معرفی و دانلود کتاب زندگی خیلی کوتاهه: راهکارهای تبدیل هر روز به بهترین روز

عکس جلد کتاب زندگی خیلی کوتاهه: راهکارهای تبدیل هر روز به بهترین روز
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی خیلی کوتاهه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی خیلی کوتاهه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی خیلی کوتاهه: راهکارهای تبدیل هر روز به بهترین روز

اگر شما هم در دنیای پراسترسِ امروز، نیازمند نقطه‌ی روشن امید هستید، کتاب زندگی خیلی کوتاهه باری دیگر ارزش زندگی را یادآور می‌شود و شما را به سوی زندگیِ شادتر رهنمون می‌کند. اسکات وایت با تکیه بر ده قانون اصلی، قدرت مثبت‌گرایی و ایجاد تغییرات کوچک و سپس بزرگ را در زندگی نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب زندگی خیلی کوتاهه

همه‌ی ما به مقداری منفی‌گرایی مبتلاییم. در واقع زندگیِ واقع‌بینانه نیاز به مقدار معینی منفی‌نگری دارد تا ما را از آسیب‌ها و خطرات حفظ کند. کسی را در نظر بگیرید که زیادازحد نسبت به همه‌ی پدیده‌های اطرافش خوش‌بین است. او به اعماق جنگل می‌رود بدون اینکه کوچک‌ترین احتمالی به حمله‌ی حیوانات وحشی دهد، در چنین موقعیتی داشتنِ کمی منفی‌نگری به کمکش می‌آید و جانش را نجات می‌دهد؛ همان‌طور که گونه‌ی اولیه‌ی انسان، با نگاهی منفی به جهانِ اطراف خود می‌نگریستند و می‌توانستند از خطرات بگریزند و بقای خود را تضمین کنند. کسانی که بدون هیچ ترسی، به همه‌چیز اعتماد می‌کردند، بیش از دیگران تسلیمِ شرایط دشوار و ناسازگار می‌شدند. حال سوال این است در دنیای امروزی که دلایل فراوانی برای منفی‌نگری وجود دارد، آیا ما به آن نیاز داریم یا برای شاد بودن، علی‌رغم تمام اخبار بد، مجبوریم دیدی سراسر مثبت‌نگرانه اتخاذ کنیم؟ کتاب زندگی خیلی کوتاهه (The Life Is Too Short Guy) نوشته‌ی اسکات وایت (Scott White) به ما می‌گوید که چه میزان از منفی‌گری لازم است و چطور باید از آماجِ اخبار منفی پیرامونِ تورم، خطرات طبیعی، جنگ، ویروس و... در امان بمانیم و خوش‌بختی را هرچند سخت، تجربه کنیم.

معرفی و دانلود کتاب زندگی خیلی کوتاهه

زندگی ارزشمند و فانی است و ما تا ابد زنده نمی‌مانیم. کتاب زندگی خیلی کوتاهه به مخاطب کمک می‌کند تا با استفاده از راهکارهای عملی، هر روزش را به بهترین روز تبدیل کند. اسکات وایت با ارائه‌ی رویکردی ارزشمند، آموزش می‌دهد که چگونه قدردانِ هر لحظه از زندگی باشیم. این طبیعت انسان است که منفی‌نگر باشد و روی بدترین چیزها تمرکز کند؛ چراکه این کار آسان‌تر است. وقتی به زندگی در سال 2023 نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بیشتر آدم‌ها فکر می‌کنند زندگی هیچ‌وقت به این بدی نبوده است. بیشتر آدم‌ها با نگرشی منفی زندگی می‌کنند و تلاشی نمی‌کنند که هر روز زندگی را به بهترین روز خود تبدیل کنند. این آدم‌ها عمر کوتاهشان را روی زمین قدر نمی‌دانند. به عقیده‌ی اسکات وایت این نگرش بسیار اشتباه و مخرب است. او این باور را نمی‌پذیرد که زندگی ارزشِ زیستن ندارد یا شرایط آنقدر بد است که باید دست از تلاش برداشت. اسکات تحقق خوش‌بختی را امری مسلم می‌داند و داستان‌های شخصی خودش و دیگران را در این مورد با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد.

