معرفی و دانلود کتاب آینده پسرت را بساز

عکس جلد کتاب آینده پسرت را بساز
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینده پسرت را بساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده پسرت را بساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده پسرت را بساز

کتاب آینده پسرت را بساز نوشته‌ی مایکل سی ریچرت اثری پژوهشی، حاصل چندین دهه تحقیق درباره‌ی شیوه‌ی تعامل والدین و معلمان با فرزندان و شاگردان پسرشان است. این اثر کلیشه‌های سنتی و قراردادهای نخ‌نمای قدیمی در زمینه‌ی تبدیل پسران نوجوان به مردان بالغ را واکاوی می‌کند و با ارائه‌ی راهکارهای عملی در حیطه‌ی ارتباط با نوجوانان پسر، شیوه‌های تربیتی صحیح را به والدین آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آینده‌ی پسرت را بساز

بلوغ و چالش‌های آن یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های زندگی برای نوجوانان و البته والدین آن‌هاست. این دوران با فشارهای روانی، تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی زیادی همراه است و به‌همین دلیل مسائل و مشکلات بسیاری را برای نوجوان به همراه دارد. این موضوع هم برای نوجوانان دختر و هم پسر حائز اهمیت است. از آن جایی سال‌هاست شیوه‌های تربیتی به‌کاررفته در رشد و پرورش پسران همچنان با سبک و سیاق قدیمی و مخرب همراه است، متخصصان زیادی در صدد اصلاح آن برآمده‌اند.

مایکل سی ریچرت (Michael C. Reicher) نویسنده‌ی کتاب آینده‌ی پسرت را بساز (How to Raise a Boy) حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش خودش را در رابطه با بلوغ نوجوانان پسر و تعامل والدین و مربیانشان در این دوران،‌ در اثر پیش‌رو گرد آورده است. او در این کتاب به موضوع «مرد شدن پسران از کودکی» می‌پردازد و معتقد است این اندیشه‌ی قدیمی که متأسفانه همچنان در برخی خانواده‌ها پابرجاست، می‌تواند آینده‌ی پسران نوجوان را تحت تأثیر قرار دهد. او همچنین بر این نکته تأکید می‌کند که بخشی از پرخاشگری، عصبانیت، اضطراب‌ه، انزوا و و یا دیگر رفتارهای مخرب پسران،‌ برآمده از این تفکر اشتباه پدران و مادران آن‌هاست. نویسنده در کتاب آینده‌ی پسرت را بساز بر اصلاح روابط والدین و مربیان با پسران نوجوان تأکید کرده و اقدام به این عمل را سرآغاز پرورش پسرانی سالم از نظر روانی و تبدیل شدنشان به مردانی اثرگذار و بااعتمادبه‌نفس می‌داند.

مایکل سی ریچرت در اثر خود با بهره‌گیری از علوم اعصاب و پیوند آن‌ها با بینش‌های روانشناسی راهنمایی‌هایی را ارائه می‌دهد که به‌کاربردنشان چرخه‌ی معیوب تربیت سنتی را متوقف می‌کند. از جمله راهبردهایی که در کتاب آینده‌ی پسرت را بساز بیان می‌شود، مواردی همچون تعامل بدون قضاوت، صحبت کردن بدون واکنش منفی درباره‌ی جنس مخالف،‌ تأکید بر نشان دادن درد، ضعف یا ناراحتی هنگام تجربه‌ی دردهای عاطفی و جسمانی و مواردی از این قبیل است.

این کتاب در ده فصل تهیه شده که «ورزش و سلامتی»، «خشونت و آسیب‌پذیری»، «تحصیل و یادگیری»،‌ «روابط جنسی و عاطفی» و ... از جمله مباحث این فصول هستند. کتاب آینده‌ی پسرت را بساز با ترجمه‌ی فرشته مهری و به همت نشر ملینا به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب آینده‌ی پسرت را بساز

  • این کتاب یک راهنمای منحصربه‌فرد، تأمل‌برانگیز و البته امیدوارکننده برای تربیت پسران است. نویسنده در کتاب آینده‌ی پسرت را بساز،‌ راهکارها و توصیه‌های بی‌نظیری را ارائه می‌کند که در تبدیل شدن پسران به مردانی با اعتمادبه‌نفس بالا بسیار مؤثر است. (رزالید وایزمن)

  • هیچکس بهتر از مایکل سی ریچرت نمی‌توانست به این مسئله اشاره کند که پسران برای تبدیل شدن به مردانی خاص و تأثیرگذار تا چه اندازه به روابط عاطفی و عاشقانه‌ی سالم نیازمندند. او در این اثر به رازهای علاقه‌ی زیاد پسران به بازی پی می‌برد و دربار‌٬ی اشتیاقشان برای دوستی و ارتباط حرف می‌زند. اگر مربی،‌ معلم و یا والدین یک پسربچه هستید و یا پسری در اطرافتان وجود دارد که به او علاقه دارید،‌ این کتاب را بخوانید. (مایکل جی تامپسون)

