معرفی و دانلود کتاب زن سی ساله

عکس جلد کتاب زن سی ساله
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن سی ساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن سی ساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن سی ساله

انوره دو بالزاک بین سال‌های 1828 تا 1842 شش داستان‌ مجزا و مستقل نگاشت و به چاپ رسانید و سپس همه‌ی آن‌ها را در داستان واحدی تحت عنوان کتاب زن سی ساله منتشر کرد. او زنی زناکار را در این رمان معرفی می‌کند که برگرفته از شخصیت مادرش است. این زن که در ازدواج خود با ناکامی‌هایی روبه‌روست، دل به مرد دیگری می‌بندد و از او فرزندی به دنیا می‌آورد که بیش از فرزند مشروعش دوستش می‌دارد.

درباره‌ی کتاب زن سی ساله

یک زن سی ساله از ازدواجی خودخواسته دل‌آزرده و خسته می‌شود و در پی یافتن عشق به شخصی جز همسرش می‌رسد. این زن رابطه‌ی زناکارانه‌ای را که تنها عشق توجیهش می‌کند، ادامه می‌دهد؛ تاآنجاکه فرزندی نامشروع متولد می‌شود که از فرزند مشروع و ارشدش عزیزتر است. حالا این زن با حسدی که در دل دخترش برانگیخته و بی‌مهری‌ای که به او روا داشته، چگونه روزگار می‌گذراند و عاقبتش چیست؟

معرفی و دانلود کتاب زن سی ساله

شرحی که رفت یک ایده‌ی داستانی کوتاه است که شاید بسیاری از نویسندگان آن را دستمایه‌ی کار خود قرار داده‌اند؛ اما وقتی انوره دو بالزاک (Honore De Balzac) به سراغ پرداخت آن می‌رود، آسوده‌خاطر می‌شویم این ایده‌ی کوتاه و سطحی، چنان عمیق می‌شود که می‌توان آن را یکی از شاهکارهای نویسنده دانست. او از آن دست نویسندگانی است که در پرداختن به وضعیت اجتماع و روحیات شخصیت‌های داستانش جزئیات زیادی به کار می‌بندد. بالزاک شمار زیادی از آثارش را در مجموعه‌ای به نام «کمدی انسانی» تألیف کرده است؛ مجموعه‌ای که به چنان دقتی اوضاع و احوال جامعه‌ی فرانسه‌ی قرن نوزدهم و حوادث و رویدادهای تاریخی را از نظر می‌گذراند که به یکی از مرجع‌های مهم برای دیگر نویسندگان تبدیل شده است. کتاب زن سی ساله ‌(La Femme de trente ans) نیز در بخش «صحنه‌های زندگی خصوصی» از مجموعه‌ی کمدی انسانی قرار دارد. انوره دو بالزاک تمام کیفیات روح آدمی را در این اثر تشریح می‌کند و فضایل و معایب بشری را به صورت زنده نشان می‌دهد. بیشتر این کیفیات را بالزاک از زندگی شخصی خود اقتباس کرده است. در واقع مادر بالزاک از شخصی غیر از شوهرش پسری داشت به نام هانری که او را آشکارا بر انوره ترجیح می‌داد و می‌گفته که انوره ثمره‌ی وظیفه و تصادف است. عین همین عبارت را بالزاک در داستان زن سی‌ساله بر زبان مادر خطاکار می‌گذارد:

«هلن عزیز و بیچاره‌ی من فرزند پدرش و فرزند وظیفه و تصادف است. از وجود او در من فقط غریزه‌ی زن باقی است و بس، زیرا قانون طبیعت بدون چون و چرا حکم می‌کند که موجودی را که از بطن ما بیرون آمده است، حفظ و حراست کنیم. از لحاظ اجتماعی بر من ملامت و ایرادی نیست. آیا زندگی و سعادت خود را فدایش نکرده‌ام؟! فریادهایش درون مرا متأثر می‌کند. اگر در آب بیفتد، برای نجاتش فوراً خود را در آب می‌افکنم و اما او در دل من جای ندارد.»

معرفی و دانلود کتاب زن سی ساله

کتاب زن سی ساله (A Woman Of Thirty) شرح زندگانی زنی است که از اجبار و وظیفه به ستوه آمده و خواهان انتخابی آزادانه و عشقی پرشور است. او بدون در نظر گرفتن دختر خود، هلن، به پیشواز زندگی دومی می‌رود که جایگزین کمبودهایش شود و خلأهای عاطفی‌اش را پر کند. انوره دو بالزاک بیش از هر کس دیگری به تجزیه و تحلیل روح یک زن سی ساله می‌پردازد و امیال و خواسته‌های او را واکاوی می‌کند. بی‌مهری یک مادر نسبت به فرزند خود و ارجح دانستن فرزند نامشروع، موضوع متداولی در هیچ‌یک از ادوار تاریخی نبوده و بالزاک به‌خوبی از پس وصف آن برمی‌آید. او علاوه‌بر نمایش یک زندگی خصوصی، جایگاه زن را در جامعه‌ی فرانسه‌ی قرن نوزدهم بررسی کرده و در تشریح آداب و رسوم و خصوصیات زندگی اجتماعی از چیزی فروگذار نمی‌کند.

