معرفی و دانلود کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

عکس جلد کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

محدثه فرهمندپور در کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق، با بررسی نکات و شیوه‌های موفقیت‌آمیزی که والدین ژاپنی در تربیت کودکان خود به کار می‌برند، این فرصت را به شما می‌بخشد تا در شیوه‌ی فرزندپروری خود تغییراتی مثبت اعمال کنید و کودکی شاد و سالم پرورش دهید. پدران و مادران عزیز هیچگاه فراموش نکنید که پرورش دادن یک کودک قوی، خیلی آسان‌تر از اصلاح کردن یک فرد بالغ آسیب‌ دیده است!

درباره‌ی کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق:

همه‌ی پدر و مادرها در سرتاسر دنیا خواستار داشتن فرزندی شاد، سالم و باهوش هستند. اگر بخواهیم در میان روش‌های گوناگون فرزندپروری در دنیا، یکی را برگزینیم بدون شک سبک تربیتی ژاپنی‌هاست.

حتما شما هم وقتی هوش و نبوغ کودکان ژاپنی را مشاهده می‌کنید، متعجب می‌شوید؛ آن‌ها از همان سنین کودکی مستقل و به شدت منظم هستند و حرف والدین خود را گوش می‌کنند. کمتر دیده می‌شود که یک کودک ژاپنی در محیط عمومی جیغ بکشد و یا گریه کند. آن‌ها از همان خردسالی به شدت تابع قوانین و مقرارتی هستند که از طرف خانواده برایشان تعیین شده است.

شما فکر می‌کنید رمز والدین ژاپنی در تربیت کودکان تیزهوش چیست؟ چه شیوه‌ای آن‌ها را از کل مردم جهان متمایز کرده است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات حتما این کتاب درخشان را مطالعه کنید. مولف در بخش اول ابتدا راه و روش ژاپنی‌ها را در تربیت فرزندان خود بررسی می‌کند و در بخش بعدی اشتباهات رایجی را که در تربیت کودکان و سبک‌های فرزندپروری وجود دارد، مورد بحث قرار می‌دهد.

مفاهیم و نکاتی که در این کتاب ارائه شده است صرفا جهت آگاه کردن شما از شیوه‌های گوناگون فرزندپروری است و امکان دارد که با همه‌ی آن‌ها موافق نباشید و یا برخی از روش‌های ارائه شده با فرهنگ و باورهایتان فرق داشته باشد. هدف کلی مولف در نگارش این کتاب آگاه کردن والدین با راه‌های گوناگون تربیت فرزند است تا با توجه به ارزش‌ها و معیارهای خود، شیوه‌ای واحد را برگزینند و کودکانشان را با یک دستی و هماهنگی پرورش دهند.

در این کتاب سعی شده است مهم‌ترین و ضروری‌ترین مطالب به صورت کاملا مفید و مختصر بیان شده تا والدین عزیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اثر را مطالعه کنند. امید است با ایجاد تغییرات کوچک در رفتار خود و افزایش آگاهی، تحولات بزرگی در زمینه آسایش، رفاه و شادی کودکان سرزمین‌مان به وجود آوریم.

کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب موضوعات پرکشش و جذابی دارد. والدینی که می‌خواهند فرزندانی سالم و خلاق داشته باشند حتما کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق را مطالعه کنند، چرا که این اثر به قدری قدرتمند است که شما را تا پایان با خود همراه می‌کند؛ کتابی که نمی‌توانید آن را زمین بگذارید!

جملات برگزیده‌ی کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق:

- آرزو نیمی از زندگی و بی‌تفاوتی نیمی از مرگ است. (جبران خلیل جبران)
- کودکان مانند سیمان خیس هستند، هر چیزی که روی آن‌ها بیفتد، در آن‌ها تاثیر می‌گذارد. (هایم جینات)
- اگر می‌خواهید کودکان‌تان باهوش شوند، برایشان داستان بخوانید. اگر می‌خواهید باهوش‌تر شوند، برایشان داستان بیشتری بخوانید. (آلبرت انیشتین)

در بخشی از کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق می‌خوانیم:

ما به واسطه زندگی در عصر اطلاعات و ارتباطات در معرض سیل عظیمی از اطلاعات قرار داریم و برای انجام ساده‌ترین امور مانند خرید یک وسیله جدید، زمان زیادی را صرف پرس‌و‌جو و تحقیق می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. حال نکته قابل تامل این است که در مورد مسائل خیلی مهم‌تر و حساس‌تر مانند فرزندآوری و فرزندپروری خیلی ساده‌تر و اغلب بدون آگاهی و اطلاعات لازم عمل می‌کنیم.

