معرفی و دانلود کتاب رزونانس

عکس جلد کتاب رزونانس
قیمت:
58800 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رزونانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رزونانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رزونانس

کتاب رزونانس رمانی به قلم محمدرضا ایدرم است. این رمان تخیلی از میان نامه‌های اسرافیل تقی اف که دانشمندی عجیب است روایت می‌شود. تقی اف معقتد است به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد تاریخ و خاطرات وجود ندارند. این روایت در کنار خاطرات فردی شورشی به‌نام رشیدخان ما را با واقعیت‌های بزرگ‌تری رو‌به‌روخواهند کرد، واقعیتی به بزرگی انحطاط جهان!

درباره‌‌ی کتاب رزونانس

شاید نام قانون رزونانس را قبل‌تر در علومی مثل فیزیک و مکانیک شنیده‌ باشید؛ یا آن که میان صحبت‌ از کائنات و آرزوها، این نام نیز به‌گوشتان خورده باشد. اما این‌بار محمدرضا ایدرم، در داستان جذاب خود، رزونانس، پای این نام را به دنیای داستان‌سرایی و ادبیات باز می‌کند. «اسرافیل تقی اف»، یک ‌دانشمند است، اما نه یک دانشمند معمولی. تقی اف حرف‌هایی می‌زند که گویی او را به ورطه‌ی دیوانگی انداخته. او معتقد است چیزی به نام تاریخ وجود ندارد؛ نه آن که بر تاریخ نقد داشته باشد، نه! او از اساس چیزی به نام گذشته را قبول ندارد. نه تنها تاریخ، بلکه تقی اف وجود خاطرات را نیز نمی‌پذیرد. او معتقد است آن‌چه در ذهن ما به‌عنوان تاریخ نقش بسته، چیزی نیست جز حاصل وهم ذهنی ما. اما این توهم همگانی از کجا سردرآورده؟ اسرافیل تقی اف برای این سؤال نیز پاسخی دارد...

او در میان دست‌نوشته‌هایی که پیدا کرده، پاسخ همه‌ی چراها را یافته است. او می‌گوید این موهومات که به نام تاریخ می‌خوانیم، حاصل دسته‌ای اطلاعات ساختگی‌ست. اما چه‌کسی این اطلاعات را بر انسان القا کرده؟ تقی اف بار دیگر پاسخ می‌دهد: سایه‌ها! گفته‌های تقی اف هرچه پیش می‌روند، به جنون نزدیک‌تر می‌شوند. اما او دست از یافته‌های جدید خود برنمی‌دارد. روایت و سرنوشت داستان در طی نامه‌هایی که بین تقی اف و خانواده‌اش ردوبدل می‌کنند دست‌به‌دست می‌شوند و ما را به واقعیاتی اعجاب‌انگیزتر می‌رسانند. تلفیق این وقایع با خاطرات یک شورشی به اسم «رشید خان»، خبر از تغیرات بزرگی در جهان می‌دهند. برای خبردار شدن از آنچه در ذهن و روزگار اسرافیل تقی‌اف می‌گذرد، با داستان جذاب رزونانس همراه باشید. این کتاب اولین بار در سال 1397 و به همت نشر پیدایش در دسترس علاقه‌مندان ادبیات قرار گرفت.

کتاب رزونانس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به دنیای ادبیات، به‌ویژه ادبیات داستانی و ادبیات گمانه‌زن و علمی - تخیلی پیشنهاد می‌شود. کتاب رزونانس همچنین پیشنهاد جذابی برای خوانندگان و پیگیران ادبیات معاصر فارسی‌ست.

با محمدرضا ایدرم بیشتر آشنا شویم

محمدرضا ایدرم (متولد 1368) نویسنده‌ و داستان‌نویس ایرانی‌ست. عمده‌ی فعالیت ادبی او در حوزه‌ی ادبیات ژانر و علمی - تخیلی‌ست و در این زمینه به‌جز کتاب رزوناس کتاب «ما و را: سلسله جنایت‌های بین کهکشانی» نیز از او به چاپ رسیده. محمدرضا ایدرم همچنین دستی در ویراستاری آثار داستانی و همچنین نقد داستان دارد.

