معرفی و دانلود کتاب راهنمای رشد انفجاری

عکس جلد کتاب راهنمای رشد انفجاری
قیمت:
79000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رشد انفجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای رشد انفجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای رشد انفجاری

راهنمایی جامع برای تبدیل کسب‌وکارهای کوچک به برندی جهانی! کتاب راهنمای رشد انفجاری نتیجه سال‌ها تجربه و مشاهده الاد گیل، کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق است که شما را با مسیر رسیدن شرکت‌ها به شکوفایی و پیشرفت آشنا می‌کند.

درباره کتاب راهنمای رشد انفجاری:

زمانی که از استارتاپ‌ها صحبت می‌کنیم، تمام توجهات به سمت سرمایه‌گذاری مالی جلب می‌شود. البته هر کسب‌وکار جوانی برای رشد و بقا به همراهی و حمایت نیاز دارد و نمی‌توان اهمیت نقش سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر را زیر سوال برد، ‌اما گاهی این موضوع باعث می‌شود دیگر عوامل مهم و سرنوشت‌ساز را فراموش کنیم. در واقعیت حرکت در مسیر درست، استفاده از تجربیات دیگران و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز اولویت بیشتری دارد. بسیاری از استارتاپ‌ها شروع موفقی دارند اما زمانی که به مرحله شکوفایی یا مقیاس بالا می‌رسند ناگهان متوقف می‌شوند. دلیل این اتفاق چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود یک شرکت هرگز از سطح 10 تا 20 نفر کارمند فراتر نرود؟ نکته کلیدی رشد سریع در زمان مناسب است، راز پنهان بسیاری از شرکت‌های موفق که حالا به لطف الاد گیل در کتاب راهنمای رشد انفجاری (High Growth Handbook) در اختیار شما قرار دارد.

گیل که از نزدیک شاهد به مقیاس رسیدن شرکت‌های گوگل و توییتر بوده، ‌سرمایه‌گذار شرکت‌هایی مانند پینترست، اینستاکارت و اسکوئر هم هست و بهتر از هر کسی از نیازهای کسب‌وکارها در مقاطع مختلف اطلاع دارد. به نظر این کارآفرین موفق، کلیدواژه اصلی اداره و توسعه کسب‌وکار را باید در مرحله قیاس کردن، شکوفایی یا رشدانفجاری جستجو کرد، یعنی زمانی که ابعاد شرکت از تعداد اندک، به هزاران کارمند تغییر می‌کند. نویسنده بعد از معرفی این مفهوم به سراغ مصاحبه‌های کارآفرینان باسابقه می‌رود که یکی از جذاب‌ترین بخش های این اثر است و داستان‌هایی عالی و توصیه‌هایی ارزشمند در آن‌ها قرار دارد.

نکته جالب در کتاب راهنمای رشد انفجاری، تواضع و واقع‌بینی الاد گیل است که با وجود فعالیت در شرکت‌هایی با سریع‌ترین میزان رشد تاریخ سیلیکون‌ولی، معتقد است تجربیات او گاهی صرفا دیدگاهی متفاوت درباره یک موضوع را پیشنهاد می‌دهد. گیل به جای تقلید قدم به قدم مسیری که طی کرده، از شما می‌خواهد با بررسی نکات گفته شده بهترین تصمیمی را که برای شرایط شما و کسب‌وکارتان درست است گرفته و این اثر را به عنوان یک مرجع در نظر بگیرید که می‌توانید در زمان نیاز به آن مراجعه کنید.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای رشد انفجاری:

- الاد گیل یکی از بازیکنان بسیار آگاه و کارآزموده در سیلیکون‌ولی است. اگر می‌خواهید فرصت داشته باشید که استارتاپ خود را به گوگل یا توییتر بعدی تبدیل کنید، راهنمای رشد انفجاری را بخوانید. نویسندۀ آن کسی است که در رشد این شرکت‌ها نقش کلیدی داشته است. (رید هافمن، هم‌بنیان‌گذار لینکدین)

- الاد از کلمات قصار پیش‌پاافتادۀ مدیریتی اجتناب می‌کند و به‌جای آن، بینشی عملی و صریح در مورد موضوعات پیچیده‌ای همچون مدیریت هیئت‌مدیره، سازماندهی مجدد وظایف با کمترین آسیب ممکن و... ارائه می‌دهد.» (دیک کاستولو، مدیرعامل سابق توییتر و کارآفرین)

