معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ

عکس جلد کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ

لیزا ام. گیون در کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ، به رایج‌ترین پرسش‌های محققین در خصوص تحقیقات کیفی پاسخ می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با اعمال تغییراتی جزئی در پژوهش خود، عملکرد بهتری داشته باشند. این منبع تخصصی، مباحثی را که در متون اصلی این حوزه تشریح نشده، مورد بررسی قرار می‌دهد و راهنمایی عملی برای کسانی خواهد بود که قصد دارند با استفاده از شیوه‌های پژوهشی نو، کیفیت تحقیقات خود را بهبود ببخشند.

درباره‌ی کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سؤال و پاسخ

لیزا ام. گیون (Lisa M. Given) در کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سؤال و پاسخ (100 Questions and (Answers) about Qualitative Research)، مراحلی را شرح می‌دهد که محققان در روند کار خود باید مورد توجه قرار دهند. این مراحل از ایده‌های اولیه و مطالعه پیرامون آن‌ها آغاز می‌شود و تا اجرا و نگارش تحقیقات ادامه می‌یابد. کتاب پیش‌رو مرجعی جامع است که به دانشجویان و پژوهشگران کمک می‌کند برای پروپوزال‌نویسی و ارائه‌ی پژوهش‌های تخصصی آمادگی لازم را کسب کنند.

کتاب حاضر ضمن طرح 100 سوال کلیدی درمورد ماهیت و عملکرد تحقیقات کیفی، با ارائه‌ی پاسخ‌هایی درخور و کاربردی پژوهشگران را راهنمایی می‌کند که با روش‌های تحقیقاتی جدید آشنا شده یا در شیوه‌های پیشین خود تجدیدنظر کنند. همچنین باید توجه داشت که کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ، مرجعی است که کمبودهای آموزشی تحصیلات آکادمیک را نیز جبران می‌کند.

سوالات طرح‌شده در این کتاب، نمونه‌هایی هستند که در متون مرجع نادیده گرفته شده‌اند. لیزا ام. گیون با دقت بالا و استفاده از زبان محاوره، به تمامی آن‌ها پاسخ داده و برای تشریح مباحث، از مثال‌های متعدد و گوناگونی کمک گرفته تا مخاطبانی با رشته‌ها و حوزه‌های مختلف بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. شایان ذکر است که این شیوه‌ی نگارش، موجب شده کاربرد و مطالعه‌ی اثر حاضر بسیار آسان و در کوتاه‌ترین مدت امکان‌پذیر باشد و به همین خاطر مورد توجه پژوهشگران و دانشجویان قرار بگیرد.

طراحی پژوهش کیفی و اصول اخلاقی آن، روش‌شناسی، گردآوری داده‌ها، تحلیل و نگارش پژوهش، شماری از مهم‌ترین مباحث کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ هستند. این اثر توسط زهرا چهارباغی، امیر دانا و فرزانه فتحعلی‌پور ترجمه شده و انتشارات ویراست آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی 100 سؤال و پاسخ

مجموعه‌ی 100 سؤال و پاسخ (SAGE 100 Questions and Answers)، متشکل از 7 جلد کتاب است که توسط نویسندگان متعددی به نگارش درآمده‌اند و به‌ همت انتشارات SAGE به چاپ رسیده‌اند. این مجموعه، به سؤالات کلیدی حوزه‌ی علوم اجتماعی پاسخ می‌دهد و برای دانش‌آموزان این عرصه، پژوهشگران تازه‌کار و متخصصانی که به‌ دنبال ایجاد تغییرات مثبت در عملکرد خود هستند، راهنمایی جامع و کاربردی به شمار می‌رود.