در بخشی از کتاب رزونانس می‌خوانیم

پهلویم از چرک سوزاک ورم کرده. نزدیک است سوزاک به چشمم برسد. بادش دستم را هم فلج کرده. در جاده پنج عرابده توپ و یک زره‌پوش دیدم که همان‌طور رها شده بودند. قبلاً نفرت داشتم از دیدن ماشین‌های ارتشی ولی حالا تمنا می‌کنم که قزاق ببینم. آن‌طور که متوجه شدم جاده‌ی تبریز مین‌گذاری شده و استحکامات نیمه‌کاره‌ای دیدم که ظاهراً با تعجیل فراوان برای آتشبار توپخانه ساخته‌ بودند. ولی قزاقی نیست.

به این نیت تبریز آمدم چون به من گفته بودند حزب اینجا به قدری قوی است که وقتی تصمیم بگیرد هزاران دهقان جمع می‌شود که قزاق‌ها با هیچ قوه‌ای نمی‌توانند جمع‌شان کنند. حالا ولی از همین دهقان‌ها وحشت‌زده‌ام. می‌دانم که یک آدم حزبی نباید وحشت‌زده باشد. بی‌اختیار منقبض می‌شوم و مجنون‌وار خیره می‌مانم به تبریز. خیابان‌ها، عمارت‌ها، باغ‌ها، تفریح‌گاه‌ها، سینماها. مطمئن نیستم که این شهر اصلاً تبریز باشد. خانه‌ها عبارتند از دیوارهای گلی تیره‌گون و بی‌پنجره. پشت سپیدارها چند کس می‌بینم که گوشه‌ای خشک مانده. شهر بالکل دیوانه شده. همه فراموش کرده‌اند که قبلاً (مثلا دو ماه پیش) چه کسی بوده‌اند. کودکان مفلوک شبح‌وار به دنبال هر صدایی می‌افتند. زیباترین نقطه‌های شهر سوخته‌اند. انگار که چشم‌های تبریز را درآورده‌اند. همه جا زیر غرش توپ‌ها و صفیر گلوله‌ها. مسافران با هم می‌جنگند. اشباح. تا دلت بخواهد هرج و مرج است. پشت بازار در یک خانه پناه گرفتم. پیرمردی که زخمی شده بود می‌خواست با من نزع کند. زنش هم از ناحیه‌ی سر و پشت به سختی مجروح شده بود. گفتند پسرشان با قداره حمله کرده و خواسته پیرمرد را بدزدد ولی زن برای حمایت جلو می‌رود و هر دو مجروح می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

حکایت لحظه‌ی رزونانس در رشت پایین
آخرین دست‌نوشته‌ی همسر اسرافیل تقی‌اف - هیچ اشاره‌ای به سقط جنین آخر نکرده
یادداشت فرزند اسرافیل ‌تقی‌اف بعد از الکتروتراپی سوم
نقد سردبیر AZP Fizika بر کتاب آخر اسرافیل تقی‌اف
بیپتدالذدموم دتپووپتاپنن
یادداشت‌های اسرافیل تقی‌اف اول در مقدمه‌ی کتابش
Condition Free-Free
Condition Free-Fixed
Condition Fixed-Fixed
تغییر وضعیت یک بیمار پسودوسیز شدید غیرقابل علاج با عمل لوبوتومی در بیمارستان اکونرمال
راپرت کاپیتان قزاق از رزونانس - اداره‌ی بریگاد سواره‌ی قزاق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رزونانس
نویسنده
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-296-583-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
58800 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رزونانس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رزونانس

برای دریافت کتاب رزونانس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.