معرفی و دانلود کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی

کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی نوشته‌ی پاول بورنز و پیتر موریس است. نویسندگان در این اثر برجسته به شرح فرآیند حسابداری می‌پردازند؛ به‌گونه‌ای که مخاطبان با بهره‌گیری از مطالب این کتاب می‌توانند منبع مالی مورد نیاز خود را تأمین کنند. بررسی سود و ضرر سالیانه و تهیه‌ی گزارش از امور مالی دیگر مطالبی‌ست که با مطالعه‌ی این اثر فرا خواهید گرفت.

درباره‌ی کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی

هر کسب‌وکاری به امید دستیابی به سرمایه ایجاد می‌شود. به‌ عبارت دقیق‌تر، پول اگر مهم‌ترین عامل ایجاد کسب‌وکار نباشد، حداقل یکی از ضروری‌ترین‌هاست. برای اینکه در این مورد بتوانید خوب عمل کنید نیاز دارید با مدیریت مالی و حسابداری اندکی آشنایی داشته باشید. نگرانِ زبان سخت کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی (Business Finance: A Pictorial Guide for Managers) نباشید. این اثر از آن نوع کتاب‌هایی است که همه چیز را برایتان آسان توضیح داده؛ در واقع، شما در قالب کتابی مصور با مدیریت مالی آشنا می‌شوید.

این کتاب در هشت فصل تألیف شده است. پاول بورنز (Paul Burns) و پیتر موریس (Peter J. T. Morris) به‌تدریج به شما می‌آموزند پول در یک کسب‌و‌کار چگونه عمل می‌کند و سرمایه‌ی اولیه‌ای که برای شروع کارمان نیاز داریم در چه صورتی تأمین می‌شود. شما برای مدیریت مالی مناسب باید بدانید ترازنامه چیست و چه کمکی می‌کند، باید یاد بگیرید چگونه جریان وجه نقد را در تجارتتان کنترل کنید و بدانید اطلاعات مالی و هر بخش مربوط به آن چه معنایی دارد. بعد از آموختن این مطالب می‌توانید به شکلی اصولی برنامه‌ریزی کنید تا موفق شوید. در انتهای این کتاب واژه‌نامه‌ای مربوط به حسابداری قرار دارد که کمک می‌کند با اصطلاحات مهم مالی و حسابداری آشنا شوید.

گفتنی‌ست هادی اکرمی، سید ابراهیم بهرامی، میلاد شاهواروقی فراهانی این اثر را به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به کسانی که هنوز اول راه کسب‌وکار هستند و می‌خواهند با نحوه‌ی عملکرد پول در حرفه‌ی خود آشنا شوند توصیه می‌کنیم.

با پاول بورنز و پیتر موریس بیشتر آشنا شویم

پاول بورنز رئیس گروه طراحی برای یادگیری و استاد مدرسه‌ی مدیریت کرنفیلد است و تا سال 1993 به مدت نُه سال به آموزش چگونگی توسعه‌ی کسب‌وکار اشتغال داشت. او آثاری همچون کتاب «کارآفرینی و کسب‌و‌کارهای کوچک»، «مخاطرات تولیدات جدید» و ... منتشر کرده است.

پیتر موریس دانش‌آموخته‌ی هنرهای زیبا و طراح گرافیک است. او قبل از اینکه کمپانی تولید فیلم خودش را پایه‌گذاری کند، در دانشگاه ساسکس مشغول به تحصیل بود. پیتر موریس در حین فعالیت‌هایش در صنعت هنری فهمید که کارتون و انیمیشن راه خوبی برای محتوای آموزشی است و تصمیم گرفت در این راه فعالیت کند.

در بخشی از کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی می‌خوانیم

کسب‌وکارها در هر شکل یا اندازه‌ای، در یک مورد اشتراک دارند و آن امید به خلق پول است، با توجه به این موضوع، حداقل تنها دو نوع (کسب‌وکار) وجود دارد: موفق و ناموفق. عامل اصلی در تعیین موفقیت، توانایی مدیریت در کنترل امور مالی است. این کتاب به‌سادگی فرآیند حسابداری را تشریح می‌کند و تأمین مالی کسب‌وکار را توضیح می‌دهد. به شما نشان می‌دهد چه اطلاعاتی لازم است تولید شود، چگونه باید آن را تولید کرد و در نهایت چگونه آن را تفسیر و استفاده کرد.

در این کتاب یک شرکت کوچک در حوزه ساخت مبلمان را تأسیس کرده و پیشرفتش طی چندین سال دنبال و پیگیری می‌کنیم. کسب‌وکار با دو نفر که دارای تخصص در ساخت‌وساز مبلمان هستند شروع می‌شود اما هیچ‌کدام در تأمین مالی کسب‌وکار تخصصی ندارند. آنها با فاجعه روبه‌رو می‌شوند و به سمت "منحنی دره مرگ" می‌روند تا اینکه یک متخصص مالی صمیمی دست آنها را می‌گیرد و به آنها کمک می‌کند... اما خودتان ادامه ماجرا را بخوانید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- عملکرد پول در کسب و کار چگونه است؟
فصل 2- سود و زیان و ترازنامه
فصل 3- کنترل جریان وجه نقد
فصل 4- پیش‌بینی عملکرد
فصل 5- نفسیر اطلاعات مالی
فصل 6- برنامه‌ریزی برای موفقیت
فصل 7- از همه اینها دور شوید
فصل 8- فهرست واژگان حسابداری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی
نویسنده،
مترجمهادی اکرمی، سید ابراهیم بهرامی، میلاد شاهواروقی فراهانی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-964-468-910-9
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی

کاربر sha
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتاب خوب و کاربردی است تعاریف را با شکلرو مثال توضیح داده و قابل فهم میباشند اما ترجمه کتاب خیلی خوب نبود بعضی کلمات و جملات مبهم بیان شده و درک مطلب راکمی دشوار میکنه
روی هم رفته کتاب خوب و ارزشمندی است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی

برای دریافت کتاب راهنمای مصور برای مدیران مدیریت مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.