معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی)

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی)

کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) نوشته‌ی ریچارد دبیلیو وودکوک، نانسی مدر و فردیک ا. اسکرنک، شامل مجموعه آزمون‌های مقایسه‌ای است که به صورت جداگانه اجرا می‌شوند و ابعاد مهمی از آگاهی واجی، دانش صدای کلمه‌ها و پیشرفت خواندن را اندازه‌گیری می‌کنند، که با توانایی زبان شفاهی ارتباط دارند.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی):

آزمون‌های WJ III DRB شامل دو آزمون توانایی خواندن شفاهی: واژگان شفاهی و درک شفاهی نیز است. نظارت بر پیشرفت آزمون‌های WJ III DRB می‌توانند برای نظارت بر پیشرفت فردی در چندین بخش از خواندن، نظیر آگاهی واجی، دانش صدا، رمز گشایی خواندن، خواندن سیال، خواندن کلمه‌ها، و درک خواندن استفاده شود.

این آزمون‌ها را همچنین می‌توان برای سنجش تغییرات در توانایی‌های فردی به دنبال فاصله زمانی خاص، مثلا بعد از 6 ماه استفاده از برنامه آموزشی استفاده کرد. آزمون‌های WJ III DRB می‌توانند راهنمایی در فعالیت‌های آموزشی و درمانی ارائه دهند. اطلاعات به دست آمده از اجرای مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن می‌توانند به فرد کمک کند تا موقعیت خود را در حال حاضر در آگاهی واجی، دانش صدا، پیشرفت خواندن، و رشد زبان شفاهی درک کند.

کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) شامل اطلاعات مفصلی برای استفاده از آزمون‌های WJ III DRB به شرح زیر است:

فصل اول شامل مروری کلی بر آزمون است. در فصل دوم تعاریف هر آزمون و اندازه‌گیری‌های آن‌ها ارائه شده است. فصل سوم درباره‌ی شیوه اجرا به طور کلی و نمره‌گذاری بحث می‌کند. اجرای اختصاصی هر آزمون در فصل چهارم مورد بحث قرار گرفته است. فصل پنجم پیشنهادهایی برای روش نمره‌گذاری و تفسیر را شامل می‌شود. اطلاعات در مورد پیشرفت، استانداردسازی، و مشخصات فنی در فصل ششم مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل هفتم شامل اطلاعاتی در مورد آموزش آزمون‌گر و تمرین‌های عملی است.

کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) مناسب چه کسانی است؟

آزمون WJ III DRB می‌تواند برای کمک به معلمان، مشاوران، مددکاران اجتماعی، و پرسنل دیگر در درک ماهیت خواندن یک فرد و تشخیص نقاط قوت و ضعف خواندن به کار رود. آزمون‌های WJ III DRB می‌توانند اطلاعات با ارزشی برای کمک به والدین فراهم کنند، به طوری که والدین بتوانند فرزندشان را در زمینه اینکه مشکل یا نیازهای خاص خواندن دارند، درک کنند.

با نویسندگان کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) بیشتر آشنا شویم:

ریچارد دبیلیو. وودکوک (Richard W. Woodcock) سابقه‌ای طولانی در آموزش و روانشناسی دارد. او شغل های متفاوتی از قبیل: معلم مدرسه‌ی ابتدایی، روانشناس مدرسه، رئیس آموزش کودکان ویژه و استادی دانشگاه را داشته است. او از سال 1972، توانست ریاست اندازه‌گیری/یادگیری/مشاوره در زمینه پیشرفت آزمون سازی و سازماندهی پژوهش را به دست آورد. او هم اکنون در دانشگاه وندربیلت است، و به عنوان پژوهشگر در مرکز جان اف. کندی در زمینه رشد و ناتوانی های یادگیری فعالیت دارد. به علاوه به صورت استاد مدعو علم شنوایی و گفتاری در دانشکده علوم پزشکی مشغول فعالیت است.

نانسی مدر (Nancy Mather)، استاد در دانشگاه آریزونا، دانشکده آموزش ویژه، توانبخشی، و روانشناسی مدرسه است. دکتر مدر تحقیقاتش را در زمینه پیشرفت در خواندن و نوشتن انجام می‌دهد. او مقالات زیادی منتشر کرده است و کارگاه‌های آموزشی درباره سنجش و آموزش در سراسر کشور آمریکا برگزار کرده است.

فردریک. اسکرنک (Fredrick A. Schrank)، یکی از معاونان اندازه‌گیری آموزش مشاوران و مدیر اجرایی مؤسسه وودکوک - مونیوس است، او دارای تخصص در روانشناسی است. اسکرنک یکی از اعضای هیئت آمریکایی روانشناسی حرفه‌ای (ABPP)، عضو آکادمی آمریکایی روانشناسی مدرسه (AASP)، معاون دانشگاه و دبیر هیئت آمریکایی روانشناسی مدرسه (ABSP) است. اخیراً، او به عنوان نماینده آکادمی آمریکایی روانشناسی مدرسه (AASP) در رابطه با انجمن داخلی شورای رهبری روانشناسی مدرسه فعالیت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: معرفی کلی مجموعه
فصل دوم: توصیف زیر مقیاس‌های آزمون
فصل سوم: دستورالعمل کلی آزمون
فصل چهارم: شیوه اجرای آزمون
فصل پنجم: نمره‌گذاری و تفسیر
فصل ششم: استاندارسازی و ویژگی‌های تکنیکی
فصل هفتم: راهنمای تکمیلی برای اجرا و نمره‌گذاری
منابع
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی)
نویسنده، ،
مترجمزینب میهن دوست
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-7849-36-1
موضوع کتابکتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی)

برای دریافت کتاب راهنمای جامع مجموعه آزمون‌های تشخیصی خواندن (نارساخوانی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.