معرفی و دانلود کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان

عکس جلد کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان
قیمت:
۳۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان

فلاش‌بکی به قبل از خلقت، شاید این بار خدا تصمیم دیگری گرفت... کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان، مجموعه اشعار گروس عبدالملکیان شاعر جوان ایرانی است که در قالب شعر نو سروده شده‌اند. این اثر ذیل مجموعه‌ی جهان تازه‌ی شعر به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان

از میان تردیدها و درنگ‌ها به سطرهای مانده در سکوت می‌رسیم، به آن سوی شیشه‌ها به کنار درخت قدیمی، آنجا که پرنده‌ی صلح مدت‌هاست در دروغ‌های شاعرانه گم شده... کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان، عنوان هشتاد و چهارمین کتاب از مجموعه‌ی جهان شعر تازه است که اشعار گروس عبدالملکیان در آن به چاپ رسیده. اثر پیش رو دربرگیرنده‌ی منتخبی از سروده‌های این شاعر جوان در قالب شعر نو است که به سال‌های 1381 تا 1384 باز می‌گردد. این کتاب همچنین حاوی برخی از اشعاری‌ست که به چند زبان ترجمه شده و در قالب گزیده اشعار گروس عبدالملکیان، در کتاب‌ها و نشریات معتبر خارجی به چاپ رسیده‌اند.

کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان توسط نشر چشمه به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به شعر معاصر ایران و آثار گروس عبدالملکیان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جهان تازه شعر

جهان تازه شعر عنوان مجموعه‌ایست که نشر چشمه تا کنون بیش از صد جلد آن را منتشر کرده و دربرگیرنده‌ی سروده‌های شاعران معاصر است. این مجموعه سبک‌های شعری گوناگونی را شامل می‌شود و آثار شاعران مختلف در قالب غزل، شعر نو، شعر سپید و دیگر قالب‌های شعری در کتاب‌های این مجموعه به چاپ رسیده‌اند. «نم‌نم بارانم»، «به میچکا که روز و شب‌ها پشت پنجره‌ام بود» و «مخالف‌خوانی» ازجمله کتاب‌های منتشر شده در مجموعه‌ی جهان تازه شعر هستند.

کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات معاصر ایران و دوستداران اشعار گروس عبدالملکیان، از مطالعه‌ی کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان لذت خواهند برد.

با گروس عبدالملکیان بیشتر آشنا شویم

گروس عبدالملکیان شاعر و مدرس ایرانی زاده‌ی 1359 در تهران است. به واسطه‌ی شاعر بودن پدرش (محمدرضا عبدالملکیان) از دوران کودکی به شعر علاقه‌مند شد. یازده سال بیشتر نداشت که دست به قلم شد و اولین شعرهایش در مجلاتی مانند کیهان بچه‌ها و سروش نوجوان انتشار یافتند. از بیست سالگی به بعد شعر را به صورت جدی‌تر دنبال کرد و بعضی از اشعارش در مجلات تخصصی دهه‌ی هفتاد به چاپ رسیدند.

گروس عبدالملکیان اولین کتاب خود را با عنوان پرنده‌ی پنهان در سال 1381 به چاپ رساند و در طول دوران فعالیتش، موفق شده جوایزی مانند جایزه‌ی شعر امروز ایران و جشنواره‌ی سراسری شعر جوان را به خود اختصاص دهد. وی همچنین یک بار نامزد دریافت جایزه‌ی پن آمریکا شد. آثار او به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و چند زبان دیگر ترجمه شده‌اند و در نشریات معتبری مانند نیویورک تایمز، یوروپ و لیریک لاین به انتشار رسیده‌اند. «پذیرفتن» و «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند» نام دو کتاب دیگر از گروس عبدالملکیان هستند. آلبوم صوتی «خرده‌های تاریکی» نیز با صدای شاعر منتشر شده که شامل گزیده‌ای از شعرهای اوست.

در بخشی از کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان می‌خوانیم

من مُرده‌ام
و این را فقط
من می‌دانم وُ تو
که چای را تنها در استکان خودت می‌ریزی
خسته‌تر از آنم که بنشینم
به خیابان می‌روم
با دوستانم دست می‌دهم
انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است
گیرم کلید را در قفل در بچرخانی
دلت باز نخواهد شد!
می‌دانم
من مُرده‌ام
و این را فقط من می‌دانم وُ تو
که دیگر روزنامه را با صدای بلند نمی‌خوانی

فهرست مطالب کتاب

رنگ‌های رفته‌ی دنیا: شعرهای 1381 تا 1384
فلاش‌بک
بدون نام
تردیدها و درنگ
طرح 1
پازل
آجرها
نقطه‌ی سیاه
اتاق
کدام پل
خرابه‌ها
یک ترجمه از خودم
انتقام
جهنم و جیب‌های پاره
ابهام قفل
کوچ
بازی
سطرهای مانده
طرح 2
مورچه
فال
آواز مِه
افتادن
سکوت
آن‌سوی شیشه‌ها
دلتنگی در فنجان
درخت قدیمی
لحظه‌های ما
کافه
طرح 3
پرنده‌ی صلح
قلم‌مو
مِه
خواب این خنجر
دروغ‌های یک شاعر
مانده‌ام چه کنم؟
ماهیان خاک
ادامه‌ی تصویر
گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان: شعرهای 1375 تا 1380
نُت گم‌شده
حکایت
آن‌گونه
تولد
بر صندلی راحتی
دریچه‌ی روشن
فراموشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-600-229-452-4
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان

برای دریافت کتاب رنگ‌های رفته‌ی دنیا و گزیده‌ای از پرنده‌ی پنهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.