معرفی و دانلود کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین: چگونگی کنترل خستگی برای افزایش عملکرد

برای دانلود قانونی کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین: چگونگی کنترل خستگی برای افزایش عملکرد

کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین یک راهنمای تئوری برای بازیابی توان ورزشی شماست. در این کتاب پیامدهای متعدد خستگی بعد از تمرین مورد بررسی قرار گرفته و توصیه‌هایی برای افزایش کارآمدی شما در این شرایط پیشنهاد شده است. این اثر تألیف مشترک جیمز هافمن، مایک اسراتل و ملیسا داویس است که هر سه دارای دکترای تخصصی در زمینه‌ی ورزش هستند.

درباره‌ی کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین

همان‌گونه که بالا رفتن توان جسمی‌تان بعد از انجام تمرینات متمرکز روزانه یک نتیجه‌ی قابل پیش‌بینی محسوب می‌شود، در چرخه‌ی تمرینات شما احساس خستگی نیز کاملاً طبیعی است و با بازسازی آن می‌توانید دوباره به نقطه‌ی اوج کارامدی خود برسید. در کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین (Recovering from Training) عوامل تأثیرگذار بر فرآیند بازیابی بدن شما به‌طور دقیق بررسی شده تا بتوانید نتایج بهتری از تمرینات ورزشی خود به دست آورید. برای آنکه بدانید این بازیابی باید دقیقاً معطوف به چه وجوهی باشد، لازم است وضعیت تغذیه، مشکلات جسمی و بیماری‌ها و تنش‌های روانی خود را به‌درستی بررسی کنید و نسبت به وضعیت خود واقع‌بین و صبور باشید.

در این کتاب با تعریف دقیق خستگی آشنا می‌شوید و پیامدها و روش‌های تشخیص آن را خواهید شناخت. همچنین ارتباط میان حجم تمرین و کنترل خستگی را در می‌یابید و درباره‌ی بازیابی توانتان اطلاعات خوبی کسب می‌کنید. از دیگر مباحث این کتاب ارائه‌ی مؤثرترین راهکارهای ریکاوری شما و توصیف هر یک از این راهکارهاست. درنهایت برخی باورهای غلط درباره‌ی ریکاوری را خواهید شناخت و می‌آموزید چطور از انجام کارهای غیر ضروری و مضر برای بازیابی بدنتان اجتناب کنید.

این کتاب با حمایت شرکت رنسانس پریادیزیشن که در زمینه‌ی مشاوره‌ی رژیم غذایی و تمرین ورزشی فعال است، نوشته شده. این شرکت با همکاری ورزشکارانی که در این زمینه فعالیت مستمر و دکترای تخصصی دارند، تیمی از مشاوران خبره گردآوری کرده است و جیمز هافمن (James Hoffmann)، مایک اسراتل (Mike Israetel) و ملیسا داویس (Melissa Davis) به‌عنوان نویسندگان این اثر از آن جمله‌اند. ترجمه‌ی کتاب حاضر حاصل همکاری ریحانه شهبازی، میترا خادم الشریعه و سیده مریم رشیدی است و نشر تخصصی مبانی آن را در دسترس علاقمندان قرار داده.

کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی ورزشکارانی که درصدد بازیابی توان ورزشی خود و ریکاوری کردن بدنشان هستند، توصیه می‌شود.

با جیمز هافمن، مایک اسراتل و ملیسا داویس بیشتر آشنا شویم

دکتر جیمز هافمن دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی و مشاور شرکت رنسانس پریادیزیشن است. وی همچنین مدیر سابق برنامه‌ی علوم ورزشی و مربی تیم راگبی زنان در دانشگاه تمپل ‌فیلادلفیا، پنسیلوانیا است. جیمز مدرک دکترای خود را تحت نظر دکتر مایک استون در ‌ETSU ‌کسب کرد و تعداد زیادی از بازیکنان راگبی در ‌ETSU‌ را مربیگری کرده است. او متولد شیکاگو و یک ورزشکار دائم‌العمراست که به مقام‌های بالایی در رقابت‌های راگبی، فوتبال آمریکایی، و کشتی دست یافته و در حال حاضر رشته‌ی بوکس تایلندی را دنبال می‌کند.

