معرفی و دانلود کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

عکس جلد کتاب رکود بزرگ و سیاست نو
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رکود بزرگ و سیاست نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رکود بزرگ و سیاست نو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

کتاب رکود بزرگ و سیاست نو درباره‌ی رکود اقتصادی دهه‌ی 1930 است که گریبان‌گیر جهان و خصوصاً ایالات متحده‌ی آمریکا شد. این رکود بزرگ، رنج بسیاری را به همراه داشت و منجر به ایجاد برخی مداخلات دولت تحت عنوان نیو دیل شد. اریک راچوی در این کتاب به بررسی علل و پیامدهای ناشی از این رکود و تحلیل سیاست‌های جدید و دگرگون‌کننده در برابر آن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

سقوط سهام در سال 1929، سفته‌بازی گسترده، افزایش بیکاری، بی‌خانمانی، سلب مالکیت و گسترش فقر و... از جمله عوامل و پیامدهای رکود بزرگ اقتصادی در دهه‌ی 1930 بود که سراسر جهان را فراگرفت. ایالات متحده نیز از این ویرانی اقتصادی در امان نماند و این رکود باعث فروپاشی اقتصاد کشور شد. در واکنش به این بحران، فرانکلین دلانو روزولت رئیس‌جمهور آمریکا، برای بهبود زندگی مردم و بازگرداندن امید به آن‌ها، سیاست‌های تحول‌گرایانه‌ای به نام نیو دیل را در دستور کار دولت قرار داد. مداخله‌ی دولت بر اساس این سیاست‌ها و از طریق امداد، بهبود و اصلاحات، باعث تقویت امید جامعه شد.

بحران 1930 و سیاست‌های نیو دیل، یک دوره‌ی تاریخی مهم برای کشور آمریکا است؛ چراکه تأثیرات آن در جامعه و سیاست‌های اقتصادی همچنان قابل‌مشاهده است. بنابراین کتاب رکود بزرگ و سیاست نو (The Great Depression and the New Deal) در پی بررسی علت و پیامدهای رکود اقتصادی سال 1930 و سیاست‌های نشأت‌گرفته از این رکود است.

معرفی و دانلود کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

اریک راچوی (Eric Rauchway)، در کتاب رکود بزرگ و سیاست نو به دنبال نشان‌دادن اهمیت دخالت دولت در شرایط بحرانی است. او با استفاده از مستندات تاریخی نشان می‌دهد دخالت دولت در برخی شرایط، می‌تواند مردم کشور را از بحران نجات دهد. او هدف نیو دیل را ارائه‌ی کمک فوری به افرادی که بیشترین آسیب را دریافت کرده بودند، بازیابی اقتصاد و اصلاحاتی برای بهبود شرایط زندگی مردم عادی و... بیان می‌کند. راچوی معتقد است هدف از اجرای سیاست‌های نیو دیل، تلاش برای بازیابی اقتصاد فروپاشیده و جلوگیری از وقوع رکود در آینده بوده است.

کتاب رکود بزرگ و سیاست نو، تأثیرات نیو دیل بر جامعه و اقتصاد کشور آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگرچه این سیاست‌، یک برنامه‌ی یکپارچه نبود، اما باعث ایجاد شغل و افزایش امید و انگیزه مردم شد. این اصلاحات تأثیرات ماندگاری بر جامعه و سیاست آمریکا داشت و منجر به ایجاد دولت رفاه مدرن و شکل‌گیری یک شبکه ایمنی اجتماعی شد. لازم به ذکر است اگرچه سیاست‌های نیو دیل اگرچه مورد پذیرش بسیاری از سیاستمداران قرار داشت؛ اما نقدهای زیادی را به دنبال داشته است. برخی از مخالفان اینطور استدلال کرده‌اند که سیاست‌های نیو دیل، ریشه‌های اصلی رکود را شناسایی نکرده است. برخی نیز معتقدند نیو دیل قدرت زیادی به دولت داد و باعث دخالت بیش از حد او و سرکوب شرکت‌های خصوص شد.

