معرفی و دانلود کتاب رهبر هوشمند: هفت راز اینکه چطور دیگران را رهبری کنید و از خود میراثی ارزشمند بر جا بگذارید

عکس جلد کتاب رهبر هوشمند: هفت راز اینکه چطور دیگران را رهبری کنید و از خود میراثی ارزشمند بر جا بگذارید
قیمت:
۶۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبر هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبر هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبر هوشمند: هفت راز اینکه چطور دیگران را رهبری کنید و از خود میراثی ارزشمند بر جا بگذارید

جان میتون در کتاب رهبر هوشمند هرآنچه را برای تبدیل شدن به الگو و رهبری توانمند و لایق نیاز دارید، در اختیارتان می‌گذارد. این کتاب بر اساس پژوهش‌های نویسنده در طول دهه‌ها کار به‌عنوان روان‌شناس سازمانی و مربی مدیریت نگاشته شده است.

درباره‌ی کتاب رهبر هوشمند

وقتی به کلمه‌ی «رهبر» فکر می‌کنید، چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟ شاید فردی قدرتمند یا الهام‌بخش را تصور کنید؛ یک آدم مشهور یا کسی که شخصاً می‌شناسیدش، یا شاید حتی به خودتان فکر کنید. یک رهبر می‌تواند کسی باشد که همیشه یک ‌قدم از دیگران جلوتر به نظر می‌رسد.

جان میتون (John Mattone)، یکی از اساتید معتبر رهبری در جهان است و در کتابِ رهبر هوشمند (The Intelligent Leader)، حکمت‌هایش را با ما در میان گذاشته. او چارچوبی متقاعدکننده و الهام‌بخش برای رهبران ارائه می‌دهد و آن‌ها را در مسیر چالش‌ها و موفقیت‌های رهبری، هدایت می‌کند. در سرتاسر این کتاب و با آموختن هفت راز، بینش‌های تازه و رویکردها و راهنمایی‌هایی عملی خواهید یافت که به شما کمک می‌کند رهبر بهتر و البته انسان بهتری باشید.

یکی از چیزهایی که رویکرد کتاب رهبری هوشمند را منحصربه‌فرد می‌کند کار روی ابعاد درونی برای توسعه‌ی ظرفیت‌های رهبری است. برای دستیابی به نتایجی که اغلب رهبران به دنبال آن هستند -چیزهایی مثل بهبود عملکرد، پیشرفت در مسیر شغلی، موفقیت شخصی و سازمانی، و بر جای گذاردن میراثی ارزشمند از خود- رهبران باید جرئت نگاه کردن به درون خود را پیدا و بعد شروع کنند به درک چیزهایی که نبض آن‌ها را در اختیار گرفته است. بعد از این، هرکسی می‌تواند نور درون خودش را طوری رها سازد که در همه‌ی ابعاد زندگی‌اش پرتوافکن شود. جان میتون در کتاب رهبر هوشمند این نگاه عمیق را واکاوی می‌کند.

رهبری می‌تواند شکل‌های زیادی به خودش بگیرد و به روش‌های متفاوتی نگریسته شود. بااین‌حال، پیدا کردن یک رهبر حقیقی مثل یافتن یک گوهر ‌نایاب است. هرچند ایده‌ی رهبر بودن مردم را به هیجان می‌اندازد، افراد معمولاً بیشتر به کارهایی که رهبر بودن می‌تواند برایشان انجام دهد علاقه دارند. شاید دنبال قدرت، کنترل، ثروت، ستایش یا موقعیت بهتر هستند. اما رهبران واقعی کسانی هستند که رهبری را فقط یک منفعت شخصی برای خودشان نمی‌دانند، بلکه آن را ضرورتی برای دیگران می‌بینند.

معرفی و دانلود کتاب رهبر هوشمند

به همین دلیل تعریف موردنظر جان میتون از رهبری، که البته در فرهنگ لغت‌ها هم پیدا می‌شود این است: «نمونه‌ای برای دیگران که از آن پیروی کنند.» یک مشخصه‌ی تعیین‌کننده‌ی برخی از بزرگ‌ترین رهبران این است که آن‌ها زندگی خود را بر اساس نیاز دیگران طراحی می‌کنند. آن‌ها از اینکه افراد دوروبرشان به آن‌ها وابسته‌اند آگاهی دارند و زندگی‌شان را در این راستا مدل‌سازی کرده‌اند. به همین نسبت، این رهبران به دنبال این هستند که از مردم، انسان‌های بهتری بسازند. این همان راز غیر جذاب تبدیل‌شدن به یک رهبر واقعی است، آدم‌های زیادی نیستند که تمایل داشته باشند چنین مسئولیت عظیمی را بر عهده بگیرند. به زعم نویسنده‌ی کتاب رهبر هوشمند، این، ‌یکی از دلایل اصلی و ریشه‌ای بروز خلأ رهبری است که این روزها افراد زیادی در دنیای کسب‌وکار درمورد آن سخن می‌گویند.

