معرفی و دانلود کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول

عکس جلد کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول
قیمت:
79000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول

روایتی شنیدنی از عشق و وحشت. وقایع کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول در دنیایی آخرالزمانی می‌گذرد که دیوارهایی امن آخرین بازماندگان کره‌ی زمین را از خطر هیولاها محافظت می‌کند. معین فرد در این جلد به زندگی نوان و تانیلا می‌پردازد که مجبور می‌شوند از پناهگاه خارج شده و به قلمروی مرگ‌آور بیرون از دیوار قدم بگذارند... .

درباره‌ی کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول

داستانی تخیلی و آخرالزمانی که که بدترین کابوس‌های بشریت را به چالش می‌کشد: ربات‌هایی که قادرند ارتش‌هایی میلیونی را هدایت کنند، انسان‌های جهش‌یافته‌ای که به موجودات فضایی شباهت دارند و آدم‌های درمانده‌ای که در مقابل مخلوق خود و خویشاوندان توانایشان حرفی برای گفتن ندارند. اما کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول را با قصه‌ای سراسر خشم و خونریزی اشتباه نگیرید. چون در این صورت یکی از بهترین رمان‌های فانتزی معین فرد را از دست می‌دهید!

اگر جلد‌های قبل مجموعه سقوط مرگبار را مطالعه نکرده‌اید باید شما را با «فرافرگشت‌ها» و «کروم‌ها» آشنا کنیم، دو نژاد که در دنیایی خیالی کنار انسان زندگی می‌کنند. انسان‌ها و فرافرگشت‌ها در ابتدا از یک نژاد بودند اما یک جهش ژنتیکی این دو را ا‌ز هم جدا کرد. بعد از این اتفاق فرافرگشت‌ها که در مقایسه با انسان‌ها بسیار درخشان‌تر و تیزهوش‌تر بودند کنترل کره‌ی زمین را در دست گرفتند. پیش‌بینی آینده‌ی این نظام طبقاتی چندان دشوار نیست، اما نوع بشر با ساخت روبات‌های هوشمندی به نام کروم نظم دیرینه را برهم زدند.

نوع انسان ابتدا امید داشت با کمک این اختراع قدرت پیشین خود را به دست آورد، اما روبات‌ها خیلی زود از سلطه‌ی خالق خود خارج شدند. حالا سه نژاد درحال جنگ با یکدیگر هستند و دنیا به مکانی دهشتناک تبدیل می‌شود. بحث‌ها و جدل‌های بسیار برای یافتن مقصر انجام شده اما با وجود سرنوشت درهم‌تنیده‌ی این نژادها، هیچکس کامل از حقیقت آگاه نیست. کسی اولین جهش فرافرگشت‌ها را به یاد ندارد و تاریخ بشر در به یادآوری حقیقت کروم‌ها هم دچار فراموشی است، اما این حرف‌ها زمانی که دشمنی مشترک همه‌ی موجودات زنده را تهدید می‌کند چه اهمیتی دارد؟

آنچه در بخش اول کتاب صوتی سه، از مجموعه‌ی سقوط مرگبار می‌شنوید یک نوآوری ستایش‌برانگیز و جذاب در ژانر فانتزی در ادبیات فارسی است. در این جلد نوان، راوی داستان زندگی نسبتاً آرامی را درون مرزهای پناهگاه می‌گذراند. او و تانیلا دوستی جدید شکل داده‌اند که به شکل غیرمنتظره‌ای صمیمانه است و انگار که عشقی زیبا در انتظار اوست، تا اینکه برادر نوان ناپدید می‌شود.

شوان بعد از یک گشت خارج از دیوارها، به خانه برنگشته است. هیچ اطلاعی از او در دسترس نیست و فکر گرفتار شدن او در چنگال هیولاها تن نوان را می‌لرزاند. آرامشی که آن‌ها بعد از تحمل وحشت‌های بسیار به دست آورده‌اند حالا برای نوان عذاب‌آور است به همین دلیل او و تانیلا در تصمیمی دیوانه‌وار حصار امن پناهگاه را ترک می‌کنند. آن‌ها مصمم هستند شوان را بیابند اما آیا موفق خواهند شد؟ برای فهمیدن سرانجام این جستجوی خطرناک، شما را به شنیدن کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول دعوت می‌کنیم.

