معرفی و دانلود کتاب زندان ثمربخشی

عکس جلد کتاب زندان ثمربخشی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندان ثمربخشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندان ثمربخشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندان ثمربخشی

بشری صدقی شامیر در کتاب زندان ثمربخشی، یکی از آفت‌های رایج زندگی معاصر را نشان می‌دهد و راه برون‌رفت از آن را نیز به شما می‌آموزد. ذهنیت ثمربخشی، برابر دانستن ارزش افراد با میزان ثمربخشی ایشان و نتایج ویرانگر این نوع از طرز تفکر، موضوعاتی هستند که به‌طور مفصل در این کتاب روان‌شناختی مطرح و بررسی شده‌اند. رهایی از دام ثمربخشی و تحول نگرشتان نسبت به توانایی‌هایتان، پس از مطالعه‌ی این کتاب خواندنی امکان‌پذیر خواهد بود.

درباره‌ی کتاب زندان ثمربخشی

یکی از مشکلاتی که امروزه به‌طور گسترده گریبان انسان‌های مدرن را گرفته و مشکلات روحی فراوانی را برایشان به همراه آورده، پروداکتیو بودن یا ثمربخشی سمی است! به این معنا که انسان‌ها، میزان ارزشمندی خود یا اطرافیانشان را با ثمربخش بودنشان می‌سنجند. به‌ عبارت دیگر، انسان‌ها سعی دارند به شکل افراطی در حال پویایی و تکاپو باشند، بدون این‌که اعتراف کنند نیاز به استراحت دارند یا لازم است دست از کار بکشند و کمی به فکر خودشان باشند. خب، باید بگوییم نتیجه‌ی چنین رویکردی چیزی جز فرسودگی روحی و جسمی انسان‌ها نخواهد بود. برای این‌که با این معضل، ابعاد وسیع آن و نتایج مخربش بیشتر آشنا شوید، خواندن کتاب زندان ثمربخشی، انتخاب خوبی خواهد بود. بشری صدقی شامیر در این کتاب حوزه‌ی روان‌شناسی، مفهوم پروداکتیو و مصادیق آن را برایتان شرح می‌دهد.

نویسنده کتاب حاضر را با بیان تجربیات خود آغاز می‌کند. تجربیاتی که چندان خوشایند نیستند اما هم برای نگارنده عبرت‌آموز بوده‌اند و هم می‌توانند برای شما آموزنده باشند. بشری صدقی شامیر هنگامی که همه‌ی همکلاسی‌هایش مشغول آماده‌سازی خود برای کنکور بودند، تصمیم داشته با رعایت یک برنامه‌ی درسی سفت و سخت و پایبندی به آن، یکی از رتبه‌های برتر کنکور شود. با این حال، بدون این‌که انتظارش را داشته باشد، زیر فشار درس‌ها و برنامه‌ی درسی‌اش، کمر خم می‌کند! در حقیقت، مشکلات جسمی به سراغش می‌آیند و او را از رسیدن به هدفی که برایش تلاش می‌کرده، بازمی‌دارند. همین تجربه‌ی تلخ، انگیزه‌ای می‌شود برای این‌‌که نویسنده به سراغ ریشه‌یابی مشکل خود برود و در این راه با یکی از معضلات دنیای کنونی نیز آشنا شود.

مؤلف کلیه‌ی مطالب این کتاب کم‌حجم را در هشت فصل یه خوانندگان ارائه کرده است. فصل اول آن، شامل تجربیاتی است که نویسنده از سر گذرانده و خواندن آن می‌تواند نکته‌های مهمی را به مخاطبان بیاموزد. ذهنیت ثمربخش و چگونگی آن، موضوع بخش دوم است. تعاریفی که در این بخش مطرح شده‌اند، موضوع اصلی موردبحث را برای مخاطبان روشن می‌سازند. آسیب‌هایی که ذهنیت ثمربخش با خود به همراه می‌آورد، در سومین بخش کتاب زندان ثمربخشی بیان و بررسی شده‌اند. ارتباط میان ذهنیت ثمربخش و فرهنگ‌ها در بخش چهارم مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. خوانندگان در این بخش با ریشه‌های فرهنگی ثمربخشی در جهان معاصر آشنا می‌شوند. برای درک بهتر موضوع، بشری صدقی شامیر در بخش پنجم کتاب، نمونه‌ها و مصادیق عینی ثمربخشی و پیامدهای آن را برای خوانندگان ترسیم می‌کند.

