معرفی و دانلود کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین

عکس جلد کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین

کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین، نوشته‌ی کولدیپاک سینگ راهنمایی کاربردی برای مدیران است تا بتوانند با چالش‌های موجود در کار و حرفه‌ی خود با آمادگی کامل روبه‌رو شوند. این کتاب حاوی مفاهیم اولیه‌ی مدیریت مجموعه‌ است و هدف از نگارش آن در اختیار گذاشتن منبع کارآمدی برای مدیران است که بتوانند در مواقع بحرانی یا شرایط مبهم کاری به آن رجوع کنند.

درباره‌ی کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین

در دنیای تجارت به مجموعه‌ای از عوامل مانند سازمان‌ها، افراد، فعالیت‌ها، اطلاعات و منابعی که در عرضه یک محصول یا خدمات به مصرف‌کننده‌ی نهایی دخیل هستند زنجیره‌ تامین گفته می‌شود و سیر حرکتی این مجموعه عوامل را لجستیک می‌نامند. کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین (A Handbook on Supply Chain Management) نوشته‌ی کولدیپاک سینگ (Kuldeepak Singh) مجموعه‌ای از راهکارهای حل مسائل را به متخصصان لجستیک که در پویایی دنیای تجارت با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند ارائه می‌دهد. مزیت این کتاب نسبت به دیگر آثار مشابه در این زمینه این است که کاملاً عملی‌ست و بر اساس تجربه‌ی یک فرد متخصص نوشته شده است. بسیاری از کتاب‌ها در این زمینه به شرح مفصل و تئوریک موضوع پرداخته‌اند که اگرچه مفید هستند اما اغلب برای مدیران کارایی ندارند. بنابراین نویسنده تلاش کرده در نگارش کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین با شیوه‌ای کاربردی ضروری‌ترین نکات را در اختیار مخاطب قرار دهد. به‌طوری‌که قابلیت اجرا در سازمان و موسسات را داشته باشند.

به‌طور طبیعی در پیش‌برد فعالیت‌های کاری مسائل متعددی گریبان گیر مدیران می‌شود. اما مدیری از این مشکلات به سلامت بیرون می‌آید که شیوه‌ی مدیریت زنجیره‌ی تامین را به‌خوبی بداند و از ریز جزییات آن آگاه باشد. زنجیره تامین دارای شش جزء است که شامل برنامه‌ریزی، یافتن منابع مناسب، تولید، توزیع، پشتیبانی و ارزیابی می‌شود؛ در هریک از این اجزا مشکل‌های پیچیده‌ای نیز وجود دارد. برخی از این مسائل امکان پیش‌بینی ندارند و برخی دیگر را می‌توان با اطلاعاتی از پیش تهیه‌شده برطرف ساخت. کتاب مدیریت زنجیره تامین بر آن است تا با ارائه‌ی تجربیات و همچنین ابزارهای پیشرفته‌ی تحلیلی این مسائل را تا حد زیادی برطرف کند. قسمتی از این ابزارها و راهکارهای تحلیلی مواردی چون شناسایی مشکلات احتمالی قبل از وقوع آن‌ها، بهینه‌سازی قیمت و بهبود وضعیت کالا از مواردی هستند که مدیر می‌تواند با بررسی دقیق و به‌موقع از رخ دادن بسیاری مشکلات جلوگیری کرده و سیستم را بهبود بخشد. برای مثال در نظر بگیرید هنگامی‌که کالایی به‌طور مرتب توسط مصرف‌کننده مرجوع می‌شود زنگ خطر بزرگی برای مدیر سیستم است تا بتواند مشکل را شناسایی و از وقوع فاجعه جلوگیری کند. یا در نظر بگیرید بهینه‌سازی قیمت می‌تواند از مواردی باشد تا همواره فروش در سطح قابل‌قبول و باثباتی باقی بماند؛ این موارد از جمله مسائلی هستند که مدیران می‌توانند با توجه و دقت آن‌ها را برطرف ساخته و رفع کند.

کتاب مدیریت زنجیره تامین نوشته‌ی کولیدیپاک سینگ با ارائه‌ی راهنمایی‌های عملی و کاربردی کمک می‌کند که به عنوان مدیر در رهبری مجموعه‌تان بهتر و کارآمدتر عمل کنید. این کتاب با ترجمه‌ی ناصر قاسمی توسط انتشارات نمای علم به بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب مدیریت زنجیره تامین مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان کتب مدیریتی توصیه و پیشنهاد می‌شود.

