارالمپیک و نحوه‌ی قرار دادن آن‌ در برنامه‌های درسی، یکی دیگر از فصول جدید کتاب پیش روست. ارزیابی‌های رفتاری-عملکردی، برنامه‌های مداخله‌ی رفتاری، فرصت‌های رهبری و تکنیک‌های آموزشی مناسب مربیان هم از دیگر مباحث کتاب حاضر به‌شمار می‌روند.

لورن جی. لیبرمن و کاتی هوستون ویلسون در این کتاب یک مقیاس رتبه‌بندیبرای سنجش میزان فراگیربودن کلاس‌های آموزشی طراحی کرده‌اند که زمینه را برای بهبود شرایط آموزشی کودکان دارای معلولیت فراهم می‌کند.

کتاب به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود. بخش اول به چگونگی مدیریت رفتار دانش‌آموزان و ترویج سازگاری در محیط آموزشی اختصاص دارد و بخش دوم، درباره‌ی پیاده‌سازی استراتژی‌هاست. درمجموع کتاب پیش رو، دربرگیرنده‌ی به‌روزترین و مفیدترین استراتژی‌ها را برای قرار دادن کودکان معلول در موقعیت انجام فعالیت‌های بدنی است و منبع کاملی برای توانمندسازی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

این کتاب با همکاری حامد زارعی، حسن دانشمندی، سید امیرحسن حسینی و حسین خازنین به فارسی ترجمه شده و انتشارات حتمی مسئولیت انتشار آن را بر عهده گرفته است.

کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی مربیان تربیت بدنی، به‌ویژه افرادی که با کودکان دارای معلولیت در ارتباط هستند پیشنهاد می‌کنیم. همینطور معلم‌ه و والدینی که با این دسته از کودکان در ازتباطند، می‌توانند از آموزه‌های اثر حاثر بهره ببرند.

با لورن جی. لیبرمن و کاتی هوستون ویلسون بیشتر آشنا شویم

لورن جی. لیبرمن، نویسنده و استاد دانشگاه ایالتی نیویورک است که تجربه‌ی تدریس در برنامه‌ی ناشنوایان مدرسه‌ی پرکینز را در کارنامه دارد. او که عضو هیئت تحریریه‌ی مجله‌ی تربیت بدنی، تفریح و رقص است، رشته‌ی تربیت بدنی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می‌کند. همچنین نویسنده‌ی 20 کتاب و بیش از 118 مقاله‌ی تخصصی است و یک کمپ ورزشی- آموزشی مخصوص کودکانی که دچار اختلالات بینایی‌اند، راه‌اندازی کرده که Camp Abillities نام دارد. این کمپ آموزشی تاکنون موفق شده فعالیت خود را در 18 ایالت و 8 کشور، گسترش دهد.

او در گذشته، ریاست شورای فعالیت بدنی سازگار را بر عهده داشته و اکنون عضو هیئت مدیره‌ی بخش تفریح و ورزش انجمن آموزش و توانبخشی نابینایان و کم‌بینایان است. هرچند که در هیئت‌مدیره‌ی انجمن ورزشکاران نابینای آمریکا هم خدمت می‌کند.

کاتی هوستون ویلسون، در کالج براکپورت دانشگاه ایالتی نیویورک تدریس می‌کند و رئیس بخش حرکت‌شناسی مطالعات ورزشی و تربیت بدنی است. او تدریس را از سال 1993 آغاز کرده و همواره در کنفرانس‌ها و کارگاه‌هایش، به صحبت درباره‌ی تربیت بدنی سازگار می‌پردازد.

شایان ذکر است که کاتی هوستون ویلسون به‌صورت مداوم در آژانس SportsNet هم فعالیت می‌کند. این آژانس، به افراد دارای معلولیت، فرصت‌های ورزشی ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه می‌خوانیم

حوزه‌های آموزش و پرورش و مدارس باید خدمات لازم را ارائه کنند و به گزینه‌های جای‌دهی بر اساس نیازهای دانش‌آموز توجه کنند (به گزینه‌های جای‌دهی در نوار جانبی تربیت بدنی سازگارانه نگاه کنید). اگر یک مدرسه نتواند خدمات لازم برای رفع نیازهای دانش‌آموز را ارائه کند، حوزه آموزش و پرورش طبق قانون ملزم است مدرسه، حوزه آموزشی یا مؤسسه آموزشی خصوصی یا عمومی دیگری را پیدا کند که بتواند نیازهای کودک را بدون هیچ هزینه‌ای برآورده کند.

تصمیم‌گیری در مورد مناسب‌ترین گزینه جای‌دهی نباید بر اساس برنامه زمانی معلمان یا تعداد مراجعه‌کنندگان آن‌ها باشد. در صورت وجود چالش‌های مربوط به تعداد مراجعات یا زمانبندی، این مسائل باید با مدیریت حوزه آموزش و پرورش حل شود. اگر تضاد برنامه دارید یا بار دانش‌آموز بیش از حد متوسط است، شاید این فرصتی باشد تا نیاز به معلمان تربیت بدنی یا تربیت بدنی سازگارانه را توجیه کنید. مدیران آموزش ویژه در حل و فصل چنین مسائلی مهارت دارند. آن‌ها ممکن است راه‌حل‌های خلاقانه‌ای داشته باشند که شما از آن‌ها بی‌اطلاع باشید و باید از آن‌ها به عنوان منابع استفاده کنید.