درباره‌ی مجموعه‌ی سقوط مرگبار

معین فرد در این مجموعه‌ی جذاب و هیجان‌انگیز ماجراجویی‌های مردی به نام زایراس در آینده‌ای نامشخص را به تصویر می‌کشد. مجموعه‌ی سقوط مرگبار یکی از بهترین آثار در ژانر علمی - تخیلی و ادبیات پسارستاخیزی به شمار می‌آید و قدرت خیال نویسنده‌ی آن نیز بسیار ستودنی و خیره‌کننده است.

کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به تمامی دوستداران ژانر فانتزی و وحشت توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول می‌شنویم

اسلحه را از ضامن خارج می‌کنم. شاخه‌های کوچک زیر پایمان می‌شکند. صدای تعدادی پرنده از بین شاخه شنیده می‌شود. جنگل کاملا ساکت است. بالاخره اولین نشانه از تمدن در مسیرمان قرار می‌گیرد. ماشینی زنگ‌زده، زیر انبوی از علف‌ها دست‌وپا می‌زند. جز بدنه‌ی فلزی چیزی داخلش وجود ندارد. کمی آن طرف‌تر جاده‌ی ترک ترک ظاهر می‌شود. فرسایش، جاده را خط‌خطی کرده است. با فشار پا قسمت‌هایی از آسفالت جدا می‌شود. ناگهان بی‌سیم سکوت را می‌شکند: «از عقاب به شاهین پنج».

پیلو پاسخ مثبت می‌دهد. بی‌سیم می‌گوید: ‌«موقعیت خودتون رو اعلام کنید».

«نزدیک ورودی شهر هستیم. داریم به سمت هدف می‌ریم».

دیوارهای رنگ و رو رفته‌ی شهر، با خزه‌ها تزئین شده‌اند. رنگ زرد و نارنجی زنگ‌زدگی، جلوه‌ی شهر را زیباتر کرده و خرابی شهر در زیر خزه‌ها پنهان شده است. پرواز چشمانم برای پیدا کردن یک دیوار سالم به هیج لانه‌ای نمی‌رسد. بارش بمب‌های ریز و درشت، قسمت‌های مختلف شهر را ویران کرده‌است. تکه آوارهای ریز جدا شده از ساخمان‌ها، خیابان‌ها را شلوغ کرده است. خزه‌ها از میان ترک‌های خیابان روییده و تا بالاترین نقطه‌ی شهر پیش رفته‌اند. تعداد زیادی شاخه‌ی سبز رنگ مثل پرده از تابلوهای راهنمایی آویزان شده‌اند. چقدر لذت‌بخش بود اگر دوباره داخل این شهر زندگی می‌کردیم... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
37 دقیقه
فصل اول - عشق
37 دقیقه
فصل دوم - ابرهای سیاه
37 دقیقه
فصل سوم - باران
41 دقیقه
فصل چهارم - آغوش اجباری
41 دقیقه
فصل پنجم - دندان‌های تیز
37 دقیقه
فصل ششم - انتظار
38 دقیقه
فصل هفتم - خروش
38 دقیقه
فصل هشتم - جزیره
38 دقیقه
فصل نهم - دریچه
36 دقیقه
فصل دهم - افق
38 دقیقه
فصل یازدهم - مسخ
40 دقیقه
فصل دوازدهم - جاده
43 دقیقه
فصل سیزدهم - شکارچی
40 دقیقه
فصل چهاردهم - گمشده
41 دقیقه
فصل پانزدهم - کابوس
36 دقیقه
فصل شانزدهم - خون
39 دقیقه
فصل هفدهم - مرداب
39 دقیقه
فصل هجدهم - کشتی زنگ زده
38 دقیقه
فصل نوزدهم - موج خروشان
38 دقیقه
فصل بیستم - تحت تعقیب
37 دقیقه
فصل بیست‌ویکم - بوسه سیاه
38 دقیقه
فصل بیست‌ودوم - عشق ممنوعه
38 دقیقه
فصل بیست‌وسوم - آخر دنیا
41 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم - مه
42 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم - دره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول
نویسنده
راویافسانه علی رضایی، پرستو سرانجام، حسین گودرزوند چگینی
ناشر چاپیانتشارات خدمات فرهنگی کرمان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
79000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول

سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۶/۷
کتاب سه یعنی سومین جلد از مجموعه سقوط مرگبار ادامه داستانی با محتوای اخرالزمانی و تخیلی به داستان فرافرگشتی به نام نوان پرداخته که به دنبال برادر خود میگرده و در ادامه مسیرش مجبور میشه به اخر دنیا سفر کنه که همین اخر داستان یک شروع جدید رو روایت خواهد کرد. جناب معین فرد با ذهن خلاق و توانمندشون و و با قلم گیرا جذاب به خوبی این جلد رو ادامه داده و تکه‌های پازل رو کنار هم قرار دادن. توی این جلد از برخی نکات جلدهای قبلی پرده برداشته شده. بنظرم این جلدهم به جذابی جلدهای قبلی بود و واقعا در عجبم از قدرت ذهنی جناب معین فرد که چطور میتونن این همه رمز و راز و نکته در دل داستانشون قرار بدن و باعث بشن به هیچ عنوان نتونید ادامه داستان رو حدس بزنید و خودشون در ادامه با خلاقیت خاصی از اون رمزها پرده برمیدارن و حقیقت رو اشکار میکنن بدون اینکه ذره‌ای از جذابیت داستان کم بشه و شمارو بیشتر تشنه دونستن ادامه ماجرا میکنن. اینکه این جلد با داستان زایراس و سامیرانا ادامه پیدا نکرده به هیچ وجه از جذابیتش کم نکرده و صد البته که با اتفاقات جدید جذابیت خودش رو دو چندان کرده. اسم این جلد سه هست که قراره در دو بخش ارائه بشه برخلاف جلدهای قبلی دلیل انتخاب این اسم رو و ارتباطش با داستان رو دقیقا متوجه نشدم شاید به کد سه صفر اشاره داشته باشه که از نکات رمزی این داستانه. به شخصه با توجه به تجربه‌های قبلی منتظر سقوط داستان توی این جلد بودم اما الان بیشتر از قبل منتظر جلدهای بعدی هستم و همینجا ذهن و قلم توانمند استاد معین فرد رو ستایش میکنم و بهشون خسته نباشید میگم بخاطر خلق چنین اثر بی نظیری
علیرضا رجبی
۱۴۰۱/۷/۲۵
سلام. وقتی جلد سوم را شروع کردم با نا امیدی گفتم‌ای وای که بیخود وقت خودم را برای این داستان گذاشتم. چرا اینجوری شد. چرا ادامه داستان را نویسنده اینقدر بد شروع کرد. ولی بعد از شنیدن چند فصل کاملا نظرم عوض شد و باید بگویم جناب معین فرد خسته نباشید. بهتر از این نمیشد. هیچ کلمه و یا جمله‌ای نمیتوانم و پیدا کنم که بیشتر از عالی بود را بگویم. شاید این جلد علاوه بر اینکه بسیار عالی نوشته اجرا شد، بلکه تکمیل کننده دو جلد قبلی در عالی بودن است. اجرای دقیق گویندگان به شکل یک نمایش صوتی زیبا که باعث جذابیت و زیباتر شدن داستان شده است باعث شد برای اینکه بدانم ادامه داستان چه خواهد شد کل کتاب را در دو روز تمام کنم. بی صبرانه منتظر جلد بعدی این کتاب جذاب هستم. دوستان کتابخوان در ژانر ترس و وحشت و علمی تخیلی با اطمینان این کتاب را بخوانید یا صوتی آن را گوش دهید. پیشنهاد میکنم صوتی آن را گوش دهید زیرا اجرای زیبا و دلنشین گویندگان در هیجان انگیز تر شدن داستان افزوده، موزیکهای پس زمینه نیز دلنشین بودن داستان را نیز بیشتر کرده است. یکبار دیگر از جناب معین فرد تشکر میکنم و خسته نباشید به گویندگان داستان و دست اندرکاران تولید کتاب صوتی میگویم.
مهدیه سادات
۱۴۰۱/۸/۱۷
