معرفی و دانلود کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر

عکس جلد کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر

کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر نوشته‌ی نایجل بنسون و بورین وان لوون، تاریخچه‌ای مصور از روان درمانی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این کتاب آن دسته از شیوه‌های روان درمانی که بیشتر کاربرد دارند، راه‌های انتخاب درمانگر، علائم بیماری‌های روانی و موضوعات دیگری در زمینه‌ی مشاوره و درمان را با زبان طنز بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر

شاید این سؤال برای بسیاری از مردم پیش آمده باشد که اصلاً روان‌درمانی چیست؟ در چه صورت به روان‌درمانی احتیاج داریم؟ و چگونه می‌توانیم انتخابی عاقلانه از میان روان‌درمانگران داشته باشیم؟ نایجل بنسون (Nigel C. Benson) و بورین وان لوون (Borin Van Loon) در کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر (Introducing Psychotherapy: A Graphic Guide) خلاصه‌ای بسیار ارزشمند از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های روان درمانی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند: «درمان‌های گفتاری» روانکاوی، تکنیک‌های رفتاری و شناختی، تمرین‌های فیزیکی و جسمانی، رویکردهای گشتالتی انسان‌گرا و وجودی، و همچنین انواع درمان‌های فردی و گروهی.

نایجل بنسون نویسنده‌ای بسیار پرفروش و برنده‌ی جوایز متعددی است. آثار او به 33 زبان ترجمه شده و در فهرست‌های خواندنی بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس و سایر مؤسسات در سراسر جهان قرار دارد. او مقالات روان‌شناختی بسیار زیادی نوشته است، از جمله مقالاتی برای The Reader's Digest که در کتاب‌های «مغز خودآگاه و ناخودآگاه»، «یک خاطره خوب»، «مغز شفابخش» و «بهترین استفاده از مغزتان» منتشر شده است. بورین وان لوون نیز تصویرگر و هنرمند کتاب‌های مصور است که بیشتر به خاطر تصویرسازی‌هایش برای مجموعه کتاب‌های گرافیکی در موضوعات پیچیده شناخته شده است. او نویسنده، کلاژیست و نقاشی سوررئالیست است. این دو با همکاری یکدیگر به خلق اثری بسیار ارزشمند تحت عنوان کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر دست زده‌اند.

در این کتاب، نویسنده و تصویرگر مفاهیم بنیادین را در قالب دیالوگ‌هایی همراه با تصویر آورده‌اند و این تصاویر و دیالوگ‌ها به خودیِ خود، مطالب کتاب را بسیار خواندنی‌تر و جذاب‌تر کرده‌اند. مطالبی از این قبیل که اصولاً روان‌درمانی مسئله‌ای به قدمت بشریت است و از زمان‌های بسیار دور، انسان نخستین نیز با آن درگیر بوده است. و یا اینکه درمان‌گران در ابتدا برای معرفیِ اصولیِ روان‌درمانی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده‌اند. معنی تحت‌الفظی روان‌درمانی «شفای ذهن» است و در عمل همان درمان اختلالات به واسطه‌ی روش‌های روانشناسانه است که همراه و یا به جای درمان‌های صرفاً دارویی صورت می‌گیرد.

در بخشی از کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر می‌خوانیم که روان‌درمانی در واقع با روانکاوی دکتر زیگموند فروید در سال 1894 آغاز شد اما تا اواسط قرن بیستم رویکردهای دیگری نیز به آن اضافه شد و شکل امروزی آن با فعالیت‌های روان‌شناختی بیشتری همراه است. در این کتاب به معرفی انواع گونه‌های روان‌درمانی نیز پرداخته شده است. اولین گروه درمان‌های سوماتیک (بدنی) یا طبی هستند که به واسطه‌ی استفاده از داروها انجام می‌شوند. شش گروه بعدی شامل روش‌های غیرطبی هستند:

  • درمان‌های روان‌پویا مبتنی بر روانکاوی
  • رفتاردرمانی مبتنی بر تئوری‌های یادگیری
  • شناخت درمانی مبتنی بر تغییر تفکرات
  • درمان‌های انسان‌گرا مبتنی بر کمک به افراد برای دستیابی به اهدافشان
  • گروه‌درمانی مبتنی بر قرار دادن افراد در موقعیت‌های مشابه به منظور کمک به یکدیگر
  • و درمان‌های مکمل شامل دامنه‌ی وسیعی از رویکردها

کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر را دکتر علی بابایی‌زاد به فارسی برگردانده و انتشارات ذهن‌آویز در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به تاریخچه‌ی روانشناسی و روانکاوی علاقه دارید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر می‌خوانیم

جنبه‌ی غالب پیچیدگی اضطراب در ماهیت ذهنی آن است. برای مثال روان‌درمانگران وجودی که راجع به آزادی انتخاب و مسئولیت‌پذیری بحث می‌کنند، معتقدند که هر انتخاب با رفتارهایی همراه است که برای ما مسئولیت به همراه دارد و پذیرش این مسئولیت انسان را موجودی می‌کند که اضطراب وجه گریزناپذیری از وجود اوست. آن‌ها این‌گونه از اضطراب را اضطراب وجودی نام نهاده‌اند که به خودی‌خود بیمارگون نیست و در شرایط سالم و به‌هنجار نیز درک می‌شود، بلکه نحوه‌ی پاسخ‌گویی به اضطراب وجودی است که می‌تواند آن را تبدیل به اضطرابی ناسالم به نام اضطراب عصبی نماید!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر
نویسنده،
مترجمعلی بابایی زاد
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-118-224-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر

برای دریافت کتاب روان درمانی: تاریخچه روان درمانی به کمک تصویر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.