امروزه ما شاهد هستیم که بسیاری از زوج‌ها بدون هیچ برنامه‌ریزی و آمادگی بچه‌دار می‌شوند و تازه بعد از تولد نوزاد به دنبال راه‌حلی برای مشکلات خود می‌گردند. از طرفی عده‌ای باز هم فراتر رفته و به همان روش آزمون و خطا برای تربیت فرزندان خود ادامه می‌دهند و هیچ تلاشی برای رفع نواقص رفتاری خود نمی‌کنند. حتما شما هم با والدینی مواجه شده‌اید که در قبال اشتباهات و خطاهای خود می‌گویند: مگر چه اشکالی دارد؟ ما هم در قدیم به همین شیوه بزرگ شدیم و حالا هم هیچ مشکلی نداریم.

رایج بودن یک روش یا قدمت استفاده از یک روش به هیچ وجه به معنای درست و بی‌نقص بودن آن روش نیست. همان طور که نحوه‌ لباس پوشیدن، مهارت‌های اجتماعی و بسیاری از فاکتورهای زندگی در طول زمان دستخوش تغییر می‌شوند، شیوه‌های فرزند پروری هم باید با توجه به زمان تعدیل شوند.

فرض کنید زمین بزرگی در اختیار دارید. زمین را به دو قسمت تقسیم کرده و در اختیار دو کشاورز قرار می‌دهیم تا در آن کشاورزی کنند. هر دو کشاورز ادعا می‌کنند که می‌توانند به روش خود محصول خوبی را در اختیار شما قرار دهند. کشاورز اول بذرها را می‌کارد و بدون هیچ گونه مراقبتی زمین را به حال خود رها می‌کند. کشاورز دیگر ابتدا علف‌های هرز را نابود می‌کند، زمین را شخم می‌زند، بذرها را می‌کارد، به طور منظم آبیاری می‌کند و از آفت‌کش استفاده می‌کند. پس از مدتی زمین‌ها سبز می‌شوند. کشاورز‌ها محصولات را جمع‌آوری می‌کنند. درصدی از محصولات کشاورز اول سالم هستند و مقدار زیادی از بذرها امکان رشد نداشتند و در بین علف‌های هرز نابود شدند و بقیه محصولات هم آفت زده هستند. کشاورز دوم هم محصولات سالم و با کیفتی را برداشت می‌کند. در فرزندپروری هم دقیقا با چنین شرایطی روبرو هستید. شما دو راه در پیش دارید یا باید از ابتدا به یک سری از سختی‌ها تن در دهید و کودک را درست پرورش دهید که در این ‌صورت بعد از سن هفت یا هشت سالگی کودک دیگر در مسیر درست قرار می‌گیرد و شما فقط در مواقع لازم او را راهنمایی می‌کنید و یا این‌که روش راحت را پیش بگیرید و کودک را به حال خود رها کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار ناشر
مقدمه
فصل اول: فرزندپروری به سبک والدین ژاپنی
تفاوت کودکان ژاپنی
سبک فرزندپروری در ژاپن
نتیجه فرزندپروری به سبک ژاپنی
خودشناسی چیست؟
اهمیت همدلی و همکاری در ژاپن
کدام سبک بهتر است؟
انعطاف پذیری کودکان ژاپنی
قدرت هنوز
نظم و مقررات ژاپنی‌ها
تکنیک‌های کاربردی نظم‌دهی به کودکان
استقلال کامل کودکان ژاپنی
احترام به بزرگسالان
غرور
صبر و تحمل
ناز و نوازش
اهمیت طبیعت
تشویق به شیوه درست
ادب و تربیت
در مورد کودک خود با دیگران صحبت نمی‌کنند
ظرف غذای مخصوص کودک
سیستم آموزشی ژاپن
ادب قبل از آموزش
نظافت مدرسه
غذای مدرسه
خطاطی و شعر
یونیفرم مدرسه
فصل دوم: کودکان خلاق
پرورش کودکان خلاق
رنگ‌های بی‌نام
آموزش نیمکره راست مغز
روش شیچیدا و هگورو چگونه است؟
فلسفه شیچیدا چیست؟
برنامه شیچیدا چیست؟
چهار روش برای تقویت نیم کره راست مغز
متد سنتی و متد آموزش نیم کره راست
چطور به کودک آموزش دهیم؟
پنچ نکته مهم درآموزش به کودکان
موزیک آلفا
تمرینات چشمی
بازی تصور کردن
فلشکارت
اصل تاشیستوسکوپ
تاشیستوسکوپ چیست؟
بازی حافظه ماندالا
داستان زنجیره‌ای
تندخوانی
آموزش حافظه تصویری
تمرین تصویرسازی ذهنی
آموزش نیمکره راست و پیشرفت تکنولوژی
پیشرفت تکنولوژی چه مزایایی برای آموزش نیم کره راست دارد؟
مزایای کتاب‌های الکترونیکی
چیزهای که والدین باید بدانند
فصل سوم: سبک‌های فرزندپروری
تئوری دلبستگی
انواع دلبستگی
والدین آگاه
حمایت پدر از مادر
هماهنگی والدین
اشتباهات رایج فرزندپروری
بوسیدن نوزاد
ترس از غریبه‌ها
بغلی شدن نوزاد
پرتاب کودک به هوا
برچسب زدن به کودک
خرید بیش از حد اسباب بازی
کودکان بی‌آرزو
الگوی عملی باشید
مقایسه ممنوع
شب مهمانی رفتن بدون پدر و مادر ممنوع
افراط و تفریط والدین در زمینه آموزش به کودک
اهمیت یادگیری زبان
هوش کلامی
تقویت هوش کلامی
سبک‌های مختلف فرزندپروری
سبک مستبدانه
سبک سهل‌گیرانه
سبک طردکننده
سبک مقتدرانه
سبک فرزندپروری شما چیست؟
رفرنس
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اودیسه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-7525-47-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