برای افرادی که جلد اول و دوم این سری کتاب‌ها رو مطالعه کردن انتظار بر این بود داستان جلد سوم ادامه جلد یک و دو یعنی همان داستان کرادن زایراس سامیرانا و دراسفل باشه اینکه ترجیح نویسنده بر این بود که داستان رو در مورد زندگی فرافرگشتی به نام نویان ادامه بدن که برای پیدا کردن برادر خود مجبور میشه رو در پناهگاه ترک کنه ابتدا کمی کلافه کننده بود اگر چه در جلد دوم خیلی کوتاه در مورد نویان صحبت شده بود اما هر چقدر داستان به پایان خود نزدیک تر شد باز هم تبحر نویسنده در کنار هم قرار دادن اتفاقات و رویداد‌ها و ساخت یک داستان منسجم بیشتر نمایان شد برای من جالبترین موردی که طی این سه جلد توسط نویسنده مطرح شده بود تخیل نویسنده در بیان دنیاهای موازی بود و اینکه تصمیمات هر شخص در هر دنیا باعث میشد شخصیت و زندگی متفاوتی داشته باشه از آقای معین فر به خاطر خلق این اثر سه جلدی تشکر میکنم و امیدوارم جلد چهارم بزودی منتشر بشه
محمد فتحی
۱۴۰۱/۱۲/۶
درود، اول تبریک بابت قلم بسیار خوبتون من یکی از طرفدار‌های مجموعه سقوط مرگبارم و به نظرم پتانسیل جهانی شدن داره ولی با تمام شوغی که برای جلد سوم داشتم همه چی طوری که فکر میکردم پیش نرفت، بعد از اون دوتا شاهکار قبلی توقع نداشتم با یک داستان عاشقانه از یک دختر به نظر حدود سی ساله که درگیر عاشقانه‌های تینیجری هست روبرو بشم که تو دنیایی که همه برای بقا میجنگن این درگیر فانتزی‌های حوصله سر بره با مردی که باهاش هم مسیر شده من شدیدا منتظر ادامه داستان هستم ولی نذارین بلایی که سر سریال واکینگ دد اومد سر این رمان هم بیاد، این داستان نیاز به قهرمان سازی بیشتر داره و البته لحظات بیشتری که آدرنالین تو بدن ترشح بشه فضا سازی تو شماره سه به شدت ضعیف تر شده بود ولی مدام شنونده باید از فانتزی‌های یه دختر مدام ناراحت و افسرده میشنید، و یک نکته دیگه امیدوارم صدا پیشه‌ها بیشتر بشن در کل این داستان پتانسیلش خیلیی بالاست و میتونه کنار ارباب حلقه‌ها و امثال اونا باشه و امیدوارم تو بعدی همه دوباره سورپرایز بشیم.
سید مصطفی موسوی
۱۴۰۲/۱/۱۰
وای! بسیار بسیار کتاب زیبایی بود. حتی در حد جهانی شدن و ساخته شدن فیلمش نیز هست. دست مریزاد آقای معین فرد. فقط این جلد برای من ۴ تا ابهام پیش اورد که بابت هر کدام یک درصد از رضایت من را کم کرد.
۱. چرا کرادن در دنیا‌ی این داستان ۲ تا بود؟ اگر یکی از دنیای موازی امده باشد و یکی متعلق به همان دنیا و
(کرادن بد بخت) پس کرادن میتواند در دنیا‌های موازی سفر کند که اگر اینطور باشد پس باید کرادن به دنیایی که در جلد یک در مورد ان صحبت میشد (دنیای زایراس) هم میرفت کرادن ان جا را هم میکشت. ولی هیچ چیزی در این مورد نبود.
۲. در جلد دوم سامیرانا گفته بود تمام دنیا‌های موازی که می‌توانسته سفر کرده است ولی هیچ جای تکنولوژی مانند کروم‌ها ندیده است. ولی طبق این داستان بی نهایت دنیا با کروم‌ها وجود دارد که نوان‌ها از ان جا میایند.
۳. تانیلا در این داستان خیلی خیلی ناگهانی خیانت کرد. ورگا هم در این دنیا دشمن کرادن نبود پس چرا فقط یک ماه بوده که کروم‌ها از لایه‌ی جهنم ازاد شدند؟ جعبه‌ی سیاه در این داستان کجا بود که این یک ماه اخیر باز شده بود؟
۴. اگر این گونه که این جلد میگوید هی نوان‌ها به دنیای جلد یک (دنیای زایراس) میایند پس از کجا معلوم که کدام نوان با زایراس ملاقات کرده است (طبق جلد دوم). تازه در جلد دوم خبری از برادر کوچک نوان نیست و نکته‌ی دیگر این که طبق ماموریتی که نوان‌ها به هم میدهند باید با زایراس ملاقات کنند ولی وقتی زایراس دم پرتگاه به نوان هویتش را گفت او...