  • مطالعه‌ی این کتاب برای هر کسی که در زندگی‌اش پسری دارد ضروری است. دکتر مایکل سی ریچرت تئوری و تحقیق را با حقایق زندگی و عملکردهای بالینی ادغام کرده و کتابی قدرتمند را تهیه کرده است. او با راهنمایی‌های کاربردی که در کتاب آینده‌ی پسرت را بساز ارائه می‌دهد، به والدین کمک می‌کند تا تأثیر مثبتی بر پسران خود و آینده‌ی آن‌ها بگذارند. (دنیس جی باربور)

  • نویسنده‌ی کتاب آینده‌ی پسرت را بساز با سال‌ها کار و تحقیق بر مردان و پسران موقعیت بسیار خوبی را برای توضیح عواقب ناراحت‌کننده‌ی تربیت نادرست پسران ایجاد کرده است. یک کتاب خواندنی که مطالعه‌ی آن برای والدین و معلمان بسیار ضروری است. (مایکل کافمن،‌ نویسنده)

کتاب آینده‌ی پسرت را بساز برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی معلمان، مربیان و والدینی که با پسران نوجوان در ارتباط‌اند توصیه می‌کنیم. اگر پسر نوجوانی در اطراف شما قرار دارد که نسبت به آینده‌ی او حساس هستید،‌ اثر حاضر را بخوانید و به توضیه‌های آن عمل کنید.

در بخشی از کتاب آینده پسرت را بساز می‌خوانیم

شاید حتی چالش‌برانگیزتر از برخورد با تمایل پسران به اجتناب از اشتراک‌گذاری، نحوه مدیریت واکنش والدین به عصبانیت آن‌ها باشد. خشم، یا حداقل غمگینی، در پسران رایج است. در نوجوانی این تنها احساسی می‌شود که بسیاری معتقدند پسران می‌توانند از نشان دادن آن طفره روند. اما مردان عصبانی می‌توانند ترسناک باشند. در طول سال‌ها، بسیاری از پسران با دست‌های باندپیچی یا گچ گرفته شده در دفتر من حاضر شده‌اند، در حالی که در خانه سوراخ‌هایی در دیوارهای اتاق خوابشان وجود دارد. پسرها که سرخورده‌اند و نمی‌توانند تنش‌ها را تخلیه کنند، گاهی اوقات بی رویه سرزنش می‌کنند. خشم یک پسر، به ویژه هنگامی که او به بلوغ جسمی می‌رسد اما فاقد خودکنترلی بالغ است، می‌تواند منفجر شود. وقتی والدین با عصبانیت به پسر عصبانی خود پاسخ می‌دهند یا تلاش می‌کنند او را کنترل کنند، مانند ریختن بنزین روی آتش است.

معمولا خشم اولین موج در رهایی عاطفی پسر است - انفجار اولیه انرژی دردناکی که قبل از بروز احساسات دشوارتر است. اگر والدین آرام و با اطمینان واکنش نشان دهند، فضای کافی و امنیت لازم برای پسر وجود خواهد داشت تا از طریق لایه بالایی احساس، احساسات لطیف‌تری مانند ترس، شرم، ناامیدی و درد دل را مطرح کند. بسته به این که پسر چقدر پشتیبانی می‌شود یا چقدر قوی آسیب می‌بیند، طغیان عصبانیت می‌تواند بزرگ و پر سر و صدا باشد. شاید دیدن هرگونه آگاهی عقلانی بر خشم او سخت باشد. اما چه فرقی می‌کند وقتی یک مرد جوان جایی پیدا می‌کند تا نشان دهد چقدر احساس خطر یا ناامیدی می‌کند. ماهیچه‌های منقبض شل می‌شوند، یک گودال در معده با تنفس‌های آسان و عمیق جایگزین می‌شود و به‌جای این که مسئولیت پاسخ جنگ یا گریز را به عهده بگیرد، سهولت، ارتباط و آگاهی در او جاری می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: محدودیت پسرانه
فصل 2: پسران آزاد
فصل 3: پسرها و قلب هایشان
فصل 4: یادگیری و تحصیل پسران
فصل 5: باشگاه‌های برادرانه و پسرانه
فصل 6: عشق، رابطه جنسی و محبت
فصل 8: خشونت، قلدری و آسیب پذیری
فصل 9: اسباب بازی‌های پسرانه در عصر دیجیتال
فصل 10: قرن بیست و یکم - و فراتر از آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده پسرت را بساز
نویسنده
مترجمفرشته مهری
ناشر چاپیانتشارات ملینا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-5777-72-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینده پسرت را بساز

mahabad mazhari
۱۴۰۳/۱/۲۰
کتاب خیلی عالیه ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آینده پسرت را بساز

برای دریافت کتاب آینده پسرت را بساز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.