معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تمرکز

عکس جلد کتاب روانشناسی تمرکز
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تمرکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تمرکز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی تمرکز

کتاب روانشناسی تمرکز نوشته‌ی سید حشمت‌الله مرتضوی زاده، منبعی جامع و کامل درباره‌ی تمرکز است. این کتاب نه تنها به شکل تئوریک و علمی به کارکرد تمرکز و نقش آن در زندگی می‌پردازد، بلکه شامل راه‌حل‌هایی کاملاً کاربردی و عملی برای حفظ تمرکز و دست‌یابی به بالاترین سطح بهره‌وری نیز می‌شود.

درباره‌ی کتاب روانشناسی تمرکز

مدت‌هاست بر همه ثابت شده است که آنچه سبب موفقیت تحصیلی و شغلی می‌شود مطالعه‌ی زیاد و یا کار سخت نیست بلکه مطالعه‌ی صحیح و کار هوشمندانه است که فرد را به نتیجه‌ی دلخواه می‌رساند. عوامل زیادی در رسیدن به یک سبک مطالعه‌ی صحیح تأثیر دارند. محیط، منابع مطالعه و روش مطالعه همه بر یادگیری موثرند اما عده‌ی پرشماری با وجود رعایت تمامی نکات، به نتیجه‌ی موردنظر خود نمی‌رسند. در اینجا اینجا نیاز است تا عنصر دیگری به نام «تمرکز» مورد بررسی قرار گیرد.

تمرکز در لغت به معنای تراکم و چکیده و در اصطلاح به معنای عطف توجه بر موضوعی معین است. تمرکز بر ابعاد مختلفی از زندگی فرد تاثیر می‌گذارد. تمرکز نه تنها باعث بهبود و تسریع روند یادگیری می‌شود بلکه در تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع، هدفمند بودن و قدرت استدلال فرد نیز نقش به‌سزایی دارد.

حال چه باید کرد اگر شخصی دچار ضعف در تمرکز است و با وجود تلاش‌های فراوان به نتیجه‌ی موردنظر نمی‌رسد؟ چطور می‌توان اختلال تمرکز را از بین برد و یا تا حد خوبی آن را کاهش داد؟ آیا عوامل محیطی نیز بر تمرکز موثرند؟ یا تمرکز تنها امری روانشناختی است و فقط به خود فرد بستگی دارد؟

دکتر سید حشمت‌الله مرتضوی زاده (استادیار دانشگاه علامه‌ طباطبایی) در کتاب روانشناسی تمرکز به شکلی علمی و عملی به تمام سوالات بالا پاسخ می‌دهد و راه‌‌حل‌هایی مفید برای رسیدن به یک شیوه‌ی صحیح مطالعه ارائه می‌دهد تا دانش‌آموزان و دانش‌جویان بتوانند در سریع‌ترین زمان به بهترین نتایج برسند.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تمرکز

کتاب روانشناسی تمرکز از سه بخش کلی تشکیل شده است. دکتر حشمت‌الله مرتضوی‌زاده در بخش اول به توضیح اینکه تمرکز چیست و چه کارکردهایی در زندگی ما دارد پرداخته است. بخش دوم کتاب درباره‌ی اختلال در تمرکز است. نویسنده در این بخش ابتدا درباره‌ی عوامل روانشناختی‌ای که باعث عدم تمرکز می‌شوند صحبت می‌کند و شرح می‌دهد که چطور می‌شود از این عوامل دوری کرد. در ادامه‌ی این بخش نویسنده اختصاصاً به مسئله‌ی حواس‌پرتی در مطالعه می‌پردازد و توضیح می‌دهد که علل آن چیست و چطور می‌توان با حواس‌پرتی هنگام مطالعه مقابله کرد. بخش آخر کتاب روانشناسی تمرکز نیز به ارائه‌ی راهکار‌هایی برای یادگیری بهتر، حفظ مطالب و مطالعه‌ی هوشمندانه اختصاص یافته است. از عناوین و سرفصل‌های این بخش می‌توان به «آمادگی برای مطالعه»، «مراحل یادداشت‌برداری در کلاس درس»،«دلایل شکست در اجرای برنامه‌ی مطالعه» و... اشاره کرد.

یکی از نکات مثبت این کتاب، مختصر بودن بخش تئوریک آن است، همچنین باید اشاره کرد که در اثر پیش رو نویسنده کوشیده تا مطالب را به شکلی کاملاً طبقه‌بندی شده ارائه دهد تا دسترسی به سرفصل‌ها و مرور نکات آورده‌شده در کتاب، سهل و سریع صورت گیرد.

مطالعه‌ی این کتاب نه فقط به دانش‌آموزان بلکه به هر کسی که به دنبال افزایش بهره‌وری و کیفیت کار خویش است، توصیه می‌شود.

کتاب روانشناسی تمرکز توسط انتشارات عابد به چاپ رسیده است.

کتاب روانشناسی تمرکز برای چه کسانی مناسب است؟

از آن‌جا که بحث تمرکز، بحثی گسترده است و بر تمامی ابعاد زندگی فرد تاثیر می‌گذارد، مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند برای هر کسی که به دنبال افزایش بهره‌وری و کیفیت زندگی خود است، مناسب و کابردی باشد.

در بخشی از کتاب روانشناسی تمرکز می‌خوانیم

4- تضاد بین قدرت اراده و قدرت تخیل.

وی معتقد است هنگام مطالعه می‌توان به تضاد بین نیروی اراده و نیروی تخیل پی برد و این‌که علی‌رغم سعی و کوشش ما برای استفاده کردن از نیروی اراده‌مان در خواندن یک مطلب، نیروی تخیل با لذتی که از نخواندن و یا از انجام کار دیگری می‌برد مانع از تمرکز ما بر روی آن مطلب می‌شود و در نتیجه از تمرکز ما جلوگیری می‌کند و دچار حواس‌پرتی می‌شویم.

همگان به تأثیر اراده و تخیل مثبت در تمرکز واقف هستند. اما با قدری تأمل می‌توان علل وعوامل عدم تمرکز یا حواس‌پرتی را به دو دسته‌ی درونی و بیرونی تقسیم کرد و نمی‌توان نبود علاقه به موضوع مورد نظر و تضاد بین قدرت اراده و تخیل را به عنوان دو عامل جداگانه در نظر گرفت. زیرا علاقه نسبت به چیزی یا مطلبی ویژگی فردی است و از درون سرچشمه می‌گیرد و به ویژگی‌های روحی و روانی و تجربه‌های هر فرد بستگی دارد. هم‌چنین اراده فعل و انفعالاتی است که از درون انسان سر چشمه می‌گیرد و هر دو زیر‌مجموعه‌ی عوامل درونی هستند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: تمرکز و انواع آن
فصل دوم: اثرات تمرکز
فصل سوم: دلایل عدم تمرکز
فصل چهارم: مسائل روان‌شناختی تمرکز
فصل پنجم: حواس‌پرتی هنگام مطالعه
فصل ششم: خیالبافی
فصل هفتم: روش‌های بهبود تمرکز حواس هنگام مطالعه
فصل هشتم: تمرکز حواس در کلاس درس
فصل نهم: یادداشت‌برداری
فصل دهم: برنامه‌ریزی برای مطالعه
فصل یازدهم: روش‌های دیگر برای تقویت تمرکز
فصل دوازدهم: روش‌های تقویت حافظه
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی تمرکز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات عابد
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-964-364-975-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی تمرکز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی تمرکز

برای دریافت کتاب روانشناسی تمرکز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.