معرفی و دانلود کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات

عکس جلد کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات
قیمت:
38400 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات

درباره روابط عمومی چه می‌دانید؟ کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات از یونس شکرخواه، مجموعه‌ای از مقالات و نوشته‌های این شخصیت علمی و اثرگذار است. این کتاب سودمند بر پایه بینش‌ها و تجربه سال‌ها فعالیت نویسنده در حوزه رسانه تالیف شده و می‌تواند نگاه شما را نسبت به حوزه روابط عمومی تغییر دهد.

درباره کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات:

اثری که پیش رو دارید منتخب مقالات یونس شکرخواه با محوریت روابط عمومی الکترونیک و تبلیغات است. کتاب روابط عمومی از زاویه ارتباطات، اثر جامعی است که به تعریف مفاهیم مهم، الزامات و ضروریات فعالیت در این حوزه می‌پردازد و اطلاعاتی گسترده و دقیق در اختیارتان قرار می‌دهد. اما چرا باید درباره این حوزه کتاب بخوانیم؟ آیا هر کدام ما به نوعی با روابط عمومی شرکت‌ها، صدا و سیما و انواع وبسایت‌های خبری در ارتباط نیستیم؟

شکی نیست که دنیای امروز ما، بر مدار محتوا می‌چرخد. اخبار، فیلم‌ها، تبلیغات تلویزیونی و حتی قطعات موسیقی هرکدام محتوایی هستند که از شاهراه رسانه به ما منتقل می‌شوند.‌ اگر ما تنها در جایگاه شنونده و بیننده در معرض رسانه قرار بگیریم پس تنها یک مصرف‌کننده هستیم، مانند شخصی که به رژیم غذایی خود توجه ندارد و هر خوراکی را مصرف می‌کند. با این حساب، محتوای رسانه برای روح و افکار ما در جایگاه غذاست و دانشی که شکرخواه در این کتاب به مخاطب تقدیم می‌کند برای درک واقعیت آنچه مصرف می‌کنیم ضروری است.

کتاب روابط عمومی از زاویه ارتباطات به دلیل دربرگرفتن مقالات علمی دکتر شکرخواه و همچنین ترجمه چند مقاله جهانی از تنوع محتوایی بالایی برخوردار است. با اینکه اولین چاپ کتاب به سال 1393 برمی‌گردد، مطالب آن همچنان کاربردی و آموزنده هستند و شما را با مقدمات ضروری این رشته آشنا می‌کنند. بعد از شناخت مفاهیم پایه، شما می‌توانید با استفاده از مباحث علمی مطرح شده، درکی عمیق‌تر از دنیای رسانه به دست آورید و در نتیجه با پیام‌های دیداری و شنیداری مختلفی که هر روز در معرضشان هستید، آگاهانه‌تر برخورد کنید.

کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر برای افزایش اطلاعات دانشجویان رشته روابط عمومی و ارتباطات و سایر افراد علاقه‌مند به این حوزه بسیار مفید است.

با یونس شکرخواه بیشتر آشنا شویم:

یونس شکرخواه، نامی آشنا برای اهالی ارتباطات و روزنامه‌نگاری است. او که به عنوان یکی از پیشگامان در رشته روزنامه‌نگاری و روابط عمومی شناخته می‌شود، برای اولین‌بار ایده روزنامه‌نگاری الکترونیک را در ایران مطرح کرد و در سه سال ابتدایی فعالیت موسسه جام جم، وظیفه سردبیری آن را به عهده داشت. شکرخواه همچنین با راه‌اندازی همشهری آنلاین، فصل جدیدی را در این حوزه آغاز کرد و بار دیگر توانایی خود در ایده‌پردازی و نوآوری را به جامعه علمی ایران ثابت کرد.

در بخشی از کتاب روابط عمومی از زاویه ارتباطات می خوانیم:

از آنجا که انواع رسانه‌های دیجیتال برای ذخیره اطلاعات (متن، صدا، تصویر، سیگنال تلویزیونی و غیره) از یک شیوه استفاده می‌کنند، رسانه‌های متفاوت از انعطاف بالقوه‌ای برخوردار شده‌اند. مجموعه‌ای از آهنگ‌ها را می‌توان در یک فایل کامپیوتری ذخیره و با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به دلخواه در آنها تغییراتی ایجاد کرد و در عین حال می‌توان برای تامین دسترسی همگانی به این مجموعه موسیقی، آن را در سایت اینترنتی مشخصی گذاشت.

نکته دیگر این است که بازسازی و تکثیر کامل و بی‌عیب و نقص اطلاعات دیجیتال نیز امکان‌پذیر است؛ چرا که داده‌های دیجیتال بر خلاف داده‌های آنالوگ کاملاً در قالب صفر و یک و به شکل توالی‌های تکرارشونده قابل ذخیره شدن هستند. اما همین سهولت تکثیر اطلاعات دیجیتال، در میان شرکت‌های دست‌اندرکار تولید داده‌های دیجیتال که در عین حال به دنبال سودآوری هرچه بیشتر هستند، نگرانی‌هایی را دامن زده است.

امکان کپی کردن این اطلاعات و از جمله کپی یک آلبوم موسیقی یا یک فیلم سینمایی با اهداف چنین شرکت‌هایی مغایرت دارد و این امور در حالی به وقوع می‌پیوندند که خود این شرکت‌ها به دنبال دیجیتال‌سازی کل یک فرهنگ هستند. طرح موضوع انعطاف رسانه‌های دیجیتال و سازگاری این رسانه‌ها با یکدیگر تا حد زیادی به افسانه شبیه است و حتی می‌توان گفت گاه چیزی جز ابزار بازاریابی نیست.

شرکت‌هایی که در عرصه فناوری‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند، برای ایجاد رقابت، استانداردهای خاص خود را از جمله در سیستم‌های ذخیره داده‌ها و یا در نرم‌افزارهای پردازش تصاویر به کار می‌گیرند و در این حیطه هرگز با یکدیگر همکاری نمی‌کنند؛ بنابراین، کاربران مجبور می‌شوند به جای شرکت در یک جهان واحد دیجیتال در دنیای دیجیتال خاص یک شرکت به سر ببرند.

جالب این است که وقتی پای بازاریابی برای همین شرکت‌ها به میان می‌آید، به جای بحث انعطاف و سازگاری تجهیزات دیجیتال با یکدیگر، هر شرکت با استفاده از عبارات و شعارهای اتوپیایی دنیای واحد، به تبلیغ کالاهای خود می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب

از سربازی تا ژنرالی؛ از روزنامه سربی تا آنلاین
آشنایی با ریشه‌های انقلاب ‌جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی
ارتباطات دیجیتال چیست؟
سواد رسانه‌ای چیست؟
روابط عمومی دیجیتال چیست؟
انفجار بزرگ خاموش: دیجیتال شدن روابط عمومی‌
روابط عمومی مدرن: رسانه‌ای‌تر و گلوبال‌تر
نوآوری چطور اشاعه می‌یابد؟
آشنایی با الزامات و اهداف شبکه‌ای شدن
دارایی‌های دیجیتال چگونه مدیریت می‌شوند؟
بازاریابی چیست؟
روش‌های عمده در تبلیغات چیست؟
تبلیغات سینمایی و تلویزیونی چیست؟
تبلیغات بیرون از خانه چیست؟
تبلیغات در نقطه خرید چیست؟
چرا و چطور هدیه می‌دهند؟ 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیمای شرق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-600-6628-17-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
38400 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات

برای دریافت کتاب روابط‌ عمومی از زاویه ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.