شاید همه‌ی ما در ظاهر به دنبال حس رضایت و شادی عمیق باشیم، اما عملاً هیچ کاری برای به دست آوردن آن نمی‌کنیم؛ بخشی از این انفعال، همان‌طورکه گفته شد،‌ به منفی‌نگری و ناامیدی برمی‌گردد و بخش مهم دیگر به ناآگاهی نسبت به مسیر دستیابی به شادی مربوط می‌شود. اسکات وایت یکی از کسانی است که این راه را رفته و می‌تواند هر کسی را به‌خوبی در این مسیر یاری رساند. فلسفه‌ی نویسنده بر درکِ این نکته استوار شده که زندگی بسیار کوتاه است. این نگرش، شادی و نیک‌بختی را به امری ضروری تبدیل می‌کند که هر روز باید تجربه شود.

کتاب زندگی خیلی کوتاهه را نشر نقش و نگار با ترجمه‌ی راحیل (سپیده) فلاح‌فر منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب زندگی خیلی کوتاهه

  • با وجود اخبار بد در هر روز، داشتن روحیه‌ای امیدوارانه و مثبت کار سختی به نظر می‌آید. اسکات وایت برنامه‌ای مدون تنظیم کرده که به افراد کمک می‌کند فارغ از شرایطِ زندگیشان، شادی عمیق را تجربه کنند. (وندی ژیلت)
  • کتاب زندگی خیلی کوتاهه راهنمایی عملی و قابل دسترس را برای داشتن یک زندگی شادتر ارائه می‌دهد. اسکات وایت مخاطب را به این درک می‌رساند که می‌توان شادی را به‌عنوان یک سبک زندگی انتخاب کرد. (آنتونی یوسلوف)
  • در دنیایی که هر روز به ما یادآوری می‌شود زندگیِ فلاکت‌بار و استرس‌زایی داریم، اسکات به ما هشدار می‌دهد که همچنان می‌توان شاد بودن را انتخاب کرد. در پایان کتاب، شما سوت می‌زنید، می‌خندید و برای مردم آرزوی سلامتی می‌کنید! (پاتریک هابز)
  • اسکات وایت ما را تشویق نمی‌کند که ازخودراضی باشیم، بلکه به ما یاد می‌دهد در اهدافمان جاه‌طلب باشیم و در عین حال برای آنچه داریم، سپاسگزاری کنیم. (جیسون آلتبرگر)

کتاب زندگی خیلی کوتاهه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی علاقه‌مندانِ کتب خودیاری و کسانی که به دنبال راهی برای شاد زیستن هستند، پیشنهاد می‌شود.

جملات برگزیده کتاب زندگی خیلی کوتاهه

  • هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع این شود که آدمی با نگرش ذهنی درست به هدفش دست یابد. هیچ‌چیز در دنیا نمی‌تواند به آدمی با نگرش ذهنی غلط کمک کند.
  • پیروز نبردهای زندگی همیشه قوی‌ترین یا سریع‌ترین فرد نیست؛ اما دیر یا زود، کسی که می‌برد، به کسی تبدیل می‌شود که فکر می‌کند توانمند است.
  • بعضی‌ وقت‌ها کوچک‌ترین چیزها بزرگ‌ترین جا را در قلب ما می‌گیرند.
  • کسی که یک ساعت از زندگی را هدر می‌دهد، ارزش زندگی را درک نکرده ‌است.
  • قمار کن! همه‌ی زندگی قمار است. کسی که مشتاق و شجاع است، همانی است که بیشتر برنده می‌شود.

در بخشی از کتاب زندگی خیلی کوتاهه: راهکارهای تبدیل هر روز به بهترین روز می‌خوانیم

