معرفی و دانلود کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی

عکس جلد کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی

کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی نوشته‌ی براهیما سانو، یکی از جامع‌ترین بررسی‌هایی است که استراتژی‌های امنیت سایبری موفق را تشکیل می‌دهد. این سند نتیجه یک تلاش منحصر به‌ فرد، مشارکتی و عادلانه است که به دانش، تجربه و تخصص بسیاری از سازمان‌ها در زمینه استراتژی‌های ملی و سیاست‌های ملی می‌پردازد.

کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی (Guide to Developing a National Cybersecurity Strategy) توسط دوازده نفر از بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین جامعه مدنی تولید شده است. این شرکا با احساس مسئولیت از نیاز به تقویت همکاری و هماهنگی در جامعه بین‌المللی در زمینه ظرفیت‌سازی تجاری گرد هم آمدند. هدف از این تلاش، حمایت از رهبران ملی و سیاست‌گذاران در توسعه واکنش‌های دفاعی به تهدیدات سایبری، به شکل استراتژی ملی امنیت سایبری و در تفکر استراتژیک در مورد امنیت سایبری، آمادگی سایبری، پاسخ و ثبات، اعتمادسازی و امنیت در استفاده از فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) است.

امنیت سایبری یک عنصر اساسی برای تحقق اهداف اجتماعی - اقتصادیِ اقتصادهای مدرن است. امید این است که راهنمای استراتژی ملی امنیت سایبری بتواند به‌ عنوان ابزاری مفید برای تمامی استفاده کنندگان، از جمله سیاست‌گذاران، قانون‌گذاران و تنظیم کنندگان مقررات، با مسئولیت‌های امنیت سایبری عمل کند. به‌ علاوه، ممکن است کاربرد گسترده‌تری داشته باشد، چرا که مفاهیم معرفی شده می‌تواند در سطوح منطقه‌ای و شهری اعمال شده همچنین برای صنعت تطبیق داده شوند.

راهنمای استراتژی ملی امنیت سایبری در طی رویه مکرر در پی دستیابی به توافق مطلوب برای رسیدن به اجماع کلی توسعه داده شده است. این راهنما بر اساس منابع موجود بوده و هدف آن تسهیل استفاده از ذینفعان ملی است. در هر صورت ممکن است منابع و ابزار مربوطه برای توسعه هر مجموعه‌ای از توصیه‌ها در بخش مرجع برای تشویق استفاده گسترده‌تر آن‌ها فهرست شده باشد. امنیت سایبری یک عنصر پایه‌ای است که در پی دستیابی به اهداف اجتماعی و اقتصادی اقتصادهای مدرن است.

امید است که راهنمای ملی استراتژی امنیت سایبری به عنوان ابزار مفید برای تمام ذینفعان، از جمله سیاست‌گذاران ملی، قانون‌گذاران و تنظیم کننده‌ها، با مسئولیت‌های امنیتی سایبری باشد. علاوه بر این، ممکن است کاربرد گسترده‌تری از جمله در سطح منطقه‌ای و شهری و همچنین سازگار برای صنعت داشته باشد.

در بخشی از کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی می‌خوانیم:

امنیت سایبری، چالشی پیچیده است که شامل جنبه‌های مختلف و متعدد حقوقی، فنی، عملیاتی، سیاست‌گذاری و حاکمیتی می‌شود. این راهنما و دستورالعمل تلاش می‌کند بسیاری از این زمینه‌ها را بر اساس مدل‌های شناخته‌شده، چارچوب‌ها و مراجع دیگر بررسی، سازمان‌دهی و اولویت‌بندی کند.

این راهنما بر روی حفاظت از جنبه‌های مدنی فضای سایبر متمرکز است و به‌این‌ترتیب، اصول کلی و شیوه‌های خوبی که نیاز است در فرآیند پیش‌نویسی، توسعه و مدیریت یک استراتژی امنیت سایبری ملی در نظر گرفته شود را برجسته می‌کند.

