معرفی و دانلود کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)

عکس جلد کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)

جمال بوالحسنی در کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)، راز شاد زیستن و روش‌های حل چالش‌های زندگی را بر اساس تفکر خیام بیان می‌کند. او پرسش و پاسخ را به‌عنوان شکل کلی کتاب خود برگزیده. در روایتی تخیلی، جوانی به همراه دوستانش نزد خیام می‌روند تا چاره‌ی مشکلاتِ عصر مدرن را از او جویا شود...

درباره‌ی کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)

جمال بوالحسنی پیش‌تر کتاب چنین می‌گوید خیام را به‌عنوان راهنمایی برای شاد زیستن، بر مبنای تفکرات خیام تألیف کرده بود و حالا در جلد دوم با عنوان بیداری دوم، این مسیر را ادامه می‌دهد تا به معضلات جدیدتر، مثل همه‌گیری کرونا بپردازد.

مردی جوان به همراه دوستان خود راهی نیشابور می‌شوند تا بر مزار خیام حاضر شوند و سوالات و معضلات خود را مطرح کنند. وقتی به آنجا می‌رسند، خیام گویی از خواب کوتاهی برخاسته باشد، پشت سر آن‌ها ظاهر می‌شود. سپس آن‌ها را به مکانی دنج دعوت می‌کند تا با خیال راحت به گپ‌وگفت مشغول شوند. اولین سوالی که جوان از خیام می‌پرسد این است که چرا جهان به بیماری کرونا گرفتار شد؟ خیام رفتار انسان‌ها را در برهم زدن تعادل طبیعت نقد می‌کند. او اعتقاد دارد زمانی که تعداد انسان‌ها و تولیدات آن‌ها افزایش می‌یابد، طبیعت از تعادل خارج می‌شود و برای بازگشتِ دوباره به تعادل، متوسل به بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و یا بیماری‌های همه‌گیر می‌شود.

جمال بوالحسنی با شناخت دقیقی که از شخصیت خیام از خلال اشعارش به دست آورده، به بسیاری از سوال‌های انسان مدرن پاسخ می‌دهد. او همچنین ابیاتی از اشعار خیام را به‌عنوان شاهدی بر مدعای خود می‌آورد تا به حرف‌هایی که از زبان خیام می‌زند، رنگ اعتبار بخشد.

برخی از سوال‌هایی که در کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) از خیام پرسیده می‌شوند عبارتند از: چگونه می‌توان بعد از همه‌گیری بیماری کرونا به شادی و آرامش درونی رسید؟ چرا در شرایط سخت به آرامش درونی نمی‌رسیم؟ چگونه به خودشناسی برسیم؟ آیا حواس پنج‌گانه می‌توانند گمراه‌کننده باشند؟ و...

ازآنجاکه خیام همه‌چیزدانی است که در عرصه‌های مختلفی نظیر فلسفه، نجوم، ریاضی، منطق و شعر دستی بر آتش دارد، به طیف متنوعی از سوالات در این کتاب پاسخ می‌دهد. جمال بوالحسنی فرمول لذت بردن از زندگی، رهایی از اضطراب و دوری از قضاوت دیگران را بر مبنای اندیشه‌ها و اشعار خیامِ بزرگ عرضه می‌کند و انسان‌ها را به سمت زندگی شادتر و آرام‌تر رهنمون می‌سازد.

انتشارات ناقوس کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) را چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رضایت و شادی درونی در زندگی هستید و مایلید طبق دیدگاه خیام به زندگی رضایت‌بخشی برسید، این کتاب را مطالعه فرمایید.

در بخشی از کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) می‌خوانیم

یکی از دوستان جوان گفت: استاد برای منزلت اجتماعی و تصور دیگران از ما چه باید بکنیم؟

خیام گفت: بهتر است از تعاریف و رتبه‌بندی‌های کلیشه‌ای اجتماعی، فاصله بگیریم.

به‌طورکلی نگرانی از جایگاه و منزلت اجتماعی، در انسان‌های قرن جدید نوعی نگرانی مخرب است که می‌تواند، ابعاد گسترده‌ای از زندگی را نابود کند.

نگرانی از اینکه، نتوانیم خودمان را با ایدئال‌هایی که جامعه برای موفقیت تعریف کرده هماهنگ کنیم و در ذهن خود فکر کنیم، ممکن است جایگاه و احترام خود را از دست دهیم.
نگرانی از اینکه، جایگاه اجتماعی کنونی‌مان خیلی پایین است و یا نگرانی از اینکه، در حال سقوط به جایگاه پایین‌تری هستیم و خود را، برای افزایش جایگاه اجتماعی یا افزایش ثروت و یا کسب شهرت در یک رقابت قرار می‌دهیم و لذت داشته‌های امروز خود را، از دست می‌دهیم.

اگر موقعیت ما بر روی این نردبان اینقدر اهمیت دارد، دلیلش این است که، تصورمان از خودمان تا حد زیادی، به تصویری که دیگران از ما می‌سازند یا استانداردهایی که جامعه تعیین کرده وابسته است و این یکی از دلایل ناشادمانی انسان‌های قرن جدید می‌تواند باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ناقوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-473-505-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم)

برای دریافت کتاب چنین می‌گوید خیام (بیداری دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.