معرفی و دانلود کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر

عکس جلد کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر

کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر نوشته‌ی لوری وایس سعی دارد با یادآوری نکات مهم و عملی به خواننده کمک کند که خود را بهبود بخشد تا رابطه‌ای بهتر و لذت‌بخش‌تر تجربه کند. وایس که روانشناسی متبحر است و عموماً روی توسعه‌ی فردی و کنترل اضطراب متمرکز بوده، حاصل چند دهه فعالیتش را در این کتاب آورده تا مخاطب را به سوی زندگی‌ای شادتر راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر

در روابط زوجین همیشه اتفاقاتی می‌افتد که می‌تواند باعث آزار طرفین، ناراحتی و حتی جدایی شود. این احتمال همیشه هست که به رابطه خدشه‌ای وارد شود و اتفاقی آن را تهدید کند. برای اینکه این فرض منتفی شود، طرفین باید خود را رشد دهند، درک درستی از طرف مقابل داشته باشند، تفاوت‌ها را بفهمند، به آن احترام بگذارند و درنهایت سعی کنند چالش‌ها را به بهترین شکل حل کنند.

لوری وایس (Laurie Weiss) روان‌درمانگری باتجربه است که سال‌هاست یکی از شاخه‌های فعالیتش روان‌درمانی زوجین و روابط است. او حاصل سی‌سال صحبت با زوج‌های مختلف، شنیدن مشکلات‌شان و کمک به برطرف شدن آن‌ها نتیجه‌ی درمانی خود را تبدیل به کتابی کاربردی و عملی کرده است. کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه‌ی بهتر (124 Tips for Having a Great Relationship) کتابی ساده با نکاتی نه‌چندان پیچیده اما مهم است. نکاتی که در وهله‌ی اول معطوف به خود فرد است. وایس که در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و کوچینگ هم تبحر زیادی دارد، تلاش می‌کند فرد بتواند خود را ارتقا دهد و تبدیل به آدم بهتری شود؛ پس از آن است که می‌تواند روابطش را بهتر کند. بنابراین کتاب را با این موضوع شروع می‌کند که دیگری را همانطور که هست بپذیریم و سعی نکنیم به هر شکلی تغییرش دهیم.

لوری وایس در شیوه‌های درمانی‌اش به مراجعین آموزش می‌دهد که با کمک ابزارهایی مثل تحلیل رفتار متقابل، گفتگو و لوگوسنتز خود را بهتر درک کنند. رویکرد مهم او در درمان و کمک به بقیه، دادن ابزار به آن‌ها یا اصطلاحاً «توانمندسازی» است. او درباره‌ی همین شیوه می‌گوید: «این ابزارها درک عمیق و دقیق از خود را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند مهارت‌های ارتباطی برای نیازهای خود، دیگران و موقعیت بیرونی رشد کند.»

وایس در کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه‌ی بهتر از همین تجربیات و در کنارش مباحث و رویکردهای روانشناختی استفاده کرده و سعی کرده خیلی ساده و روان مباحث را توضیح دهد تا کتاب برای همه قابل خواندن باشد. نکات شامل موارد مختلفی از مسائل فردی تا مالی و هر امری است که می‌تواند در یک رابطه شکل بگیرد. او سعی می‌کند شیوه‌ی توانمندسازی‌اش را در کتاب هم پیاده کند تا خوانندگان هم ابزارهایشان را بشناسند و به‌کار بگیرند.

کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه‌ی بهتر را علی بابایی‌زاد ترجمه و انتشارات ذهن‌آویز منتشر کرده است.

کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند از لحاظ فردی خود را ارتقا و به دنبالش روابط‌شان را بهبود دهند. کتاب دکتر وایس را می‌توان به همه‌ی آن‌هایی که احساس می‌کند در روابط‌شان دچار مشکل هستند، توصیه کرد.

با لوری وایس بیشتر آشنا شویم

دکتر لوری وایس روانشناس بالینی، روانکاو، کوچ و مؤلف آمریکایی است. او از دانشگاه نیویورک و مرکز روانکاوی سن‌دیگو مدرکش را گرفته و شیوه‌ی درمانی خود را ترکیب «روان‌پویایی» و «عقل سلیم» می‌داند. او عموماً در زمینه‌ی درمان اضطراب و استرس، روابط و ازدواج، و افسردگی فعّالیت دارد.

لوری وایس تاکنون سیزده کتاب منتشر کرده است: کتاب «رازهای روابط شاد» مجموعه‌ی هفت‌جلدی اوست که طرفداران زیادی دارد. دو کتاب «رهایش کن» و «خوشبختی را در آغوش بگیر» را هم در زمینه‌ی تسکین فوری اضطراب نوشته است.

جالب است بدانید لوری وایس از سوی بنیاد کوچ به عنوان یکی از کوچ‌های برتر در زمینه‌ی روابط برگزیده شده است.

در بخشی از کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر می‌خوانیم

«20»

به آنچه همسرتان می‌گوید، به دقت گوش کنید. برای آن که درک کنید او واقعا چه میگوید، سؤالات صریح و مستقیم از او بپرسید. گوش دادن پویا و متمرکز بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانید به دیگری بدهید.

«21»

قبل از ارائه‌ی راهکار برای حل مسئله یا مشکل همسر خود، اول دریابید که آیا او کمک شما را برای حل مسئله‌اش می‌خواهد یا خیر. گاهی وقت‌ها، برخی افراد فقط کسی را می‌خواهند که همدلانه به آن‌ها گوش دهد و اگر سعی کنید که با ارائه‌ی راه حل به آن‌ها کمک کنید، احساس توهین خواهند کرد.

«22»

برای دریافت جواب سؤالهایتان، به همسر خود وقت بدهید تا راجع به آن فکر کند و با سرعت ویژه‌ی خود، به شما پاسخ دهد. تخصیص چند ثانیه سکوت ممکن است در ابتدا ناخوشایند باشد، ولی می‌تواند زمان لازم برای ابراز افکار و عقاید مهم و روبه رو شدن شما با آن‌ها را فراهم آورد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی روابط
مراوده (ارتباط)
ارتباط سخت و مشکل
بازی
وظایف
مرزها و محدوده‌ها
پول
رویدادهای خاص
استقلال 
باهم بودن
مراقبت از همسر خود
مراقبت از خود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر
نویسنده
مترجمعلی بابایی زاد
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-118-162-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر

Mehdi.M.Sh
۱۴۰۲/۹/۲۷
علی بابایی زاد هر کتابی رو ترجمه کرد بدون شک باید خوند
Mohammad Dorr
۱۴۰۲/۳/۲۲
بسیار عالی بود بسیار مختصر و بسیار پر مغز
درویش بختیاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
واقعا دست مریزاد من خیلی نکات رابطه با همسرم را یاد گرفتم
مریم
۱۴۰۲/۱۱/۵
کتاب خوبی بود نکات خوبی رو یاد میداد
رحیم گراوند
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
کامل خوندم ارزش خواندن دارد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر

برای دریافت کتاب 124 نکته برای ایجاد رابطه بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.