فرم‌های جای‌دهی که به خوبی توسعه یافته‌اند، تضمین می‌کنند که همه اعضای تیم از معیارهای مشابهی برای تصمیم‌گیری در مورد جای‌دهی استفاده می‌کنند. فرم جای‌دهی پیشنهادی برای تربیت بدنی سازگارانه می‌تواند برای کمک به تیم IEP در تعیین بهترین گزینه جای‌دهی تربیت بدنی برای دانش‌آموزان استفاده شود.

پس از اینکه هر یک از اعضای تیم چند رشته‌ای یک نسخه از فرم جای‌دهی را پر کردند، میانگین نمرات محاسبه می‌شود تا بهترین جایگاه برای دانش‌آموز مشخص شود. تیم IEP می‌تواند میانگین امتیازات عددی را برای تعیین جای‌دهی محاسبه کند. میانگین نزدیک به 1 نشان می‌دهد که دانش‌آموز می‌تواند در تربیت بدنی عمومی گنجانده شود، در حالی که میانگین نزدیک به 3 نشان می‌دهد که دانش‌آموز در یک محیط مستقل بهتر یاد می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1. شناخت فراگیر
فصل 1. فراگیرسازی در تربیت بدنی
دستورالعمل‌های قانونگذاری: یک چشم‌انداز تاریخی
گزینه‌های جای‌دهی در تربیت بدنی
نقش‌ها و مسئولیت‌های مربیان تربیت بدنی عمومی
نقش‌ها و مسئولیت‌های مربیان تربیت بدنی سازگارانه
اثربخشی فراگیرسازی
خلاصه
فصل 2. ارزیابی: سنگ بنای آموزش مؤثر
ویژگی‌های ارزیابی مؤثر
تکنیک‌های مرسوم ارزیابی
ارزیابی موثق
ارزیابی جایگزین
خلاصه
فصل 3. فرایند جای‌دهی در تربیت بدنی
چالش‌های جای‌دهی تربیت بدنی
فرایند آموزش ویژه
خلاصه
فصل 4. طرح‌های آموزش فردی
فرایند IEP
نقش ارزیابی در IEPs
مؤلفه‌های IEP
IEPs تولیدشده الکترونیکی
نقش معلم تربیت‌بدنی در فرایند IEP
لحاظ کردن اهداف و مقاصد در کلاس تربیت‌بدنی عمومی
خلاصه
فصل 5. مدیریت رفتار دانش‌آموز
راهبردهایی برای جلوگیری از بروز مسائل رفتاری
شناخت هدف رفتار نامناسب
مداخلات و راهبردها برای بهبود رفتار
راهبردهایی برای کاهش رفتار نامناسب
خلاصه
فصل 6. طراحی فراگیر برای یادگیری
طراحی فراگیر در تربیت‌بدنی
تهیه یک برنامه درسی UDL در تربیت‌بدنی
نظریه خودمختاری به کار گرفته شده در تربیت‌بدنی
دستورالعمل متمایز
فرآیند تطبیق فعالیت‌ها
انواع سازگاری
اصلاح تجهیزات
اصلاح قوانین
اصلاحات محیطی
اصلاحات آموزشی
وارد کردن پارالمپیک به برنامه درسی
اضافه کردن یک روز پاراالمپیک در هفته به برنامه درسی
پیشنهاد یک شب پارالمپیک در مدرسه خود
الگوهایی را برای صحبت بیاورید
خلاصه
فصل 7. پرسنل پشتیبانی
معلمان همتا
انواع برنامه‌های معلم خصوصی همتا
آموزش معلم همتا
کمک‌مربیان (دستیاران آموزشی)
هدف کمک‌مربیان
آموزش کمک‌مربیان
معلمان بازنشسته
دانشجویان کالج
خلاصه
فصل 8. برنامه‌ریزی انتقال
خدمات انتقال و IEP
رویکرد کاربردی در برنامه‌ریزی انتقال
فعالیت‌های انتقال برای فراگیرسازی اجتماعی مؤثر
برنامه‌های جامعه‌محور
برنامه‌های پس از مدرسه
ارزیابی انتقال
خلاصه
بخش 2. راهبردهای فراگیرسازی
فصل 9. مهارت‌های پایه
اصلاحات بالقوه و سازگاری‌ها
چوب موازنه برای تعادل
اصلاحات و سازگاری‌های بالقوه
فصل 10. مهارت‌های ورزشی
فصل 11. مهارت‌های تفریحی و اوقات فراغت
فصل 12. سلامتی و آمادگی جسمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه
نویسنده،
مترجمحامد زارعی، حسن دانشمندی، حسین خازنین، سید امیرحسن حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-355-694-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه

برای دریافت کتاب راهبردها برای فراگیرسازی تربیت بدنی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.