معرفی و دانلود کتاب زندگی به شیوه خودت

عکس جلد کتاب زندگی به شیوه خودت
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی به شیوه خودت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی به شیوه خودت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی به شیوه خودت

سنین نوجوانی زمانی‌ برای اکتشاف، ریسک‌پذیری اندیشمندانه و پرورش قدرت انعطاف‌پذیری در مقابل سختی‌هاست! کتاب زندگی به شیوه خودت نوشته‌ی جوزف سیاروچی و لوئیز هیز، همانند یک راهنمای واقعی و قابل فهم به نوجوانان این قدرت را می‌بخشد تا با شهامت وارد دنیای بیرون شده و زندگی‌شان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

درباره‌ی کتاب زندگی به شیوه خودت:

تغییر برای ما انسان‌ها ممکن است اتفاق چندان راحتی نباشد. ما به طور معمول دوست داریم شرایط برایمان یکسان باقی بماند. اما یک نوجوان، نقش مهمی در تغییرات زندگی‌اش دارد. کتاب زندگی به شیوه خودت (Your life, your way) به نوجوانان یاد می‌دهد تا قوی‌تر از قبل عمل کنند و تغییرات زندگی‌شان را به بزرگترین منبع توانایی خود تبدیل نمایند.

نوجوانان با مطالعه‌ی این کتاب ارزشمند نه تنها یاد می‌گیرند که از تغییرات ترسی نداشته باشند بلکه می‌آموزند که چطور از آن‌ها استقبال کنند و در مقابلشان بلند فریاد بزنند که من آماده‌ام!

سپری کردن دوران نوجوانی در دنیای امروز، چندان راحت نیست. گاهی اوقات آنان احساس می‌کنند که از همه طرف توسط مدرسه خانواده، دوستان و فعالیت‌های فوق برنامه به این سو و آن سو کشیده می‌شوند. در حالیکه هیچ کدام از آن‌ها مسیری نیست که دلخواهشان باشد. بالاتر از هر چیز احساس تنهایی، عصبانیت و یا افسردگی می‌کنند و یا شاید از خودشان بپرسند که آیا به اندازه کافی خوب، باهوش و یا جذاب هستم که بتوانم در زندگی موفق شوم یا خیر؟! بنابراین چگونه می‌توانند با این احساسات شک و تردید مقابله کنند تا این قدرت را به دست بیاورند که بتوانند با چالش‌های زندگی روبه‌رو شوند و در نتیجه به نهایت توانایی خود دست یابند؟

خوشبختانه آن‌ها می‌توانند به کمک راهنمایی‌های جوزف سیاروچی (Joseph Ciarrochi) و لوئیز هیز (Louise L Hayes) یاد بگیرند با تمام فشارهای سال‌های نوجوانی خود کنار بیایند و در عین حال به فردی که می‌خواهند تبدیل شوند و با بهره‌گیری از مهارت‌های ذهن آگاهی راه‌های جدید و موثری را کشف کنند تا بتوانند احساسات بدی که دارند را کنترل نمایند، عادت‌های نادرست را ترک کنند، خودشان را باور داشته باشند، مسئولیت سرنوشتشان را به عهده بگیرند و با مشکلات زندگی به درستی مواجه شوند. این کتاب هر آن چیزی که یک نوجوان نیاز دارد، در اختیارش قرار می‌دهد تا از همین امروز شروع کند و به بهترین خود تبدیل شود.

این کتاب با تصاویر زیبا به افراد نوجوان نشان می‌دهد که این توانایی را دارند تا تبدیل به فردی شوند که همیشه در انتظارش بوده‌اند. آن‌ها این قدرت را دارند که تغییر کنند و زندگی‌شان را در مسیری که قلبشان فرمان می‌دهد، پیش ببرند.