البته اشکالات بسیار کوچک دیگری هم بود که قابل چشم پوشی است.
پس امتیاز من به این جلد ۹۶% است. امیدوارم در جلد‌های بعدی این ابهامات رفع شود. (اقای معین فرد سطح انتظارات من و بقیه‌ی خوانندگان کتاب از شما خیلی بالاست. امیدوارم ما را ناامید نکنید)
با سپاس
miladdfs miladdfs
۱۴۰۲/۱/۱
کتاب اول عالی بود (جزو بهترین کتاب‌های صوتی بود که شنیده بودم و داستان قدرتمند و جالبی داشت) کتاب دوم هم ادامه کتاب اول بود و دسته کمی از کتاب اول نداشت و داستانش جالب شنیدنی بود اما کتاب سوم بیشتر راجب فرافرگشت‌ها بود و داستانش کمی هم شلوغ شده، البته دو سه تا قسمت اول کتاب سوم خیلی قشنگ بود ولی و رفته رفته کیفیت داستان افت کرده بعضی قسمت‌ها احساس میکنم نویسنده کمی داستان را کش میده که باعث کم شدن جذابیت داستان میشود!
بگم هنوز کامل گوش نکردم و تا فصل ۱۷ گوش کردم وارم ادامه رو گوش میدم تا اینجا بد نبود و بعضی جاها جذابیت خودش رو داشت ولی بهتر بود داستان رو کم تر کش می‌دادید و سریع تر میرفتید سر اصل موضوع ۰۰۰ (سه صفر) و ماجرا‌های زایراس و سامیرانا، در کل خوب بود و برای شنیدن قسمت دوم کتاب سوم لحظه شماری میکنم، امید وارم قسمت دوم کتاب سوم هم زود تر بیاد ممنون از نویسنده کتاب، من ۵ ستاره میدم که امتیاز کتاب کم نشود
شکوفه امیری
۱۴۰۱/۱۲/۸
درود بر مخاطبان داستان صوتی سقوط مرگبارجلد سوم، این کتاب در ژانرعلمی، تخیلی است. آقای معین فرد با توانایی که دارند، در این جلد هم داستان را بی نظیرجلو میبرند، شاید فکر کنید داستان خیلی کش پیدا کرده و دیگه به اندازه کافی جالب نیست، امااقای فرد به خوبی از خلاقیتشون بهره بردند، میتونم بگم اصلا از گوش کردن این کتاب پشیمون نمیشید، مثل جلد اول بسیار جذاب است. اقای فرد در این جلد ما را شک زده می‌کند، چون داستان از زایراس و سامرینا جدا می‌شود و زندگی بانو فرافرگشتی به اسم نوان رابیان می‌کند که به دنبال برادر ناتنی خوداست. فراز و فرودهایی برایش پیش می‌اید که به داستان کشش خاصی می‌دهد.
در این جلد اقای فرد احساسات غیر جنس خودش را به خوبی ولطافت یک بانو به زیبایی بازگو کرده است که این برای من بسیار جالب بوده.
این داستان با اینکه سخت میشود تصور کرد، اما نویسنده با مهارت تصویر سازی کرده است وبه راحتی میتوان فضا‌های داستان رامجسم کرد و هیجان را در داستان احساس کرد، به نظر من حتی برای کسانی که به این ژانر علاقه ندارند، می‌تواند جذاب باشد
و کسانی که ژانر علمی تخیلی و هیجان انگیز را می‌پسندند، حتما این کتاب را در لیست کتابهایشان قرار بدهند، من بی صبرانه مشتاق جلد چهارکتاب اقای معین فرد هستم،
سوالی که برایم پیش امد، ایا اقای معین فرد کتاب سقوط مرگبار را در خارج کشور به چاپ رساندند؟
ممنون از گویندگان که این کتاب فاخر را با اجراشان به ما هدیه کردند 🙏🏻
A.asgari
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
من عاشق کتاب سقوط مرگبار اقای معین فرد هستم
شدیدا منتظر بودم تویه جلد سوم دوباره داستان زایراس و سامیرانا بخونم اما دیدم داستان در باره‌ی اون فرا فرگشتیه که پیداش کردن ولی خودکشی کرد و خودشو ته دره انداخت منتظر بودم کوهی از سوالات دراسول که از دنیای موازی میپرسه مواجه بشم اما داستان کملاا فرق یه و
میکرد