شاید ذکر این نکته شنیدنی باشد که کتاب زن سی ساله در ابتدا به‌عنوان کتاب واحدی منتشر نشد. در واقع انوره دو بالزاک ابتدا شش داستان مجزا نوشت و به چاپ رساند که حتی نام شخصیت‌های آن‌ها با نخسه‌ی نهاییِ زن سی ساله متفاوت بودند. اما پس از چند سال به این نتیجه رسید که زنِ تمام این قصه‌ها یک نفر است؛ پس شش داستان را در یک مجلد و در قالب داستانی واحد گردآوری کرد و نام زن سی ساله را بر آن نهاد. این مسئله سبب بروز ناهماهنگی‌ها و پراکنده‌گویی‌هایی در داستان شده، اما از لحاظ تجزیه و تحلیل روان‌شناسی دارای نکات دقیق و بدیعی است.

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب زن سی ساله را با ترجمه‌ی ادوارد ژوزف چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب زن سی ساله برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که طرفدار رمان‌های کلاسیک و عاشقانه هستند یا قلم انوره دو بالزاک را می‌پسندند، بسیار خواندنی است.

در بخشی از کتاب زن سی ساله می‌خوانیم

جوان زیبا، مثل شارل، دارای موهای بور بود. طفل را در بغل گرفته بود و او را می‌رقصاند، او را می‌بوسید و پیاپی کلماتی بر زبان می‌راند که از معنی واقعی خود دور بود و ما هنگام صحبت با کودکان آن را با مهر و صفا بر زبان می‌رانیم. مادر طفل از دیدن این بازی‌ها لبخند می‌زد و گاه‌گاه، بدون تردید، آهسته کلماتی بر زبان می‌راند که از دل برمی‌خاست، زیرا دوست او در نهایت خوشحالی مکث می‌کرد، در صورتی که معشوقه‌اش با چشمان آبی‌رنگ پر از حرارت، پر از شور عشق به او می‌نگریست. صدای آن‌ها که با صدای بچه مخلوط می‌شد، نمی‌دانم چه چیز نوازش‌کننده‌ای داشت. هر سه بسیار دلربا بودند. این صحنه‌ی دلپذیر، در میان این منظره‌ی عالی یک نوع لطف غیرقابل‌تصور داشت. وجود زنی زیبا، سفید و خندان، کودکی بسیار ملیح و دوست‌داشتنی، مردی در بحبوحه‌ی نشاط و جوانی، آسمانی صاف، خلاصه تمام عوامل هماهنگ طبیعت برای لذت ‌بخشیدن به روح آدمی دست ‌به ‌دست هم می‌دادند.

غفلتاً به خود آمدم. متوجه شدم که من هم تبسمی بر لب دارم و گویی این سعادت از آن من بود.

جوان زیبا صدای زنگ ساعت نه را شنید. پس از آنکه معشوقه‌ی خود را با ملاطفت در آغوش گرفت و بوسید، قیافه‌ی زن جدی شد و حالتی تقریباً مغموم به خود گرفت. جوان به ‌سوی درشکه‌ی تک‌اسبه‌ی خود آمد که مستخدم پیری آن را آهسته به جلو می‌راند. سخنان کودکانه‌ی آن پسربچه‌ی ملیح با آخرین بوسه‌هایی که مرد جوان از گونه‌هایش برمی‌گرفت، در هم آمیخت. بعد، همین که جوان سوار درشکه‌ی خود شد و آن زن، بی‌حرکت به صدای گردش چرخ‌های درشکه گوش فرا می‌داد و حرکت چرخ‌ها و غبار رقیق آن را که در خیابان سبز بلوار خط می‌انداخت، با چشم تعقیب کرد، شارل دوان ‌دوان نزد خواهرش نزدیک پل آمد و من شنیدم که با صدایی زنگ‌دار به او می‌گفت:

«چرا نیامدی که با دوست عزیز من خداحافظی کنی؟»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم: زندگی بالزاک
1: خطاهای اولیه
2: رنج های نامعلوم
3: در سن سی سالگی
4: مشیت الهی
5: دو ملاقات
6: پیری مادر خطاکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن سی ساله
نویسنده
مترجمادوارد ژوزف
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-277-132-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن سی ساله

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زن سی ساله

برای دریافت کتاب زن سی ساله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.