معرفی و دانلود کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی

عکس جلد کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی

کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی، منبعی جامع و مفید برای کمک به روانشناسان حوزه‌‌ی سلامت است. این کتاب ارزشمند به وسیله‌ی انتشارات معتبر راوتلج به انتشار رسیده و توسط مارک. جی. فورشاو، روانشناس مطرح بالینی اهل بریتانیا، ویرایش شده است. مطالعه‌ی این اثر به تمام دانشجویان و متخصصینی که در حوزه‌ی روانشناسی سلامت فعالیت دارند، به طور جدی پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ی کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی

روانشناسی سلامت، گرایشی بین‌رشته‌ای از روانشناسی و پزشکی‌ست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. روانشناسان این حوزه درباره‌ی عوامل مؤثر بر سلامت روانی و جسمانی افراد، به تحقیق و مطالعه می‌پردازند. موضوعات مرتبط با روانشناسی سلامت گستره‌ی بسیار وسیعی دارند و متخصصین فعال در این شاخه عوامل متعددی از قبیل فرهنگی، محیطی، رفتاری، روانشناختی، هیجانی و... را بررسی می‌کنند. هدف اصلی روانشناسی سلامت به طور خلاصه، آموزش روش‌ها و تکنیک‌هایی‌ست که فرد بتواند از طریق آن‌ها وضعیت سلامت روانی و جسمانی خود را بهبود ببخشد و در نهایت، زندگی رضایت‌بخش‌تر و شاداب‌تری را تجربه کند. انتشارات باسابقه و معتبر راوتلج (Routledge) با همکاری برخی از مطرح‌ترین روانشناسان حال حاضر بریتانیا و در رأس آن‌ها مارک. جی. فورشاو (Mark J. Forshaw)، کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی (Health Psychology in Clinical Practice) را منتشر کرده است. هدف اصلی انتشار این اثر، کمک به درمانگرهای رشته‌ی روانشناسی سلامت برای آشنایی بهتر و دقیق‌تر با ابعاد مختلف این شاخه‌ی روانشناسی‌ست.

روانشناسی سلامت از آن جا که درمورد مسائلی از قبیل کاهش استرس و اضطراب، تعادل روانی، بهبود روابط اجتماعی، احساس شادابی، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای سطح سلامت افراد، بحث می‌کند در بین شاخه‌های مختلف علم روانشناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اهمیت بالای این شاخه با خود این ضرورت را به همراه آورده است که تمامی روانشناسان فعال در روانشناسی سلامت، از آخرین نظریه‌ها و روش‌های درمانی ثابت‌شده در آن آگاهی کامل را داشته باشند. کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی، یکی از بهترین و معتبرترین منابع موجود است که به طور اصولی به بررسی دقیق روانشناسی سلامت پرداخته است.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی

هر یک از فصول کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی، توسط یکی از روانشناسان معتبر و شناخته‌شده در جهان به نگارش رسیده‌ است. مارک. جی. فورشاو، روانشناس و نویسنده‌ی محبوب بریتانیایی، نیز وظیفه‌ی ویرایش محتوایی هر فصل را برعهده داشته است. هر کدام از فصول کتاب شامل مقدمه‌ای مختصر اما مفید درمورد مطالبی‌ست که قرار است در رابطه با آن‌ها صحبت شود. انتظار می‌رود که خوانندگان پس از مطالعه‌ی این کتاب با مهم‌ترین نظریه‌ها و روش‌های درمانی روانشناسی سلامت آشنا شوند. برخی از مهم‌ترین موضوعات بحث‌شده در این اثر ارزشمند عبارت‌اند از: نحوه‌ی حمایت از افرادی که با بیماری طولانی‌مدت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تحولات احتمالی روانشناسی سلامت در آینده‌ی نزدیک، نحوه‌ی انجام درمان گروهی، موانع موجود در طول مسیر درمان، روند تبدیل شدن به یک درمانگر حرفه‌ای و راه‌اندازی یک مطب بالینی خصوصی و ده‌ها موضوع حائز اهمیت دیگر.

یکی از نکات مثبت کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی که سبب جذابیت دوچندان این اثر شده، آن است که نویسندگان کتاب در هر فصل تلاش کرده‌اند تا علاوه بر ارائه‌ی توضیحات تئوری، تجارب عملی و مفیدشان در رابطه با فرایند درمان و حتی تجربه‌های ارزشمند خود در دوران تحصیل در دانشگاه را با خواننده به اشتراک بگذارند. این ویژگی به همراه تنوع زبانی نویسندگان مختلف در هر فصل، سبب شده است مخاطب هنگام مطالعه‌ی کتاب به دلیل مواجهه‌ با اصطلاحات پزشکی و تخصصی متعدد، احساس خستگی و سردرگمی نکند.

کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی توسط نیلوفر حسینی و سپیده ثاقب به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات نمای علم در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی

  • کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی، یک منبع جامع و ارزشمند برای همه‌ی دانشجویان و پزشکان است. مخاطب در این اثر با تجربه‌های گران‌بهای برخی از معتبرترین روانشناسان بالینی جهان آشنا خواهد شد. برای تمام روانشناسانی که در حال حاضر در رشته‌ی روانشناسی سلامت مشغول به کار هستند، به دلیل وجود توضیحات و آموزه‌های فوق‌العاده‌ی کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی که موضوعات گسترده‌ای را شامل می‌شوند، ضروری‌ست که آن را با دقت مطالعه کنند. (دکتر لین دانوودی، مدرس روانشناسی سلامت در دانشگاه اولستر)
  • کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی، متنی غنی، مفید، جذاب و آموزنده است که در آن نویسندگان، تجربیات واقعی خود را که از طریق سال‌ها آموزش روانشناسی سلامت به دست آمده است، به اشتراک می‌گذارند. خواننده با مطالعه‌ی این اثر، دیدی واضح از مهارت‌های مختلفی که برای یک روان‌شناس سلامت حرفه‌ای ضروری‌ست، پیدا می‌کند. این کتاب برای کارآموزان روان‌شناسی سلامت و مدرسانی که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تدریس رشته‌ی روانشناسی سلامت هستند، مفید واقع خواهد شد. (پروفسور سارا گروگن، استاد بازنشسته‌ی دانشگاه متروپولیتن)

کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و کارآموزان روانشناسی، درمانگرها و مدرسان درس روانشناسی سلامت در دانشگاه‌ها، گروه‌هایی هستند که بیشترین بهره را از مطالعه‌ی کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی خواهند برد.

در بخشی از کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی می‌خوانیم

مداخله (پزشکی)

یک عامل مهم برای ارائه مداخلات بعد از اتمام هر چهار جلسه از یک دوره هشت هفته‌ای با هدف ارائه شرایط حمایتی برای افشاگری عاطفی، بیان آزادانه نگرانی‌های خود در مورد آینده نامشخص خود، تسهیل سازگاری از طریق عادی سازی و اعتبار بخشیدن به پاسخ‌های عاطفی او بود، علاوه بر این، ما تلاش کردیم تا جولی بتواند در مورد مقابله‌اش و روشهایی که مفید می‌دانست فکر کند و راه‌هایی را برای مدیریت افکار منفی‌ و مخربش، با استفاده از راهکارهایی مانند به تعویق انداختن نگرانی و «توجه به افکار» به جای درگیر شدن با آن‌ها معرفی کردیم. با گذشت زمان، او احساس کرد که می‌تواند با واکنش‌های عاطفی خود کنار بیاید و متوجه شد که بروز چنین واکنش‌هایی در فرآیند سازگاری او ضروری است.