در روز بزرگ، قبل از ورود مهمان‌ها، بار دیگر روی پیست رقص تمرین کردیم. سپس، وقتی نوبت ما شد، دی‌جی من و آماندا را به پیست فرا خواند تا رقص سنتی پدر و دختری را اجرا کنیم. ما، مثل رقص‌های مشابه، با چند آهنگ احساسی و با ریتم کُند رقصیدیم. بعد ناگهان دی‌جی با شتاب موسیقی را عوض کرد و یک آهنگ جدید و شاد و بانشاط از بلندگوها پخش شد و ما آن را به رقص طراحی شده‌یمان وصل کردیم. جس و جن کنار پیست رقص منتظر بودند و با شروع آهنگ به ما ملحق شدند. یادتان که هست، ما تمرین کرده‌ بودیم و تمرین کرده‌ بودیم و تمرین کرده ‌بودیم و بعد ناگهان...بوم! بله، جن با آن صندل‌های پیچیده‌ای که به پا داشت، تعادلش را از دست داد و پخش زمین شد. واقعاً پخش زمین شد. نه یک سقوط زیبا؛ یک پرتاب کامل، تالاپ! این ماجرا باعث نشد ما رقصمان را متوقف کنیم. او رقص را از دست نداد و ما هم ندادیم. خندیدیم و رقص را از جایی که قطع شده‌ بود ادامه دادیم، انگار اتفاقی نیفتاده باشد. به‌جای اینکه بگذاریم یک لحظه‌ی منفی یک روز عالی را خراب کند، طنز ماجرا را دیدیم و خندیدیم. هنوز هم به آن می‌خندیم. عجب داستانی!

ممکن است فکر کنید این ماجرا خنده‌دار است (و خنده‌دار هم بود) و به‌ ما برای بازگشت سریع آفرین بگویید، بشنوید که دو سال بعد چه اتفاقی افتاد. هنگام آماده شدن برای جشن تکلیف جس نیز بر جزئیات و آمادگی کامل خیلی تمرکز کردیم. من برای این جشن بیشتر هیجان‌زده بودم؛ چون آخرین جشن تکلیف ما بود. قرار بود این جشن از آن یکی هم باشکوه‌تر باشد. وقتی مهمانی شروع شد، من و جن در تالار منتظر ایستاده‌ بودیم تا دی‌جی خانواده را معرفی کند و ما با آغاز موسیقی وارد شویم و به مهمان‌ها خوشامد بگوییم. تقریباً دویست نفر آمده ‌بودند و فضا خیلی گرم و گیرا بود. به دی‌جی فشار آورده ‌بودم که سنگ‌تمام بگذارد و انرژی‌اش بیش از همیشه باشد. وقتی می‌گویم «فشار آورده‌ بودم»، یعنی به شکل دیوانه‌واری اصرار کرده‌ بودم. ولی او شیوه‌ی خودش را داشت. بعدها به من گفت تا به حال با کسی مثل من کار نکرده‌ بود. نمی‌دانم این حرفش تعریف بود یا انتقاد، ولی مهم نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: نقشه‌ی راه خوشبختی: آشنایی با فلسفه‌ی «زندگی خیلی کوتاهه»
فصل دوم: نگرش همه‌چیز است: قدرت مثبت‌گرایی
فصل سوم: رویکردت را انتخاب و آن را مال خود کن
فصل چهارم: پیراهن‌ مدل سازمان ملل هاروارد: چیزهای کوچک تغییرات بزرگ ایجاد می‌کنند
فصل پنجم: چیزهای خنده‌دار همه‌جا هستند
فصل ششم: تیک... تیک... بوم: دقیقه‌ها مهمند
فصل هفتم: یاد بگیر، یاد بگیر، یاد بگیر
فصل هشتم: ریسک کن و همین امروز انجامش بده
فصل نهم: تنهایی موفق نمی‌شی
فصل دهم: دیوانه‌ی موقرمز و صورت‌رنگی- اشتیاق
فصل یازدهم: امروز زندگی کن... منتظر فردا نباش
فصل دوازدهم: زندگی کردن با فلسفه‌ی «زندگی خیلی کوتاهه»
مرور آنچه گذشت: سفر «زندگی خیلی کوتاهه»ی من
نقشه‌ی راه سفرزندگی خیلی کوتاهه
قدردانی‌ها
REFERENCES

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی خیلی کوتاهه: راهکارهای تبدیل هر روز به بهترین روز
نویسنده
مترجمراحیل فلاح فر
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات215
زبانفارسی
شابک978-600-8584-81-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی خیلی کوتاهه

کیوان رادمنش
۱۴۰۳/۱/۱
آنچنان اون چیزی که از کتاب می‌خواییی درباره زندگی توضیح نمیده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندگی خیلی کوتاهه

برای دریافت کتاب زندگی خیلی کوتاهه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.