معرفی و دانلود کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

عکس جلد کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ 70000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

اروین د. یالوم روان‌درمانگر مشهور اگزیستانسیال در کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه، روایتی صادقانه و تاثیرگذار درباره مشکلات زندگی بشر ارائه داده است. این کتاب داستان واقعی بیماران یالوم را به تصویر می‌کشد که هر یک از آن‌ها با مفاهیمی نظیر ترس از مرگ، یافتن معنای زندگی، از دست دادن عزیزان، انزوا و ... دست و پنجه نرم می‌کنند.

درباره کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه:

اروین یالوم به عنوان یکی از برجسته‌ترین روان‌پزشکان و روان‌شناسان جهان همواره آثاری جذاب و ارزنده برای دوست‌داران و مخاطبان حرفه‌ای رشته روانشناسی و فلسفه نگاشته و در قالب داستان‌هایی گیرا و تاثیرگذار، تجربیات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک گذاشته است. کتاب انسان موجودی یک روزه (Creatures of a Day) نیز از چنین ویژگی خاصی برخوردار است. پربیراه نیست که استیون پینکر، روانشناس و زبان‌شناس مشهور کانادایی درباره کتاب انسان موجودی یک روزه می‌گوید: « برای انتشار این کتاب باید جشن گرفت!»

در این کتاب با مجموعه‌ای از داستان‌های واقعی روبه‌رو خواهید شد که هر کدام برگرفته از تجربیات واقعی یالوم در مواجهه با بیمارانش است. او این اثر ماندگار را در هشتاد و چهارسالگی خود نوشت و عنوان آن را از کتاب تاملات مارکوس آورلیوس، فیلسوف رواقی و امپراطور روم، برگرفته است.

باید بدانید که هر یک از داستان‌های این مجموعه دو چالش بزرگ را مطرح می‌کنند؛ ابتدا آنکه چگونه می‌توان زندگی معناداری داشت و تجربه «بودن» را برای خود معنا کرد و دوم آنکه چطور باید با حقیقت گریزناپذیر هستی کنار آمد.

به بیانی دیگر اروین یالوم به عنوان یک اندیشمند اگزیستانسیال همواره نگاهی وجودگرایانه به مسائل داشته و در این اثر نیز تلاش کرده تا پرسش‌ها و چالش‌های عمیق فلسفی خود را از نگاه مراجعان و مشکلات‌شان ارائه دهد. برای مثال شما با پرستاری آشنا می‌شوید که باید با درد از دست دادن پسرش کنار بیاید تا بتواند رنج‌های بیمارانش را تسکین دهد یا سرگذشت پسری جوان را می‌شنوید که با انجام انواع رابطه جنسی می‌خواهد وحشت خود از مرگ را دور کند یا با پیرمردی همراه می‌شوید که با دوران کهنسالی خود با تمامی محدودیت‌هایش کنار نیامده و می‌داند که در آستانه مرگ قرار دارد اما هنوز به دنبال معنایی برای بودن و زندگی‌اش می‌گردد.

کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه زبانی طنزآلود و ساده دارد و بی‌شک شنیدن هر یک از داستان‌ها تاثیری تکان‌دهنده بر شما خواهد گذاشت و نگاهی جدید و البته معنادار به زندگی پیدا خواهید کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه:

- کار یالوم تمرین شگفت‌انگیزی در قصه‌گویی است. (نیویورک تایمز)

- یالوم رمان‌نویس و روانپزشک، ده داستان از مراجعان خود ارائه می‌دهد و جنبه‌های مختلف روان درمانی را نشان می‌دهد؛ به ویژه درس‌های امیدوارکننده‌ای درباره پیری و مرگ به ما آموزش می‌دهد. (Publishers Weekly)

- بینش‌های تلخ و زیبا از یک درمانگر عاقل که درباره حرفه‌ی خود حرف می‌زند. درمانگری که به عنوان یک نویسنده او را تحسین می‌‌کنم. (آبراهام ورگس، نویسنده کتاب برش برای سنگ)

کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه و روان درمانی علاقه دارید و می‌خواهید این موضوعات را در قالب داستان‌هایی واقعی و تکان‌دهنده بشنوید، این کتاب انتخابی جذاب و مفید برایتان خواهد بود.