از زمان آغاز به کار، نقش روانشناسی سلامت HP، به طور قابل توجهی رشد داشته است. در ابتدا تاکید بر ویزیت همه بیماران جدید بود. با این حال، این دسترسی برای هر بیمار مبتلا به تومور چشمی تحت مراقبت LOOC بطور گسترده فراهم بود. بیماران می‌توانند خود مراجعه کنند یا توسط پرستاران و پزشکان متخصص ارجاع داده شوند. به طور هدفمند، این فرآیند برای کاهش موانع و دسترسی آسان به خدمات انجام می‌گیرد، تا مطمئن شویم که می‌توانیم به راحتی و تحت هر شرایطی به نیازهای بیماران پاسخ دهیم. این مراجعات می‌تواند درهمان مراحل اولیه پس از تشخیص صورت گیرد، اما بسیاری از مراجعات بعداً توسط بیماران یا پزشکان انجام می‌شود. مراجعه کنندگان اغلب افرادی هستند که گرفتار بیماری شده‌اند و نمی‌توانند زندگی خود را به پیش ببرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1- حمایت از افراد برای مدیریت و کنارآمدن با بیماری‌های جسمی طولانی مدت
حمایت از افرادی که با بیماری طولانی مدت زندگی می‌کنند
فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به روانشناسان سلامت درگیر با مراقبت مستقیم از بیماران
جهت‌گیری‌های آینده در خصوص عملکرد روانشناسی سلامت
2- نقش روانشناسی سلامت در بخش مدیریت درد سرویس سلامت ملی National Health Service) NHS)
کار بالینی
مداخله روانشناختی
کلینیک‌های مشترک فیزیوتراپی و روانشناسی
کار گروهی
تدریس و آموزش
رهبری و توسعه خدمات
خلاصه
3- تغییر و تحولات مربوط به روانشناسی سلامت
مقدمه
موانع موجود در طول مسیر
نکات پایانی
4- ارائه خدمات روانشناسی سلامت NHS برای بیماران مبتلا به سرطان چشم
مقدمه
همزمان با کار، مدرک کارشناسی‌ام را در رشته روانشناسی، در دانشگاه وست مینستر اخذ کردم و پس از طی دوران مرخصی، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته روانشناسی سلامت، و مرحله 1 صلاحیت در روانشناسی سلامت (QHP) Qualification in Health Psychology
پیشینه: مرکز انکولوژی چشمی لیورپول
نقش روانشناس سلامت در مرکز انکولوژی چشمی لیورپول
چارچوب نظری و مبتنی بر شواهد که بر روال عادی کار بالینی اثر می‌گذارد: رویکردی برای ارزیابی، فرمول‌بندی و مداخله.
ارزیابی و مداخله: مدل شناختی - ارزیابی استرس و مقابله
مداخله (پزشکی)
مدل سازگاری انتقال شناختی اجتماعی برنان
تصمیم‌گیری: یک نقش مهم در روانشناسی سلامت
تصمیم‌گیری و پیش آگهی در مورد سرطان چشم uveal melanoma:
نقش آینده روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی
نتیجه‌گیری
5- طیفی از روانشناسی سلامت کاربردی فراتر از عملکرد بهداشت عمومی و مراقبت‌های بهداشتی
به لحاظ توسعه
یک روانشناس سلامت واجد شرایط
یک دانشگاهی
تبادل دانش
ویراستار شدن و آینده
آینده روانشناسی سلامت
خلاصه
6- برای تبدیل شدن به یک پزشک روانشناس سلامت، باید با سندروم ایمپاستر (سندروم خودویرانگری)...
مقدمه
آشنایی تصادفی با رشته‌ای که هیچوقت قرار نبوده در آن موفق شوید
از فعالیت‌های دانشگاهی تا تبدیل شدن به یک متخصص روانشناس سلامت
سرمایه‌گذاری من در جهت راه اندازی مطب خصوصی - ایجاد یک عملکرد مستقل در حوزه روانشناسی سلامت
اداره یک مطب و یک پزشک روانشناس سلامت مستقل شدن
و سخن آخر
7- روانشناسی سلامت در یک محیط بالینی و کاربرد این رشته در حرفه من.
مسیر من برای ورود به رشته روانشناسی سلامت
دنیای کار
راه‌اندازی یک مطب بالینی خصوصی
تجربه کار بالینی من
توسعه خدمات
نتیجه‌گیری
8- ارزیابی در عملکرد بالینی روانشناسی سلامت
مقدمه
ارزیابی در حرفه ما به عنوان روانشناس سلامت
رویکردهای ارزیابی در روانشناسی سلامت
مصاحبه‌های بالینی
آماده‌سازی
مهارت‌های لازم برای ایجاد مشارکت
ساختار و محتوای مصاحبه بالینی
تجربه ما از روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی
معیارهای روانشناختی و رفتاری استاندارد
ارزیابی خطر و حفاظت
نتیجه‌گیری
9– فرمول‌بندی در عملکرد بالینی روانشناسی سلامت
فرمول‌بندی (فرمولاسیون)، در حرفه ما به عنوان روانشناس سلامت
ابزارهای فرمول‌بندی در روانشناسی سلامت
تحلیل عملکردی پیشایندها، رفتارها و پیامدها
رویکرد پنج حوزه‌ای در درمان شناختی رفتاری (CBT)
رویکرد 5 p
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
مدل عقل سلیم در خود تنظیمی
مدل فراتشخیصی سازگاری
مدل انگیزه، اقدام و یادآورنده‌ها
مدل رفتاری - توانایی، فرصت و انگیزه COM-B
چارچوب حوزه‌های نظری
مدل فرا نظریه‌ای
انتخاب ابزاری برای استفاده
فرمول‌بندی مشترک
پیچیدگی‌های مربوط به ارزیابی، فرمول‌بندی و برنامه ریزی درمان
نتیجه‌گیری
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی
نویسنده
مترجمنیلوفر حسینی، سپیده ثاقب
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-622-5225-65-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی

برای دریافت کتاب روانشناسی سلامت در عملکرد بالینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.