معرفی و دانلود کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

عکس جلد کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف‌های از پیش تعیین شده‌ای ساماندهی شده‌اند. در کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اثر مجتبی صبوری، پشت‌پرده این شبکه‌ها بررسی شده است.

شبکه‌هایی که اگر چه سبک و سیاق برنامه‌هایشان متفاوت است اما همگی آنها علیرغم اختلافات ظاهری و جزئی یک هدف را دنبال می‌کنند. در این راستا در کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، ابتدا شبکه‌های فارسی وان، من و تو، بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکای فارسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. سپس پشت‌صحنه شبکه‌های فارسی زبان به ظاهر مذهبی مانند: شبکه نور، وصال، کلمه، فدک، اهل بیت و ... واکاوی شده است. در نهایت نیز به پشت صحنه شبکه نجات و شبکه محبت که جزء شبکه‌های فارسی زبان مسیحی هستند، پرداخته شده است.

قرنی که در آن قرار داریم، دوران انفجار ارتباطات و عصر تسلط بی‌چون و چرای رسانه‌ها بر زندگی انسان‌هاست. بدون شک برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی موفق شده‌اند افکار و عقاید برخی انسان‌ها را دست‌خوش تغییر سازند.

رسانه در انتقال پیام‌ها، نوعی اولویت یا برجسته‌سازی به‌وجود می‌آورد و با برجسته ساختن برخی از موضوعات می‌توانند بر اطلاعات افراد تأثیر بگذارند. به عبارت دیگر، رسانه‌ها اگرچه نمی‌توانند تعیین کنند که مخاطبان چه‌طور بیندیشند، اما می‌توانند تعیین کنند که درباره چه بیندیشند.

وسایل ارتباط جمعی در هر جامعه‌ای، فرهنگ ویژه‌ای را برای مردم آن به وجود می‌آورد که جایگزین فرهنگ، ایدئولوژی و ارزش‌های خانواده و جامعه آن‌ها می‌شود. در این میان ماهواره، از جمله رسانه‌های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می‌آید. این ابزار، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، قادر است پیام‌های تصویری را به دورترین نقاط منتقل کند و تعداد بی‌شماری از افراد را در سراسر دنیا مورد خطاب قرار دهد و ساختارهای ارزشی آن‌ها را تقویت و یا دگرگون سازد.

بی‌تردید ورود شبکه‌های فرامرزی بر زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی تأثیرگذار است؛ نمادها و باورهای جوامع را دچار تغییر و تحول می‌کند و یک فرهنگ قالب‌بندی شده، بدون محدودیت در اختیار گیرنده قرار می‌دهد و سپس وارد کانون خانواده و بعد از آن وارد جامعه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه  
شبکه فارسی‌وان  
شبکه من‌‌و‌تو 
شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی (BBC)   
شبکه فارسی‌‌زبان صدای آمریکا (VOA)    
شبکه‌های فارسی‌زبان به ظاهر مذهبی    
شبکه نور  
شبکه وصال   
شبکه کلمه  
شبکه فدک   
شبکه اهل‌بیت   
شبکه‌های فارسی‌زبان مسیحی  
شبکه نجات   
شبکه محبت 
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چشمه حکمت
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-94263-93
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

نوید پاغنده
۱۴۰۰/۶/۱
کتاب خیلی خوبیه وخیلی لازم.. کاش بیشتر از این کتاب‌ها نوشته بشه
سید محمد حسینی
۱۳۹۷/۶/۱۷
واقعا بد بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

برای دریافت کتاب پشت صحنه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.