اروین د. یالوم را بیشتر بشناسیم:

او روان‌درمانگری هستی‌گرا، روان‌پزشک، نویسنده و استاد روان‌پزشکی دانشگاه استنفورد است که بیشتر در ایران با کتاب «وقتی نیچه گریست» شهرت دارد. اروین د. یالوم (Irvin D. Yalom) آثار داستانی و غیرداستانی برجسته‌ای برجای گذاشته که همگی در حوزه فلسفه و روانشناسی ارزشمند هستند.

به خوبی می‌توان ردپای فیلسوفان بزرگی نظیر اسپینوزا و شوپنهاور را در آثار یالوم مشاهده کرد. البته در کار روان‌درمانی خود نیز به روش درمان انسان‌گرا معتقد است؛ روشی که کارل راجرز آن را پدید آورد و به این معناست که تسلط افراطی درمان‌گر روی بیمار اشتباه است و درمان کردن به صورت گفت‌وگوی اشتراکی مفیدتر و کارآمدتر می‌باشد.

رمان‌های روان‌شناسانه‌ی «مامان و معنی زندگی»، «دروغ‌گویی روی مبل»، «وقتی نیچه گریست»، «هر روز نزدیک‌تر از پیش»، «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان‌شناسی»، «درمان شوپنهاور»، «پلیس را خبر می‌کنم»، «مسئله اسپینوزا» و «خلق‌ شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌ درمانی دیگر» از آثار داستانی یالوم هستند.

جوایز و افتخارات اروین د. یالوم:

- برنده جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا در سال 2002
- برنده جایزه‌ی ادوارد استریک توسط گروه روان‌پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1974
- برنده جایزه‌ی فلوشیپ از مرکز مطالعات پیشرفته‌ی علوم رفتاری در سال 1977
- برنده جایزه‌ی فلوشیپ از بنیاد راکفلر در سال 1987
- برنده جایزه‌ی طلای کامنولث برای بهترین رمان (و نیچه گریست) در سال 1992
- برنده جایزه‌ی اسکار پفیستر برای کمک‌های مهم در زمینه‌ی روانپزشکی از انجمن روانپزشکی آمریکا در سال 2001
- برنده جایزه‌ی بین‌المللی سیگموند فروید برای روان‌درمانگری از شورای جهانی روان‌درمانی از شهر وین در سال 2009

در بخشی از کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه می‌شنویم:

می‌خوام این جلسه با جلسه قبلی‌مون متفاوت باشه. این بار یک بازسازی کامل می‌خوام. تولد شصت سالگیم داره می‌رسه و من می‌خوام زندگیم رو تغییر بدم.

این نخستین کلام سالی بود. زنی زیبا و رک که به چشمان من مستقیم زل زد و نگاه خیره من را بر خود نگه داشت. آغاز جلسات روان درمانی او به شش سال پیش برمی‌گردد. زمانیکه او از من تقاضای چهار جلسه مشاوره کرده بود. تنها چهار جلسه برای کسب مساعدت جهت تالم درازمدتی که پس از فوت پدرش گریبان‌گیرش شده بود.

