معرفی و دانلود کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت

عکس جلد کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت

بی‌شک، بکت یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم به شمار می‌آید. هیو کنر در کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت، سعی دارد دریچه‌ای جدید برای فهم ما از این نمایشنامه/رمان‌نویس جریان‌ساز و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بگشاید. این کتاب جلد اول از مجموعه‌ کتاب کارنامه‌ای ادبی به همت نشر افکار جدید است.

درباره‌ی کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت

قرن بیستم برهه‌ای از زندگی بشر بود که به تحولات و وقایع گوناگون متعددی گره خورد: جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ سرد، فروپاشی شوروی، رشد افسارگسیخته‌ی اقتصاد صنعتی و سرمایه‌داری، و بسیاری دیگر از این موارد، زندگی بشر را دچار تحول کردند. در این قرن پرآشوب، نویسندگانی نیز پدید آمدند که آثارشان آینه‌ای تمام‌نما از وضعیت انسان معاصر و زندگی او بود.

ساموئل بکت که یکی از برجسته‌ترین نویسندگان این قرن به شمار می‌رود، با نوشتن آثاری چون «در انتظار گودو» و «مالون می‌میرد»، توانست به بهترین شکل، زندگی ازهم‌گسیخته، پوچ و تهی از معنای انسان معاصر را به تصویر بکشد؛ انسانی که در معرض وحشتناک‌ترین اتفاقات بوده است و اینک زندگی برای او هیچ مفهوم و هدفی ندارد.

هیو کنر، نویسنده و استاد دانشگاه کانادایی، در کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت (A Reader's Guide to Samuel Beckett) با درکی جامع و موشکافانه به زندگی، نمایشنامه‌ها، رمان‌ها و اشعار این نویسنده‌ی بزرگ پرداخته است؛ بنابراین می‌توان اذعان کرد کتاب او بهترین راهنما برای مطالعه‌ی آثار ساموئل بکت محسوب می‌شود.

در کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت، زندگی، کارنامه‌ی کاری و آثار او به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از آنجا که این کتاب در زمان زندگی خود بکت به نگارش درآمده، دارای جزئیاتی است که کمتر در دیگر کتاب‌ها به آن‌ها برمی‌خوریم.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت

- هیو کنر، به پژوهشگری بزرگ در نقد ادبیات مدرن تبدیل شده است. این کتاب او قطعاً یک رویداد مهم است. (The New York Times Book Review)
- بی‌شک دانشجویان ادبیات معاصر، این کتاب را مفید می‌یابند و از آن لذت خواهند برد. (Library Journal)

کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به ساموئل بکت و آثار او جذاب و مفید خواهد بود.

با هیو کنر بیشتر آشنا شویم

هیو کنر (Hugh Kenner)، نویسنده و منتقد ادبی کانادایی، بخش اعظم فعالیت‌های پژوهشی خود را به مطالعه درباب مدرنیسم و ادبیات مدرن اختصاص داد. او نویسندگانی چون ازرا پاوند، جیمز جویس و ساموئل بکت را از فیگورهای مهم ادبیات مدرن می‌دانست و بیشتر آثار خود را نیز در ارتباط با این نویسندگان به نگارش درآورد. از دیگر آثار او می‌توان به هنر شاعری، زمانه‌ی پاوند و شاعر نامرئی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت می‌خوانیم

با این‏ حال، آیا مالون تا‌کنون در معنای این عبارت به ‌بینش و بصیرت رسیده است؟ نمی‏‌توانیم چنین چیزی را ادعا کنیم. نکتۀ دیگر این‏ است که حتی نمی‌‏توانیم بگوییم تا‌کنون به چنین بصیرتی هم نائل نشده است. اینجا کسی که همراه او است، به ناگزیر روانی است: مک‏من؛ مول؛ مجانین متعدد؛ بانو پدال که به دیوانگان داستان ملحق می‌‏شود: «بخوانید! حدأکثر استفاده را از این روز باشکوه بکنید!»؛ و لیموئل که در انتها آن‏‌ها را با تبر می‏کُشد، بدون هیچ‏‌گونه دلیلی ‏به‌جز اینکه گویا مالون از آن‌‏ها خسته شده است. داشته‏‌های مالون شامل عکسی است که نازک‏‌طبعی‏‌هایی از احساس را در وجود او تحریک می‏کند:

عکس من نیست، اما شاید من هم همان نزدیکی‌‏ها باشم. عکس یک الاغ است، از جلو و از نمای نزدیک گرفته شده. بر لبۀ اقیانوس، نه اینکه اقیانوس، تنها برای من اقیانوس است. طبیعتاً سعی کرده‌‏اند کاری کنند که حیوان سرش را بالا بگیرد، تا چشم‏‌های زیبایش بر سلولوئید نقش شود؛ اما حیوان سرش را پایین گرفته است. از حالت گوش‌‏هایش معلوم است که از شرایط موجود ناراضی و ناراحت است. کلاهی حصیری روی سرش گذاشته‌‏اند. پاهایی لاغر و محکم و موازی سُم‏‌هایی کوچک، سبک و ظریف بر روی ماسه‌‏ها. طرح اندامش تار است، خندۀ عکاس باعث لرزیدن دوربین شده.

این‌‏ها عواطفی از روی احتیاط هستند که مالون تسلیم‏شان می‏‌شود. توجهش دوباره به داستان برمی‏‌گردد و با خود می‌‏اندیشد که قصد دارد مول را بکشد و این کار را نیز می‌‏کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد مترجم
دربارۀ نویسنده
مقدمه
ترتیب آثار
در انتظار گودو
زندگی و شعرهای نخستین او
داستان‌های نخستین
مرفی
وات
مرسیه و کامیه
سه‌گانه
مالوی
مالون می‌میرد
نام‌ناپذیر
داستان‌ها و متن‌هایی برای هیچ
دستِ آخر
آخرین نوار کراپ
آن‌طور که هست
چه روزهای خوشی!
بازی
رادیو، تلویزیون، فیلم
آمد و رفت
قطعه‌های کوتاه و عجیب
نگاهی به گذشته
یادداشت بیوگرافی
کتاب‌شناسی
منابع مترجم
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت
نویسنده
مترجمرضوانه امامی پور
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-7542-10-3
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت

برای دریافت کتاب راهنمای خوانش آثار ساموئل بکت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.