داستان درباره یه فرافرگشتیه که اسمش نوانه در جلد دوم پیداش میکنن ولی خود کشی میکنه
درباره یه پناهگاهیه که تویه یه استادیومه
شوان برادر نوان گمشده نوان دنبالش میگرده
تویه جلد اول و دوم هزاران هزار سوال هی رویه هم انبار میشد و منو اذیت میکرد که هیچ جوابی براش نبود جلد دوم و که خوندم منتظر بودم سوالات جلد اول رفع بشه اما نشد و سوالات بیشتر و بیشتر شد
جلد سوم سوالاتش کمتر و پاسخ‌ها سریعتر معلوم میشن نوان شاید تنها فردیه که توزندگیش کردان همسر زایراس همسر کرادن تانیلا ورگا اون مردی که از اینده میگف و برعکس راه میرفت و حتی هیولاها و افراد اصلی کتاب و دیده و باهاشون برخورد داشته شدیدا منتظر جلددوم هستم و امیدوارم تموم سوالات پاسخ داده بشه که زایراس کیه اون که ته دره بود کیه و....... چه بلای سره کردان امده
واقعا کتاب تخیلی و عالی هستش من عاشق موضوعشم خیلی هیجانیه خیلی شدیدا
ممنون اقای معین فرد که تویه داستانتون از عشق هم استفاده کردید
مرسی اقای معین فرد بخاطر این قوه تخیل عالی هستید و بازم کتاب و تا جلد ۵ و ۶ ادامه بدید💜
محمد پوران دوست
۱۴۰۱/۹/۱۰
با سلام. اول از همه باید تبریک بگم به نویسنده به خاطر این اثر عالی. اما بعد، کار خیلی سختی هست که یه نویسنده مرد بتونه از طرف شخصیت یه زن بنویسه. خلق یه شخصیت زن به این صورت دقیق و با احساسات کاملا این جلد رو از جلد‌های قبلی متمایز کرده. یه زن رو مخ که در اکثر صحنه‌ها در برابر فهمیدن مقاومت میکنه و خود خواهی‌ها و احساسات خودش رو داره. از طرفی شخصیت برادرش که یه جوان سر کش هست که محدود شده و جامعه کنونی ما رو نشون میده. جوانان بسیار زیادی که توسط جامعه یا خوانواده آزادیشون گرفته شده و حجم بسیار زیادی از کارگران و کارمندان رو در جامعه به بار آورده. نکته همین جاست که خواهر بزرگتر نمیخواد که برادرش مثل خودش زجر بکشه در حالی که هر کس حق داره تجربه کنه حتی تجربه تلخ و خواهر بزرگ تر انخاب میکنه کنار و پشت برادرش باشه و این بهترین انتخابش در داستان هست. در زاویه دیگه راز‌هایی از شخصیت کرادن و زایراس رو فاش میکنه و جذابیت داستان رو چند برابر میکنه در نهایت با ورود به دنیای موازی و مواجه‌ی نقش اول با خودش در دنیای دیگر یه پایان عالی رو رقم میزنه. بی صبرانه منتظر جلد بعد این داستان هستم‌. باتشکر از معین فرد عزیز و کتابراه...
یاسین آذریان
۱۴۰۳/۱/۲۲
درود به اقای معین فرد که توانست چنین کتاب علمی_تخیلی را با قلم خود بنویسد کتاب بسیار عالی بود ولی برای بنده چند جا سوال پیش اومد اگه کرادن میتونه به دنیاها سفر کنه چرا به دنیای زایراس نرفت تابتونه اون کرادن روباخودش همراه کنه یا چرا توی این بخش نوان اون گردن بندرو به زایراس نمیده. ولی در کل داستان خوبی بود داستان این بخش در مورد نوان بود که در بخش دو خودش رو داخل دره پرت کرد اون بخش نشان دهنده این هست که چرا نوان انقدر از کرادن بدش میومد. بعد، این بخش زن زایراس رونشون دادکه ۲۰سال درون یک جزیره‌ای بود تک و تنها و باید از یک کامپیوتر مراقبت میکرد که خاموش نشه. ولی چرا زایراس در دنیای نوان نبود یعنی اونم میتونست به دنیاهای دیگه بره یاتوی اون دنیاهم خواب بود ولی من از دست زایراس عصبانیم که چرا به مدت ۲۰سال زنش روبه یک جزیره دور افتاده فرستاده میتونست یکی دیگه روبفرسته توی این بخش خیلی از نقش هاتک تک یا میمیرن یا جدا میشن این بخش خیلی ناراحت کننده بود.