گفتنی‌ست مختار قادری این کتاب را برای انتشارات دنیای اقتصاد ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

  • این روزها همه در حال صحبت از نیو دیل جدید هستند... اریک راچوی همه چیز را به پایان رسانده است. (پل کروگمن، نیویورک‌تایمز)
  • من خواندن این کتاب را ضروری می‌دانم. (لورا کاناوی، سیاره پول NPR)
  • کتاب بسیار خوب آموزنده‌ای است، چون علاوه بر ارائه تجزیه‌وتحلیل، بستری را برای ایجاد بحث فراهم می‌کند. (اندرو دوجشون، تریبون (بریتانیا))

کتاب رکود بزرگ و سیاست نو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به دانشجویان، روزنامه‌نگاران و علاقه‌مندان به تاریخ، اقتصاد و سیاست ایالات متحده‌ی آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رکود بزرگ و سیاست نو می‌خوانیم

هنگامی‌که کارفرمایان، شغل‌ها را تبلیغ می‌کردند، آن‌ها می‌توانستند کارگران خود را انتخاب کنند و در ترجیحات خود زیاده‌روی کنند یا تبعیض قائل شوند. آن‌ها به‌طور فزاینده‌ای مردان سفیدپوست با تجربه کاری را استخدام می‌کردند یا در کار نگه می‌داشتند، و پیرها و جوان‌ترها، زنان و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را کنار می‌گذاشتند که به‌طور نامتناسبی در میان افراد بیکار حضور داشتند و نمایان می‌شدند. قبل از سقوط، به‌دلیل اینکه زنان در ابتدا با تعداد قابل‌توجهی وارد نیروی کار می‌شدند، باور کردن این موضوع برای مردان بسیار ساده بود که اگر یک زن کار کند او این کار را برای خرج کردن بیهوده پول انجام می‌دهد، که به‌طور صحیح، زنان برای آن وابسته به مردانی بودند که به‌عنوان سرپرست خانوار، برای زنان و بچه‌های خود معاشی تامین می‌کردند. به‌دلیل عرضه بیش از تقاضای نیروی کار در زمان رکود بزرگ، کارفرمایان -گاهی اوقات با سیاست و گاهی اوقات صرفا از روی عادت- زنان متاهل کمتری استخدام می‌کردند و به آسانی آنهایی را که از قبل در فهرست‌ها داشتند، اخراج می‌کردند. بااین‌حال، زنان به‌طور فزاینده‌ای در جستجوی کار بودند، عمدتا به‌خاطر اینکه خانواده‌های خود را پابرجا نگه دارند، اگرچه بعضی اوقات نیز برای حفظ زندگی طبقه متوسط در مواجهه با رکود بود.

زنان نسبت به پدران، شوهران، برادران و پسرانشان با بازار سخت‌تری مواجه شدند. و اگر مجبور می‌شدند خانواده‌های خود را ترک کنند، برای آن‌ها زندگی در جاده یا در راه، نسبت به آنچه به خویشاوندان مذکر آن‌ها اعمال شده بود، نمایانگر حتی تهدید بزرگ‌تری برای استثمار فیزیکی بود. شمار زنان بیکار و بدون خانواده به آن‌ها می‌فهماند تا انجمن‌هایی برای حفاظت از خودشان ایجاد کنند، به ‌اشتراک‌گذاری منابع ناچیز و اتاق‌های کوچک بپردازند و زمان‌بندی شیفت‌ها و نوبت‌ها برای استفاده از تختخواب‌ها و لباس‌ها را انجام دهند. یکی از سیاستمداران اظهار داشته بود که کارگر زن در آمریکا، «اولین یتیم در این توفان‌» بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. جهان در بدهی
فصل دوم. سال‌های ریاست‌جمهوری هوور
فصل سوم. مردم آمریکا در رکود
فصل چهارم. تورم عمدی و جبران
فصل پنجم. مدیریت مزرعه و کارخانه
فصل ششم. قدرت همسنگ‌کننده
فصل هفتم. پایان یک آغاز
نتیجه‌گیری. سبک جدید آمریکایی در داخل و در سراسر جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رکود بزرگ و سیاست نو
نویسنده
مترجممختار قادری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-497-127-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

دنیا
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب خیلی خوبیه و اطلاعات خوبی میده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رکود بزرگ و سیاست نو

برای دریافت کتاب رکود بزرگ و سیاست نو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.