با کولدیپاک سینگ بیشتر آشنا شویم

کولدیپاک سینگ متخصص زنجیره تامین و لجستیک است؛ او 15 سال در این رشته فعالیت می‌کند و در پیشینه‌ی شغلی خود همکاری با شرکت‌های بزرگی چون لاتکس هندوستان، گودرج و بویس ام.اف.جی را دارد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی مدیریت بازاریابی است.

در بخشی از کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین می‌خوانیم

در تعریف مفهومی بهره‌وری؛ استفاده مطلوب، مؤثر و بهینه از همه لحظه‌ها، مجموعه امکانات، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، سرمایه‌ها، نیروها و منابعی است که به افراد و سازمان‌ها برای رسیدن به رشد و شکوفایی همه‌جانبه کمک می‌کند. به مناسبت روز بهره‌وری قصد داریم به اهمیت این موضوع در انبارها و زنجیره‌ تأمین بپردازیم.

بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف از جمله مسائل پراهمیتی است که در تمامی فرآیندهای سازمان از تولید و زنجیره‌ تأمین تا تحویل و ارسال کالا باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های زنجیره‌ تأمین انبارهای نگهداری کالا و مراکز توزیع هستند که تقریباً تمامی آن‌ها با هدف تحویل دادن مقدار درست کالا و ملزومات به صورت سریع و کارآمد، به حداقل رساندن آسیب به محصولات، کاهش احتمال خطر برای کارکنان و همچنین هزینه‌های عملیاتی فعالیت می‌کنند.

یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی فرآیندهای انبار استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری مدیریت انبار است. سیستم مدیریت انبار می‌تواند کنترل ورود موجودی و خروج محموله‌ها تا پیش‌بینی نیازهای آتی کارکنان را با تصویری بزرگ‌تر ممکن ساخته و این امکان را فراهم می‌سازد تا هم فرآیندها و هم برنامه‌ریزی‌ها را بهینه‌سازی نمایید.

از دیگر روش‌های بهبود فرآیندهای انبار استفاده از تجهیزات ویژه انبار است. انواع قفسه و رک‌های ویژه انبار و همچنین انواع ترولی‌های انبار که می‌تواند با توجه به نوع سفارش‌گیری و کالای انبار طراحی شود، از این جمله است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی مدیریت زنجیره تأمین
1-1- تعریف
2-1- زنجیره‌ تأمین و زنجیره تقاضا
3-1- انواع زنجیره تأمین
4-1- اتلاف‌ها و ناکارآمدی‌ها در زنجیره تأمین
5-1- معیارهای اندازه‌گیری کارآیی
6-1- ایجاد یک زنجیره‌ تأمین انعطاف‌پذیر
فصل دوم: مدیریت لجستیک
1-2- تعریف
2-2- حمل و نقل
3-2- تحلیل تطبیقی بین اشکال حمل و نقل
4-2- بهینه‌سازی هزینه لجستیکی در مقابل سطح خدمات
5-2- معیارها برای اندازه‌گیری عملکرد
6-2- مدیریت عوامل اختلال و راهبرد برای مقابله
فصل سوم: مدیریت انبارداری
1-3- تعریف
2-3- ملاک‌های انتخاب انبار
3-3- طراحی و جریان انبار
4-3- انتخاب منبع انبار و بهینه‌سازی فرایند
5-3- بهینه‌سازی فرایند انبار
6-3- معیارهای عملکرد انبار
فصل چهارم: مدیریت موجودی
1-4- تعریف
2-4- رویکردها نسبت به کنترل فهرست موجودی
3-4- تکنیک‌های مدیریت فهرست موجودی
4-4- مدل‌های بازپرسازی و رویکرد بخشی
5-4- معیارهای عملکرد برای بهبود دیدپذیری
فصل پنجم: دیجیتالی شدن: جدیدترین روند و شیوه‌ها
فصل ششم: آشنایی با 6 سیگمای ناب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین
نویسنده
مترجمناصر قاسمی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-5225-35-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین

برای دریافت کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.