معرفی و دانلود کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری

عکس جلد کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری

کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری کمک می‌کند تا با شناسایی و ارزیابی مشتریان حقیقی تعادلی درست در میان عرضه و تقاضا در منابع و تسهیلات بانکی ایجاد کرد.

ریسک همیشه همراه زندگی انسان‌ها و سازمان‌ها است. تمامی موقعیت‌های تصمیم‌گیری با انواع مخلفی از ریسک‌ها مواجه هستند. در رده‌بندی ریسک‌هایی که یک بانک یا موسسه اعتباری در طول فعالیت خود با آن مواجه خواهد بود، ریسک اعتباری یا ریسک ناشی از اهمال در پرداخت، اهمیت به خصوصی دارد، چرا که به نخستین نقش بانک در اقتصاد یعنی جمع‌آوری سپرده و واگذاری وام وابسته است.

در کشور ما طی سال‌های اخیر، مبحث ریسک و آسیب‌های متاثر از آن مورد توجه سازمان‌ها و موسسات مالی قرار گرفته است اما با وجود اهمیت آن، چارچوب یکسان و هماهنگی برای انجام مدیریت ریسک و شاخص‌های دقیق برای تعیین ریسک اعتباری وجود نداشته و تکنیک رتبه‌بندی در کشور همچنان موقعیت درستی ندارد.

بدون شک از مهم‌ترین عوامل این امر مشکلات فرهنگی، مالی، آموزشی، کمبود بانک‌های اطلاعاتی متمرکز، کمبود شبکه تبادل اطلاعاتی قوی و کارکشته، نداشتن قوانین و مقررات لازم و مسائل سیاسی است. پس باید چاره‌ای اندیشیده شود تا هم منابع مالی واجب درخواست کنندگان تامین شده و هم بانک مهم‌ترین رسالت خود یعنی واگذاری تسهیلات را با کمترین ریسک ممکن اجرا نماید.

در شرایط متحول امروز، قطعا پیروزی هر سازمان به تسلط آن سازمان بر ریسک‌ها و نوع مدیریتی است که بر انواع ریسک‌ها اعمال می‌کند. بنابراین استفاده از الگوهای مناسب برای تخصیص بهینه اعتبار و توزیع اعتبار بانکی بین مشتریانی که ارزش بالاتری دارند اهمیت ویژه‌ای دارد.

در بخشی از کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری می‌خوانیم:

قبل از ارائه هر مدل آماری لازم است که جامعه آماری مورد نظر به دقت شناسایی شود تا بتوان با توجه به ابعاد کیفی و کمی آن روش نمونه‌گیری مناسب را به کار گرفت. از این رو بایستی ابتدا آیین‌نامه اعتباری بانک را که تاثیر مستقیمی بر روی ساختار جامعه آماری دارد مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس مقررات موجود سیستم بانکی پس از سررسید وام مهلت دو ماهه به وام گیرنده برای تسویه حساب داده می‌شود پس از این مدت در صورت عدم باز پرداخت تعهدات از طرف وام گیرنده تسهیلاتت مورد قرار داد به سر فصلی به نام سررسید گذشته منتقل می‌شود. در ادامه و در صورت استمرار عدم اجرای تعهدات تسهیلات مورد قرار داد به سر فصل تعهدات معوق منتقل می‌گردد. این رویه جامعه آماری را به دو گروه خوش حساب و بد حساب تقسیم می‌کند. مشتریان خوش حساب مشتریانی هستند که در موعد مقرر وام دریافتی را تسویه می‌کنند و بالعکس مشتریان بد حساب کسانی هستند که در ایفای تعهدات وام خود کوتاهی می‌کنند.

این کتاب مشتریان حقیقی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد جامعه آماری مورد مطالعه، متشکل از قریب به 100 پرونده اعتباری مشتریان حقیقی بانک‌های کشاورزی غرب استان مازندران بوده که از تسهیلات این بانک استفاده کرده‌اند. اما با در نظر گرفتن شاخص‌های مورد ارزیابی این کتاب تنها 80 پرونده اطلاعات کاملی را دارا بوده‌اند که در دو دسته مشتریان خوش حساب (بدون معوق) و مشتریان بد حساب (معوقه دار) تقسیم بندی شدند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: ریسک: مبانی و مفاهیم
مقدمه
ریسک
انواع ریسک
ریسک نقدینگی
ریسک نرخ بهره
ریسک بازار
ریسک عملیاتی
ریسک اعتباری
فصل سوم: مدیریت ریسک
مقدمه
فرآیند مدیریت ریسک
انواع ریسک و روش‌های مدیریت آن
فصل چهارم: افق زمانی و رتبه‌بندی اعتباری مشتریان
افق زمانی
رتبه‌بندی/اعتبارسنجی
ضرورت رتبه‌بندی اعتباری مشتریان
موسسات رتبه‌بندی اعتباری
معیارها و مدل‌های مورد استفاده برای رتبه بندی مشتریان
فصل پنجم: مطالعه موردی: مشتریان اعتباری بانک کشاورزی در شعب غرب استان مازندران
جامعه آماری و نمونه آماری
متغیرها
شاخص‌های مربوط به مشتریان حقیقی
شیوه تجزیه و تحلیل داده‌ها
مدل‌های تصمیم‌گیری
مدل مبتنی بر امتیازدهی AHP
شبکه‌های عصبی
تحلیل استنباطی
فصل ششم: سخن پایانی
منابع و مآخذ
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-96646-4-3
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری

علی نوروزی
۱۴۰۲/۱/۱۱
همواره یکی از بزرگترین ریسکهای بانکها ریسک عدم بازگشت منابع پرداختی به مشتریان است لذا طبقه بندی، شناسایی ومدیریت مشتریان با اصول ریسک اعتباری می‌تواند این ریسک را برای بانک کاهش دهد
علی اصغر نجارگلینی
۱۳۹۹/۴/۲۹
بسیارعالی ومفیدباتشکرفراوان ازآقای مرتضی آراد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری

برای دریافت کتاب رتبه بندی مشتریان حقیقی بانک‌ها در بستر مدیریت ریسک اعتباری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.