نکوداشت‌های کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سؤال و پاسخ

  • این کتاب به طور همزمان، هم عمیق و هم جامع است؛ زیرا موضوعات بسیاری را پوشش می‌دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که برای هر پرسش، پاسخی مختصر و مفید دارد. (جنی استوبر، دانشگاه فلوریدای شمالی)

  • کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سؤال و پاسخ، بادقت به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا دریابند آیا روش مطالعه‌ی آن‌ها با نوع خاصی از طراحی تحقیقاتی تناسب دارد یا نه. (کیمبرلی درودی، دانشگاه جورجیای جنوبی)

  • کتابی مانند اثر پیش‌رو می‌تواند مکمل سودمندی برای متون اصلی باشد و به‌عنوان مرجعی مفید مورد استفاده قرار بگیرد. (گرچن بی. راسمن، دانشگاه ماساچوست آمهرست)

  • کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سؤال و پاسخ یک نمای کلی از تفاوت‌های ظریف تحقیقات کیفی ارائه می‌دهد. (جانی سالدانا، دانشگاه ایالتی آریزونا)

کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سؤال و پاسخ برای چه کسانی مناسب است؟

کتابی که مقابل شماست برای تمامی پژوهشگران و دانشجویانی که به یک منبع کامل و خوش‌خوان برای آشنایی با اصول تحقیقات کیفی نیاز دارند، مناسب خواهد بود.

با لیزا ام. گیون بیشتر آشنا شویم

لیزا ام. گیون، پژوهشگر میان‌رشته‌ای، همچنین نویسنده‌ای کانادایی-استرالیایی است که در سال 1970 متولد شده. او به‌عنوان استاد درس مطالعات اطلاعات، در دانشگاه RMIT، واقع در ملبورن استرالیا به تدریس می‌پردازد. این محقق و نویسنده به‌ سبب پژوهش‌هایی که در حوزه‌ی رفتارهای اطلاعاتی، کاربرد وب و پژوهش کیفی به انجام رسانده، جوایز و پاداش‌های فراوانی را دریافت کرده. دریافت کمک‌هزینه‌‌ی مالی از سوی مؤسسه‌های معتبری نظیر مؤسسه‌ی تحقیقات بهداشتی کانادا و انجمن کتابخانه و اطلاعات استرالیا، شماری از دستاوردهای این نویسنده‌اند. کتاب «نظریه‌ی انتقادی: برای علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی» یکی دیگر از بهترین کتاب‌های لیزا ام. گیون است که به فارسی نیز ترجمه شده.

در بخشی از کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ می‌خوانیم

تمام پروژه‌های پژوهشی محدودیت‌هایی دارند که باید در طراحی و در نگارش نتایج مطالعه تأیید شود. این محدودیت‌ها شامل محدودیت‌های جغرافیایی، فرهنگی یا محدودیت‌های زمانی است، به این معنا که پروژه‌ها تصویری از جهان در بازه زمانی و مکانی خاص در زمینه فرهنگی خاص فراهم می‌کنند. این نوع از محدودیت‌های طراحی پروژه در بین انواع پروژه‌ها رایج است و فقط در پروژه‌های کیفی نیست.

مطالعه‌ای که تجربیات دختران را بررسی می‌کند، محدود است و نمی‌تواند شواهدی از تجربیات پسران را ارائه دهد. مطالعه‌ای که سیاست‌های محیط کار را در سازمان‌های سودآور بررسی می‌کنند، نمی‌توانند شواهدی را در رابطه با سازمان‌های غیرانتفاعی ارائه دهند. این مثال‌ها شاید به نظر ذاتی هستند (به این صورت پروژه نمی‌تواند چیزی باشد که برای آن طراحی نشده است)، بسیار مهم است که مرزهای کاری درک شود، بنابراین وقتی داده در زمینه‌های خاص گردآوری شده است، نمی‌توان گفت که می‌توان یافته‌ها را به تمام کودکان یا تمام سازمان‌ها تعمیم داد.