یعنی شوان انقد از زندگی نا امید بود که حاضر شد خودشو بکش.
یا ورگا چرا به کرادن خدمت میکردن ولی توی اون دنیا دشمن هم بودم، شاید برای این که توی این دنیا انتخاب کرده که به کرادن خدمت کنه.
ولی در کل داستان بسیار زیبایی بود اوایل اصلا فکر نمیکردم که نویسنده داستان یک ایرانی باش یعنی واقعا استاد چه ذهنی داری وچه قلمی و بسیار گویندگان خوبی هم این داستان رو گویندگی کردن.
علی غلامی
۱۴۰۲/۱/۷
با درود. مجموعه‌ی سقوط مرگبار بسیار جذاب است. جناب معین فرد طوری این۳ جلد را نوشته‌اند که اگر خواننده‌ای بخواهد جداگانه و بدون اطلاع از ۲ جلد دیگر مطالعه کندباز هم جذابیت خود را دارد. ولی بعد از مطالعه ۳ جلدنوعی پوچی خواننده را فرامیگیرد. خواننده باخود فکر میکند که بعد از مطالعه این۳ جلد کتاب چه بر چیزی من اضافه شده است؟ چه معلوماتی کسب کرده‌ام که درآینده آن را در زندگی به کارببرم؟ در میابد که هیچ. بله واقعاهیچ. اگرجنبه مشغولیت وسرگرم بودن آن را فاکتور بگیریم چیزی به انسان جهت زندگی بهترعرضه نمیکند. این۳جلدکتاب به نظرمن درردیف کتابهایی چون ارباب حلقه‌هاجای میگیرند. البته که اگرفیلمی ازآن ساخته شود (البته باکارگردانی وبازیگرانی خوب) حتماجالب وپرطرفدارخواهدبود. ولی اگرانصاف رارعایت کنیم چیزی ازتخیل کم ندارد. صداگذاری هم طبق معمول به خاطرهزینه هاازچندنفرباصداهای زیروبم استفاده شده. ممنون ازکتابراه. اگر کتابراه با بودجه‌ای از جایی میتونست اکثر کتابهای کمیاب را به صورت صوتی منتشر میکرد انقلابی درحوزه کتابخوانی ایجادمیشد و بی‌شک بخشی از کمبود مطالعه ایرانیان جبران میشد. کاش همچی پولی میداشتم تقدیم کنم. و امایک پیشنهاد: پیشنهاد میکنم که در اپیکیشن کتابراه قسمتی هم جهت ارسال این برنامه به دیگران طراحی شود و جایزه‌ای به آن تعلق گیرد. با این کارفرهنگ کتابخوانی بیشتر نشر پیدا میکند. سپاسگزارم
ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱
کتابی که پیش روی شما قرار گرفته، سومین جلد مجموعه‌ای به نام «سقوط مرگبار» است. اگر به رمان‌های تخیلی - فانتزی علاقه مند باشید، بعید است تا به حال نام این مجموعه و نگارنده‌اش را نشنیده باشید. معین فرد در اثر خود فضایی آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که شخصیت اصلی‌اش در میان هیولاها و جهش ‌یافته ‌های و رادیواکتیوی به دنبال یافتن برادر گم شده‌ی خویش است. ماجرای کتاب سه در ادامه‌ی ماجراهای کتاب بمب خویش (جلد دوم این مجموعه) به نگارش درآمده. نوان که به دنبال گم شدن برادرش مجبور به ترک پناهگاه آسمان شده، اتفاقات عجیب وغریبی را از سر می‌گذراند؛ از روبه رو شدن با هیولاهای عجیب گرفته تا مواجهه با بیابان گردها... اما ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد. نوان پس از آن که متوجه می‌شود تحت تعقیب گروهی مرموز قرار گرفته است، تصمیم عجیبی می‌گیرد: سفر به آخر دنیا... هیچکس نمی‌داند عاقبت این تصمیم چه خواهد بود! در افسانه‌ها چنین آمده که انتهای دنیا مکانی ست واقعی که در آن جا هیچ چیز وجود ندارد جهان به پایان می‌رسد. حالا قهرمان کتاب سه تصمیم گرفته تا به انتهای دنیا سفر کند. او در این ماجراجویی چیزهای زیادی را از سر می‌گذراند و به نظر می‌رسد که دنیا با او سر ناسازگاری برداشته است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، کتاب حاضر سومین جلد از مجموعه‌ی سقوط مرگبار است که دو جلد دیگر آن پیش تر با عناوین باران سیاه و بمب خویش منتشر شده‌اند. بدون شک رمان سه طرفداران رمان‌های تخیلی را شیفته‌ی خود خواهد کرد.