اما جان میتون مخاطب را ناامید نمی‌کند. او درواقع چالش‌های تبدیل‌شدن به یک رهبر بزرگ را به‌مثابه‌ی یک فرصت ژرف می‌بیند. به عقیده‌ی او، بهترین رهبران، ضرورتاً آن‌هایی نیستند که از بدو تولد با نوعی موهبت به دنیا آمده‌اند، بلکه آن‌ها تصمیم گرفته‌اند این مسئولیت عظیمِ نمونه و الگو بودن برای دیگران را بپذیرند. به این ترتیب باید پوشیدن ردای رهبری را انتخابی دانست که هرکسی می‌تواند انجام دهد. رهبری عالی مهارتی است که می‌توان آن را توسعه داد؛ و این همان چیزی است که مفهوم رهبری هوشمند در پیرامون آن شکل‌گرفته است.

اگر شما کسی هستید که واقعاً می‌خواهید به‌عنوان ‌یک رهبر به تکامل بیشتری دست یابید و نیز با تبدیل ‌شدن به یک نمونه که دیگران از او پیروی کنند، کنار آمده‌اید، کتاب رهبر هوشمند به شما مسیر انجام این کار را نشان می‌دهد. این اثر با ترجمه‌ی علیرضا ولیان از سوی نشر ادیبان روز به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب رهبر هوشمند

  • جان در زمینه‌ی رهبری آدم بسیار مهمی است و این کتاب تازه‌اش یک مرجع عالی برای رهبرانی است که می‌خواهند یک گام در مسیر خود به پیش بروند. (دکتر پیتر چی)
  • اگر می‌خواهید به‌طور مؤثر دیگران را رهبری کنید، کتاب رهبر هوشمند از جان میتون، اثری است که حتماً باید یک نسخه از آن را داشته باشید. (برندا بنس)
  • رهبر هوشمند قلب موضوع توسعه‌ی رهبران را نشانه گرفته است. جان میتون در این کتاب، طرح یک بازی را برای همه‌ی مدیران در سراسر جهان پیشنهاد می‌دهد که به وسیله‌ی آن می‌توانند روش رهبری خود را توسعه و بهبود ببخشند. (برایان پاول)

کتاب رهبر هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای رهبران فعلی و مشتاقان رهبری در آینده است و مسیر ساده و دقیقی در اختیار همگان می‌گذارد تا با تبدیل شدن به رهبری الهام‌بخش، از دیگران نیز انسان‌هایی بهتر بسازند.

در بخشی از کتاب رهبر هوشمند: هفت راز اینکه چطور دیگران را رهبری کنید و از خود میراثی ارزشمند بر جا بگذارید می‌خوانیم

افتخار و غرور یک شمشیر دولبه است. از یک‌سو، می‌تواند موجب خودخواهی و لج‌بازی شود و شما را به انسانی تبدیل کند که کار کردن با او واقعاً دشوار است. از سوی دیگر نتیجه‌ی طبیعی انجام درست کارها و رسیدن به موفقیت است، به‌خصوص اگر پس از تلاش و تعهد بسیار به‌ دست‌ آمده باشد. در ذهنیت وظیفه‌مدار، بیشتر دوست داریم به دیگران افتخار و مباهات کنیم تا خودمان. هرچقدر خودتان را بیشتر در قالب یک بافتار بزرگ و بزرگ‌تر ببینید، بیشتر خودتان را با آن بافتار بزرگ‌تر هویت‌یابی می‌کنید. درنتیجه به آن کل بزرگ‌تر افتخار خواهید کرد. مثلاً به خانواده‌ی خودتان فکر کنید. وقتی فرزندانتان به موفقیتی دست می‌یابند، شما احساس مباهات می‌کنید. همین اتفاق درمورد تیمی که شما هم بخشی از آن هستید، می‌افتد. می‌خواهم بگویم این نوع از افتخار، که ناشی از یک تلاش جمعی است، خیلی بیشتر از مباهات فردی (حتی اگر همان اندازه مهم باشد) قدرتمند است و شما را ارضاء می‌کند.

کمی وقت بگذارید و آن «کل‌های بزرگ‌تر» را، که به شما احساس غرور و افتخار می‌دهند، در نظر بگیرید. آیا می‌توانید موفقیت‌های خاصی را برشمرید که توسط سایر اعضای گروه‌هایی که شما هم عضو آن بوده‌اید، به‌ دست‌ آمده، اما شما هم از آن بابت احساس مباهات کرده‌اید؟

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
مقدمه: تقاضا برای عمیق شدن
فصل اول: شناخت خویشتن
فصل دوم: متفاوت فکر کردن و بزرگ فکر کردن
فصل سوم: تصمیم برای آسیب‌پذیر بودن
فصل چهارم: ذهنیت خودمحق‌پندار در برابر ذهنیت وظیفه‌مدار
فصل پنجم: اهرمی‌کردن موهبت‌ها و پر کردن خلأها
فصل ششم: جسارت لازم برای اینکه با افتخار، اشتیاق و دقت اقدام کنید
فصل هفتم: حاضر بودن در لحظه‌ی اکنون و هوشیار بودن
فصل هشتم: اصلاح مسیر
فصل نهم: مسئله فقط درمورد شما نیست، رابطه‌ی جدایی‌ناپذیر میان رهبری و فرهنگ
فصل دهم: جمع‌بندی: پارادوکس تغییر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبر هوشمند: هفت راز اینکه چطور دیگران را رهبری کنید و از خود میراثی ارزشمند بر جا بگذارید
نویسنده
مترجمعلیرضا ولیان
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-615683-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبر هوشمند

مارال محمدپور
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
عالی بود و انرژی بخش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رهبر هوشمند

برای دریافت کتاب رهبر هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.