نکوداشت‌های کتاب زندگی به شیوه خودت:

- کتاب " زندگی به شیوه‌ی خودت " یک مدل رفتاری کاملاً علمی را به صورت ملموس و کاربردی ارائه می‌دهد. والدین بایستی این کتاب را برای فرزندان نوجوان خود تهیه کنند. اما روی سخن من به والدین این است که لطفاً ابتدا خودتان این کتاب را بخوانید و تمریناتش را انجام دهید. شما باید همگام با فرزند نوجوان خود تغییر کنید. من در جایگاه یک استاد راهنما، این کتاب را به عنوان خلاصه مطالب رفتاری درمانی به کارآموزان نیز پیشنهاد می‌دهم. ساختار کتاب به اندازه‌ی کافی ساده، واضح و انعطاف پذیر است که تقریباً می‌توان آن را با هر گونه شرایط واقعی تطبیق داد. (دکتر کِلی ویلسون)

- مدل DNA-V یک تحول بنیادین و یکی از مهیج‌ترین مداخله‌های روانشناسی موج سوم در طی سال‌ها به حساب می‌آید. این کتاب جالب، به گونه‌ای این مدل رفتاری را ارائه می‌دهد که نوجوانان به طور حتم آن را دوست خواهند داشت و برایشان مفید واقع خواهد شد. (دکتر بِن سِدلی)

- کتابِ "زندگی به شیوه‌ی خودت" به گونه‌ای واقعی با آن دسته از نوجوانانی ارتباط برقرار می‌کند که سعی دارند بفهمند به چه فردی تبدیل خواهند شد. مدل DNA-V که توسط نویسندگان در این کتاب مطرح شده است، یک چارچوب عملی و قابل فهم است که به طور مشخص بر اساس اصول بررسی شده‌ی تغییرات رفتاری و همچنین رشد نوجوانان طراحی شده است. این کتاب با در بر داشتن سؤالات پر معنا و تفکر برانگیز در کنار تمرینات مفید برای پرورش مهارت‌های جدید، ابزار و شرایط استثنایی را فراهم می‌کند تا نوجوانان را در طول مسیر زندگی هدایت کند. (دکتر سیری مینگ، دارای بورد تخصصی)

کتاب زندگی به شیوه خودت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هدیه‌ای ارزنده برای نوجوانان، والدین و همچنین آموزگاران، روانشناسان، مشاوران و مربیانی هست که با نوجوانان در تعامل هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی به شیوه خودت:

- این کتاب درباره سفرِ تغییر است، سفری که تو را تبدیل به فردی می‌کند که می‌خواهی باشی. در این کتاب یاد خواهی گرفت که با برداشتن این گام‌های اساسی، زندگی را به شیوه‌ی خودت خلق کنی.

- رؤیاها تنها منحصر به بچه‌ها نیستند. در واقع این رؤیا پردازی‌ها و خیالبافی‌های کودکانه تا حدودی پایه و اساس زندگی ما را آن گونه که دوست داریم می‌سازند. و اگر به آن‌ها اهمیت ندهیم به طور کامل از بین می‌روند و می‌میرند.

- الگوی مشاهده‌گر یک منطقه‌ی عالی محسوب می‌شود، ولی قرار نیست که همیشه آن جا بمانی. از زاویه‌های متعدد متفاوتی می‌توان نظاره‌گر زندگی بود. بنابراین بیایید تا به سراغ یک دیدگاه جدید برویم.

در بخشی از کتاب زندگی به شیوه خودت می‌خوانیم:

برخی از مشکلات هستند که الگوی توصیه گر قادر به حل آن‌ها نیست (مثلاً طلاق والدین، عوامل تهدیدکننده سلامت عمومی، پشیمانی از وقایعی در گذشته‌ی دور). اگر با یکی از این مشکلات و یا هر مشکل دیگری که در کنترلت نیست درگیر باشی، متوجه خواهی شد. در این حالت چه می‌توان کرد؟ به یاد داشته باش که نمی‌توانی الگوی توصیه‌گر را خاموش کنی. در واقع او به تو چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. ولی راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانی امتحان کنی.

