معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای سفر به قشم

عکس جلد کتاب راهنمای سفر به قشم
    قیمت:
    رایگان - 0€
    ۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به قشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به قشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    معرفی کتاب راهنمای سفر به قشم

    کتاب راهنمای سفر به قشم، اطلاعاتی کامل و جامع برای سفر به این شهر زیبا در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تنهایی به قشم سفر کنید و نگران هیچ‌چیز نباشید. این کتاب شما را از داشتن راهنمای گردشگری بی‌نیاز می‌کند و تمام اطلاعات مورد نیاز برای سفری هیجان‌انگیز به شهر قشم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    معرفی شهر قشم:

    قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و استان هرمزگان است. این جزیره به شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جزیره هرمز، جزیره لارک، جزیرۀ هنگام و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی نزدیک است. قشم از دوران قبل از اسلام محل سکونت بوده و در دوران ساسانیان ابرکاوان نام داشته است.

    جزیره قشم به سه بخش مرکزی و بخش شهاب و بخش حرا تقسیم شده و شهر قشم یکی از سه شهرِ شهرستان‌های قشم است. شهرهای دیگر سوزا و درگهان هستند. جزیره‌های بزرگ نزدیک به قشم، هنگام، هرمز و لارک هستند. بعضی جزیره‌های کوچک در اطراف قشم وجود دارند که فاصله کمی با ساحل جزیره قشم دارند و هنگام جزر و مد به ساحل جزیره قشم وصل می‌شوند و یا از آن جدا می‌شوند که همین موضوع، باعث شده نام این جزایر را ناز بگذارند که گویی در پیوستن به جزیره ناز می‌کنند. غارها، دره‌ها، جنگل‌ها و راه‌های باریک بکر و دست نخورده در انتظار عاشقان و دوستداران طبیعت هستند.

    مساحت جزیره قشم نزدیک به 1500 کیلومتر مربع است که 2.5 برابر بحرین و سنگاپور است. از زمان‌های دور، شغل اغلب جمعیت بومی این شهر ماهیگیری بوده. اهالی منطقه با استفاده از قایق موتوری، لنج و مشتا (کار گذاشتن چوب و تور در آب) به ماهیگیری می‌پردازند. چند سالی است که یونسکو، لنج‌ها، این قایق‌های کوچک و چوبی را، در لیست میراث فرهنگی نامشهود خود درج کرده و بهترین مکان برای تماشای ساخت این کشتی‌های ماهیگیری، روستای الافت است.

    از سایر مشاغلی که مردم در این جزیره به آن مشغول‌اند می‌توان به کشاورزی، دامپروری، کارهای تجاری و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری اشاره کرد. علاوه بر جمعیت بومی، جزیره قشم دارای جمعیت غیربومی و مهاجر بسیاری است که به طور عمده در بخش‌های تجارت، بازرگانی، صنایع و معادن، ادارات و دوایر دولتی و ارگان‌ها، بانک‌ها، تشکیلات سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر بخش‌های خدماتی به فعالیت اشتغال دارند.

    اماکن دیدنی شهر قشم:

    از آنجایی که تعداد این جاذبه‌ها بسیار است ناچارید برای راحتی بازدید آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌ کنید:

    اگر به بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید می‌توانید از آب انبار بی بی، چاه‌های تل آب، سد گوران، قلعه پرتغالی‌های قشم و قلعه نادری دیدن کنید و به محله‌های مشهور آن مانند روستای تاریخی کوشه، روستای گوران، روستا و بندر لافت، روستای توریان، برکه‌ی خلف و ... سری بزنید.

    شهر قشم سرشار از موزه‌های دیدنی نیز هست که از میان ‌آن‌ها می‌توان به موزه ژئوپارک قشم، موزه شخصی صالح روزبه، موزه شخصی ناخدای علی و باغ موزه گیاه‌شناسی اشاره کرد.

