معرفی و دانلود کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی

عکس جلد کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی

کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی یک منبع جامع برای کمک به مربیانی است که قصد دارند دانش خود را در حوزه‌ی این ورزش جدید و محبوب توسعه دهند. محمدحسن زبرجد در این کتاب اطلاعات و راهکارهای زیادی را برای کمک به مربیان و جهت طراحی برنامه‌های تمرینی مؤثر و بهبود عملکرد بازیکنان در زمین، ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی

آلتیمیت فریزبی یک ورزش تیمی سریع است که با پرتاب کردن یک دیسک پرنده (فریزبی) طبق اصول و قواعد خاصی انجام می‌شود. این ورزش عناصری از فوتبال و بسکتبال را با یکدیگر ترکیب کرده و دو تیم را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد که هدف هر یک از آن‌ها، کسب امتیاز با گرفتن دیسک در منطقه انتهایی تیم مقابل است. تأکید بر اخلاق ورزشی، بازی جوانمردانه و خودداوری، از مشخصه‌های این ورزش به‌شمار می‌رود. کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی یک راهنمای جامع است که فنون مربیگری، ابزارهای مورد نیاز جهت راهنمایی بازکنان و شیوه‌های رفع خستگی،‌ آسیب و توسعه‌ی ورزشی را برای افرادی که قصد مربیگری در این رشته ورزشی را دارند،‌ فراهم می‌کند. این کتاب شامل برنامه‌های قدرتی و آماده‌سازی متناسب با نیازهای خاص ورزش، تمرینات چابکی، تمرین سرعت و استراتژی‌های پیشگیری از آسیب است.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی

محمدحسن زبرجد تاکنون طیف وسیعی از منابع آموزشی فنی و تاکتیکی را برای کمک به مربیان در توسعه مهارت‌های بازیکنان خود ارائه داده است. او در کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی، این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا جلسات آموزشی خود را آرام و به شکل طبقه‌بندی‌شده بر اساس راهنمایی‌های این کتاب پیش ببرند. به اعتقاد نویسنده اهمیت دادن به تناسب‌اندام و آمادگی جسمانی می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا در اوج عملکرد خود قرار بگیرند و خطر آسیب‌دیدگی‌شان کاهش یابد.

کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی به مهارت‌هایی مانند تکنیک‌های پرتاب و گرفتن، پرتاب‌های جلو و عقب، موقعیت دفاعی و تهاجمی که برای موفقیت در فریزبی نهایی ضروری هستند، می‌پردازد. این کتاب همچنین جنبه‌های مختلف این ورزش از جمله توسعه مهارت، درک تاکتیکی، آمادگی جسمانی و آمادگی ذهنی بازیکن را بررسی کرده و به مربیان می‌آموزد که چگونه استعدادهای جوان را شناسایی کرده و پرورش دهند.

به اعتقاد محمدحسن زبرجد در بازی آلتیمیت فریزبی، روح بازی بسیار اهمیت دارد. در این بازی اخلاق ورزشی، بازی جوانمردانه و احترام متقابل در اولویت قرار می‌\یرد. مربیان باید بر این ارزش‌ها تأکید کنند و به بازیکنان خود بیاموزند که محیط بازی را سالم و مثبت نگه دارند. باید توجه داشت مربیگری فریزبی فراتر از آموزش مهارت‌ها و تاکتیک‌ها را در نظر می‌گیرد و به افزایش شوروشوق، پرورش یک جامعه و هدایت بازیکنان برای تبدیل‌شدن به انسان‌های بزرگ هم توجه دارد.

به‌طورکلی، کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی یک کتاب راهنمای کامل و منبع ارزشمند برای مربیان در تمام سطوح است. این کتاب امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از راهنمایی‌ها را درباره‌ی مهارت‌های فنی، تاکتیکی، و تمرینات بدنی و همچنین پشتیبانی از استعدادیابی و توسعه طولانی مدت ورزشی، فراهم می‌کند. همچنین توصیه‌هایی در مورد آمادگی ذهنی و روح منحصربه‌فرد بازی به مربیان ارائه می‌دهد. کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است و همه‌ی دانش و مهارتی که مربیان برای آموزش و کمک به بازیکنان خود در ورزش آلتیمیت فریزبی نیاز دارند، در اختیارشان قرار می‌دهد.

کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی مربیانی که می‌خواهند مهارت‌های آموزشی خود را در رشته‌ی ورزشی مربیگری آلتیمیت فریزبی ارتقا دهند، مناسب است.

در بخشی از کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی می‌خوانیم

کنترل بدن به توانایی اعمال کنترل آگاهانه بر روی عضلات اشاره دارد. بازیکنان برای یادگیری این موضوع ابتدا باید دانسته‌های خود از عضلات را توسعه‌داده و سپس الگوهای خاص پرورش عضله را یاد بگیرند. این آگاهی به آن‌ها کمک می‌کند تا درک کنند که کدام عضلات برای اجرای یک مهارت خاص به کار می‌روند و چه زمانی
این ماهیچه‌ها به طور مؤثر کار می‌کنند (تشخیص صحیح در احساس). اگر بازیکنان کنترل بدن را یاد نگیرند، سبب می‌شود اغلب از عضلات غیر ضروری برای اجرای مهارت‌ها و فعالیت‌ها استفاده کنند. این باعث مصرف غیر ضروری انرژی و ایجاد اختلال در مهارت می‌شود. بنابراین تمرین استراحت‌های تشخیص‌دهنده مهم است.
تمرینات: برای بازیکنان تازه‌کار مهم است که بیاموزند که چطور تنش را تشخیص داده و کسب آرامش کنند. مهم است که گاهی اوقات بازیکنان با چشمان بسته پرتاب کنند تا در عمل آگاهی بیشتری نسبت به عضلات خود داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: جامعه‌پذیری
فصل 2: آموزش
فصل 3: تجزیه و تحلیل مهارت
فصل 4: آموزش ذهنی
فصل 5: قوانین
فصل 6: تجهیزات
فصل 7: پاس‌دادن و دریافت کردن
فصل 8: حمله
فصل 9: دفاع
فصل 10: تمرینات و سایر بازی‌ها با دیسک
فصل 11: برنامه‌ریزی
فصل 12: آمادگی‌جسمانی و شرایط بدنی
فصل 13: مراقبت و پیشگیری از آسیب
ضمیمه 1: مقاله‌ی مطالاتی درباره‌ی آسیب‌ها و علل آن‌ها در ورزش آلتیمیت
ضمیمه 2: واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-355428-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی

برای دریافت کتاب راهنمای مربیگری آلتیمیت فریزبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.