در طول زمان، پژوهشگر شاید کارش را توسعه دهد تا سایر جمعیت‌ها را در بربگیرد، این داده‌ها با استفاده از تحلیل قیاسی امکان تعمیم وسیع‌تر یافته‌ها را فراهم می‌کنند. یا محقق وسعت دسترسی به یافته‌های اولیه را با استفاده از طراحی کمی بیشتر می‌سازد، تا مسائلی را در مجموعه داده بزرگ‌تری بررسی کند و داده‌های آماری تکمیلی را فراهم سازد تا در کنار نتایج کیفی غنی قرار بگیرند. پژوهش کیفی براساس تعدادی محدودیت ساخته شده است که رویکرد را از سایر طراحی‌ها مجزا می‌سازد. طراحی‌های کیفی این پدیده را به صورت عمیق بررسی کرده و معمولاً از روش‌های چندگانه‌ای به جای نیم‌نگاه به روشی منفرد (اما سطحی) استفاده می‌کنند. به این دلیل، پروژه‌ها تمایل دارند که از نمونه‌هایی با اندازه کوچک‌تر را در تعداد کمی از موقعیت‌ها و در بازه طولانی‌تر اغلب از مطالعات کمّی استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تقدیر و تشکر
درباره نویسنده
مقدمه مترجمان
بخش 1: ماهیت پژوهش کیفی
سؤال 1: پژوهش کیفی چیست؟
سؤال 2: کدام رشته‌های تحصیلی از رویکردهای کیفی استفاده می‌کنند و آیا تفاوت‌هایی در رویکرد رشته‌ای آن‌ها وجود دارد؟
سؤال 3: آیا پژوهش کیفی در عمل استفاده می‌شود، یا فقط در پژوهش‌های دانشگاهی است؟
سؤال 4: استاد راهنمای من گفته است که پژوهش کمّی عینی‌تر است، بنابراین از پژوهش کیفی بهتر است، آیا این مسئله حقیقت دارد؟
سؤال 5: تفاوت بین هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی چیست و چرا اهمیت دارند؟
سؤال 6: شنیدم که پژوهش کیفی بیشتر استقرایی است تا قیاسی. یعنی چه؟
سؤال 7: تفاوت بین پروژه طراحی شده با انگاره کیفی و پروژه طراحی شده با گردآوری داده کیفی چیست؟
سؤال 8: تفاوت بین اثبات‌گرایی کمّی و ساخت‌گرایی کیفی چیست؟
سؤال 9: به نظر می‌رسد پژوهش کیفی همیشه شامل افراد باشد-آیا این مسئله صحت دارد؟
سؤال 10: تفاوت بین شرکت‌کننده پژوهش و آزمودنی پژوهش چیست؟
سؤال 11: شرکت‌کنندگان من واقعاً پژوهشگر همکار بودند-بنابراین این کار در پروژه من چه پیامدهایی دارد؟
سؤال 12: به چه نوع آموزش یا تعلیمی برای هدایت پژوهش کیفی نیاز دارید؟
سؤال 13: به چه نوع زمان‌بندی برای مطالعه پژوهش کیفی نیاز دارید؟
سؤال 14: پژوهش کیفی به نظر بسیار پرهزینه‌تر از سایر انواع پژوهش‌هاست-آیا این طور است؟
سؤال 15: محدودیت‌های پژوهش کیفی چیست؟
بخش 2: مسائل اخلاقی در پژوهش کیفی
سؤال 16: مسئولیت‌های اخلاقی پژوهشگر در شیوه پژوهش کیفی چیست؟
سؤال 17: در کدام مراحل پژوهش، به مراحل مرور اخلاقی رسمی برای صحبت با افراد نیاز دارم؟
سؤال 18: پژوهشگران کیفی معمولاً با چه نوع چالش‌های اخلاقی مواجه هستند؟
سؤال 19: گرفتن تأیید اخلاقی برای پروژه‌های کیفی دشوارتر به نظر می‌رسد. آیا این مسئله صحت دارد؟
سؤال 20: آیا می‌توانم نام شرکت‌کنندگان و سازمان آن‌ها را در مطالعه‌ام بیاورم؟
سؤال 21: قصد دارم که با گروه‌های تمرکز کار کنم و می‌دانم به تأیید اخلاقی برای این کار نیاز دارم...
سؤال 22: می‌توانم تعدادی از رونوشت‌ها را به همکارم نشان دهم و بگذارم که به نظرات ضبط شده در مصاحبه گوش دهد...
