معرفی و دانلود کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان: قابل استفاده برای سرمایه گذاران، طراحان، مدیران، مهندسان و پیمانکاران

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان: قابل استفاده برای سرمایه گذاران، طراحان، مدیران، مهندسان و پیمانکاران

کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان، اصول و کلیات تکنولوژی BIM را به‌طور کامل توضیح می‌دهد و نحوه‌ی پیاده‌سازی و مسائل مرتبط با آن را به شما می‌آموزد. این کتاب راهنما ضمن بررسی تاریخ و مسیر تکاملی بیم، مزایا و ویژگی‌های مثبت آن را بیان کرده و کمک می‌کند با درک بهتر این فناوری نگاهتان را به ساختمان تغییر دهید.

درباره‌ی کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان

مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) نوعی از دانش و فناوری است که اجازه می‌دهد پیش از شروع یک پروژه‌ی عمرانی، آن را شبیه‌سازی کنید. بیم مجموعه‌ای از نرم‌افزارها را دربرمی‌گیرد که کمک می‌کنند ماکت پروژه‌تان را در ابعاد واقعی و با تمام جزئیاتش بسازید. این فناوری به یکپارچگی گروهِ اجرایی و از بین رفتن تداخل‌ها کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود که در هزینه و زمان صرفه‌جویی شود و از همه مهم‌تر دقت برآورد تجهیزات و مواد بسیار افزایش یابد. یکی از پیشگامان BIM چاک ایستمن (Chuck Eastman) مهندس و معمار بزرگ آمریکایی بود که تلاش می‌کرد فناوری‌های روز را با ساختمان‌سازی ترکیب کند. او نقش زیادی در رشد و فراگیری این فناوری داشت و به خاطر همین به او لقب پدر BIM داده شده. ایستمن در کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM Handbook) می‌کوشد این دانش را توصیف کند و کلیات و اصول آن را شرح دهد. او و همکارانش پل تیکولز (Paul Teicholz)، رافائل ساکس (Rafael Sacks) و کاتلین لیستون (Kathleen Liston) تاریخ بیم را مرور می‌کنند و از مزایا و فواید آن می‌گویند.

امروزه بیم به یکی از ارکان اصلی ساختمان‌سازی تبدیل شده و نقشی انکارناپذیر در این صنعت ایفا می‌کند. بیم نه‌تنها در مراحل پیش از ساخت و حین ساخت، که حتی از پس از اتمام ساختمان هم کاربرد دارد. درواقع BIM را باید یک نوع بانک اطلاعاتی دانست که همه‌ی اطلاعات ساختمان، از مشخصات ظاهری و فنی تا مدیریت ساخت و کیفیت آن را در خود دارد. بنابراین در تعمیر و نگهداری هم می‌توان از این مدل استفاده کرد. چاک ایستمن، پل تیکولز، رافائل ساکس و کاتلین لیستون در کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان، با معرفی ابزارهای کاربردی این فناوری، شیوه‌ی پیاده‌سازی آن را توضیح می‌دهند. همین‌طور چندین پروژه‌ی واقعی را مورد مطالعه قرار می‌دهند تا درک بهتری از موضوع پیدا کنید.

کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان را محسن پارسا برای موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده است.

کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مهندس‌های عمران و معماری، مدیران پروژه‌ها و پیمانکاران ساختمانی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان: قابل استفاده برای سرمایه گذاران، طراحان، مدیران، مهندسان و پیمانکاران می‌خوانیم

قبل از اینکه کارفرما معمار را برای آغاز کار استخدام کند، ضروری است که مشخص شود آیا ساختمان با ابعاد، کیفیت، و اهداف مورد انتظار با بودجه و زمان اختصاص داده‌شده به آن قابل ساخت است یا نه. به عبارت دیگر، آیا ساختمان مورد نظر می‌تواند انتظارات اقتصادی کارفرما را برآورده کند؟ اگر این پرسش‌ها با اطمینان نسبی پاسخ داده شوند، کارفرمایان می‌توانند با امید اینکه اهدافشان برآورده خواهد شد، کار را آغاز کنند. فهمیدن اینکه هزینه‌ی احداث یک طرح پس از صرف زمان و هزینه‌ی قابل توجه برای آماده کردنش بسیار بیشتر از بودجه در نظر گرفته شده است، کاری اشتباه است.

فهرست مطالب کتاب

فصل نخست: معرفی کتاب بیم
فصل دوم: ابزارهای طراحی بیم و مدلسازی پارامتریک
فصل سوم: کنش‌پذیری
فصل چهارم: بیم برای مالکان، کارفرمایان و مدیران بهره‌برداری
فصل پنجم: بیم برای معماران و مهندسان
فصل ششم: بیم برای پیمانکاران
فصل هفتم: بیم برای خرده‌پیمانکاران و قطعه‌سازان
فصل هشتم: آینده: ساختمان‌سازی با بیم
فصل نهم: مطالعات تطبیقی بیم (پروژه‌های انجام‌شده)
واژه‌نامه
منابع و مراجع
پورتال اینترنتی سازمان‌ها و شرکت‌ها
تصاویر رنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان: قابل استفاده برای سرمایه گذاران، طراحان، مدیران، مهندسان و پیمانکاران
نویسنده، ، ،
مترجممحسن پارسا
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات735
زبانفارسی
شابک978-600-124-884-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان

برای دریافت کتاب راهنمای مدلسازی اطلاعات ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.