09140100577
۱۴۰۲/۱۰/۴
امروز ژاپن رو به عنوان یک کشور صنعتی فوق پیشرفته می‌شناسیم در چنین جامعه‌ای آنچه که به فنا خواهد رفت روابط خانواده است وارزش‌های خانوادگی که باید افراد به آن پایبند باشند اما برخلاف تصور در ژاپن روابط مستحکم‌تر باقی می‌ماند و قوانین صنعتی و سرمایه داری بر آن‌ها فرق دارد.
علت این امر پایبندی به و
ژاپنی‌ها اصول اخلاقی خانواده است و کشور خودشان، یک ژاپنی می‌گوید اول من بعد خانواده بعد همسایگانم شهرم و کشورم. چون این زیر بنای محکمی جز با تربیت خانوادگی و �بیت فرهنگی امکان‌پذیر نیست و این تربیت در خانه و مدرسه و در مدرسه و خانه توامان ایجاد می‌شود کتاب حاضر کتابی است نه چندان کامل اما در نوع خودش کم نظیر که جان کلام را میرساند. خواندن این کتاب را حتما و خصوصا به مربیان فرهنگی کشورم توصیه میکنم.
عادل آتشین
۱۴۰۱/۳/۳۱
ژاپن یکی از جوامع موفق و پیشرو در کل دنیاست و این مهم توسط کودکان سالهای قبل که با اصولی ارزشمند به بزرگسالان امروز بدل گردیده‌اند و این مهم را رقم زده‌اند، بوجود آمده، جالبی این متد ساده بودن و قابل بکارگرفته شدن بدون چالش توسط والدین میباشد که به راحتی میتوان آن اصول را به شرایط شخصی وفق و بومی و اجرا نمود
فاطمه سعیدی
۱۴۰۲/۳/۱۲
فرزند بزرگترین موهبتی هست که خدا به انسان میده یه فرصت بی نظیر برای تربیت یک انسان بی نظیر تو صیه میکنم این کتاب و سایر کتاب‌های تربیت کودک رو مطالعه کنید
raheb
۱۴۰۲/۳/۲
کتاب خوبیه ولی انتظار داشتم مثال و روش‌های رفتار با کودک بیشتری با مطالعه‌اش عایدم بشه بیشتر حالت کلی گویی داشت
ali shahbeaki
۱۴۰۱/۵/۲۰
این کتاب کپی از اینترنت هست و مطالب تکراری که اکثرا شنیده ایم. ارزش یکبار خواندن هم ندارد
هانیه پیران
۱۴۰۱/۵/۹
خیلی چیزای خوبی داشت البته یه سری مورد هاش در جامعه ایران کاربرد نداشت ولی ارزش مطالعه داشت
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۵/۱۴
از این کتاب راضی بودم ولی خب در مقوله فرزندپروی باید کتاب‌های بسیاری خواند
ابراهیم حیدری
۱۴۰۱/۱۱/۵
برای شروع خواندن کتاب تربیت کودکان، این کتاب میتونه گزینه خوبی باشه
hamed salimipour
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب خوب و کاملی هست
خواندن آنرا به تمام والدین توصیه می‌کنم
باران منصوری
۱۴۰۱/۳/۲۶
برای والدینی که کودک زیر 3سال دارن توصیه میکنم تهیه کنن و راهکارهارو عملی کنن
حسین
۱۴۰۲/۳/۹
مفهومی هست تاثیرگزار
sam cr7
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
کتاب خوبی بود اما خیلی جامع نبود
میثم مجیدی
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
توصیه میکنم این کتاب و حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق

برای دریافت کتاب رمز والدین ژاپنی در پرورش کودکان خلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.