سؤال 23: باید من سؤالات مصاحبه خود را به هیئت مرور اخلاقی برای تأیید بدهم، اما پروژه اکتشافی است...
سؤال 24: هیئت مرور اخلاقی می‌گوید که باید داده‌ها را از بین ببرم، اما من به نظرم، تحلیلم چندین سال طول می‌کشد...
سؤال 25: چیزهای منفی را درباره افراد در مطالعه دریافتم. آیا باید با آن‌ها مقابله کنم؟
سؤال 26: تأیید اخلاقی من می‌گوید که اگر تغییرات قابل توجهی در روش‌شناسی و یا روش من صورت گرفت باید هیئت اخلاقی را مطلع سازم...
سؤال 27: یکی از شرکت‌کنندگان مطالعه من به دیگران گفته است که در مطالعه من شرکت کرده است...
بخش 3: طراحی پژوهش کیفی
سؤال 28: مسئله پژوهش کیفی چیست-چطور این کار بر رشد سؤالات پژوهش تأثیر می‌گذارد؟
سؤال 29: نقش فرضیات در پژوهش کیفی چیست؟
سؤال 30: طراحی کیفی اکتشافی چیست؟ اگر این کار را انجام دهم، این مسئله به این معناست که پژوهش من به یافته‌هایی قابل استفاده ختم نمی‌شود؟
سؤال 31: طراحی کیفی نوظهور چیست؟
سؤال 32: نقش چارچوب مفهومی و/یا نظری در مطالعه کیفی چیست؟
سؤال 33: وقتی طراحی پروژه را آغاز می‌کنم، مرور ادبیات تا چه اندازه باید وسیع باشد؟
سؤال 34: چه نوع رویکردهای نمونه‌گیری برای مطالعات کیفی مناسب هستند؟
سؤال 35: چرا اندازه نمونه در بسیاری از مطالعات کیفی بسیار کم است؟ آیا این مسئله مشکل‌زاست؟
سؤال 36: اندازه نمونه ایده‌آل برای پروژه کیفی چقدر است؟
سؤال 37: چطور شرکت‌کنندگان را در مطالعه کیفی به کار بگیرید؟
سؤال 38: واقعاً می‌خواهم از گروه‌های تمرکز استفاده کنم، چطور می‌توانم پروژه‌ای را طراحی کنم که از این روش استفاده کند؟
سؤال 39: مثلث‌سازی چیست؟
بخش 4: اطمینان از دقت در طراحی پژوهش کیفی
سؤال 40: شنیدم که پژوهش کمی بسیار دقیق‌تر از پژوهش کیفی است. آیا این مسئله درست است؟
سؤال 41: استراتژی‌های کارآمد برای ارتقاء اعتماد چیست؟
سؤال 42: شنیدم که مطالعات کیفی از سوگیری‌های پژوهشگر رنج می‌برند. چطور با این انتقاد کنار بیایم؟
سؤال 43: آیا یافته‌های پژوهش کیفی را می‌توان تعمیم داد؟ شنیدم که آن‌ها قابل انتقال هستند، اما نمی‌دانم که تفاوت بین این دو اصطلاح چیست؟
سؤال 44: چطور می‌توانم مطمئن شوم که مطالعه من روی سایر محققان یا متخصصین تأثیر خواهد گذاشت؟
سؤال 45: چه رویکردهای مفید و کاربردی برای اطمینان از این مسئله وجود دارد که داده‌های گردآوری شده مناسب است؟
بخش 5: روش‌شناسی‌ها و روش‌ها
سؤال 46: تفاوت‌های بین طراحی، روش‌شناسی و روش کیفی چه هستند؟
سؤال 47: تمام مطالعاتی که خواندم به نظر از مصاحبه استفاده کردند، چه روش‌های دیگری را می‌توانم استفاده کنم تا مطالعه‌ام را جذاب‌تر سازم؟
سؤال 48: فرق بین نظریه داده بنیاد، پدیدارشناسی، مطالعه موردی، مردم‌نگاری، بررسی روایی و غیره را درک نمی‌کنم. می‌توانم این موارد را با هم ترکیب کنم یا تصمیم بگیریم که از هیچ کدام آن‌ها استفاده نکنم؟
سؤال 49. چه نوع روش‌های پژوهشی برای صحبت با افراد مناسب است؟
سؤال 50: مزایا و معایب انجام مصاحبه‌های فردی در مقایسه با مصاحبه گروهی چیست؟
