معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش

عکس جلد کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش

کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش تألیف مسعود قره ضیاالدینی می‌کوشد این رشته‌ی ورزشی را معرفی نماید و شیوه‌های مدرن تمرینی و آسیب‌های احتمالی آن را توضیح دهد. این راهنما پس از مرور تاریخچه‌ی ورزش اسکواش، به تغذیه و بدن‌سازی آن می‌پردازد و نحوه‌ی استعدادیابی در آن را تشریح می‌کند. گفتنی‌ست این کتاب ذیل مجموعه‌ی «رشته‌های ورزشی» به همت انتشارات حتمی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش

ورزش اسکواش تاریخی به‌نسبت طولانی دارد. به نظر اولین نشانه‌های این ورزش به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد. در آن زمان، فرانسوی‌ها با پارچه، توپ‌هایی می‌ساختند و آن را با کف دست به دیوار می‌کوبیدند. در قرن نوزدهم اما این ورزش حالت مدرن‌تر و رسمی‌تری پیدا کرد. در اوایل این قرن، زندانی‌های یکی از زندان‌های انگلیس برای سرگرمی توپ‌ها را با راکت‌های چوبی به دیوار زندان می‌کوبیدند. گرچه هدف آن‌ها از این کار تنها سرگرمی و داشتن تحرک بود، اما این حرکات چنان هیجان‌انگیز نُمانْد که آوازه‌ی آن خیلی زود به بیرون از زندان رسید. کمی بعد، در مدارس این کشور اسکواش رواج پیدا کرد و بسیاری از دانش‌آموزان با این ورزش آشنا شدند. در نیمه‌های همین قرن، اسکواش به‌عنوان یک ورزش رسمیت پیدا کرد و استانداردها و قوانینی برای آن تبیین شد. در قرن بیستم هم کشورهای دیگر به آن پرداختند و فدراسیونی جهانی برای آن شکل گرفت. کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش تألیف مسعود قره ضیاالدینی، این ورزش را به‌تفصیل معرفی کرده و تاریخچه‌ی آن را توضیح می‌دهد. قره ضیاالدینی که مربی تیم ملی ایران هم محسوب می‌شود، در این کتاب از آخرین منابع علمی و از تجربیات بین‌المللی خود بهره برده و کوشیده شیوه‌های تمرینی مدرن این رشته‌ی ورزشی را آموزش دهد.

اسکواش با ورود مهندسان اروپایی که در شرکت نفت کار می‌کردند، به ایران وارد شد. به نظر می‌رسد استان‌های نفت‌خیز از اولین نقاطی بودند که این ورزش در آن‌ها رواج پیدا کرد. از دهه‌ی 1330 و به‌مرور، اسکواش در استان‌های دیگر کشور، از جمله تهران، گسترش یافت و بسیاری در اوقات فراغتشان به باشگاه‌ می‌رفتند و آن را بازی می‌کردند. از دهه‌ی 1350 نیز فدراسیون و تیم ملی شکل گرفت و اسکواش ایران به رقابت‌های بین‌المللی وارد شد. در طول سالیان اخیر و با پیشرفت‌های علوم مختلف مخصوصاً پزشکی، این رشته نیز دستخوش تغییراتی شد و رویکردهای جدیدتری به خود گرفت. امروزه نحوه‌ی تغذیه و بدن‌سازی اسکواش به نسبت پنجاه سال پیش کاملاً تغییر کرده. حال ورزشکاران این رشته باید برنامه‌های تمرینی و تغذیه‌ای مخصوص به خود را داشته باشند تا بتوانند حداکثر کارایی و عملکردشان را بروز دهند. مسعود قره ضیاالدینی در کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش می‌کوشد همه‌ی این مسائل را تشریح کند و ورزشکاران و مربیان ایرانی را با متدهای جدید آن آشنا سازد. قره ضیاالدینی همین‌طور بخشی از کتابش را به آسیب‌های شایع اسکواش اختصاص می‌دهد و در مورد جلوگیری از صدمه یا درمان و بازتوانی آن‌ها صحبت می‌کند. او در فصول پایانی به موضوع استعدادیابی و پرورش استعداد می‌پردازد و تلاش می‌کند سازوکار این فرآیند مهم را بیان نماید. گفتنی‌ست کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش به همت انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مربیان و ورزشکاران رشته‌ی اسکواش پیشنهاد می‌شود. همین‌طور اگر از علاقه‌مندان به این رشته هستید، این منبع می‌تواند اطلاعاتی کاربردی به شما ببخشد.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش می‌خوانیم

مکمل‌ها:

در خصوص اثربخشی مکمل‌های ورزشی مقالات بسیار زیادی نوشته شده است. در وهله‌ٔ اول به این نکته باید توجه کنید مکمل به معنی کامل‌کننده غذا است و به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین وعده غذایی شود. با این وجود استفاده از مکمل‌های ورزشی مانند پودرهای پروتئینی، شکلات‌های انرژی‌زا (انرژی بار) و محصولات جایگزین غذایی ممکن است گزینه‌ٔ عملی باشد و از رژیم غذایی یک ورزشکار حمایت کند، به خصوص در مسابقات ورزشی که ممکن است کیفیت و کمیت مواد غذایی محدود باشد. به علاوه استفاده از نوشیدنی‌های ورزشی که کربوهیدرات و الکترولیت آن‌ها به آبرسانی کمک می‌کنند، می‌تواند مفید باشد.

کراتین:

در حال حاضر پرمصرف‌ترین مکمل در بین ورزشکارانی است که تمایل به ساخت، تقویت و بهبود عضلات دارند. کراتین می‌تواند در واکنش سریع فسفوریلاسیون آدنوزین دیفسفات به آدنوزین تری فسفات توسط کراتین کیناز در حین ورزش با شدت زیاد کمک کند، به خصوص اگر دوره‌های فعالیت شدید با مدت زمان استراحت بین آن‌ها کوتاه باشد.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، تنها یک مطالعه استفاده از کراتین در اسکواش را بررسی کرده است. این مطالعه توسط رومر (2001) انجام شد که در آن نُه بازیکن اسکواش تمرینات سایه زدن در زمین اسکواش را انجام دادند که شامل ده مرتبه سایه‌زنی بود که در هر جلسه‌ٔ تمرینی دوبار انجام می‌شد و بین هر ست سی ثانیه استراحت فعال به بازیکنان داده شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تاریخچه اسکواش
فصل دوم: آسیب‌های شایع در اسکواش
فصل سوم: استعدادیابی و استعدادپروری
فصل چهارم: تغذیه در اسکواش
فصل پنجم: فیزیولوژی اسکواش
فصل ششم: بدن‌سازی در اسکواش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-600-355-629-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش

امیر صالح‌نژاد
۱۴۰۳/۱/۲۶
با خواندن این کتاب خیلی از چیز‌های که نمی‌دانستم را یاد بگیرم این کتاب واقعا با ارزش است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش

برای دریافت کتاب راهنمای جامع اصول و طراحی تمرینات اسکواش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.