    این شهر طبیعت بی‌نظیری دارد. هنگام سفر به قشم حتما به دیدن این مکان‌ها بروید. از جمله این مکان‌های زیبا می‌توان به پارک زیتون قشم، غار نمکدان، غار خربس، جنگل دریایی حرا، دره ستارگان و... اشاره نمود.

    تفریحات شهر قشم:

    اگر به عنوان یک گردشگر دوست دارید با تمام جنبه‌های فرهنگی مردم رشت آشنا شوید، به تفریحات آن‌ها سری بزنید. اهالی شهر رشت همچون بسیاری دیگر اوقات فراغت خود را به دیدن فیلم و تئاتر و رفتن به کنسرت در محبوب‌ترین سالن‌های این شهر یعنی: تالار آیینه، پلاتو و سالن نمایش، سینمای خلیج فارس، سینما سیتی، سال نمایشگاه بین المللی قشم و ... می‌گذرانند.

    اگر به این شهر سفر می‌کنید از بازارهای زیبا و مراکز خرید این شهر دیدن کنید؛ شما می‌توانید برای این کار به بازار قدیم قشم، مرکز خرید سیتی سنتر (1)، مرکز خرید ستاره قشم، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید سیتی سنتر (2) و... مراجعه کنید.

    قشم دارای فرهنگ بسیار غنی است و به همین دلیل فستیوال‌های زیادی در این شهر برگزار می‌شود. اگر بتوانید در ایامی که فستیوال‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شوند به قشم سفر کنید، شاهد مراسم‌های فوق‌العاده‌ای خواهید بود. مهم‌ترینِ این جشنواره‌ها شامل جشنواره تئاتر شهرستان قشم، جشنواره نجوم قشم، جشنواره نان‌های محلی، جشنواره موسیقی قشم و جشنواره فیلم پارس هستند.

    برای معرفی بخشی دیگر از مکان‌های تفریحی شهر به می‌توان به پارک آبی، شهربازی و باغ وحش که شامل پارک کروکودیل نوپک قشم، شهربازی سرپوشیده سیتی سنتر، مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین ساحل قشم، کلوپ بازی‌های آبی ساحل طلایی، پیست سافاری و آفرود در جزیره قشم هستند، اشاره کرد.

    رستوران‌ها و کافه‌های شهر قشم:

    اگر به قشم سفر می‌کنید باید حتما به رستوران‌ها و کافه‌های آن سری بزنید. رستوران‌هایی مانند رستوران خاله، رستوران خوان بوم، رستوران بادیل، رستوران نعیم و کافه‌هایی مانند کافه کُ کُ، کافه آکواریوم، کافه باغ باران یا کافه باران، کافه کلبه قشم، کافه رستوران شب‌های دفاری از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های این شهر هستند. اما از غذاهای محلی این شهر نیز نمی‌توان گذشت، غذاهایی با طعم بسیار لذیذ مانند هواری چک میگ، کلمبا، عنکاس، نان توموشی و نان‌های محلی، پودینی کوسه و ...

    هر آنچه برای سفر به شهر قشم باید بدانید:

    کتاب راهنمای سفر به قشم فقط جاذبه‌های گردشگری شهر قشم را معرفی نمی‌کند بلکه در خصوص نکات مهم و حیاتی نیز برای شما توضیح می‌دهد. اگر نگران مشکلات رفت و آمد هستید و یا می‌خواهید بدانید که در شرایط سخت به عنوان یک توریست چه باید بکنید، این کتاب راهنمای خوبی است و بهترین و بدترین شرایط ممکن را در نظر می‌گیرد. کتاب راهنمای سفر به قشم تمام اطلاعاتی را که ممکن است لازم داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد.

    در بخشی از کتاب راهنمای سفر به قشم می‌خوانیم:

    روستای گوران و طبیعت اطراف آن بی‌نظیر است. عقیده بر این است که نام گوران تلفظ محلی کلمۀ گیران است. زیرا که در گذشته گبران یا زرتشتیان جزیره، در این روستا اقامت داشته‌اند. روستای گوران اولین مرکز ساخت لنج چوبی و مهد لنج‌سازی و دریانوردی قشم است. باید روستای گوران را دروازه ورود به تاریخ دریانوردی خلیج فارس دانست.