سؤال 51: می‌خواهم مشاهده کنم که مردم چه کارهایی را انجام می‌دهند، اما نمی‌خواهم بدانند که من نگاه‌شان می‌کنم. می‌توانم این کار را انجام دهم؟
سؤال 52: چطور می‌توانم از اسناد در مطالعه کیفی خودم استفاده کنم؟
سؤال 53: شنیدم که چند روش بصری جذاب وجود دارد که می‌توانم استفاده کنم-آن‌ها چه هستند؟
سؤال 54: در رشته من، مرورهای سیستماتیک زیادی از ادبیات وجود دارد. آیا می‌توان مرور سیستماتیک کیفی را انجام داد؟
بخش 6: پژوهش آمیخته شامل رویکردهای کیفی
سؤال 55: شنیدم که پژوهش کیفی تنها به عنوان گام اول و اکتشافی در طراحی پروژه کمّی مفید است-آیا این مسئله درست است؟
سؤال 56: چطور پژوهش کیفی مکمل پژوهش کمّی است؟
سؤال 57: کدام کار را اول انجام دهم-مؤلفه کیفی یا مؤلفه کمّی مطالعه؟
سؤال 58: تعدادی سؤال باز و بسته در پرسشنامه/نظرسنجی خودم آوردم. آیا پژوهش کیفی انجام می‌دهم؟
سؤال 59: آیا بهتر نیست که پژوهشگر کیفی را وارد تیم خودم کنم، یا باید سعی کنم که پژوهش کیفی را خودم انجام دهم؟
سؤال 60: تاکنون فقط طراحی‌های کمّی را انجام دادم، اما اکنون می‌خواهم از رویکردهای کیفی استفاده کنم...
بخش 7: گردآوری داده کیفی
سؤال 61: چطور می‌توان مطالعه آزمایشی را برای پروژه پژوهش کیفی خودم انجام دهم؟
سؤال 62: همکارانم می‌گویند که باید در زمان گردآوری داده، محجوب باشم، این مسئله چه معنایی دارد؟
سؤال 63: می‌توانم فردی را استخدام کنم تا تمام کار گردآوری داده را انجام دهد؟
سؤال 64: بی‌طرفی در زمان گردآوری داده، چه معنایی دارد؟
سؤال 65: کار میدانی در پروژه کیفی به چه صورت است؟
سؤال 66: گردآوری داده غنی چه معنایی دارد؟
سؤال 67: آیا باید تمام داده مصاحبه‌های خودم را رونویسی کنم، یا فقط چند جمله‌ای را که نیاز دارم رونویسی کنم؟
سؤال 68: نقاط ضعف و قوت ضبط فیلم و صدای شرکت‌کنندگان چیست؟
سؤال 69: به نظر می‌رسد در پژوهش کیفی زمان زیادی صرف صحبت با افراد می‌شود...
سؤال 70: باید با شرکت‌کنندگان به صورت رو در رو و حضوری کار کنم، یا می‌توانم از اینترنت (یا ابزارهای دیگر) برای گردآوری داده از راه دور استفاده کنم؟
سؤال 71: تعداد زیادی مصاحبه یا سایر منابع بالقوه برای داده آنلاین وجود دارد، مثلاً نقل قول افراد...
سؤال 72: متوجه شدم که بعضی از مطالعات کیفی از تصاویر تولیدی شرکت‌کنندگان، نقاشی‌ها یا سایر رویکردهای مبتنی بر هنر استفاده کردند...
سؤال 73: داده‌های زیادی دارم-داده دیجیتالی، صدها صفحه رونوشت تایپ‌شده و صدها ساعت فایل ویدیویی-چطور تمام این مواد خام را مدیریت کنم؟
سؤال 74: چطور بفهمم که به اشباع مضامین در داده خودم رسیدم؟
سؤال 75: همکارم می‌گوید که «فرصت‌های ازدست‌رفته» زیادی در مجموعه داده وجود دارد. این حرف چه معنایی دارد؟
سؤال 76: سعی دارم تا بهترین مکان را برای انجام مصاحبه‌های فردی انتخاب کنم. بنابراین چطور انتخاب کنم؟
بخش 8: انجام تحلیل کیفی
سؤال 77: باید تا زمان گردآوری داده صبر کنم تا بتوانم تحلیل داده خودم را آغاز کنم؟
سؤال 78: استاد راهنمای من می‌گوید که باید از دیدگاه‌های تفسیری برای تحلیل استفاده کنم-این کار چه معنایی دارد؟