دکتر مایک اسراتل دارای دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی و در حال حاضر سر مشاور علوم شرکت رنسانس پریادیزیشن است. مایک قبلاً پروفسور علوم ورزشی در دانشکده‌ی سلامت عمومی دانشگاه تمیل در فیلادلفیا بوده است و در آن‌جا به تدریس دروس زیادی از جمله تغذیه برای سلامت عمومی، تغذیه‌ی ورزشی پیشرفته و فعالیت ورزشی پرداخته است. وی سخنران مدعو در چندین کنفرانس علمی و عملی در حوزه‌ی سلامت، از جمله سمینارهای تغذیه در مرکز تمرینات المپیک ایالات متحده در لیک پلاسید نیویورک بوده است و به‌عنوان یکی از مؤسسان رنسانس پریادیزیشن، ورزشکاران و شاغلین زیادی را درحوزه‌های رژیم غذایی و تمرین با وزنه مربیگری کرده است. اسراتل که اصلیت او از مسکوی روسیه است، خود یک بدنساز و کشتی‌گیر حرفه‌ای جیو جیتسوی برزیلی است.

دکتر ملیسا داویس دارای مدرک دکترای تخصصی زیست عصبی و رفتار و مشاور شرکت رنسانس پریادیزیشن است. آثار او در در ژورنال‌های مروری، با ضریب تاثیر بالا انتشار یافته و بیش از 1000 تای آن‌ها در این حوزه شناخته شده‌اند. ملیسا جوایز مختلفی بابت تدریس، بورسیه، و پیشتازی در حوزه‌ی پژوهش دریافت کرده و بیش از یک دهه است که در فعالیت‌های توسعه‌ی علمی مشارکت داشته است. او عناوین متعددی از جمله قهرمانی جهان در IBJJF در سال‌های 2015 و 2016 را کسب کرده و نماینده‌ی ایالات متحده برای شرکت در رقابت جهانی بین‌المللی در ابوظبی در سالهای 2015 و 2017 بوده است.

در بخشی از کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین می‌خوانیم

بیش‌رسی عملکردی به حالتی گفته می‌شود که در آن ورزشکار برای مدت زمان کوتاهی ذهن و بدن خود را تحت فشار قرار می‌دهد تا از محدوده‌ی توانایی قابل تحمل خود فراتر رود. این فشار فراتر از آنچه معمولاً در برنامه‌ی تمرینی قرار دارد، شکل خاصی از تمرین اضافه بار است. اگر بیش‌رسی عملکردی به طور دقیق اجرا شود (و بیش از حد ادامه نیابد)، بازگشت به سطوح خستگی عادی درست پس از این دوره تاثیر جبرانی به همراه دارد که در آن چندین سیستم فیزیولوژیک دستیابی به سطح بالاتر آمادگی نسبت به حالت عادی را تسهیل می‌سازد. بیش‌رسی عملکردی راهکار تمرینی ارزشمندی به‌ویژه برای ورزشکاران حرفه‌ای است (برای کسانی که پیشرفت سخت‌تر و کندتر بدست می‌آید).

بیش‌رسی غیرعملکردی حالت برنامه‌ریزی نشده و نامطلوبی را توصیف می‌کند که در آن خستگی مانع انجام تمرین اضافه بار می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از تبدیل بیش‌رسی عملکردی به نوع غیر عملکردی این است که وقتی مولفه‌های آمادگی که هدف تمرین هستند به سرعت کاهش می‌یابند یا به عبارت ساده زمانی‌که برای کسب مولفه‌های مورد نظر نمی‌توانید به تمرین ادامه دهید، باید تمرین را متوقف کنید. هر چه زمان بیشتری را در حالت بیش‌رسی بگذرانید، به همان اندازه توانایی‌های جسمانی کاهش می‌یابند. کاهش سطح آمادگی در طول تمرین امری طبیعی است و مانع تمرین اضافه بار مفید نمی‌شود، اما فشار بیش از حد مانع پیشرفت خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

1. خستگی
2. بازگشت به حالت اولیه
3. راهبردهای بازگشت به حالت اولیه
4. راهبردهای بازگشت به حالت اولیه غیرفعال
5. تغذیه برای بازگشت به حالت اولیه
6. راهکارهای فعال بازگشت به حالت اولیه
7. راهبردهای درمانی و روش‌های مکمل
8. نقشه‌ راه به سمت بازگشت به حالت اولیه
9. جعبه ابزار بازگشت به حالت اولیه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین: چگونگی کنترل خستگی برای افزایش عملکرد
نویسنده، ،
مترجمریحانه شهبازی، میترا خادم الشریعه، سیده مریم رشیدی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-622-95609-8-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین

احمد غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
مطالب مفیدی داره. مطالعه این این رو توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین

برای دریافت کتاب بازگشت به حالت اولیه از تمرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.