در بخش ششم راه‌کارهایی برای عبور از بن‌بست ثمربخشی و رهایی از اعتیاد به آن ارائه شده است. استثنائات و ممنوعه‌های مربوط به ثمربخشی در بخش هفتم، مطرح شده‌اند. صفحات پایانی کتاب نیز سخنان آخر نویسنده را شامل می‌شوند.

اگر احساس می‌کنید شما هم در زندگی شخصی یا کاری خود با ذهنیت ثمربخشی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، قبل از این‌که به خودتان آسیب‌های جدی وارد کنید، بهتر است هرچه زودتر با کتاب زندان ثمربخشی همراه شوید تا هم دیدگاه خود را نسبت به زندگی و توانایی‌هایتان دگرگون کنید، هم روش‌هایی را برای پرهیز از نگرش ثمربخشی بیاموزید. بشری صدقی شامیر تا پایان این مسیر در کنار شما خواهد بود.

چاپ و نشر این کتاب را انتشارات اودیسه به انجام رسانده است.

کتاب زندان ثمربخشی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از دنبال‌کنندگان کتاب‌های خودسازی و موفقت هستید و دوست دارید مطالبی را درباره‌ی برنامه‌ریزی و نحوه‌ی مدیریت زمان بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر مطالعه‌ی کتاب زندان ثمربخشی را آغاز کنید، چرا که بدون شک، تحولی اساسی در بینش و رویکرد شما نسبت به این موضوعات ایجاد می‌کند.

در بخشی از کتاب زندان ثمربخشی می‌خوانیم

اگر در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی، عبارات کلیدی مرتبط به پول، کسب و کار، موفقیت، کارافرینی و غیره را جستجو کنید، احتمالا با اینگونه توصیه‌ها و شعارها مواجه می‌شوید. "راحتی، مرگبارترین داروی بشر است، راحتی یعنی از وضعیت معمولی خودمان راضی باشیم"، " بدون لحظه‌ای استراحت تلاش کنید، بعد از مرگ قرار است بخوابیم"، " خیلی مراقب باش، فقط دو روز تنبلی می‌تواند نتیجه دو ماه انضباط و تلاشت را نابود کند، مراقب باش".

یکی از محتواهای دردناکی که چندی پیش خواندم، مطلب مربوط به دختری، دانشجوی دکترا بود که اظهار داشت، وقتی جمعه‌ها استراحت می‌کند، احساس بدی دارد. پس تصمیم میگیرد هرگز استراحت نکند و به این تصمیم خود افتخار می‌کرد. #زندگی_بدون_ترمز #استراحت_ممنوع. مهم نیست که این خانم عزیز، واقعا در حال تلاشی دردناک برای دریافت مدرک دکترایش بوده یا صرفا برای دریافت دوستان مجازی بیشتر، در حالی که روی تخت دراز کشیده و دستش از نگه داشتن موبایلش خشک شده، از روی بی‌حوصلگی، محتوایی ساختگی ارسال کرده است. مهم اینست که بی‌آنکه بدانیم، خودآزاری را به هنجار تبدیل می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

داستان من و ثمربخشی
تعریف ذهنیت ثمربخش
مضرات ذهنیت ثمربخش
ذهنیت ثمربخش و فرهنگ‌ها
مثال‌های عینی ذهنیت ثمربخش
راه‌حل تنظیم اعتیاد به ثمربخشی
استثنائات و ممنوعه‌ها
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندان ثمربخشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اودیسه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-5211-30-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندان ثمربخشی

Arash
۱۴۰۳/۲/۲
سلام لزوما در مورد همه صدق نمیکنه؛ و این عقیده متضاد واقعیته؛ اما در مورد اشخاصی که اعتیاد به کار دارن گاهی مفید میتونه باشه...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندان ثمربخشی

برای دریافت کتاب زندان ثمربخشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.