برای این منظور، این راهنما تمایز روشنی بین «فرآیندی» که توسط کشورها در طول چرخه حیات یک استراتژی امنیت سایبری ملی اتخاذ می‌شود و محتوا «متن واقعی» که در سند استراتژی امنیت سایبری ملی نمایش داده می‌شود، به وجود می‌آورد. این راهنما جنبه‌هایی مانند توسعه توانمندی‌های سایبری آفندی یا پدافندی توسط ارتش یک کشور، نیروهای دفاعی، یا سازمان‌های اطلاعاتی را پوشش نمی‌دهد، اگرچه بسیاری از کشورها چنین توانمندی‌هایی را توسعه داده‌اند.

به‌منظور ارائه شیوه‌ و مسیر درست در راستای اینکه چه «چیزهایی» باید در یک استراتژی امنیت سایبری ملی گنجانده شود و همچنین پیرامون «چگونگی» ایجاد، پیاده‌سازی و بررسی آن، این راهنما هر دو این موارد را بررسی می‌کند. همچنین این راهنما، بررسی جامعی از مؤلفه‌های اصلی آماده‌سازی یک کشور ازنظر سایبری ارائه می‌دهد و جنبه‌های حیاتی و برجسته که بایستی دولت‌ها هنگام توسعه استراتژی‌ها و برنامه‌های پیاده‌سازی ملی‌ خود در نظر بگیرند را اظهار می‌دارد.

درنهایت، این راهنما بررسی سطح بالا و جامعی از رویکردهای موجود را در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌دهد و مرجعی برای منابع تکمیلی و اضافی است که می‌تواند تلاش‌های خاص درزمینه امنیت سایبری ملی را جهت دهد.

فهرست مطالب کتاب

حقوق مؤلفان
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول :بررسی کلی سند
هدف
حوزه عمل
ساختار کلی و راهنمای استفاده
مخاطبین
فصل دوم: معرفی
مقدمه
امنیت سایبری چیست؟
مزایای استراتژی ملی امنیت سایبری و فرآیند توسعه استراتژی
فصل سوم: چرخه حیات استراتژی امنیت سایبری ملی
مقدمه
مرحله 1: شروع
مرحله 2: بررسی و تجزیه‌ و تحلیل
مرحله 3: ایجاد استراتژی ملی امنیت سایبری
مرحله 4: پیاده‌سازی
مرحله 5: نظارت و ارزیابی
فصل چهارم: اصول کلی سند امنیت سایبری ملی
مقدمه
دیدگاه
رویکرد جامع و اولویت‌های متناسب
مشارکت
رفاه اقتصادی و اجتماعی
حقوق بشر
مدیریت ریسک و انعطاف‌پذیری
مجموعه مناسبی از ابزارهای خط‌مشی
رهبری شفاف، تخصیص منابع و نقش‌ها
محیط اعتماد
فصل پنجم: بهترین راهکارهای استراتژی امنیت سایبری ملی
مقدمه
زمینه تمرکزی 1- حاکمیت
زمینه تمرکزی 2- مدیریت ریسک در امنیت سایبری ملی
زمینه تمرکزی 3- آماده‌سازی و انعطاف‌پذیری
زمینه تمرکزی 4- سرویس‌های زیرساخت‌های حیاتی و خدمات ضروری
زمینه تمرکزی 5- ظرفیت‌سازی و قابلیت و افزایش آگاهی
زمینه تمرکزی 6- قوانین و مقررات
زمینه تمرکزی 7- همکاری‌های بین‌المللی
منابع و مأخذ
کلمات اختصاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی
نویسنده
مترجممهدی چمندار، حسن فضلی
ناشر چاپیانتشارات ناقوس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-473-218-5
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی

حسن فضلی
۱۳۹۹/۱/۶
برای افراد دارای دانش تخصص در حوزه سایبری خوبه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی

برای دریافت کتاب راهنمایی بر توسعه استراتژی امنیت سایبری ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.