Rahil najafi
۱۴۰۱/۷/۱
مگر میشود جلد ١ و ٢ این کتاب را خواند و عاشق این نوشته‌های زیبا و سراسر هیجان نشد
کتابی از نویسنده‌ی ایرانی که بی پروا و با زیباترین احساسات مینویسد و کتابی که ارایه میدهد واقعا بی نظیر و هیجان انگیز است
من کتاب ایرانی دوست ندارم چون همیشه اغراق امیز و بدون هیجان خاصی است
ولی این نویسنده تمام
این تابو‌ها را در هم میشکند و با سبکی منحصر به فرد مینگارد و مرزهای هیجان را در مینوردد
واقعا کتابهای ایشان لذت بخش است
از تیم صوتی این کتاب‌ها نیز بسیار سپاسگذارم که اینقدر این کتابهای زیبا را به صدا تبدیل میکنند و بر هیجان کتاب صدها بار می‌افزایند
صداها و افکتهای زیبا و لذت بخش
اگر این کتاب را خواستید مطالعه فرمایید حتما جلد ١ و ٢ را به ترتیب مطالعه فرمایید تا داستان را کامل دریابید
متشکرم از تمامی عوامل
Da Real Y
۱۴۰۱/۹/۴
با سلام خدمت آقای معین فردِ گل.
بنده هر سه جلد را مطالعه کردم و میتوان گفت این جلد خیلی قوی‌تر و جالب‌تر بود، دلیلش هم این است که واقعیت‌های جالبی و بیشتری نسبت به قسمت‌های قبل فهمیدیم (یا بهتره بگم دیدیم) و با کمی از گذشته و واقعیتِ شخصیت‌های اصلی روبرو شدیم، مثلا کمی از گذشته‌ی کرادن را دیدیم و
و....
کلا چسبید، اینکه داریم به واقعیت کلی داستان نزدیک میشیم خیلی جذاب‌ترش هم کرده و همچنان مشتاق قسمت‌ها و جلد‌های بعدی هستیم.
بعد التحریر: در این اوضاع و احوالات بد که هرروز یک خبر بد به گوش آدم میرسد فقط این کتاب حال من رو خوب کرد و باعث شد کمی حواسم از حواشی و... پرت شود، خلاصه‌ی مطلب خسته نباشید خدمت جناب آقای معین فرد و تیم گویندگی خوبِ این کتاب و مجموعه.
به امید بهترین‌ها برای تمامی مردم عزیز ایران زمین در آینده مخصوصا جوانان و کتاب‌خوانان.
FH
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این جلد از سقوط مرگبار دقیقا مثل پازل تمام نشانی‌های دو فصل قبل رو کنار هم چید و در اخر هم خیلی عالی مفهوم رو به شنونده رسوند. به شخصه از راز داستان باخبر شدم و امیدوارم اقای فرد در فصل‌های آینده به خوبی این خط فکری رو‌ ادامه بدن.
فقط یه انتقاد دارم از گویندگان عزیز: اینکه خیلی بی روح اجرا میکردن
مخصوصا نوان و اگه یکم احساس رو با صداشون در امیخته میکردن بهتر میشد. در کل ممنونم از کتاب فوق العادشون.
و در آخر یکم اسپویل داشته باشیم: اون نوانی که فصل قبل به دست کرادن افتاد و خودکشی کرد (خودش رو به ته دره انداخت)، نوانی بود که در اخر داستان این جلد رفت که شراگه رو دست به سر کنه...
و در همون دنیا نوان و شوان و زایراس زنده هستن و حتی ممکنه در آینده، زایراس همسر کایلس و زایراسی که کردان اون رو تسخیر کرده، باهم روبرو شن...
مشاهده همه نظرات 237

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول

برای دریافت کتاب صوتی سه - سقوط مرگبار - جلد سوم: بخش اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.