معرفی و دانلود کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان

عکس جلد کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان
قیمت:
۲۹,۱۲۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان

کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان نوشته‌ی فرشته قاسمی دهنوی است. او در این کتاب ضمن تعریف عزت‌ نفس و ذکر دلایل اهمیت آن در دوران کودکی، به ارائه‌ی راهکارهایی برای افزایش این ویژگی در کودکان می‌پردازد.

درباره کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان

عزت‌ نفس اصطلاحی روان‌شناسانه است مبنی بر این که آدمی چه تصوری از خود دارد و چقدر برای خویشتن ارزش قائل است. یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار بر رفتار انسان همین عزت‌ نفس است. در حقیقت شناخت و برداشتی که افراد از خود دارند بر واکنش آن‌ها در برابر مسائل مختلف تأثیر می‌گذارد.

عزت‌ نفس در طول سال‌های زندگی و از خلال تجربیاتی که در دوران کودکی کسب می‌کنیم، به وجود می‌آید. همین جمله کافی است که به اهمیت عزت‌ نفس در دوران کودکی پی ببریم. کودکان فاقد عزت‌ نفس به اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب، ترس و... دچار هستند. در مقابلِ این کودکان، گروه دیگری قرار دارند که از عزت‌ نفس کافی برخوردارند و همین عزت‌ نفس در رفتارشان نمود پیدا می‌کند. این کودکان در دوران بزرگ‌سالی هم افراد قابل‌اعتماد و مسئولیت‌پذیری می‌شوند و در زندگی خود به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابند.

فرشته قاسمی دهنوی در کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان پس از ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص عزت‌ نفس و دلایل اهمیت آن، به ارائه‌ی راهکارهایی برای افزایش عزت‌ نفس در کودکان می‌پردازد. در فصل پایانی کتاب 7 بازی کاربردی برای افزایش عزت‌ نفس کودکان آموزش داده می‌شود که تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر کودکان خواهد گذاشت.

کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی والدینی که درصدد پرورش کودکانی با عزت‌ نفس بالا هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان می‌خوانیم

نکته پنجم: در برخورد با فرزند از زبان بدن استفاده کنید؛ تماس چشمی داشته باشید که با نگاه شما متوجه اشتباه خود شود. به طوری که خوشحالی و ناراحتی را از نوع نگاه شما دریابد. نگاه اثرش از دعوا و تحقیر و تنبیه خیلی بیش‌تر است و ضررکم‌تری هم دارد. حداقل این است که تحقیر و تهدیدی صورت نگرفته و شخصیت او آسیب ندیده است. گوش دادن شما هم باید طوری باشد که او احساس کند سخنانش شنیده شده و مورد اهمیت واقع شده است. گوش دادن فعالانه داشته باشید؛ یعنی وقتی در حال صحبت است صحبت‌های او را تأیید کنید؛ در مورد صحبت‌هایش سؤال بپرسید؛ بله و خیر بگویید تا متوجه شود شما به او گوش می‌دهید. نگاه کردن هم باید به گونه‌ای باشد که چشم در چشم و فقط متوجه او باشید. اگر مشغول کاری هستید و نمی‌توانید به حرف‌های او گوش بدهید، فرصتی از او بخواهید و مثلاً بگویید من ده دقیقه دیگر کارم تموم می‌شود و می‌توانم با شما صحبت کنم.

نکته ششم: از قوانین، چشم‌پوشی نکنید. وقتی توضیحات کامل را در مورد قوانین دادید، در قبال انجامش تشکر و قدردانی کنید و برای سرپیچی از قوانین، تنبیه و محرومیت را در نظر بگیرید که البته مثل همیشه تاکید می‌کنید تنبیه بدنی باید محرومیت از وسیله‌ای یا نرفتن به جایی یا ندیدن کارتون و … باشد. در‌مورد چگونگی قانون‌گذاری هم صحبت خواهیم کرد. پدری می‌گفت: «ما وقتی بچه بودیم، هیچ وقت از پدرمان کتک نخوردیم. حتی یک دفعه. او همیشه با نگاه کردن ما را تنبیه می‌کرد؛ هیچ وقت سر ما داد نمی‌زد؛ ولی همین که نگاه به ما می‌انداخت از این زهره چشم رفتن او خجالت می‌کشیدیم و می‌فهمیدیم که کار اشتباهی انجام دادیم...»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعریف عزت نفس
خاطرات مادرانه
وابستگی به والدین
لزوم عزت نفس در کودکان چیست
چند مانع اساسی در راه تربیت فرزند
فصل دوم: نقش والدین در ایجاد عزت نفس در کودکان
به موقع انجام بدهیم
روش‌های انتقال مفاهیم
نکته قابل‌توجه در آموزش کودک
فصل سوم: تأثیر تشویق و تنبیه
اثرات محبت بی‌جا
فصل چهارم: مسئول یا مطیع
زبان عزت نفس دارید؟
چهار مرحله زبان عزت نفس در اصلاح رفتار کودک
فصل پنجم: به کودک خود نظر بیفکن
نشانه‌های ترس
معمولاً کودکان از چه چیزی می‌ترسند؟
فصل ششم: برای افزایش عزت نفس، یادگیری چه چیزهایی تا سن مدرسه، مهم و لازم است؟
فصل هفتم: 7 بازی کاربردی برای افزایش عزت نفس در کودکان
1- بازی به من بگو که هستم!
2- بازی جرأت دارم می‌توانم
3- بازی برعکس انجام بده
4- بازی حالا ‌بشیم جا‌به‌جا
5- آینه‌بازی
6- بازی یک سؤال تو، یک سؤال من
7- بازی تو ادامه بده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-7611-09-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان

برای دریافت کتاب راهکارها و تکنیک‌های پرورش عزت نفس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.