- از آن جا که مشاهدات الاد حاصل مشارکت او در گسترش برخی از شرکت‌های موفق و مهم سیلیکون‌ولی است، توصیه‌هایی معنادار ارائه می‌کند. این توصیه‌ها برای هر کسی که بخواهد شرکتی را از به‌اصطلاح یک گاراژ به مرحلۀ بعدی و فراتر از آن توسعه دهد، بسیار کاربردی است. (مکس لوچین، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر فنی ارشد پی‌پال)

- الاد اولین‌بار، زمانی که کمتر از 10 نفر بودیم، در ایربی. ‌ان‌. بی سرمایه‌گذاری کرد. آن زمان، او توصیه‌های اولیه را در مورد به مقیاس رساندن شرکت به ما ارائه داد. این کتاب، این درس‌ها را با نسل بعدیِ کارآفرینان به اشتراک می‌گذارد. (ناتان بلاچارچیک، رئیس ایربی. ‌ان‌. بی چین)

کتاب راهنمای رشد انفجاری مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب را به کارآفرینان و مدیران استارتاپ‌های نوظهور توصیه می‌کنیم.

با الاد گیل بیشتر اشنا شویم:

الاد گیل (Elad Gil) مدیر اجرایی مشهور و سرمایه‌گذار موفق آمریکایی است. او در دوران رشد انفجاری شرکت‌هایی مانند Airbnb، Twitter، Google، Instacart Coinbase، Stripe با آن‌ها همراه بوده است. او معتقد است تمام شرکت‌های تازه‌کار، یک الگوی مشابه از تغییرات را تجربه می‌کنند و به همین دلیل تجربیات و مشاهدات خود را در کتاب راهنمای رشد انفجاری گردآوری کرده است.

در بخشی از کتاب راهنمای رشد انفجاری می‌خوانیم:

یکی از دلایل کامل نبودن مفهوم هیئت‌مدیره این است که کار آن‌ها فقط قضاوت و محاکمه نیست. درواقع، اعضای هیئت‌مدیره افرادی هستند که در حال حاضر با شما همکاری می‌کنند. همچنین هیئت‌مدیره رابط تیم شما است. هیئت‌مدیره تیمی از افراد است که با مدیرعامل (که در یک شرکت استارتاپی تقریباً همیشه همان بنیان‌گذار شرکت است) همکاری پویایی دارد.

اگر دو بنیان‌گذار شرکت مدیرعاملی را استخدام کنند، آن مدیرعامل اساساً بنیان‌گذار سوم شرکت خواهد بود و درواقع همان‌گونه که در کتابم خوانده‌اید، نکتۀ کلیدی در استخدام مدیرعامل این است که به او به چشم یک هم‌بنیان‌گذار در مرحلۀ پیشرفته نگاه کنید. درحالی‌که این موضوعی بسیار کلیدی است، در اکثر مواقع افراد در فرایند استخدام مدیرعامل به آن توجهی نمی‌کنند.

زمانی که با هیئت‌مدیره کار می‌کنید، این سؤال پیش خواهد آمد که «خب، حالا ما چه بازی را انجام می‌دهیم؟» درواقع پاسخ به این سؤال در همۀ استارتاپ‌ها این خواهد بود: «مردۀ پیش‌فرض.» من معمولاً از این استعاره استفاده می‌کنم و می‌گویم ایجاد یک استارتاپ درواقع مانند این است که خود را از یک دره به پایین پرت کنید و در حین افتادن بخواهید یک هواپیما بسازید و با آن پرواز کنید.

به عبارت دیگر، در حالت پیش‌فرض شما مرده‌اید. بنابراین باید قدرتمندانه با قمار دارایی‌هایتان، ارزشی پایدار و پیوسته ایجاد کنید. همه در مراحل ابتدایی تأسیس شرکت در این راستا حرکت می‌کنند. همه با خود می‌گویند: «آری، این کاری است که می‌کنیم. ما همه در یک بازی مشترک ‌سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول- نقش مدیرعامل
فصل دوم- مدیریت هیئت‌مدیره
فصل سوم- جذب، استخدام و مدیریت افراد
فصل چهارم- ساختن تیم اجرایی
فصل پنجم- ساختار سازمانی و رشد فوق‌سریع
فصل ششم- بازاریابی و روابط‌عمومی
فصل هفتم- مدیریت محصول
فصل هشتم- تأمین مالی و ارزش‌گذاری
فصل نهم- ادغام و تملک
ضمیمه- به این موارد همواره نه بگویید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای رشد انفجاری
نویسنده
مترجمامیر شریفیان
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-6840-88-0
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
79000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای رشد انفجاری

محمد مطهری
۱۴۰۱/۹/۲۴
ترجمه ضعیفه
ولی مطالب خیلی عالی و کاربردیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای رشد انفجاری

برای دریافت کتاب راهنمای رشد انفجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.