باوجود اینکه او از آن زمان محدود نهایت بهره را برده و موفق به کاوش عمیق‌تری در رابطه طوفانی خود با والدینش شده بود، من باور داشتم که مسائل دیگری وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
در زمان معیوب
34 دقیقه
خلوص
45 دقیقه
آرابسک
76 دقیقه
مولی، متشکرم
46 دقیقه
مرا اسیر مکن
67 دقیقه
ملاحظه‌ی بچه‌هاتو بکن
35 دقیقه
افسوس گذشته‌ها را باید رها کرد
62 دقیقه
برو گمشو دنبال مرض کشنده‌ی خودت باش
22 دقیقه
سه بار گریستن
61 دقیقه
انسان موجودی یک‌روزه
7 دقیقه
پسگفتار
2 دقیقه
کلامی با خوانندگان
25 دقیقه
گفت‌وگو با اروین یالوم خطاب به مخاطبینش در ایران

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انسان موجودی یک روزه
نویسنده
مترجمنازی اکبری
راویمنصوره جمالی فر، امیر محمدی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰۰ 70000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

مریم زمانی
۱۴۰۱/۹/۱۷
سلام
کتاب که فوق العاده بود، کلا کتابای اروین یالوم انقد شیوا و جذابن که نیازی به توضیح بیشتر نیست. منتها گویندگی این کتاب فوقالعاده عالی بود و درک این کتاب رو تسهیل می‌کنه این اولین کتاب صوتی هست که من رو متمرکز نگه می‌داشت چون من نحوه یادگیریم شنیداری نیست و خیلی حرفه‌ای گویندگی شده بود. دستمریزاد. شخصا مایلم تمام کتابهایی رو که آقای محمدی گویندگی کردن رو گوش بدم.
الناز منصوری
۱۴۰۰/۶/۲۴
کلا کتابهای بالون رو دوست دارم. رفتار و افکار رو موشکافی می‌کنه و ادم رو بی رودر بایستی با لایه‌های پیچیده اخلاقیش مواجه میکنه😃
پانیذ سلیم
۱۴۰۰/۵/۲۰
فصل اول و دوم که خوب خونده نشده بود البته به نظر من
محتوای کتاب رو دوست دارم و به کسایی که روانشناسی دوست دارن پیشنهاد میکنم
سعیده کاس پور
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتابهای دکتر یالوم خیلی عالی ان. با اینکه رشته دانشگاهیم نیست اما لذت بخش و آموزنده ان. البته کتاب مامان معنی زندگی رو بیشتر دوست داشتم
حبیب صفری اوریمی
۱۴۰۱/۷/۲۸
واقعا تجربیات مفیدی رو به انسان در مواجهه با چالشها ومخاطرات زندگی میده. به نظر من هر انسانی باید حتما این کتاب وگوش بده
ریحانه سعدی
۱۴۰۰/۹/۱۴
ار‌وین من‌ باز به کتاب خواندن علاقه مند کرد سبک منحصر به فردی داره و عمیق مینویسه
Baran Rad
۱۴۰۱/۶/۲۱
بسیار عالی وآموزنده
خصوصا برای روانشناسان و کسانی که علاقه مند به خودشناسی هستند.
Tina Pr
۱۴۰۱/۳/۳۱
کتاب به صورت داستانی و هر فصل مربوط به یک گره شخصیتی است. جالب و کوتاه و سرگرم کننده
Mahya
۱۴۰۲/۸/۳۰
مثل تمام کتاب‌های اقای یالوم بسیار پر مفهوم و سرشار از علم و تجربه ایشان بود
شادی شادباد
۱۴۰۱/۴/۱۵
خیلی عالی … و مثل باقی اثار یالوم بی نظیر.
مخصوصا برای درمان گران.
نسیم داراب نیا
۱۴۰۱/۲/۴
کتاب‌های یالوم یکی از یکی بهتر هست و تو هر کدوم کلی درس برای انسان
h st
۱۴۰۰/۹/۴
کتاب در قالب داستان است
بنده نمی‌پسندم و حقیقت یکی دو بخش را بیشتر گوش ندادم
فیروزه غفاری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بسیار عالیییی توصیه میکنم حتما مطالعه کنید
مریم سیوشی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
من عاشق آثار اروین دیالوم هستم همشون عالی
شکوفه مهاجری
۱۴۰۲/۲/۶
یه کتاب فلسفی که یه مقدار فهمش سخته.
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه

برای دریافت کتاب صوتی انسان موجودی یک روزه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.