معرفی و دانلود کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی

عکس جلد کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی
قیمت:
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی

کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی، حاصل همکاری معین فصیحیان و مریم طاهری است. این کتاب جامع و درعین‌حال مختصر، اطلاعات و نکته‌های مهم مبحث تغذیه و فیزیولوژی را شامل می‌شود و دستیابی به درصد و رتبه‌ی دلخواه را برای متقاضیان شرکت در کنکور تربیت بدنی و سایر آزمون‌های سراسری فراهم می‌کند.

درباره‌ی کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه‌ی ورزشی در تربیت بدنی

کسب درصد و رتبه‌ی مناسب در کنکور، نیازمند مطالعه‌ی چندباره‌ی منابع متعدد است، اما این کار نه‌تنها اجرایی نیست، بلکه با طولانی شدن فواصل میان مطالعه‌ی مجدد یک منبع، مطالب پیشین رو به فراموشی می‌روند. علاوه‌ بر این، مفهومی شدن سؤالات در سال‌های گذشته نیز این نیاز را دوچندان کرده و دشواری‌های جدیدی پیش رو متقاضیان قرار داده است. ازاین‌رو معین فصیحیان و مریم طاهری، کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه‌ی ورزشی در تربیت بدنی را تألیف کرده‌اند تا شرکت‌کنندگان بتوانند با صرف کمترین زمان ممکن، بیشترین نتیجه را دریافت کنند.

این کتاب، حاصل زحمات مؤلفان در زمینه‌ی جمع‌آوری مطالب تکنیک‌های اسکیمینگ و اسکنینگ است. این مطالب به نحوی در کتاب مطرح شده‌اند که در عین رساندن مفهوم، کاربرد هم داشته باشند. شایان ذکر است که تمامی نکات مطرح‌شده در هر گرایش، به‌صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته و نظرات و دیدگاه‌های مختلف را شامل می‌شود.

افزایش میزان اهمیت مردم به تندرستی، تناسب اندام، تغذیه‌ی سالم و بهبود قابلیت‌های ورزشی، منجر به توسعه‌ی مطالعات پژوهشگران و دستیابی مستمر به نکات جدید شده است. به همین خاطر نیز کتاب‌های تخصصی مدام در حال تغییرند تا فرضیه‌ها و نظریات جدید را جانشین نمونه‌های قدیمی‌ کنند.

منابع آزمون‌های سراسری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هرساله نسخه‌ی جدید و به‌روزتری از آن‌ها وارد بازار می‌شود که سردرگمی و ابهام متقاضیان را در پی دارد. در چنینی شرایطی، وجود یک راهنمای جامع و کاربردی که مهم‌ترین نکات را از تمامی منابع گلچین کند، می‌تواند به مطالعات شرکت‌کنندگان سروسامان دهد و آن‌ها را در مسیر پیش رو راهنمایی کند.

کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه‌ی ورزشی در تربیت بدنی که با همین هدف تألیف شده، متشکل از هشت فصل است و با صحبت درباره‌ی سیستم عضلانی آغاز می‌شود. نویسندگان در فصل دوم به تشریح عضلات اسکلتی می‌پردازند و در ادامه هم به بحث هورمون‌ها وارد می‌شوند.

«دستگاه کنترل مایعات بدن، تنظیم الکترولیت‌ها و شرایط دمایی»، «دستگاه قلب و عروق»، «دستگاه تنفس»، «شناخت عوامل متابولیکی» و «تغذیه‌ی ورزشی»، دیگر سرفصل‌های کتاب پیش روست. این کتاب از مجلدهای مجموعه‌ی «کنکور تربیت بدنی« است که توسط انتشارات حتمی، ناشر تخصصی علوم ورزش و پزشکی، منتشر شده است.

کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه‌ی ورزشی در تربیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی متقاضیان شرکت در آزمون‌های سراسری و استخدامی مناسب است و برای افزایش درصد دروس تخصصی تربیت بدنی توصیه می‌شود.

با معین فصیحیان و مریم طاهری بیشتر آشنا شویم

مریم طاهری، زاده‌ی 1372، دانشجوی دکتری رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی است که کتاب «مروری بر نکات یادگیری و رفتار حرکتی در تربیت بدنی» را در کارنامه دارد.

معین فصیحیان نیز دانشجوی مقطع دکتری فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهید بهشتی است که در سال 1371 متولد شده و با همکاری مریم طاهری، کتاب «مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه‌ی ورزشی در تربیت بدنی» را تألیف کرده است.

در بخشی از کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی می‌خوانیم

بیشترین تناوب فراخوانی تار‌های عضلانی مربوط به نوع تارهای کند انقباض (ST) می‌باشد و پس از آن تارهای تند انقباض نوع 1 (FTa) بیشترین فراخوانی را در شدت‌های متوسط فعالیت‌های ورزشی، دارند.

غشای سلول‌های عصبی نسبت به عبور یون پتاسیم بیشترین نفوذپذیری را دارند.

اندام‌‌های وتری گلژی، به انقباض یک تار عضلانی واحد پاسخ می‌دهند و با کاهش امکان آسیب، نقش محافظتی ایفا می‌کنند و عملکرد دستگاه گلژی به این صورت است که هنگام تحریک، از انقباض عضلات موافق (آگونیست) جلوگیری و عضلات مخالف (آنتاگونیست) را تحریک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیستم عصبی عضلانی
فصل دوم: عضلات اسکلتی
فصل سوم: هورمون‌ها
فصل چهارم: دستگاه کنترل مایعات بدن، تنظیم الکترولیت‌ها و شرایط دمایی
فصل پنجم: دستگاه قلب و عروق
فصل ششم: دستگاه تنفس
فصل هفتم: شناخت عوامل متابولیکی
فصل هشتم: تغذیه ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات63
زبانفارسی
شابک978-600-355-532-7
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی

برای دریافت کتاب مروری بر نکات فیزیولوژی و تغذیه ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.