معرفی و دانلود کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی

کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی تألیف فیل کاتادال و استیسی کالینو، انواع ساختارهای بدنی را معرفی می‌کند و می‌کوشد متناسب با هریک از آن‌ها تمریناتی مؤثر و کاربردی پیشنهاد دهد. این کتاب با تقسیم بدن انسان به تیپ‌های لاغرپیکر، عضلانی، فربه پیکر و ترکیبی، به خواننده می‌آموزد چطور نوع بدن خود را بشناسند، نیازهای غذایی‌اش را تشخیص دهد و برنامه‌های تمرینی مناسب‌تری پیش بگیرد تا به بدن ایده‌آل‌اش دست یابد.

درباره‌ی کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی

در سال‌های اخیر، گرایش به ورزش و فیتنس در میان مردم افزایش چشمگیری داشته. تغییر سبک زندگی بر روی عادات غذایی هم تأثیر گذاشته و بسیاری سعی می‌کنند با رژیم گرفتن، به سلامت و تناسب‌اندامشان کمک کنند. بااین‌وجود خیلی‌ها به نتیجه‌ی دلخواهشان نمی‌رسند. در واقع درصد خیلی زیادی از مردم نه موفق به کاهش وزن می‌شوند و نه می‌توانند بدن دلخواهشان را شکل بدهند. برای مثال، تحقیقات سال 2016 در آمریکا نشان داد که نیمی از مردم این کشور همان میزان ورزشی که پزشکان توصیه کرده بودند را انجام می‌دهند، اما بااین‌وجود آمریکا همچنان با مشکلات سلامتی و اضافه‌وزن دست‌به‌گریبان است. دلیل این مسأله چیست؟ برخی از محققین و مربیان ورزشی اعتقاد دارند این موضوع به عدم شناخت فرد از بدنش باز می‌گردد.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی

در واقع، اغلب ما درک درستی از بدن و نیازهایمان نداریم و به خاطر همین دست به انتخاب‌های اشتباه می‌زنیم. به زعم آن‌ها، تمرینات و رژیم غذایی ما درست و متناسب با بدنمان نیست. و همین عدم تناسب است که باعث می‌شود تلاش‌ها نتیجه ندهد. فیل کاتادال (Phil Catudal) و استیسی کالینو (Stacey Colino) از همین دست مربیان هستند که عمیقاً اعتقاد دارند پیش از شروع ورزش، باید بدن خود را شناخت. آن‌ها در کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی (Just Your Type) به انواع ساختارهای بدنی اشاره می‌کنند و ویژگی‌های هریک را توضیح می‌دهند. نویسندگان که خود از بهترین مربیان فیتنس دنیا به حساب می‌آیند، از نیازهای تغذیه‌ای بدن می‌گویند و به مخاطب می‌آموزند که چطور برنامه‌ی غذایی مخصوص به خود را طراحی کند.

هرکسی تیپ بدنی خاص خود را دارد. برخی لاغر هستند و برخی دیگر چاق. عده‌ای نیز بدنی عضلانی دارند. این تفاوت عمدتاً ریشه‌های ژنتیکی دارد. یعنی ما در بیشتر مواقع به خاطر طرح ژنتیکی‌مان است که لاغر یا چاقیم. پس تغییرات بدنی منوط به این است که این موضوع را مدنظر قرار دهیم. به خاطر همین است که محققانی مثل فیل کاتادال و استیسی کالینو می‌گویند که یک تمرین ثابت نمی‌تواند برای همه مؤثر باشد. چون ساختار بدنی افراد با هم فرق دارد و به یک حرکت، واکنش مشابهی نشان نمی‌دهند. کاتادال و کالینو در کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی به چهار تیپ اصلی بدن انسان، یعنی لاغرپیکر، عضلانی، فربه پیکر و ترکیبی اشاره می‌کنند و تمرینات متناسب با هریک را پیشنهاد می‌دهند. نویسندگان به خواننده می‌آموزند که چطور تیپ بدنیشان را تشخیص دهند و با تمرین و تغذیه‌ی درست به شرایط ایده‌آل دست یابند.

کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی را نشر حتمی با ترجمه‌ی علی اکبرنژاد، امیرحسین جعفری و معین فصیحیان ذیل مجموعه‌ی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی چاپ کرده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی

  • فیل کاتادال از شما انسانی بهتر می‌سازد و بدنی بهتر به شما می‌بخشد. (سارا شاهی، بازیگر)
  • این کتاب فرصت ایده‌آلی است تا از بهترین مربی دنیا، تمرین کردن را یاد بگیرید. (وَن جونز، مجری تلویزیون)
  • من تمریناتم را با فیل کاتادال شروع کردم و ظرف یک هفته احساس کردم آدم دیگری شده‌ام؛ حس کردم از نظر فیزیکی و احساسی سالم‌تر و قوی‌ترم. (دکتر جوی جیکوبس، روانشناس بالینی)

کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان به ‌تناسب‌اندام پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی می‌خوانیم

اگر بخواهید لاغر شوید یا به عضلات‌تان اضافه کنید، هدف اصلی این است که بدن‌تان سفت‌تر شود، این بدان معنی است که با شروع برنامه مخصوص تیپ بدنی خود که برای‌تان بهترین روش است، اعداد ترازو حتما کاهش می‌یابند. این یعنی شما چربی بدن خود را از دست میدهید و توده عضلانی به دست میآورید، که احتمالاً همان چیزی است که شما می‌خواهید. حتی بهتر، افزودن توده عضلانی به قالب بدنی خود از طریق تمرین مقاومتی، که با برخی از روش‌ها با هر تیپ بدنی انجام می‌دهید، باعث افزایش کارایی هورمون‌های شما (از جمله تستوسترون، هورمون تیروئید و هورمون رشد) و همچنین عملکرد سیستم غدد درون ریز شما می‌شود (از جمله تولید انسولین و حساسیت و تنظیم قند خون.) علاوه بر این، هنگامی که عضله بیشتری به بدن خود اضافه کنید، میزان متابولیسم شما بالا خواهد رفت، این بدان معنی است که شما لازم نیست به همان میزان که در گذشته برای کالری دریافتی محدودیت داشتید، سختی بکشید و می‌توانید بیشتر غذا بخورید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. داستان تیپ‌‫های بدنی ‬
فصل 2. تیپ بدنی شما چیست؟
فصل 3. شناخت نیاز‫های بدن ‬
فصل 4. لاغرپیکر (اکتومورف)
فصل 5. عضلانی پیکر (مزومورف)
فصل 6. فربه پیکر (اندومورف)
فصل 7. ترکیبی (هیبریدی)
فصل 8. ایجاد آمادگی ذهنی
فصل 9. میانبرهای آگاهانه و برنامه‌‫های احتمالی ‬
فصل 10. ارتقای عملکرد
سپاسگذاری
یک نکته مهم از نظر نویسنده
پیوست اول. حرکات
پیوست دوم. دستورالعمل غذایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی
نویسنده،
مترجمعلی اکبرنژاد، امیرحسین جعفری، معین فصیحیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-355-399-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی

برای دریافت کتاب راهنمای تمرین و تغذیه بر اساس تیپ‌های بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.