سؤال 79: فرآیند کدگذاری مجموعه داده من به چه صورت است؟ می‌توانم کتاب کدهای شخص دیگری را قرض بگیرم تا بتوانم کارم را شروع کنم؟
سؤال 80: تفاوت بین مضامین، کدها و دسته‌ها چیست؟
سؤال 81: آیا فردی که داده را گردآوری می‌کند، همان فردی است که داده‌ها را کدگذاری و تحلیل می‌کند؟
سؤال 82: شنیده‌ام که تحلیل داده به عنوان فرآیندی تکراری از کدگذاری توصیف شده است. این جمله چه معنایی دارد؟
سؤال 83: چطور می‌توانم برای کدگذاری داده از تیم استفاده کنم؟
سؤال 84: آیا محققان کیفی می‌توانند مواردی را در داده‌شان بشمارند، یا این کار فقط در پژوهش کمّی صورت می‌گیرد؟
سؤال 85: آیا استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری تحلیل داده کیفی باعث بهبود کیفیت نتایج من می‌شود؟
سؤال 86: بهترین بسته نرم‌افزاری برای استفاده در تحلیل داده کیفی چیست؟
سؤال 87: آیا مهم است که فردی دیگر نتایج من را به صورت متفاوتی تفسیر کند؟
سؤال 88: داده غیرعادی دارم. آیا این مسئله مشکلی برای من ایجاد می‌کند؟
سؤال 89: شنیدم که باید خودم را در زمان تحلیل داده کاملاً در آن غرق کنم، اما من کار تمام وقت دارم. برای انجام این فرآیند به چقدر زمان نیاز دارم؟
سؤال 90: به نظر می‌رسد تحلیل من به جای طرح پاسخ، سوالاتی را ایجاد کرده است، در این زمینه چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
بخش 9: نگارش پژوهش کیفی
سؤال 91: چطور یافته‌های خودمان را ارائه دهیم تا تحلیل و نظرات شرکت‌کننده را منعکس سازند؟
سؤال 92: شماره‌های شرکت‌کنندگانم را تعیین کردم (تا آن‌ها در نگارش پژوهش به صورت گمنام بمانند)، اما اکنون سرپرستم می‌گوید که باید به آن‌ها نام مستعار بدهم. کدام رویکرد بهتر است؟
سؤال 93: استاد راهنمای من می‌گوید که باید در نگارشم به شرکت‌کنندگان پژوهش اجازه دهم تا نظر بدهند-این حرف چه معنایی دارد؟
سؤال 94: تعدادی تصویر، فایل‌های صوتی ضبط شده، و داده‌های چندرسانه‌ای دارم، چطور می‌توانم آن‌ها را منتشر سازم؟
سؤال 95: مقالات مجله در رشته من از نظر طول محدود هستند، بنابراین چطور می‌توانم نتایج خودم را به صورت فشرده ارائه دهم، در عین حال جزئیات کافی برای پشتیبانی از بحث‌های خودم را ارائه کنم؟
سؤالات 96: داده زیادی دارم و به سختی می‌توانم همه چیز را روی کاغذ بیاورم! چطور می‌توانم نتایجم را در یک گزارش پژوهشی منفرد بیاورم؟
سؤال 97: گزارشات پژوهش کیفی در قالب‌ها و سبک‌های بسیاری چاپ می‌شوند...
سؤال 98: معمولاً چه نوع مخاطبی گزارشات پژوهشی کیفی را می‌خواند؟
سؤال 99: داده من فقط رونوشت‌های مصاحبه‌ها و سایر متن‌هاست، می‌توانم یافته‌هایم را در پوستر بصری ارائه کنم؟
سؤال 100: آیا باید کپی مطالب چاپ شده خودم را برای شرکت‌کنندگان بفرستم؟
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ
نویسنده
مترجمزهرا چهارباغی، امیر دانا، فرزانه فتحعلی پور
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-622-7751-63-5
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ

برای دریافت کتاب روش تحقیق کیفی: 100 سوال و پاسخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.