معرفی و دانلود کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی

کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی به شرح مباحثی کاربردی همچون الفبای یک طرح اقتصادی، اجزای اساسی یک طرح، عملیات و سازمان کسب و کار، مسائل حقوقی و عوامل محیطی و اجتماعی، برنامه‌ریزی مالی و ... می‌پردازد.

یک طرح اقتصادی چیست؟

یک طرح اقتصادی، تشریحی از مطالب تالیف یافته و جامع از کسب و کار یک بنگاه اقتصادی می‌باشد. طرح اقتصادی اطلاعات کاملی در زمینه فنون تولید، بازارها و مشتریان، منابع انسانی، سازماندهی، نیازهای زیربنایی و ملزومات و نیازهای مالی و انواع استفاده از سرمایه به شما می‌دهد.

در واقع طرح اقتصادی، طرح اتفاقات و موقعیت یک نوع کسب و کار را شرح می‌دهد اما هدف اصلی آن نشان دادن آینده یک بنگاه اقتصادی می‌باشد. این طرح معمولا هر سال به روز می‌شود و یک دوره زمانی حدودا 3 تا 5 سال را بسته به نوع کسب و کار و نوع موسسه در نظر قرار می‌دهد.

چه کسی طرح اقتصادی را تهیه می‌کند؟

پاسخ این سوال به نوع کسب و کار، اندازه و ساختار واحد تجاری وابسته است. در یک شرکت بسیار کوچک برنامه‌ریزی و تهیه کردن پیش‌نویس سندها توسط مدیران و صاحبان شرکت انجام می‌شود. در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ‌تر این مسئولیت به افراد مختلف واگذار می‌گردد.

کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی (How to prepare your business plan) شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید به تامین مالی کسب و کارها از طریق سرمایه‌های موسسات مالی دولتی و خصوصی بپردازید. هدف این کتاب آموزش مدیریت عالی و میانی در عرصه برنامه‌ریزی کسب و کارها و بهره‌گیری از آن به عنوان منبعی برای بنگاه‌های شخصی جهت تهیه طرح اقتصادی می‌باشد.

در بخشی از کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی می‌خوانیم:

تولید یا تولیدات خود را به‌طور دقیق ولی با استفاده از عباراتی که برای اشخاص غیرکارشناس در این زمینه قابل درک باشد، تشریح کنید. شکل ظاهری، چه کار کردن و چگونه کار کردن، مدت دوام آن، طرح‌ها و مدل‌های مختلف آن و غیره را توضیح دهید. بر نحوه استفاده از محصول یا خدمت بیشتر تاکید کنید. هر کجا لازم است از عکس، نمودار، طرح، مشخصات عمومی محصول، مطالعات فنی و بروشورهای فروش (به‌صورت پیوست طرح) استفاده نمایید. در صورت ضرورت هر چه بیشتر وارد جزییات شوید تا خواننده درک روشنی از آن‌چه می‌خواهید بفروشید به دست آورد.

موضوع دیگری که باید مطرح شود این است که آیا در نظر دارید اقلام خود را یک مرتبه یا به مرور به فروش رسانید و آیا تکرار فروش یا خدمات بعد از فروش بخش مهمی از کسب و کار شما محسوب می‌شود. مثلاً اگر قصد افتتاح یک سوپرمارکت را دارید در واقع به این معنی است که باید به تعداد مشخصی از مشتریان که به‌طور منظم به شما رجوع می‌کنند، تکیه کنید.

فهرست مطالب کتاب

قسمت اول: مقدمه
فصل اول: الفبای یک طرح اقتصادی
​​​​​​قسمت دوم: اجزای اساسی یک طرح
فصل دوم: خلاصه اجرایی
فصل سوم: پیشینه
فصل چهارم: تولیدات و خدمات
فصل پنجم: بازارها، مشتریان و رقبا
فصل ششم: عملیات و سازمان کسب و کار
فصل هفتم: منابع انسانی
فصل هشتم: مسائل حقوقی و عوامل محیطی و اجتماعی
فصل نهم: برنامه‌ریزی مالی
قسمت سوم: طرح‌های اضطراری
فصل دهم: تحیل ریسک و تاثیرپذیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی
مترجممحمدعلی فنایی نجف آبادی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-964-468-117-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی

برای دریافت کتاب راهنمای تهیه طرح توجیهی اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.