    این روستا که تا به حال هویت سنتی خودش را حفظ کرده، از بزرگترین مراکز تولید و ساخت سنتی لنج در ایران به شمار می‌آید تا جایی که از گذشته، ملوانان هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس که برای تعمیر لنج‌های خود در این بندر پهلو می‌گرفتند. سد تاریخی گوران نیز یکی از جاذبه‌های دیدنی روستای گوران است که در جنوب غربی جنگل حرا قرار دارد. سد گوران مهم‌ترین منبع ذخیره آب جزیره است و در عین حال، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    یکی دیگر از اماکن دیدنی روستای گوران، تنگه چاهکو گوران است که داستانی جالب دارد. بیش از یکصد سال قبل یکی از مردان روستا، برای آوردن آب راهی این تنگه می‌شود اما پس از چند روز باز نمی‌گردد و فقط لباس او را در کنار چاه پیدا می‌کنند. اهالی تصور می‌کنند که خضر نبی او را برده است و حفره‌های طبیعی کنار چاه را رد پای خضر می‌دانند.

    فهرست مطالب کتاب

    معرفی قشم
    سوغاتی‌های قشم
    اماکن دیدنی قشم
    بناهای تاریخی
    موزه‌ها و گالری‌های هنری
    پارک و طبیعت
    سینما و تئاتر
    تفریحات
    فروشگاه‌ها
    جشنواره‌ها
    پارک آبی، شهربازی و باغ وحش
    رستوران‌های قشم
    معرفی غذاهای محلی
    رستوران‌های مشهور
    کافه‌های مشهور
    هتل‌های قشم
    پرترددترین هتل‌های چهار ستاره
    پرترددترین هتل‌های سه ستاره
    اقامتگاه‌های بومگردی

    مشخصات کتاب الکترونیک

    نام کتابکتاب راهنمای سفر به قشم
    سال انتشار۱۳۹۹
    فرمت کتابPDF
    تعداد صفحات88
    زبانفارسی
    موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
    قیمت نسخه الکترونیک
    رایگان - 0 یورو
    افزودن به کتابخانه

    نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سفر به قشم

    vaheb vaheb
    ۱۳۹۹/۳/۲۸
    سلام کتاب‌های خوبی و مفیدی هستند اما یه سری اشتباهات هم دارند..... در قسمتی که در مورد سد گوران هست... نوشته شده گبران به معنی زرتشتیان.... لطفا لطفا لطفا ننویسید گبر یعنی زرتشتی... این واژه‌ای بود که بعد از ورود اسلام به خصوص در زمان صفویه برای تحقیر زرتشتیان بکار رفته و در واقع به معنای کافر و نجس هست.
    فریدون لازر
    ۱۴۰۲/۱/۶
    این کتاب رهنمای جامعی است از سفر به قشم بزرگترین جزیره زیبای ایران در خلیج همیشه فارس بصورتی که بدون دلهره سفر خوبی را برنامه ریزی و عملیاتی کنید از جاهای دیدنی قشم لذت ببرید اماکن توریستی تفریحی قشم را بازدید کنید و از بازارهای متنوع آن برای خودو دوستانتان سوغات تهیه نمایید راستی یادتان باشد که از غذاهای حاوی ماهی نیز حتما استفاده کنید
    محمدرضا
    ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    قشم یک جزیره در جنوب ایران است که نسبت به دیگر جزیره‌های این کشور بزرگ تر است و اغلب گردشگران برای سفر‌های دریایی این جزیره را به عنوان مقصد انتخاب میکنند. در ابتدای این کتاب شرح کوتاهی از موقعیت جغرافیایی این جزیره بیان کرده و در ادامه به سوغات‌ها و اماکن تفریحی و... این جزیره پرداخته است. اگر به این مدل کتاب‌های علاقه مند هستید این کتاب را از دست ندهید.
    فریبا قره باغی جم
    ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    واقعا عالی بود. این کتاب به طور خلاصه درباره آثار تاریخی، آداب و رسوم مردم خوب قشم، رستوران‌ها، سوغاتی هایش و غیره توضیح داده. بسیار مفید برای افزایش اطلاعات عمومی و همچنین خیلی خوبه قبل سفر اطلاعات لازم‌ درباره مقصد رو بدونی
    مریم لطفی
    ۱۴۰۱/۹/۲۵
    قشم یکی از زیباترین جزیره‌های ایران و عالی برای خرید که این کتاب مناسب کسیه که اطلاعی از زیباییها و جاهای دیدنی قشم نداره خودم یکبار سفر کردم و عاشق مردم خون گرمش شدم برای سفرای بعدیم با این کتاب قطعا جاهای بیشتری از قشم رو میرم میگردم
    حمیدرضا قیداری
    ۱۴۰۱/۲/۷
    این کتاب برای کسانی که قصد سفر به جزیره قشم را دارند بسیار مفید بوده و اطلاعات کاملی در مورد آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های داده شده و در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم خوب قشم و سوغاتی‌های این شهر توضیح داده.
    انسیه کلانتری
    ۱۳۹۹/۳/۱۹
    خوب بود من را یاد خاطرات سفر قشم سال ۹۵ که با خانواده برادرم به روستای شیب دراز قشم محل تخم گذاری لاک پشتها میباشد انداخت ساحل شهر سوزا هم بسیار زیبا بود. دفعه دیگه دوست دارم دره ستارگان را حتما ببینم.
    میثم رفیعیان
    ۱۳۹۹/۳/۱۴
    خیلی خوب که قبل از سفر کل اطلاعات محل مورد نظر را داشته باشی برای من که جالب بود و اینچنین کتاب‌هایی بسیار خوبه و خوندنش از گردش تو فضای مجازی بی‌هدف بهتره
    سینا رستگاری
    ۱۳۹۹/۳/۱۷
    درود
    کاش این حرکت جالب و روی ادبیات معاصر ایران یا جهان یا حتی ادبیات کلاسیک انجام میدادین مردم هم دعوت به کتابخونی میشدن
    Nika Mmmmm
    ۱۳۹۹/۴/۲۳
    عالی بود قشنگ انگار رفتم قشم و برگشتم😍🙏خیلی دوس دارم درمورد همه شهرها تاریخشون بیشتر بدونم ممنونم از حرکت زیباتون
    Aylar Bahrami
    ۱۳۹۹/۳/۲۱
    از نظر اطلاعات کلیی ک داده شد و مکان‌هایی که معرفی شد خب خوب بود اما یکسری اطلاعات جزئی مخصوصا درقسمت هتل‌ها اومده که واقعا بنظرم ضروری نیستن.
    akbar hemmati
    ۱۳۹۹/۳/۱۳
    به نظر کتاب خوبیه..
    یکی دوتا اشتباه لوپی داشتین؛ در قسمت تفریحات قشم سطر دوم به جای شهر قشم نوشته شده شهر رشت که لازمه درستش کنید. ممنون.
    زهره حقیقی
    ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    بسیار عالی بود. ولی برخی از اطلاعات مربوط به قدیم بوده و دیگر الآن باز نیست از جمله پارک کروکودیل ها.
    Spring blossom
    ۱۴۰۲/۹/۲۳
    درحالیکه تازه وارد قشم شدم کتاب رو شروع کردم اطلاعات مفید و مختصر خوبی داشت و راحت و سریع خونده میشد. 😍 خیلی ممنون
    امید مهرالدین
    ۱۴۰۲/۸/۲۶
    قشم واقعا زیباست ولی با این کتاب خیلی بیشتر زیبایی هاش دیده میشه
    واقعا خوشحالم که این کتاب رو از کتابراه خریدم
    مشاهده همه نظرات 70

    راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سفر به قشم

    برای دریافت کتاب راهنمای سفر به قشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

    کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.