برای یک " زنگ نگرانی" برنامه ریزی کن. به مدت 30 دقیقه در روز برای نگران بودن و فکر نکردن به هیچ چیز دیگر وقت بگذار. مانند این است که به الگوی توصیه‌گر می‌گویی، "بیا با هم در ساعت 7:30 عصر به نگرانی‌ها فکر کنیم. "الگوی توصیه‌گر تو اغلب از این برنامه‌ریزی احساس رضایت می‌کند. و اگر زمانی را به این کار اختصاص ندهی، احساس بی‌قراری به او دست می‌دهد، زیرا وظیفه‌اش مراقبت از توست. او همیشه نگران است. می‌توانی حداقل سه ساعت قبل از خواب این کار را انجام بدهی تا در برنامه‌ی خوابت اختلالی به وجود نیاورد. همچنین در صورت امکان، هر روز یک مکان و زمان خاص و ثابت را برای این کار در نظر بگیر.

احساساتت را بیان کن. به مدت 20 دقیقه در مورد نگرانی‌ات بنویس. این کار برای حل مسئله نیست؛ تنها با هدف ابراز احساسات انجام می‌شود. به روش سیلانِ ذهن، درباره‌ی عمیق‌ترین افکار و احساساتت بنویس. این کار باعث از بین رفتن نگرانی‌ها نمی‌شود، بلکه کمک می‌کند تا این نگرانی‌ها، تو را از پا در نیاورند.

قوانین جدیدی برای الگوی توصیه گر طراحی کن. اگر یکی از دوستانت در شرایط تو قرار داشت، چه توصیه و نصیحت عاقلانه‌ای به او ارائه می‌دادی؟ ببین آیا می‌توانی همین حرف را به خودت بگویی تا کار تو را در برابر مشکل راحت تر کند. این توصیه می‌تواند هر چیزی باشد به عنوان مثال، "عیبی ندارد؛ میگذرد. " یا " اگر تسلیم نشوی میتوانی از عهده‌ی این کار بر بیایی"و یا "گذشته را نمی‌شود تغییر داد. برای زمان حال تلاش کن. "(اما دقت کن که این قانون جدید چیزی نباشد که سعی بر خاموش کردن الگوی توصیه‌گر داشته باشد، زیرا پیش از این فهمیدی که این کار غیرممکن است.)

خود را در زمان حال غرق کن. به اطرافت دقت کن. این کار را هر زمان می‌توانی انجام بدهی. چند مرتبه آهسته و عمیق نفس بکش. به هر چیزی که می‌بینی دقت کن. به حضور و وجود خودت در زمان حال توجه کن. ببین چه کاری میتوانی برای خودت انجام بدهی. می‌توانی از خودت مراقبت کنی و یا کار سرگرم‌کننده‌ای انجام بدهی، و یا چیز جدیدی را کشف کنی و یاد بگیری؟ آن کار را انجام بده، نگذار فقط در حد فکر باقی بماند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مولف
تقدیم نامه
سپاسگذاری نویسندگان
مقدمه
روش خواندن این کتاب
بخش اول: مهارت‌هایت را پرورش بده
فصل اول: بگذار قلبت راهنمای تو در طول این مسیر باشد
فصل دوم: کنترل زندگی‌ات را در دست بگیر
دیدگاه خود را تغییر بده تا بتوانی دنیای خود را تغییر بدهی
بخش دوم: مهارت‌هایت را متمرکز کن
فصل چهارم: وقتی نمی‌توانی افکار و نگرانی‌ها را متوقف کنی
فصل پنجم: وقتی عصبی و مضطرب هستی
فصل ششم: به دنبال روابط محکم و حمایت‌گر باش
فصل هشتم: وقتی که غمگین و ناراحت هستی
فصل نهم: وقتی که احساس آزردگی، ترس و یا ناامنی می‌کنی
فصل دهم: وقتی که زندگی مجازی‌ات نابسامان است
فصل یازدهم: اعتماد به نفس واقعی داشته باش
فصل دوازدهم: در همه چیز عالی باش
پس گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی به شیوه خودت
نویسنده،
مترجمعلی محمدی زاده
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-622-7621-14-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی به شیوه خودت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی به شیوه خودت

برای دریافت کتاب زندگی به شیوه خودت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.